ICA Sweden, największa szwedzka sieć sprzedaży detalicznej, podejmuje kolejne kroki w kierunku zwiększenia proekologiczności swoich działań. Jednym z nich jest zastąpienie plastikowych tacek, używanych przy sprzedaży kwiatów, ich odpowiednikami wykonanymi z włókien formowanych, dostarczanymi przez Stora Enso. Jak zapewnia firma, w dłuższej perspektywie przyniesie to jej znaczącą (nawet do 81%) redukcję w kontekście ilości dwutlenku węgla emitowanego w związku z ww. procesami sprzedażowymi.
Tym samym, jako pierwsza sieć sprzedaży detalicznej działająca w Szwecji, ICA Sweden już wkrótce przejdzie znaczącą przemianę, wdrażając bardziej proekologiczną alternatywę w postaci tacek wykonanych z włókien formowanych. Jest to część jej strategii, zmierzającej do systematycznego obniżania udziału tworzyw sztucznych w prowadzonej przez firmę działalności, a zarazem promowania bardziej zrównoważonych materiałów.
„Jesteśmy dumni z faktu bycia pierwszą w Szwecji siecią handlu detalicznego, która czyni znaczący krok naprzód w kierunku bardziej zrównoważonego procesu sprzedaży kwiatów, we współpracy z ich plantatorami i dostawcami. Wdrożenie wykonanych z włókna drzewnego tacek będzie następowało stopniowo. W pierwszej kolejności zostaną nim objęte wysokiej klasy rośliny doniczkowe. Następnie konwersja ta obejmie inne letnie kwiaty z naszej oferty” – mówi Sandra Kjellin, Shop Floor Manager Flowers, odpowiedzialna za sprzedaż detaliczną kwiatów doniczkowych w ICA Sweden.
„Z dumą ogłaszamy nawiązanie współpracy z ICA Sweden. Dzięki temu partnerstwu razem tworzymy podwaliny i wytyczamy ścieżkę dla szerszego zastosowania wytwarzanych przez nas, proekologicznych tacek bazujących na włóknach drzewnych. Każdy kwiat, wyposażony w tego rodzaju podstawkę, to nie tylko kwestia większej estetyki, ale przede wszystkim – pewnego rodzaju forma większej dbałości o naszą planetę i jej przyszłość. W ten sposób wspólnie na nowo definiujemy proekologiczne rozwiązania, zwiększając świadomość ich istnienia wraz z każdym sprzedanym kwiatem doniczkowym, wyposażonym w tego rodzaju tackę” – mówi George Ribaeus Beri, Senior Business Development Manager w firmie Stora Enso.
Na podstawie informacji Poligraficznej Agencji Informacyjnej