Ko­lej­ne wdro­że­nia plo­te­rów in­kje­to­wych z se­rii Ag­fa Tau­ro w dru­kar­niach z ca­łe­go świa­taPoprzedni artykuł 

Fot. Agfa
Fot. Ag­fa

Dla fir­my Ag­fa 2023 rok był okre­sem licz­nych wdro­żeń jej hy­bry­do­wych roz­wi­ązań dru­ku­jących, ba­zu­jących na tech­ni­ce in­kjet UV, w przed­si­ębior­stwach po­li­gra­ficz­nych i re­kla­mo­wych z ca­łe­go świa­ta. Sy­ste­ma­tycz­nie ro­śnie gro­no użyt­kow­ni­ków fla­go­we­go plo­te­ra hy­bry­do­we­go z jej ofer­ty –Tau­ro, do­stęp­ne­go m.in. z opcją la­kie­ro­wa­nia. Mi­nio­ne mie­si­ące przy­nio­sły fir­mie ko­lej­ne im­ple­men­ta­cje ma­szyn z tej se­rii, m.in. w dru­kar­niach z Ka­na­dy (to pierw­sza in­sta­la­cja Tau­ro H3300 UHS LED w tym kra­ju), Bra­zy­lii, Wiel­kiej Bry­ta­nii czy Ho­lan­dii.

Go­din pierw­szym użyt­kow­ni­kiem Tau­ro H3300 UHS LED w Ka­na­dzie

W li­sto­pa­dzie ub.r. fir­ma Go­din Pro­duc­tions sta­ła się pierw­szym w Ka­na­dzie użyt­kow­ni­kiem ma­szy­ny Tau­ro H3300 UJS LED, wy­po­sa­żo­nej w zauto­ma­ty­zo­wa­ny sys­tem od­bie­ra­na za­dru­ko­wa­nych bry­tów. Jak pod­kre­śla jej kie­row­nic­two, in­we­sty­cja w ten wy­so­ko­wy­daj­ny, wiel­ko­for­ma­to­wy plo­ter hy­bry­do­wy by­ła ko­niecz­no­ścią roz­bu­do­wy mo­cy pro­duk­cyj­nych, by spro­stać ro­snącym ocze­ki­wa­niom klien­tów. Mówi Todd Go­din, CEO przed­si­ębior­stwa, spe­cja­li­zu­jące­go się w kom­plek­so­wej pro­duk­cji ma­te­ria­łów mar­ke­tin­go­wych: „Tau­ro mak­sy­ma­li­zu­je na­szą wy­daj­no­ść i efek­tyw­no­ść dzia­łań, re­ali­zo­wa­nych dla sta­le ro­snącej gru­py klien­tów. Je­go wy­so­ka pręd­ko­ść po­zwa­la sku­tecz­nie wy­ko­ny­wać zle­ce­nia na­wet tu gdzie ma­my do czy­nie­nia z du­żą pre­sją cza­so­wą. Ofe­ru­je też nie­zbęd­ną ela­stycz­no­ść w kon­te­kście re­ali­za­cji ma­te­ria­łów dla bra­nż spo­żyw­czej, sie­ci han­dlu de­ta­licz­ne­go czy firm ko­sme­tycz­ny­ch”. Do­star­czo­na do fir­my Go­din ma­szy­na to mo­del półau­to­ma­tycz­ny, po­zwa­lający na szyb­szą ob­słu­gę me­di­ów. „Je­go kon­fi­gu­ra­cja uwzględ­nia też wy­daj­ne prze­twa­rza­nie pli­ków z my­ślą o spro­sta­niu stan­dar­dom na­szych klien­tów względem wy­daj­no­ści – do­da­je Todd Go­din. – Tau­ro UHS to nie tyl­ko wi­ęk­szy po­ten­cjał wy­twór­czy na­szej fir­my, ale też mo­żli­wo­ść za­ofe­ro­wa­nia klien­tom pro­duk­tów o wy­ższej war­to­ści, idące w pa­rze z na­szy­mi kom­pe­ten­cja­mi, tech­no­lo­gią i przej­rzy­sty­mi wa­run­ka­mi pro­wa­dze­nia bi­zne­su. Ma­my za so­bą de­ka­dy do­świad­czeń ryn­ko­wych, co w po­łącze­niu z in­no­wa­cyj­ny­mi roz­wi­ąza­nia­mi tech­no­lo­gicz­ny­mi po­zwa­la po­dej­mo­wać się ka­żde­go wy­zwa­nia”.

Vi­su­al Pro­mo­cio­nal: wi­ęk­sze mo­ce pro­duk­cyj­ne dzi­ęki Tau­ro H3300 UHS LED

Jed­na ze zna­czących bra­zy­lij­skich firm po­li­gra­ficz­nych dzia­ła­jących na ryn­ku di­sple­jów i ma­te­ria­łów mar­ke­tin­go­wych ty­pu POS – Vi­su­al Pro­mo­cio­nal, rów­nież zde­cy­do­wa­ła się na roz­bu­do­wę swo­je­go par­ku sprzęto­we­go o hy­bry­do­wy plo­ter Tau­ro H3300 UHS LED. Jak za­pew­nia Da­niel Bra­ga – CEO przed­si­ębior­stwa, je­go po­ja­wie­nie się w zna­czący spo­sób prze­ło­ży­ło się na uspraw­nie­nie re­ali­zo­wa­nych pro­ce­sów: „Dzi­ęki Tau­ro uzy­ska­li­śmy du­żą ela­stycz­no­ść i mo­żli­wo­ść do­pa­so­wa­nia się do da­ne­go ty­pu zle­ce­nia. Mo­że­my obec­nie re­ali­zo­wać kil­ka prac jed­no­cze­śnie, co ozna­cza go­to­wo­ść na ka­żde wy­zwa­nie. A Tau­ro po­zwa­la nam my­śleć bar­dzo per­spek­ty­wicz­nie, dzi­ęki ofe­ro­wa­nej ja­ko­ści i pręd­ko­ści”. Jak do­da­je, no­wy plo­ter wpły­nął na ca­łą kon­cep­cję re­ali­za­cji prac w fir­mie Vi­su­al Pro­mo­cio­nal: „Po in­we­sty­cji w tech­no­lo­gię Ag­fa wy­ko­na­li­śmy ogrom­ny krok do przo­du. Był to wła­ści­wy wy­bór, gdyż umo­żli­wił nam we­jście na wy­ższy po­ziom świad­czo­nych usług. Dzi­ęki Tau­ro ob­słu­gu­je­my klien­tów szyb­ciej i ofe­ru­je­my im pro­duk­ty o wy­ższej ja­ko­ści, co prze­kła­da się na eko­no­mi­kę i zrów­no­wa­żo­ny roz­wój ca­łej fir­my”.

Da­niel Bra­ga wska­zu­je też na za­le­ty sys­te­mu work­flow Asan­ti, ste­ru­jące­go pra­cą ma­szy­ny: „Od cza­su je­go im­ple­men­ta­cji mo­żli­we sta­ły się au­to­ma­tycz­na kon­tro­la i we­ry­fi­ka­cja pli­ków ze zle­ce­nia­mi już na eta­pie pre­press. To w efek­cie za­pew­ni­ło pe­łen nadzór nad pra­cą ma­szyn dru­ku­jących, a da­ne sta­ty­stycz­ne i pro­duk­cyj­ne, ge­ne­ro­wa­ne przez sys­tem, da­ją nam pre­cy­zyj­ny obraz re­ali­zo­wa­nych prac, ta­kże pod względem zu­ży­cia atra­men­tu i ma­te­ria­łów eks­plo­ata­cyj­ny­ch”.

Potts Print: plo­ter Tau­ro H2500 w miej­sce dwóch urządzeń in­ne­go do­staw­cy

Bry­tyj­ska fir­ma Potts Print po­zo­sta­je od wie­lu lat użyt­kow­ni­kiem roz­wi­ązań mar­ki Ag­fa. Jed­nak do­pie­ro nie­daw­no jej park sprzęto­wy wzbo­ga­cił się o pierw­szą w jej hi­sto­rii wiel­ko­for­ma­to­wą ma­szy­nę in­kje­to­wą te­go pro­du­cen­ta – Tau­ro H2500, dru­ku­jącą w sze­ściu ko­lo­rach z do­dat­ko­wą bie­lą. To efekt roz­bu­do­wy ofer­ty dru­kar­ni of­f­se­to­wej o tech­no­lo­gię cy­fro­wą (wraz z prze­jęciem w 2014 ro­ku fir­my Di­gi­tal XL, będącej jej do­tych­cza­so­wym podwy­ko­naw­cą w tym za­kre­sie), która umo­żli­wi­ła opła­cal­ną i wy­daj­ną pro­duk­cję ni­sko­na­kła­do­wych ma­te­ria­łów di­rect ma­il, opa­ko­wań per­so­na­li­zo­wa­nych, wy­dru­ków wiel­ko­for­ma­to­wych i roz­wi­ązań de­dy­ko­wa­nych ma­ga­zy­no­wa­niu oraz dys­try­bu­cji.

„W ostat­nim cza­sie sta­ło się ja­sne, że po­trze­bu­je­my roz­wi­ąza­nia ofe­ru­jące­go wy­ższą pręd­ko­ść, wpi­su­jące­go się w na­szą ście­żkę roz­wo­ju, a za­ra­zem pro­eko­lo­gicz­ne­go. Ag­fa wy­różnia­ła się tu w spo­sób zde­cy­do­wa­ny” – mówi Dan Tar­bit, za­stęp­ca dy­rek­to­ra ds. dru­ku wiel­ko­for­ma­to­we­go w fir­mie Potts Print.

Jak do­da­je Beck Owen, za­stęp­ca dy­rek­to­ra Cor­po­ra­te Se­rvi­ces Di­vi­sion w fir­mie Potts Print, o jej wy­bo­rze zde­cy­do­wa­ły m.in. względu śro­do­wi­sko­we: „Ma­szy­na Ag­fa za­stąpi­ła dwa wy­słu­żo­ne urządze­nia cy­fro­we, które z ra­cji wie­ku i tech­no­lo­gii by­ły du­żo bar­dziej ener­go­chłon­ne. Spo­dzie­wa­my się, że Tau­ro przy­nie­sie tu zna­czące oszczęd­no­ści, za­rów­no pod względem zu­ży­cia ener­gii jak i atra­men­tów”. Beck Owen pod­kre­śla, że w nie­dłu­gim cza­sie po jej wdro­że­niu fir­ma od­no­to­wa­ła ok. 60% re­duk­cję zu­ży­cia atra­men­tów, do­da­jąc, że są one nie tyl­ko ta­ńsze w po­rów­na­niu z wcze­śniej uży­wa­ny­mi, ale też uwzględ­nia­ją opa­ten­to­wa­ną przez fir­mę Ag­fa tech­no­lo­gię Thin Ink Lay­er.

Pod­su­mo­wu­jąc wy­bór fir­my Ag­fa ja­ko do­staw­cy no­wej cy­fro­wej ma­szy­ny wiel­ko­for­ma­to­wej, Dan Tar­bit mówi: „Tau­ro ide­al­nie wpi­su­je się w obec­ne za­ło­że­nia na­sze­go bi­zne­su, ta­kże pod względem eko­no­micz­nym. Ma­szy­na umo­żli­wia jed­no­cze­sną ob­słu­gę wie­lu ar­ku­szy, co przy nie­których pra­cach ozna­cza na­wet 9-krot­nie szyb­szą ich re­ali­za­cję. Na­sza wy­daj­no­ść wzro­sła wi­ęc w spo­sób osza­ła­mia­jący”.

Mul­ler XXL: wy­so­ko­wy­daj­na pro­duk­cja pla­ka­tów z Tau­ro H2500 z nie­mal of­f­se­to­wą ja­ko­ścią

Ho­len­der­ska fir­ma Mul­ler XXL spe­cja­li­zu­je się w dru­ko­wa­niu pla­ka­tów wiel­ko­for­ma­to­wych, de­dy­ko­wa­nych wy­ma­ga­jącym za­sto­so­wa­niom ze­wnętrz­nym. Ba­zu­jąc przez wie­le lat wy­łącz­nie na tech­ni­ce of­f­se­to­wej, z cza­sem zde­cy­do­wa­ła się na roz­bu­do­wę swo­je­go par­ku sprzęto­we­go o druk cy­fro­wy. W 2019 ro­ku po­ja­wił się tu pierw­szy plo­ter z ofer­ty fir­my Ag­fa – hy­bry­do­wy Ana­pur­na H3200i LED. W ro­ku 2023, z uwa­gi na ocze­ki­wa­ną przez klien­tów z seg­men­tu hi­gh-end ja­ko­ść, mo­ce pro­duk­cyj­ne w ob­sza­rze dru­ku cy­fro­we­go zo­sta­ły po­now­nie roz­bu­do­wa­ne. Tym ra­zem wy­bór kie­row­nic­twa Mul­ler XXL pa­dł na in­ny hy­bry­do­wy plo­ter te­go sa­me­go pro­du­cen­ta – Tau­ro H2500. „Po­cząt­ko­wo wy­da­wa­ło nam się, że będzie on za du­ży względem spe­cy­fi­ki na­szej pro­duk­cji – mówi Mar­co Pol, będący wraz z San­de­rem Mul­lerem współwła­ści­cie­lem fir­my. – Jed­nak roz­wój ryn­ku cy­fro­wych apli­ka­cji ze­wnętrz­nych jest bar­dzo szyb­ki, za­rów­no pod względem lo­kal­ne­go cha­rak­te­ru kam­pa­nii mar­ke­tin­go­wych, jak też ko­niecz­no­ści ich per­so­na­li­za­cji. Naj­lep­szy przy­kład to zle­ce­nie na 194 pla­ka­ty w 19 różnych wer­sjach. Te­go zwy­czaj­nie nie opła­ca się re­ali­zo­wać w of­fse­cie”.

Po­dob­nie jak do­star­czo­na tu wcze­śniej Ana­pur­na, ta­kże Tau­ro dru­ku­je w kon­fi­gu­ra­cji 6-ko­lo­ro­wej (CMYKLcLm). „Gęsto­ść atra­men­tów jest dla nas nie­zwy­kle wa­żna – do­da­je Mar­cus Pol. – Dru­ko­wać w tech­no­lo­gii cy­fro­wej mo­że w za­sa­dzie ka­żdy, ale nie ka­żdy jest w sta­nie wy­ko­nać na­praw­dę do­bry pla­kat czy bil­bo­ard na wia­tę przy­stan­ko­wą, w czym się spe­cja­li­zu­je­my”.

„Je­że­li chce się osi­ągnąć efekt zbli­żo­ny do of­f­se­tu przy uży­ciu ma­szy­ny cy­fro­wej, gęsto­ść atra­men­tu sta­je się czyn­ni­kiem klu­czo­wym – do­da­je, wska­zu­jąc na znaj­du­jące sto­so­wa­ne w Tau­ro atra­men­ty Anu­via 1250 UV. – Tau­ro H2500 pra­cu­je głów­nie z try­bie 4-ko­lo­ro­wym, dru­ku­jąc w ci­ągu go­dzi­ny ok. 50 pla­ka­tów apli­ko­wa­nych na wia­tach au­to­bu­so­wych. Ja­ko­ść tu osi­ąga­na jest nie­zwy­kle wy­so­ka w kon­te­kście wie­lu za­sto­so­wań i te­go, do cze­go by­li­śmy do­tych­czas przy­zwy­cza­je­ni. Te­stu­je­my też tryb dwu­prze­bie­go­wy – Express Plus Mo­de, co rów­nież wy­gląda bar­dzo obie­cu­jąco”.

Wy­so­ka wy­daj­no­ść i ja­ko­ść, ni­skie zu­ży­cie atra­men­tu

Plo­te­ry z se­rii Tau­ro, w tym fla­go­wy mo­del Tau­ro H3300 to – jak za­pew­nia Ag­fa – naj­bar­dziej wy­daj­ne roz­wi­ąza­nia hy­bry­do­we ba­zu­jące na tech­ni­ce in­kjet UV, do­stęp­ne na ryn­ku i ofe­ro­wa­ne w wie­lu wa­rian­tach au­to­ma­ty­za­cji oraz wy­po­sa­żo­ne w licz­ne opcje do­dat­ko­we, w tym wpro­wa­dzo­ne w tym ro­ku la­kie­ro­wa­nie. Pro­du­cent zwra­ca też uwa­gę na wysokowy­daj­ne, de­dy­ko­wa­ne se­rii Tau­ro atra­men­ty Anu­via, po­sia­da­jące m.in. pro­eko­lo­gicz­ny cer­ty­fi­kat GREENGUARD Gold. Mówi Adria­na Pio­trow­ska, Sa­les Ma­na­ger In­kjet Po­land w fir­mie Ag­fa: „Ma­szy­ny Tau­ro zdo­by­ły uzna­nie w licz­nych fir­mach po­li­gra­ficz­nych i pro­duk­cyj­nych na ca­łym świe­cie, ta­kże w Pol­sce. Cie­szy nas, że gro­no ich użyt­kow­ni­ków sta­le ro­śnie, w ślad za wpro­wa­dza­ny­mi w nich udo­sko­na­le­nia­mi, m.in. opcją la­kie­ro­wa­nia in­li­ne. Już nie­ba­wem będzie­my mie­li mo­żli­wo­ść za­pre­zen­to­wać na­szą ofer­tę do dru­ku wiel­ko­for­ma­to­we­go pod­czas tar­gów Fe­spa w mar­cu br. Już dziś na nie za­pra­sza­my, a wszyst­kich za­in­te­re­so­wa­nych ofer­tą fir­my Ag­fa z ob­sza­ru cy­fro­we­go dru­ku prze­my­sło­we­go za­chęca­my do kon­tak­tu z na­szym pol­skim od­dzia­łe­m”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści