Po miesiącach odkrywania nowych pomysłów, przesuwania granic kreatywności i wprowadzania innowacji w zakresie nowych materiałów, na Luxe Pack Monaco zaprezentowano nowe, pionierskie projekty opakowań opracowane w ramach projektu Make a Mark.
Trwający już trzeci rok Make a Mark to ekskluzywny projekt dotyczący innowacji w zakresie wzornictwa, opracowany i rozpoczęty w 2021 r. przez trzech światowych liderów branży – ESTAL, Avery Dennison i KURZ. Dwadzieścia czołowych agencji zajmujących się projektowaniem opakowań z całego świata zostało zaproszonych do opracowania koncepcji wokół trzyczęściowego briefu skupiającego się na zrównoważonym rozwoju, luksusie i innowacjach. Projektantów zachęcano do puszczenia wodzy fantazji i wypróbowania nowych materiałów w sektorach Wina i Alkohole, Uroda i Zapachy oraz Wykwintna Żywność.
Koncepcje projektowe zostały przekształcone w fizyczne prototypy przy użyciu szkła firmy ESTAL, materiałów do etykietowania firmy Avery Dennison oraz narzędzi i ozdób drukarskich firmy KURZ. Wszystkie dwadzieścia projektów zostanie zaprezentowanych podczas Luxe Pack Monaco wśród innych wydarzeń branżowych, a także pojawi się w specjalnym wydaniu cyfrowej książki i zestawu próbek etykiet, aby zainspirować globalną społeczność projektantów.
Oto kilka spośród tegorocznych wyjątkowych projektów:
- Bravo Design z Republiki Południowej Afryki integruje najstarszą formę projektowania (sztukę naskalną) i najnowszą innowację w projektowaniu (treści generowane przez sztuczną inteligencję) w procesie twórczym, aby opowiedzieć historię Syren Karoo, które reprezentują jej Ducha Błękitnej Agawy. Korzystając ze szklanej butelki Estal z indywidualnym wytłoczeniem, zespół wykorzystał sztuczną inteligencję do wygenerowania wzorów i tekstur inspirowanych łuskami syren i naturalną symetrią agawy. Etykieta na szyję składa się z wielu dekoracji KURZ, które przedstawiają połyskujące łuski syreny, natomiast w głównej etykiecie zastosowano perłowy papier, co dodaje nowych możliwości sensorycznych.
- Designsake w USA skupiło się na ciągłym wzroście temperatury Ziemi, aby stworzyć „Gingerly”, nową markę luksusowych filtrów przeciwsłonecznych, która łączy skórę, słońce i morze z ostateczną misją ochrony przeciwsłonecznej wolnej od plastiku. We współpracy z firmą Estal zespół stworzył unikalny element ze szkła o podwójnych ściankach, inspirowany kolorami , kształtami i fakturami morza . Nakrapiany wzór przypominający piegi i muszelki zalewa wewnętrzną ściankę butelki. Holograficzne projekty KURZ nawiązują do tekstur i kolorów muszli uchowców, a wytłoczone detale promieni słonecznych zdobią tylną etykietę. Postęp technologii pozwala na tłoczenie szkła za pomocą etykiety samoprzylepnej.
- Lavernia & Cienfuegos z Hiszpanii stworzyła „EDIT (036)”, który łączy techniki przemysłowe z procesami rzemieślniczymi w wyjątkowej, konfigurowalnej butelce. Projekt składa się z dwóch elementów zaprojektowanych zgodnie ze ścisłymi standardami zrównoważonego rozwoju: niestandardowego elementu szklanego dostępnego w pięciu wykończeniach oraz drugiego elementu służącego jako zakrętka i podstawa butelki. Ten ostatni występuje w sześciu postaciach, co w połączeniu z sześcioma geometriami wtyku daje trzydzieści sześć potencjalnych kombinacji. Każda opcja jest dostępna w trzech materiałach i trzech wykończeniach, co pozwala użytkownikom personalizować własne butelki. W sumie do wyboru jest 40 500 możliwych kombinacji. Butelka posiada unikalną etykietę zawierającą informacje o perfumach, zapakowana w solidne, wyściełane pudełko z personalizowaną etykietą. Użytkownicy mogą personalizować komponenty za pośrednictwem strony internetowej, przeglądając i wybierając różne cechy każdego elementu.
We wspólnym oświadczeniu wydanym w imieniu ESTAL, Avery Dennison i KURZ, Vladimir Tyulpin , lider segmentu rynku Avery Dennison w zakresie Premium Packaging Solutions, powiedział:
„Rok po roku nasi projektanci w dalszym ciągu przesuwają granice w projektowaniu luksusowych opakowań. Tegoroczne projekty zachęcają nas wszystkich do pogłębienia wiedzy na temat wykorzystania mocy opakowań i wspólnego poszerzania wiedzy na temat materiałów dekoracyjnych i pojemników opakowaniowych. Zaangażowane zespoły podkreśliły nieskończone możliwości naszej branży i jesteśmy niezwykle dumni, że poza samym projektem tworzymy dynamiczną, kreatywną społeczność myślicieli i buntowników – wszystkich zjednoczonych naszą miłością do szkła, etykietowania, opakowań i pragnienia tworzyć nowe rzeczy.”
Do agencji projektowych zaangażowanych w Make a Mark Edition III należą:
- ARD Design Agency, Switzerland
- Backbone Branding, Armenia
- BRAVO DESIGN, South Africa
- CF Napa Brand Design, United States
- Dario Frattaruolo Design, Italy
- Designsake Studio, United States
- Farmgroup, Thailand
- Firstbase, India
- HOMEWORK®, Denmark
- HUMAN, México
- Lavernia & Cienfuegos, Spain
- Lewis Moberly, UK
- Mazarine Pascalie Design, France
- Olssøn Barbieri, Norway
- Omdesign, Portugal
- Oveja&Remi, Argentina
- Parallax Design, Australia
- Van Heertum Design VHD, The Netherlands
- Ximena Ureta Studio, Chile
- Yummy Stories, Germany
Aby uzyskać dostęp do cyfrowej książki Make a Mark III, odwiedź stronę: www.makeamark.world.
Na podstawie informacji firmy Avery Dennison Corporation