Sun Che­mi­cal na kon­fe­ren­cji Art of Co­lorPoprzedni artykuł 

Z ramienia Sun Chemical podczas konferencji Art of Color wystąpił Michel Vanhems - Functional Coatings Product Manager EMEA
Z ra­mie­nia Sun Che­mi­cal pod­czas kon­fe­ren­cji Art of Co­lor wy­stąpił Mi­chel Van­hems – Func­tio­nal Co­atings Pro­duct Ma­na­ger EMEA

Fir­ma Sun Che­mi­cal by­ła part­ne­rem stra­te­gicz­nym kon­fe­ren­cji Art of Co­lor – Spot­ka­nie Li­de­rów, ja­ka odby­ła się 28 li­sto­pa­da br. na te­re­nie Mi­ędzy­na­ro­do­wych Tar­gów Po­zna­ńskich. Jej przed­sta­wi­ciel – Mi­chel Van­hems, Func­tio­nal Co­atings Pro­duct Ma­na­ger EMEA w Sun Che­mi­cal wy­stąpił tu z pre­zen­ta­cją za­ty­tu­ło­wa­ną „Przy­szło­ść opa­ko­wań w kon­te­kście za­ło­żeń Eu­ro­pej­skie­go Zie­lo­ne­go Ła­du”. Fir­ma by­ła też Me­ce­na­sem Ga­li Zło­te­go Gry­fa, ja­ka to­wa­rzy­szy­ła te­mu wy­da­rze­niu.

Sun Che­mi­cal part­ne­rem stra­te­gicz­nym Art of Co­lor

Art of Co­lor – Spot­ka­nie Li­de­rów zo­sta­ło zor­ga­ni­zo­wa­ne przez Gru­pę MTP, przy współpra­cy z Pol­ską Izbą Dru­ku i Pol­skim Brac­twem Ka­wa­le­rów Gu­ten­ber­ga. „Po­nie­waż jest to wa­żne dla ca­łe­go śro­do­wi­ska bra­nżo­we­go spo­tka­nie, nie mo­gło nas tam za­brak­nąć – mówi To­masz Do­bro­wol­ski, Bu­si­ness Di­rec­tor Pac­ka­ging Inks w pol­skim od­dzia­le Sun Che­mi­cal. – Art of Co­lor to pro­jekt, który w za­mie­rze­niu or­ga­ni­za­to­rów ma przed­sta­wiać no­wy wy­miar po­li­gra­fii i jej wy­ko­rzy­sta­nia w różnych ga­łęziach prze­my­słu. Sun Che­mi­cal ma w tym za­kre­sie wie­le do za­ofe­ro­wa­nia, dla­te­go mi­ło nam by­ło po raz ko­lej­ny spo­tkać się z przed­sta­wi­cie­la­mi nie tyl­ko bra­nży po­li­gra­ficz­nej, ale ta­kże in­nych, którzy by­li obec­ni na tym wy­da­rze­niu”.

Opa­ko­wa­nia a Eu­ro­pej­ski Zie­lo­ny Ład

Te­ma­ty­ka zwi­ąza­na z sze­ro­ko ro­zu­mia­ną ochro­ną śro­do­wi­ska i dzia­ła­nia­mi, ja­kie bra­nże po­li­gra­ficz­na i opa­ko­wa­nio­wa po­dej­mu­ją w tym kon­te­kście, by­ły przedmio­tem wie­lu pre­zen­ta­cji i dys­ku­sji pod­czas li­sto­pa­do­wej kon­fe­ren­cji. Na tym za­gad­nie­niu skon­cen­tro­wał się rów­nież Mi­chel Van­hems, Func­tio­nal Co­atings Pro­duct Ma­na­ger EMEA w fir­mie Sun Che­mi­cal, który zna­la­zł się wśród pre­le­gen­tów spo­tka­nia. Je­go re­fe­rat, za­ty­tu­ło­wa­ny „Przy­szło­ść opa­ko­wań w kon­te­kście za­ło­żeń Eu­ro­pej­skie­go Zie­lo­ne­go Ła­du (Eu­ro­pe­an Gre­en De­al – EGD)”, spo­tkał się z bar­dzo du­żym za­in­te­re­so­wa­niem uczest­ni­ków kon­fe­ren­cji.

Na wstępie Mi­chel Van­hems przy­bli­żył ze­bra­nym za­ło­że­nia EGD – pa­kie­tu ini­cja­tyw po­li­tycz­nych, które­go ce­lem jest skie­ro­wa­nie Unii Eu­ro­pej­skiej na dro­gę trans­for­ma­cji eko­lo­gicz­nej, a osta­tecz­nie – osi­ągni­ęcie neu­tral­no­ści kli­ma­tycz­nej przed 2050 ro­kiem. Wska­zał przy tym ob­sza­ry, w których EGD do­ty­ka kwe­stii opa­ko­wań – są ni­mi przede wszyst­kim śro­do­wi­sko na­tu­ral­ne i oce­any. Wy­mie­nił też dzia­ła­nia UE zwi­ąza­ne z wdra­ża­niem za­sad go­spo­dar­ki o obie­gu za­mkni­ętym (Cir­cu­lar Eco­no­my Ac­tion Plan – CEAP).

Wie­le miej­sca w swo­jej pre­zen­ta­cji Mi­chel Van­hems po­świ­ęci­ło na prze­gląd unij­nych prze­pi­sów re­gu­lu­jących kwe­stię od­pa­dów opa­ko­wań i od­pa­dów opa­ko­wa­nio­wych. Ich na­drzęd­nym ce­lem, jak pod­kre­ślał pre­le­gent, jest re­duk­cja ne­ga­tyw­ne­go wpły­wu ca­łej bra­nży opa­ko­wa­nio­wej i jej pro­duk­cji na śro­do­wi­sko na­tu­ral­ne oraz po­pra­wa funk­cjo­no­wa­nia ryn­ków we­wnętrz­nych. W tym kon­te­kście wy­mie­nił ogra­ni­cze­nia praw­ne i re­stryk­cje od­no­śnie ma­te­ria­łów opa­ko­wa­nio­wych (w tym dy­rek­ty­wę SUP do­ty­czącą jed­no­ra­zo­wych wy­ro­bów wy­ko­na­nych z two­rzyw sztucz­nych). Spo­ro miej­sce po­świ­ęcił spra­wom re­cy­klin­gu, kom­po­sto­wal­no­ści i po­now­ne­go wy­ko­rzy­sty­wa­nia ma­te­ria­łów opa­ko­wa­nio­wych (tu przy­wo­łał ba­da­nia wska­zu­jące, że aż 63% kon­su­men­tów eu­ro­pej­skich pre­fe­ru­je te wy­ko­na­ne z pa­pie­ru i kar­to­nu ja­ko przy­ja­zne dla śro­do­wi­ska). Wska­zał nie­zbęd­ne – je­go zda­niem – kro­ki ja­kie na­le­ży uczy­nić w kon­te­kście lep­szej przy­szło­ści, m.in. w ob­sza­rze pro­duk­cji opa­ko­wań gi­ęt­kich, in­we­sty­cji sprzęto­wych, szer­sze­go za­sto­so­wa­nia la­mi­na­cji i su­row­ców mo­no­ma­te­ria­ło­wych oraz no­wych za­sto­so­wań opa­ko­wań pa­pie­ro­wych (do mro­żo­nek czy żyw­no­ści wy­ma­ga­jącej pod­grze­wa­nia).

Mi­chel Van­hems pod­kre­ślał, że wpraw­dzie w kon­te­kście EGD opa­ko­wa­nie jest po­strze­ga­ne ja­ko od­pad za­nie­czysz­cza­jący śro­do­wi­sko, ale przy za­sto­so­wa­niu w nim in­no­wa­cyj­nych roz­wi­ązań mo­żna zmi­ni­ma­li­zo­wać i ogra­ni­czyć je­go ne­ga­tyw­ny wpływ: „Bądźmy za­tem in­no­wa­cyj­ni i wpro­wa­dzaj­my różne tech­no­lo­gie, co za­pew­ni, że opa­ko­wa­nie będzie na­dal spe­łniać swój głów­ny cel, ja­kim jest za­bez­pie­cza­nie znaj­du­jących się w nim dóbr, bez uszczerb­ku dla śro­do­wi­ska na­tu­ral­ne­go” – pod­su­mo­wał swo­je wy­stąpie­nie Mi­chel Van­hems. Za­chęcił jed­no­cze­śnie do ko­rzy­sta­nia z roz­wi­ązań Sun Che­mi­cal, z których co­raz wi­ęcej jest wy­twa­rza­nych zgod­nie z za­sa­da­mi zrów­no­wa­żo­ne­go roz­wo­ju.

Sun Che­mi­cal wśród Me­ce­na­sów Ga­li Zło­te­go Gry­fa

Sun Che­mi­cal by­ła jed­no­cze­śnie Me­ce­na­sem Ga­li Zło­te­go Gry­fa, ja­ka zwie­ńczy­ła kon­fe­ren­cję Art of Co­lor. Wręczo­ne tu zo­sta­ły na­gro­dy w kon­kur­sie Pol­skiej Izby Dru­ku na naj­lep­szy pro­dukt po­li­gra­ficz­ny. „Oba wy­da­rze­nia – za­rów­no sa­ma kon­fe­ren­cja jak rów­nież Ga­la Zło­te­go Gry­fa są dla nas bar­dzo wa­żne, będąc rów­nież istot­ny­mi dla na­szych klien­tów. Po­za ich me­ry­to­rycz­ną war­to­ścią, są przy tym do­sko­na­łą oka­zją do za­po­zna­nia się z po­trze­ba­mi i ocze­ki­wa­nia­mi ryn­ku, którym sta­le sta­ra­my się spro­stać. Ka­żda te­go ro­dza­ju obec­no­ść na wy­da­rze­niu bra­nżo­wym in­spi­ru­je nas do ko­lej­nych dzia­łań, a roz­mo­wy z przed­sta­wi­cie­la­mi na­szej bra­nży, ale ta­kże ich klien­ta­mi są dla nas za­wsze cen­ną wska­zów­ką na przy­szło­ść. Okre­śla­ją bo­wiem kie­run­ki roz­wo­ju, które dla wszyst­kich stron po­win­ny być wspól­ne. Tyl­ko wó­wczas mo­żli­wy jest efek­tyw­ny roz­wój na­szej bra­nży w ska­li glo­bal­nej, ale przede wszyst­kim lo­kal­nej, której po­trze­by i ocze­ki­wa­nia są bar­dzo in­dy­wi­du­al­ne i do której sta­ra­my się za­wsze do­pa­so­wać na­szą ofer­tę” – pod­su­mo­wu­je To­masz Do­bro­wol­ski.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści