Sun Che­mi­cal na 17. Aka­de­mii Za­rządza­nia Bar­wą: „Cy­fro­we za­rządza­nie ko­lo­rem przy uży­ciu plat­for­my Su­nCo­lo­rBox”Poprzedni artykuł 

Magdalena Dziwiszek, Felice Sciscioli i Krzysztof Ostrowski podczas prezentacji; Fot.: Polski Drukarz - wydawca "Świata Druku"
Mag­da­le­na Dzi­wi­szek, Fe­li­ce Sci­scio­li i Krzysz­tof Ostrow­ski pod­czas pre­zen­ta­cji; Fot.: Pol­ski Dru­karz – wy­daw­ca „Świa­ta Dru­ku”

Ze­staw apli­ka­cji i usług z ob­sza­ru co­lor ma­na­ge­men­tu, ja­kie pod wspól­ną na­zwą Su­nCo­lo­rBox ofe­ru­je fir­ma Sun Che­mi­cal to na­rzędzie, które sto­su­ją już set­ki klien­tów z ca­łe­go świa­ta, m.in. z Pol­ski. Tym ra­zem ko­rzy­ści zwi­ąza­ne z je­go wdro­że­niem po­zna­li uczest­ni­cy 17. Aka­de­mii Za­rządza­nia Bar­wą – kon­fe­ren­cji or­ga­ni­zo­wa­nej do­rocz­nie przez fir­mę Pol­ski Dru­karz (wy­daw­cę ma­ga­zy­nu bra­nżo­we­go Świat Dru­ku).

Sun Che­mi­cal zna­la­zł się w gro­nie współor­ga­ni­za­to­rów i part­ne­rów te­go wy­da­rze­nia, od­by­wa­jące­go się w dniach 21–22 li­sto­pa­da br. w War­sza­wie. Fe­li­ce Sci­scio­li, Co­lo­ur Pro­ject Le­ader w eu­ro­pej­skim od­dzia­le fir­my (wspie­ra­ny przez Mag­da­le­nę Dzi­wi­szek – La­bo­ra­to­ry Ma­na­ger i Krzysz­to­fa Ostrow­skie­go – Pro­duct Ma­na­gera), wy­stąpił tu z re­fe­ra­tem za­ty­tu­ło­wa­nym „Cy­fro­we za­rządza­nie ko­lo­rem przy uży­ciu plat­for­my Su­nCo­lo­rBo­x”. Z jej prak­tycz­ny­mi aspek­ta­mi mo­żna by­ło za­po­znać się pod­czas se­sji warsz­ta­to­wej, w której z ra­mie­nia Sun Che­mi­cal wzi­ęli udział Fe­li­ce Sci­scio­li i Mag­da­le­na Dzi­wi­szek.

„Co­lor ma­na­ge­ment to je­den z wa­żniej­szych ele­men­tów pro­ce­su pro­duk­cji po­li­gra­ficz­nej, a wła­ści­we za­rządza­nie bar­wą to obec­nie po­trze­ba ka­żdej dru­kar­ni, dla której li­czy się ja­ko­ść, wy­daj­no­ść i efek­tyw­na pro­duk­cja, a ta­kże utrzy­ma­nie wła­ści­wych re­la­cji ze swo­imi zle­ce­nio­daw­ca­mi – mówi To­masz Do­bro­wol­ski, Bu­si­ness Di­rec­tor Pac­ka­ging Inks w pol­skim od­dzia­le Sun Che­mi­cal. – Na­sza fir­ma po­sia­da sze­reg na­rzędzi w tym za­kre­sie, de­dy­ko­wa­nych dru­kar­niom i ich part­ne­rom bi­zne­so­wym (pro­jek­tan­tom, wła­ści­cie­lom ma­rek), a w sztan­da­ro­wym ob­sza­rze co­lor ma­na­ge­mentu jest to Su­nCo­lo­rBox. Aka­de­mia Za­rządza­nia Bar­wą to do­sko­na­łe miej­sce do je­go pre­zen­ta­cji, o czym świad­czy­ło za­in­te­re­so­wa­nie uczest­ni­ków, którzy za­da­wa­li nam wie­le py­tań i z który­mi prze­pro­wa­dzi­li­śmy sze­reg in­te­re­su­jących roz­mów, ta­kże pod­czas to­wa­rzy­szących kon­fe­ren­cji warsz­ta­tów”.

In­te­gra­cja i współpra­ca

Fe­li­ce Sci­scio­li roz­po­czął swo­ją pre­zen­ta­cję od wska­za­nia prze­sła­nek, ja­kie sta­ły za stwo­rze­niem Su­nCo­lo­rBox, zwra­ca­jąc uwa­gę na zna­cze­nie ko­mu­ni­ka­cji ko­lo­ry­stycz­nej po­mi­ędzy wszyst­ki­mi podmio­ta­mi uczest­ni­czący­mi w pro­ce­sie pro­duk­cji po­li­gra­ficz­nej: „Work­flow repro­duk­cji ko­lo­ry­stycz­nej w bra­nży po­li­gra­ficz­nej uwzględ­nia wie­le zmien­nych, co mo­że wi­ązać się z wie­lo­ma po­ten­cjal­ny­mi pro­ble­ma­mi: po­now­nym opra­co­wy­wa­niem bar­wy, błęda­mi wy­ni­ka­jący­mi z pro­ce­sów wy­ko­ny­wa­nych ręcz­nie i na pod­sta­wie oce­ny wzro­ko­wej, bra­kiem wła­ści­wej ko­mu­ni­ka­cji skut­ku­jącej nie­za­do­wo­le­niem klien­ta czy bra­kiem spój­no­ści w kon­te­kście barw kor­po­ra­cyj­nych wy­ni­ka­jącej ze współpra­cy z kil­ko­ma do­staw­ca­mi farb, podło­ży czy su­row­ców. Zwłasz­cza, gdy ma­my do czy­nie­nia z wie­lo­ma oso­ba­mi za­an­ga­żo­wa­ny­mi w pro­ces co­lor ma­na­ge­men­tu, pra­cu­jący­mi w różnych lo­ka­li­za­cjach, co wi­ęcej – pra­cu­jący­mi z różny­mi tech­no­lo­gia­mi dru­ko­wa­nia, ma­te­ria­ła­mi, podło­ża­mi. Za­le­ża­ło nam na je­go uspraw­nie­niu, ale też zin­te­gro­wa­niu wie­lu różnych na­rzędzi w ra­mach jed­ne­go, spój­ne­go roz­wi­ąza­nia. Z my­ślą o tym stwo­rzy­li­śmy Su­nCo­lo­rBox”.

Jak pod­kre­ślał pre­le­gent, jest to ze­staw apli­ka­cji i usług, ja­kie Sun Che­mi­cal ofe­ru­je klien­tom w ce­lu opty­ma­li­za­cji pro­ce­sów zwi­ąza­nych z przy­go­to­wa­niem prac do dru­ko­wa­nia i kon­tro­li sa­me­go pro­ce­su dru­ko­wa­nia oraz ko­rzy­ści, ja­kie mo­żna osi­ągnąć dzi­ęki wdro­że­niu różnych je­go mo­du­łów. „Zin­te­gro­wa­li­śmy tu różne na­rzędzia i roz­wi­ąza­nia so­ftwa­re­’o­we, przy­dat­ne za­rów­no dru­kar­niom jak i wła­ści­cie­lom ma­rek – mówił Fe­li­ce Sci­scio­li. – Klu­czem do spraw­nej ich współpra­cy i ko­mu­ni­ka­cji ko­lo­ry­stycz­nej jest tu dzie­le­nie się i do­stęp do tych sa­mych da­nych, dzi­ęki cy­fro­we­mu ich za­pi­so­wi. W efek­cie wszy­scy two­rzący ła­ńcuch war­to­ści – wła­ści­ciel mar­ki, stu­dio pre­press, pra­cow­ni­cy kuch­ni far­bo­wej i ope­ra­tor ma­szy­ny dru­ku­jącej – ba­zu­ją na tych sa­mych in­for­ma­cjach o ko­lo­rze. Ca­łe roz­wi­ąza­nie ba­zu­je na tech­no­lo­gii clo­ud com­pu­ting, wi­ęc do­stęp do ww. da­nych jest zdal­ny i mo­żli­wy z ka­żde­go miej­sca, gdzie jest In­ter­ne­t”.

Mo­du­ło­we po­de­jście

Wdro­że­nie Su­nCo­lo­rBox mo­żna po­dzie­lić na kil­ka eta­pów, przy czym – jak pod­kre­ślał Fe­li­ce Sci­scio­li – im­ple­men­ta­cja kon­kret­nych mo­du­łów te­go roz­wi­ąza­nia przy­no­si użyt­kow­ni­kom kon­kret­ne i dla ka­żde­go in­ne ko­rzy­ści. Wy­mie­nił tu na­rzędzia prze­zna­czo­ne do dy­gi­ta­li­za­cji barw i sku­tecz­nej ko­mu­ni­ka­cji ko­lo­ry­stycz­nej (ba­zu­jące na usłu­gach Pan­to­ne Li­ve i my Co­lo­rClo­ud), wi­zu­ali­za­cji ko­lo­rów (Su­nDi­gi­Pro­of, Su­nDi­gi­Gu­ide), ma­jące zwi­ęk­szyć ca­łko­wi­tą wy­daj­no­ść pro­ce­su pro­duk­cyj­ne­go (Su­nMatch, Su­nCo­lo­rQC), de­dy­ko­wa­ne stan­da­ry­za­cji i opty­ma­li­za­cji (Su­nCMYK, Su­nECG).

„Tym sa­mym za­pew­nia­my kom­plet­ną ko­mu­ni­ka­cję ko­lo­ry­stycz­ną, obej­mu­jącą wszyst­kie eta­py: pro­jek­to­wa­nia i spe­cy­fi­ka­cji do­ce­lo­we­go pro­duk­tu, pre­press, dru­ko­wa­nia i obrób­ki oraz do­sta­wy do klien­ta. Klu­czo­wą za­le­tą Su­nCo­lo­rBox jest fakt, że ma­my tu do czy­nie­nia z bar­wą cy­fro­wą, która się nie zmie­nia – pod­kre­ślał Fe­li­ce Sci­scio­li. – Plat­for­ma ta uwzględ­nia 44 bi­blio­te­ki ko­lo­ry­stycz­ne, ba­zu­jące na ko­lo­rach z na­szej ofer­ty. Jest wi­ęc nie­zwy­kle wszech­stron­na i uwzględ­nia mo­żli­wo­ść zo­bra­zo­wa­nia ta­kże wie­lu ko­lo­rów spe­cjal­nych, kor­po­ra­cyj­nych, które są new­ral­gicz­nym ele­men­tem ko­mu­ni­ka­cji w ob­sza­rze co­lor ma­na­ge­men­tu w kon­te­kście ob­słu­gi du­żych ma­rek czy klien­tów kor­po­ra­cyj­nych”.

Na za­ko­ńcze­nie Fe­li­ce Sci­scio­li wy­mie­nił klu­czo­we ko­rzy­ści z wdro­że­nia Su­nCo­lo­rBox: sta­bil­no­ść barw z uwa­gi na ich cy­fro­wy za­pis w bi­blio­te­ce ko­lo­ry­stycz­nej; do­stęp z po­zio­mu „ch­mu­ry” do za­wsze ak­tu­al­nej wer­sji; skróce­nie pro­ce­su, a tym sa­mym re­duk­cję kosz­tów pro­duk­cji i jej wi­ęk­szą pro­eko­lo­gicz­no­ść; in­te­gra­cję work­flow; aspek­ty edu­ka­cyj­ne w kon­te­kście wszyst­kich podmio­tów za­an­ga­żo­wa­nych w pro­ces pro­duk­cyj­ny. Pod­kre­ślił też, że mo­du­ło­wo­ść Sun Co­lo­rBox spra­wia, że mo­że to być do­sko­na­łe na­rzędzie nie tyl­ko dla wspo­mnia­nych wcze­śniej, du­żych klien­tów, ale też mniej­szych i śred­nich firm, którym za­le­ży na spój­no­ści i sta­bil­no­ści w ob­sza­rze co­lor ma­na­ge­men­tu.

Su­nCo­lo­rBox w prak­ty­ce

Z prak­tycz­ny­mi aspek­ta­mi wdro­że­nia Su­nCo­lo­rBox mo­żna by­ło się za­po­znać dru­gie­go dnia Aka­de­mii Za­rządza­nia Bar­wa, który wy­pe­łni­ła se­sja warsz­ta­to­wa. Tę część spo­tka­nia ze stro­ny Sun Che­mi­cal po­pro­wa­dzi­li Fe­li­ce Sci­scio­li i Mag­da­le­na Dzi­wi­szek.

„Cie­szy­my się, że ta­kże od tej stro­my na­sze roz­wi­ąza­nie spo­tka­ło się z du­żym za­in­te­re­so­wa­niem. Wszyst­kich za­in­te­re­so­wa­nych ko­rzy­ścia­mi z je­go wdro­że­nia, którym nie uda­ło się do­trzeć na Aka­de­mię Za­rządza­nia Bar­wą za­pra­sza­my do kon­tak­tu z na­mi, chęt­nie przed­sta­wi­my je Pa­ństwu oraz za­pre­zen­tu­je­my ko­rzy­ści, ja­kie mo­że­cie dzi­ęki nie­mu osi­ągać dla swoje­go bi­zne­su” – pod­su­mo­wu­je To­masz Do­bro­wol­ski.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści