De­sign Gro­up z pierw­szą in­sta­la­cją Co­lo­ra­do M-se­ries w Pol­scePoprzedni artykuł 

Po­dwar­szaw­ska agen­cja re­kla­my De­sign Gro­up ja­ko pierw­sza w Pol­sce za­ku­pi­ła naj­now­szą dru­kar­kę ro­lo­wą Ca­non Co­lo­ra­do M5W. To naj­wy­ższa do­stęp­na kon­fi­gu­ra­cja tej su­per­szyb­kiej, mo­du­ło­wej dru­kar­ki z mo­żli­wo­ścią dru­ku w ko­lo­rze bia­łym (CMYKW) oraz opcją wy­ko­ńcze­nia FLXfi­ni­sh+. To już trze­cia ma­szy­na Co­lo­ra­do – obok mo­de­li 1640 i 1650 – w par­ku ma­szy­no­wym De­sign Gro­up, a po­za ma­szy­nami rol­l-to­-roll fir­ma po­sia­da ta­kże plo­ter pła­ski Ari­zo­na 6170 XTS.

(R)ewo­lu­cja w dru­ku z ro­li

Se­ria M Co­lo­ra­do za­de­biu­to­wa­ła na ryn­ku roz­wi­ązań wiel­ko­for­ma­to­wych w mar­cu te­go ro­ku. To pierw­sza te­go ty­pu mo­du­ło­wa kon­struk­cja, która da­je mo­żli­wo­ść kon­fi­gu­ra­cji wy­bra­nych pa­ra­me­trów, bez ko­niecz­no­ści in­sta­lo­wa­nia do­dat­ko­wych kom­po­nen­tów sprzęto­wych. W za­le­żno­ści od mo­de­lu ba­zo­we­go (M3, M3W, M5 i M5W) w ra­mach jed­nej ma­szy­ny mo­że­my ak­ty­wo­wać (ta­kże tym­cza­so­wo) wy­bra­ne mo­du­ły i funk­cjo­nal­no­ści, ta­kie jak m.in. druk dwu­stron­ny, druk w ko­lo­rze bia­łym czy uni­ka­to­wą tech­no­lo­gię wy­ko­ńcze­nia FLXfi­ni­sh+. Ozna­cza to, że ku­pu­jąc jed­ną kon­fi­gu­ra­cję mo­że­my ją do­wol­nie roz­bu­do­wać za po­mo­cą so­ftwa­re­’u o do­dat­ko­we funk­cje, bez ko­niecz­no­ści wy­mia­ny ca­łej ma­szy­ny.

– No­win­ki tech­no­lo­gicz­ne w Co­lo­ra­do M5W, a w szcze­gól­no­ści FLXfi­ni­sh+ i obec­no­ść bia­łe­go tu­szu zna­cząco roz­sze­rza­ją nam wa­chlarz mo­żli­wo­ści re­ali­za­cji kam­pa­nii dla na­szych klien­tów – pod­su­mo­wu­je Le­szek Gro­muł, star­szy dru­karz w De­sign Gro­up.

Jed­na ma­szy­na, wie­le mo­żli­wo­ści

Ła­two­ść apli­ka­cji bia­łe­go tu­szu UVgel, który dzia­ła jak po­zo­sta­łe ko­lo­ry CMYK (bez la­kie­ru czy ma­nu­al­nej wy­mia­ny dysz) to prze­łom w pro­duk­cji ma­te­ria­łów re­kla­mo­wych i de­ko­ra­cji wnętrz. Ta­kże pod względem wy­daj­no­ści – w po­rów­na­niu do tech­no­lo­gii la­tek­so­wych i so­lven­to­wych, apli­ka­cja tu­szu UVgel jest na­wet do 3 ra­zy szyb­sza, ta­kże w try­bie wie­lo­war­stwo­wym.

War­stwa bia­łe­go tu­szu jest od­po­wied­nio ela­stycz­na i tr­wa­ła jed­no­cze­śnie, przez co bez pro­ble­mu na­da­je się do na­kła­da­nia ko­lej­nych warstw lub wy­ko­ńcze­nia nie­mal na­tych­miast po wy­jęciu z dru­kar­ki. Co wi­ęcej, druk bia­łym atra­men­tem za po­mo­cą Co­lo­ra­do M zu­ży­wa o 40% mniej tu­szu i ge­ne­ru­je mniej od­pa­dów, po­nie­waż nie wy­ma­ga żad­nych do­dat­ko­wych kon­fi­gu­ra­cji czy dzia­łań kon­ser­wa­cyj­nych. A to ozna­cza mo­żli­wo­ść ofe­ro­wa­nia no­wych, wy­so­ko­ma­rżo­wych apli­ka­cji klien­tom nie­mal od ręki.

– Nieu­stan­ny roz­wój i otwar­cie się na no­we apli­ka­cje – często zresz­tą uni­ka­to­we w ska­li ca­łe­go ryn­ku re­kla­my wi­zu­al­nej – to jed­ne z na­szych klu­czo­wych mo­ty­wa­cji w roz­wo­ju na­szej fir­my. Dla­te­go ogrom­ną war­to­ścią są dla nas bu­do­wa­ne przez la­ta re­la­cje z klien­ta­mi. Sz­cze­gól­nie, gdy po uda­nej re­ali­za­cji wra­ca­ją do nas z no­wy­mi pro­jek­ta­mi, a my mo­że­my za­pro­po­no­wać im coś no­wego, nie­stan­dar­do­we­go, dla­te­go nie­ustan­nie roz­bu­do­wu­je­my nasz park ma­szy­no­wy i szu­ka­my roz­wi­ązań, które zop­ty­ma­li­zu­ją na­szą pra­cę – przy­zna­je Mi­chał So­ko­łow­ski.

FLXfi­ni­sh+

Ko­lej­ną no­wa­tor­ską tech­no­lo­gią wy­ko­rzy­sta­ną w Co­lo­ra­do M5W jest FLXfi­ni­sh+, czy­li mo­żli­wo­ść dru­ku z wy­ko­ńcze­niem ma­to­wym, błysz­czącym lub w try­bie mie­sza­nym w ra­mach jed­ne­go prze­bie­gu. Funk­cjo­nal­no­ść ta da­je zu­pe­łnie no­we mo­żli­wo­ści dru­ku na sze­ro­kiej ga­mie me­di­ów z ak­sa­mit­nym, ma­to­wym wy­ko­ńcze­niem – np. przy ma­te­ria­łach do wy­stro­ju wnętrz ta­kich jak ta­pe­ty czy okle­iny ścien­ne – lub błysz­czącym – np. do gra­fik eks­po­zy­cyj­nych czy zadru­ku opa­ko­wań.

Do­stęp­no­ść no­wych form wy­ko­ńcze­nia ozna­cza, że klien­ci De­sign Gro­up mo­gą od te­raz wy­ko­rzy­stać w pe­łni mo­żli­wo­ści me­di­ów, ta­kich jak fo­lia sa­mo­przy­lep­na, płót­no, tka­ni­ny ba­ne­ry ze­wnętrz­ne, gra­fi­ki okien­ne, ale ta­kże bar­dziej eko­no­micz­nych, nie­po­wle­ka­nych pa­pie­rów wra­żli­wych na wy­so­ką tem­pe­ra­tu­rę.

– Na co dzień pra­cu­je­my na wi­ęk­szo­ści po­pu­lar­nych ma­te­ria­łów, ta­kich jak drew­no, plek­si, sklej­ka, szkło czy ca­ła ga­ma pa­pie­rów i fo­lii. Dzi­ęki no­wym mo­żli­wo­ściom wy­ko­ńcze­nia, je­ste­śmy w sta­nie nadać na­szym ma­te­ria­łom in­dy­wi­du­al­ny cha­rak­ter, zgod­ny z li­nią mar­ki lub ak­tu­al­nym cha­rak­terem kam­pa­nii – pod­kre­śla Mi­chał So­ko­łow­ski.

In­we­sty­cja w dłu­go­fa­lo­we re­la­cje

Jak sam przy­zna­je Mi­chał So­ko­łow­ski, mo­żli­wo­ści pro­duk­cyj­ne De­sign Gro­up są nie­mal nie­ogra­ni­czo­ne, a port­fo­lio ofe­ro­wa­nych for­ma­tów sta­le się roz­sze­rza. To z ko­lei prze­kła­da się na za­ufa­nie klien­tów i dłu­go­fa­lo­we pro­jek­ty, które fir­ma re­ali­zu­je dla naj­wi­ęk­szych sie­cio­wych ma­rek w Pol­sce i za gra­ni­cą. To mar­ki, dla których po­zy­tyw­ne do­świad­cze­nia klien­ta w prze­strze­niach han­dlo­wych od­gry­wa­ją klu­czo­wą ro­lę, a z per­spek­ty­wy pro­duk­cyj­no­-mar­ke­tin­go­wej – wy­so­ka ja­ko­ść i po­wta­rzal­no­ść ko­lo­ry­stycz­na ma­te­ria­łów mu­si być utrzy­ma­na na naj­wy­ższym po­zio­mie.

– Wy­so­ka ja­ko­ść ma­te­ria­łów, po­wta­rzal­no­ść ko­lo­ry­stycz­na i krót­kie ter­mi­ny re­ali­za­cji są dla nas nie­ja­ko stan­dar­dem. My sta­ra­my się ofe­ro­wać na­szym klien­tom coś wi­ęcej, coś eks­tra – coś co po­zwo­li przy­kuć uwa­gę ich od­bior­ców, a nam – ja­ko pro­du­cen­to­wi re­klam – wy­różnić się na ryn­ku. I ta stra­te­gia od lat przy­no­si spo­dzie­wa­ne efek­ty – pod­su­mo­wu­je Mi­chał So­ko­łow­ski.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my Ca­non

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści