Ave­ry Den­ni­son: Ma­ke a Mark przed­sta­wia 20 za­pie­ra­jących dech w pier­siach no­wych pro­jek­tówPoprzedni artykuł 

Po mie­si­ącach od­kry­wa­nia no­wych po­my­słów, prze­su­wa­nia gra­nic kre­atyw­no­ści i wpro­wa­dza­nia in­no­wa­cji w za­kre­sie no­wych ma­te­ria­łów, na Lu­xe Pack Mo­na­co za­pre­zen­to­wa­no no­we, pio­nier­skie pro­jek­ty opa­ko­wań opra­co­wa­ne w ra­mach pro­jek­tu Ma­ke a Mark.

Tr­wa­jący już trze­ci rok Ma­ke a Mark to eks­klu­zyw­ny pro­jekt do­ty­czący in­no­wa­cji w za­kre­sie wzor­nic­twa, opra­co­wa­ny i roz­po­częty w 2021 r. przez trzech świa­to­wych li­de­rów bra­nży – ESTAL, Ave­ry Den­ni­son i KURZ. Dwa­dzie­ścia czo­ło­wych agen­cji zaj­mu­jących się pro­jektowaniem opa­ko­wań z ca­łe­go świa­ta zo­sta­ło za­pro­szo­nych do opra­co­wa­nia kon­cep­cji wo­kół trzy­częścio­we­go brie­fu sku­pia­jące­go się na zrów­no­wa­żo­nym roz­wo­ju, luk­su­sie i in­no­wa­cjach. Pro­jek­tan­tów za­chęca­no do pusz­cze­nia wo­dzy fan­ta­zji i wy­próbo­wa­nia no­wych ma­te­ria­łów w sek­to­rach Wi­na i Al­ko­ho­le, Uro­da i Za­pa­chy oraz Wy­kwint­na Żyw­no­ść.

Kon­cep­cje pro­jek­to­we zo­sta­ły prze­kszta­łco­ne w fi­zycz­ne pro­to­ty­py przy uży­ciu szkła fir­my ESTAL, ma­te­ria­łów do ety­kie­to­wa­nia fir­my Ave­ry Den­ni­son oraz na­rzędzi i ozdób dru­kar­skich fir­my KURZ. Wszyst­kie dwa­dzie­ścia pro­jek­tów zo­sta­nie za­pre­zen­to­wa­nych pod­czas Lu­xe Pack Mo­na­co wśród in­nych wy­da­rzeń bra­nżo­wych, a ta­kże po­ja­wi się w spe­cjal­nym wy­da­niu cy­fro­wej ksi­ążki i ze­sta­wu próbek ety­kiet, aby za­in­spi­ro­wać glo­bal­ną spo­łecz­no­ść pro­jek­tan­tów.

Oto kil­ka spo­śród te­go­rocz­nych wy­jąt­ko­wych pro­jek­tów:

  • Bra­vo De­sign z Re­pu­bli­ki Po­łu­dnio­wej Afry­ki in­te­gru­je naj­star­szą for­mę pro­jek­to­wa­nia (sztu­kę na­skal­ną) i naj­now­szą in­no­wa­cję w pro­jek­to­wa­niu (tre­ści ge­ne­ro­wa­ne przez sztucz­ną in­te­li­gen­cję) w pro­ce­sie twór­czym, aby opo­wie­dzieć hi­sto­rię Sy­ren Ka­roo, które re­pre­zen­tu­ją jej Du­cha Błękit­nej Aga­wy. Ko­rzy­sta­jąc ze szkla­nej bu­tel­ki Estal z in­dy­wi­du­al­nym wy­tło­cze­niem, ze­spół wy­ko­rzy­stał sztucz­ną in­te­li­gen­cję do wy­ge­ne­ro­wa­nia wzo­rów i tek­stur in­spi­ro­wa­nych łu­ska­mi sy­ren i na­tu­ral­ną sy­me­trią aga­wy. Ety­kie­ta na szy­ję skła­da się z wie­lu de­ko­ra­cji KURZ, które przed­sta­wia­ją po­ły­sku­jące łu­ski sy­reny, na­to­miast w głów­nej ety­kie­cie za­sto­so­wa­no per­ło­wy pa­pier, co do­da­je no­wych mo­żli­wo­ści sen­so­rycz­nych.
  • De­si­gn­sa­ke w USA sku­pi­ło się na ci­ągłym wzro­ście tem­pe­ra­tu­ry Zie­mi, aby stwo­rzyć „Gin­ger­ly”, no­wą mar­kę luk­su­so­wych fil­trów prze­ciw­sło­necz­nych, która łączy skórę, sło­ńce i mo­rze z osta­tecz­ną mi­sją ochro­ny prze­ciw­sło­necz­nej wol­nej od pla­sti­ku. We współpra­cy z fir­mą Estal ze­spół stwo­rzył uni­kal­ny ele­ment ze szkła o podwój­nych ścian­kach, in­spi­ro­wa­ny ko­lo­ra­mi , kszta­łta­mi i fak­tu­ra­mi mo­rza . Na­kra­pia­ny wzór przy­po­mi­na­jący pie­gi i mu­szel­ki za­le­wa we­wnętrz­ną ścian­kę bu­tel­ki. Ho­lo­gra­ficz­ne pro­jek­ty KURZ na­wi­ązu­ją do tek­stur i ko­lo­rów musz­li uchow­ców, a wy­tło­czo­ne de­ta­le pro­mie­ni sło­necz­nych zdo­bią tyl­ną ety­kie­tę. Po­stęp tech­no­lo­gii po­zwa­la na tło­cze­nie szkła za po­mo­cą ety­kie­ty sa­mo­przy­lep­nej.
  • La­ver­nia & Cien­fu­egos z Hisz­pa­nii stwo­rzy­ła „EDIT (036)”, który łączy tech­ni­ki prze­my­sło­we z pro­ce­sa­mi rze­mie­śl­ni­czy­mi w wy­jąt­ko­wej, kon­fi­gu­ro­wal­nej bu­tel­ce. Pro­jekt skła­da się z dwóch ele­men­tów za­pro­jek­to­wa­nych zgod­nie ze ści­sły­mi stan­dar­da­mi zrów­no­wa­żo­ne­go roz­wo­ju: nie­stan­dar­do­we­go ele­men­tu szkla­ne­go do­stęp­ne­go w pi­ęciu wy­ko­ńcze­niach oraz dru­gie­go ele­men­tu słu­żące­go ja­ko za­kręt­ka i pod­sta­wa bu­tel­ki. Ten ostat­ni wy­stępu­je w sze­ściu po­sta­ciach, co w po­łącze­niu z sze­ścio­ma geo­me­tria­mi wty­ku da­je trzy­dzie­ści sze­ść po­ten­cjal­nych kom­bi­na­cji. Ka­żda opcja jest do­stęp­na w trzech ma­te­ria­łach i trzech wy­ko­ńcze­niach, co po­zwa­la użyt­kow­ni­kom per­so­na­li­zo­wać wła­sne bu­tel­ki. W su­mie do wy­bo­ru jest 40 500 mo­żli­wych kom­bi­na­cji. Bu­tel­ka po­sia­da uni­kal­ną ety­kie­tę za­wie­ra­jącą in­for­ma­cje o per­fu­mach, za­pa­ko­wa­na w so­lid­ne, wy­ście­ła­ne pu­de­łko z per­so­na­li­zo­wa­ną ety­kie­tą. Użyt­kow­ni­cy mo­gą per­so­na­li­zo­wać kom­po­nen­ty za po­śred­nic­twem stro­ny in­ter­ne­to­wej, prze­gląda­jąc i wy­bie­ra­jąc różne ce­chy ka­żde­go ele­men­tu.

We wspól­nym oświad­cze­niu wy­da­nym w imie­niu ESTAL, Ave­ry Den­ni­son i KURZ, Vla­di­mir Ty­ul­pin , li­der seg­men­tu ryn­ku Ave­ry Den­ni­son w za­kre­sie Pre­mium Pac­ka­ging So­lu­tions, po­wie­dział: „Rok po ro­ku na­si pro­jek­tan­ci w dal­szym ci­ągu prze­su­wa­ją gra­ni­ce w pro­jek­to­wa­niu luk­su­so­wych opa­ko­wań. Te­go­rocz­ne pro­jek­ty za­chęca­ją nas wszyst­kich do po­głębie­nia wie­dzy na te­mat wy­ko­rzy­sta­nia mo­cy opa­ko­wań i wspól­ne­go po­sze­rza­nia wie­dzy na te­mat ma­te­ria­łów de­ko­ra­cyj­nych i po­jem­ni­ków opa­ko­wa­nio­wych. Za­an­ga­żo­wa­ne ze­spo­ły pod­kre­śli­ły nie­sko­ńczo­ne mo­żli­wo­ści na­szej bra­nży i je­ste­śmy nie­zwy­kle dum­ni, że po­za sa­mym pro­jek­tem two­rzy­my dy­na­micz­ną, kre­atyw­ną spo­łecz­no­ść my­śli­cie­li i bun­tow­ni­ków – wszyst­kich zjed­no­czo­nych na­szą mi­ło­ścią do szkła, ety­kie­to­wa­nia, opa­ko­wań i pra­gnie­nia two­rzyć no­we rze­czy.”

Do agen­cji pro­jek­to­wych za­an­ga­żo­wa­nych w Ma­ke a Mark Edi­tion III na­le­żą:

  • ARD De­sign Agen­cy, Swit­zer­land
  • Back­bo­ne Bran­ding, Ar­me­nia
  • BRAVO DESIGN, So­uth Afri­ca
  • CF Na­pa Brand De­sign, Uni­ted Sta­tes
  • Da­rio Frat­ta­ru­olo De­sign, Ita­ly
  • De­si­gn­sa­ke Stu­dio, Uni­ted Sta­tes
  • Farm­gro­up, Tha­iland
  • Fir­st­ba­se, In­dia
  • HOMEWORK®, Den­mark
  • HUMAN, Méxi­co
  • La­ver­nia & Cien­fu­egos, Spa­in
  • Le­wis Mo­ber­ly, UK
  • Ma­za­ri­ne Pa­sca­lie De­sign, Fran­ce
  • Ols­søn Bar­bie­ri, Nor­way
  • Om­de­sign, Por­tu­gal
  • Ove­ja­&Re­mi, Ar­gen­ti­na
  • Pa­ral­lax De­sign, Au­stra­lia
  • Van He­er­tum De­sign VHD, The Ne­ther­lands
  • Xi­me­na Ure­ta Stu­dio, Chi­le
  • Yum­my Sto­ries, Ger­ma­ny

Aby uzy­skać do­stęp do cy­fro­wej ksi­ążki Ma­ke a Mark III, od­wie­dź stro­nę: www.ma­ke­amark.world.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my Ave­ry Den­ni­son Cor­po­ra­tion

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści