ABB wy­gry­wa pe­łną do­sta­wę ukła­dów au­to­ma­ty­ki i na­pędów dla no­we­go pro­jek­tu ma­szy­ny pa­pier­ni­czej Ga­sco­gne Pa­pierPoprzedni artykuł 

Fir­ma ABB zo­sta­ła wy­bra­na na part­ne­ra pro­jek­tu przy in­sta­la­cji naj­wi­ęk­szej na świe­cie ma­szy­ny pa­pier­ni­czej nie­po­wle­ka­nej, szkli­wio­nej ma­szy­no­wo (MG) w za­kła­dzie pro­du­ku­jącym ma­sę ce­lu­lo­zo­wą i pa­pier kraft fir­my Ga­sco­gne Pa­pier w Mi­mi­zan we Fran­cji.

Za­stępu­jąc trzy star­sze ma­szy­ny, PM7 w za­kła­dzie zo­sta­nie w pe­łni zin­te­gro­wa­ny i ustan­da­ry­zo­wa­ny przy uży­ciu roz­pro­szo­ne­go sys­te­mu ste­ro­wa­nia (DCS) ABB Umie­jęt­no­ść™ Sy­stem 800xA®, sys­te­mu kon­tro­li ja­ko­ści ABB (QCS) dla ce­lu­lo­zy i pa­pie­ru, na­pędów i sil­ni­ków. Za­awan­so­wa­ne kon­tro­le QCS umo­żli­wią au­to­ma­tycz­ne zmia­ny na­chy­le­nia i wie­lo­wy­mia­ro­we kie­ro­wa­nie po­przecz­ne. Pe­łny za­kres do­sta­wy obej­mu­je mo­du­ły we­/wy 8000, na­pędy wie­lo­na­pędo­we ACS880 i ener­go­osz­częd­ne sil­ni­ki Sy­nRM IE5 fir­my ABB. Pa­kiet po­mo­że fir­mie Ga­sco­gne Pa­pier za­osz­czędzić na kosz­tach ener­gii, jed­no­cze­śnie ogra­ni­cza­jąc ilo­ść od­pa­dów po­przez pro­duk­cję wi­ęk­szej ilo­ści pa­pie­ru zgod­ne­go ze spe­cy­fi­ka­cją.

Tech­no­lo­gie ABB zo­sta­ną za­sto­so­wa­ne w no­wej ma­szy­nie pa­pier­ni­czej o sze­ro­ko­ści wstęgi 6,8 me­tra i pro­jek­to­wej pręd­ko­ści 1300 me­trów na mi­nu­tę. Będzie w sta­nie wy­pro­du­ko­wać 125 000 ton pa­pie­ru rocz­nie o gra­ma­tu­rze od 25 do 120 gra­mów na metr kwa­dra­to­wy, usta­na­wia­jąc no­wy stan­dard w bra­nży w za­kre­sie nie­po­wle­ka­nych pa­pie­rów MG.

„Ma­my ugrun­to­wa­ne re­la­cje z Ga­sco­gne i je­ste­śmy za­chwy­ce­ni mo­żli­wo­ścią dal­sze­go wspie­ra­nia ich w osi­ąga­niu ce­lów zwi­ąza­nych z pro­duk­cją pa­pier­ni­czą” – po­wie­dzia­ła Pa­me­la Mur­phy, eu­ro­pej­ski me­ne­dżer ope­ra­cyj­ny ds. ce­lu­lo­zy i pa­pie­ru w ABB. „Pro­jekt pod­kre­śla rów­nież na­szą wa­żną współpra­cę oraz uzu­pe­łnia­jącą się tech­no­lo­gię i wie­dzę spe­cja­li­stycz­ną, które wnie­sie­my do Ga­sco­gne”.

Sil­ni­ki Sy­nRM kla­sy ul­tra­-pre­mium IE5 ma­ją ten sam roz­miar i moc wy­jścio­wą, co po­wszech­nie sto­so­wa­ne sil­ni­ki in­duk­cyj­ne IE2, ale ofe­ru­ją do 50% ni­ższe stra­ty ener­gii i znacz­nie ni­ższe zu­ży­cie ener­gii. Do­dat­ko­we ko­rzy­ści obej­mu­ją ni­ższe tem­pe­ra­tu­ry ło­żysk i uzwo­jeń, co za­pew­nia wi­ęk­szą nie­za­wod­no­ść i dłu­gą ży­wot­no­ść oraz mniej­szy ha­łas sil­ni­ka. Mo­żna je sto­so­wać w sze­ro­kiej ga­mie wy­ma­ga­jących za­sto­so­wań prze­my­sło­wych, za­pew­niając do­kład­ne ste­ro­wa­nie i wy­so­ką wy­daj­no­ść w ca­łym za­kre­sie pręd­ko­ści.

ABB roz­po­częła do­sta­wy na po­cząt­ku 2023 r., a do­sta­wy QCS i Dri­ves do Ga­sco­gne za­pla­no­wa­no na 2024 r., wraz z uru­cho­mie­niem ma­szy­ny.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my ABB Ltd

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści