Me­wa in­we­stu­je w sys­tem do­bo­ru roz­mia­ru odzie­ży opar­ty na sztucz­nej in­te­li­gen­cjiPoprzedni artykuł 

„Przymierzanie” odzieży w dowolnym miejscu w przeciągu kilku sekund - Mewa inwestuje w możliwość doboru rozmiaru odzieży przy pomocy aplikacji zainstalowanej w telefonie. (zdjęcie: Mewa/Esenca).
„Przy­mie­rza­nie” odzie­ży w do­wol­nym miej­scu w prze­ci­ągu kil­ku se­kund – Me­wa in­we­stu­je w mo­żli­wo­ść do­bo­ru roz­mia­ru odzie­ży przy po­mo­cy apli­ka­cji za­in­sta­lo­wa­nej w te­le­fo­nie. (zdjęcie: Me­wa/Esenca).

Do­staw­ca usług tek­styl­nych fir­ma Me­wa kon­ty­nu­uje swój roz­wój, za­pew­nia­jąc so­bie wi­ęk­szo­ścio­we udzia­ły w star­tu­pie, ja­kim jest Esen­ca Di­gi­tal Wor­kwe­ar S.R.L. z Ru­mu­nii. Fir­ma spe­cja­li­zu­je się w opra­co­wy­wa­niu wspie­ra­nych przez sztucz­ną in­te­li­gen­cję pro­ce­sów ska­no­wa­nia, które ma­ją na ce­lu okre­śle­nie roz­mia­ru odzie­ży w opar­ciu o wy­ko­rzy­sta­nie prze­zna­czo­nej do te­go apli­ka­cji w te­le­fo­nie.

Na­by­wa­jąc wi­ęk­szo­ścio­wy pa­kiet udzia­łów w Esen­ca, Me­wa roz­sze­rzy­ła swo­je port­fo­lio i tym sa­mym zy­ska­ła na dłu­go wia­ry­god­ne­go part­ne­ra w za­kre­sie cy­fro­wej ob­słu­gi klien­ta. Tech­no­lo­gia opar­ta na sztucz­nej in­te­li­gen­cji umo­żli­wia fir­mie Me­wa, a ta­kże jej klien­tom i part­ne­rom, ko­rzy­sta­nie przy do­bo­rze odzie­ży ro­bo­czej i ochron­nej z wy­god­nej, za­in­sta­lo­wa­nej w te­le­fo­nie apli­ka­cji do po­mia­ru wiel­ko­ści cia­ła da­nej oso­by, umo­żli­wiając tym sa­mym opty­ma­li­za­cję ofer­ty w od­nie­sie­niu do roz­mia­ru wy­bra­nej odzie­ży. Dzi­ęki te­mu w nie­da­le­kiej przy­szło­ści pro­ces ręcz­ne­go po­mia­ru i do­bo­ru roz­mia­ru odzie­ży, prze­pro­wa­dza­ny na miej­scu w za­kła­dzie użyt­kow­ni­ka, będzie bar­dziej ela­stycz­ny i wy­daj­ny.

„Na­szym ce­lem jest do­pro­wa­dze­nie do sy­tu­acji, kie­dy – dzi­ęki mo­żli­wo­ściom, ja­kie da­je sztucz­na in­te­li­gen­cja – zo­rien­to­wa­ne na klien­ta pro­ce­sy i pro­ce­du­ry ser­wi­so­we będą jesz­cze prost­sze i bar­dziej przy­ja­zne dla użyt­kow­ni­ków odzie­ży Me­wa” – mówi Bern­hard Ni­kle­witz, prze­wod­ni­czący za­rządu fir­my Me­wa – „W fir­mie Esen­ca zna­le­źli­śmy part­ne­ra z wy­jąt­ko­wym do­świad­cze­niem, za­rów­no w dzie­dzi­nie sztucz­nej in­te­li­gen­cji, jak i w bra­nży tek­styl­nej. To wła­śnie skło­ni­ło nas do po­czy­nie­nia te­go kro­ku”.

Ide­al­ny roz­miar w kil­ka se­kund

Cy­fro­wy po­miar mo­żna prze­pro­wa­dzić przy po­mo­cy smart­fo­na lub urządze­nia pra­cu­jące­go of­fli­ne. Nie­zbęd­ne są przy tym in­for­ma­cje o wzro­ście i płci mie­rzo­nej oso­by, a ta­kże dwa zdjęcia ca­łe­go cia­ła wy­ko­na­ne apa­ra­tem te­le­fo­nu ko­mór­ko­we­go – jed­no z przo­du i jed­no z bo­ku. Przy po­mo­cy sztucz­nej in­te­li­gen­cji do­kład­ne wy­mia­ry cia­ła obli­cza­ne są na pod­sta­wie zdjęć i na­stęp­nie prze­no­szo­ne na siat­kę roz­mia­rów ko­lek­cji odzie­ży Me­wa. Zdjęcia nie mu­sza być za­pi­sy­wa­ne, słu­żą je­dy­nie do iden­ty­fi­ka­cji punk­tów po­miarowych. Znor­ma­li­zo­wa­ny po­miar, wy­ko­rzy­stu­jący po­nad 100 punk­tów po­miarowych, re­ali­zo­wa­ny jest z do­kład­no­ścią do 0,5 cen­ty­me­tra. W ci­ągu 30 se­kund użyt­kow­nik otrzy­mu­je pro­po­zy­cję roz­mia­ru w od­nie­sie­niu do da­nej ko­lek­cji odzie­ży.

Phi­lipp Lehm­kuhl, dy­rek­tor ge­ne­ral­ny fir­my Esen­ca stwier­dza: „Wła­ści­we do­pa­so­wa­nie odzie­ży ro­bo­czej i ochron­nej do no­szącej ją oso­by jest bar­dzo wa­żne – zwi­ęk­sza wy­go­dę użyt­kow­ni­ka i za­pew­nia pe­łne bez­pie­cze­ństwo. Pra­cu­je­my nad tym, aby nie­zbęd­ny po­miar wiel­ko­ści cia­ła by­ły kwe­stią se­kund”.

Tech­no­lo­gia ska­no­wa­nia opra­co­wa­na przez Esen­ca ma być od 2024 ro­ku suk­ce­syw­nie in­te­gro­wa­na z cy­fro­wy­mi sys­te­ma­mi ob­słu­gi klien­ta fir­my Me­wa.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my Me­wa

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści