Opa­ko­wa­nia na sło­dy­cze z ma­szy­ną Re­vo­ria Press PC1120 w fir­mie Slod­kiePoprzedni artykuł 

Agnieszka Głowacka i maszyna Revoria, która na każdych targach wzbudza zainteresowanie wielu klientów
Agniesz­ka Gło­wac­ka i ma­szy­na Re­vo­ria, która na ka­żdych tar­gach wzbu­dza za­in­te­re­so­wa­nie wie­lu klien­tów

Cze­ko­la­do­wa, kar­me­lo­wa, ba­ka­lio­wa – to ko­lej­ne li­nie sło­dy­czy w fir­mie Slod­kie. To pro­du­cent per­so­na­li­zo­wa­nych sło­dy­czy re­kla­mo­wych, które­go pro­duk­ty z suk­ce­sa­mi uczest­ni­czą w kam­pa­niach naj­wi­ęk­szych świa­to­wych ma­rek. Jest ich po­nad 600 ro­dza­jów, a ka­żdy i dla ka­żde­go klien­ta mu­si być od­po­wied­nio opa­ko­wa­ny. Per­so­na­li­za­cja opa­ko­wań, wy­so­ka ja­ko­ść, od­po­wied­nie bar­wy – to tyl­ko nie­które wy­ma­ga­nia, ja­kie po­sta­wi­ła fir­ma przed ma­szy­ną dru­ku­jącą, która mia­ła te pro­ce­sy tu ob­słu­gi­wać. Spo­śród ofert ryn­ko­wych naj­lep­szą w oczach jej kie­row­nic­twa oka­za­ła się cy­fro­wa ma­szy­na Fu­ji­film Re­vo­ria Press PC1120, która ja­kiś czas te­mu roz­po­częła pra­cę w dru­kar­ni te­go prężnie dzia­ła­jące­go przed­si­ębior­stwa.

„Dba­my o to, by na­sze pro­duk­ty by­ły jak naj­wy­ższej ja­ko­ści – mówi Ro­bert Zwierz­chow­ski, kie­row­nik dru­kar­ni w fir­mie Slod­kie – za­rów­no w środ­ku (mam tu na my­śli sło­dy­cze, które pro­du­ku­je­my) jak rów­nież na ze­wnątrz – tu rzecz ja­sna cho­dzi m.in. o ich opa­ko­wa­nia. Na­sze pro­duk­ty tra­fia­ją bo­wiem w for­mie pre­zen­tów do klien­tów z ca­łe­go świa­ta, a ob­da­ro­wa­ni ni­mi – za­nim po­sma­ku­ją na­szych sło­dy­czy – po­win­ni za­chwy­cić się wy­glądem pre­zen­tu, a wi­ęc je­go opa­ko­wa­niem. Dla­te­go za­le­ża­ło nam bar­dzo na ma­szy­nie dru­ku­jącej, która za­pew­ni nam zgod­no­ść ko­lo­ry­stycz­ną w przy­szło­ści przy po­wta­rzal­nej pro­duk­cji dla na­szych klien­tów. Te­sty, ja­kie prze­pro­wa­dzi­li­śmy przed za­ku­pem urządze­nia po­ka­za­ły, że Fu­ji­film Re­vo­ria Press PC1120 mo­że ja­ko je­dy­na spe­łnić te ocze­ki­wa­nia i dla­te­go zde­cy­do­wa­li­śmy się na jej za­kup, z które­go je­ste­śmy bar­dzo za­do­wo­le­ni”.

W fir­mie Slod­kie do ka­żdej re­ali­za­cji pod­cho­dzi się in­dy­wi­du­al­nie, sta­ra­jąc się jak naj­le­piej zro­zu­mieć ocze­ki­wa­nia i ce­le bi­zne­so­we klien­tów fir­my. Tu per­so­na­li­za­cja to nie tyl­ko lo­go czy spe­cjal­na gra­fi­ka na opa­ko­wa­niu (uwzględ­nia­jąca rów­nież druk dwu­stron­ny), ale ta­kże in­dy­wi­du­al­ny kszta­łt, do­wol­ny smak czy bar­wa sło­dy­czy, a na­wet zna­ko­wa­nie na­no­szo­ne bez­po­śred­nio na nie. „To co nas wy­różnia –mówi Ro­bert Zwierz­chow­ski – to mo­żli­wo­ść stwo­rze­nia do­wol­ne­go, na­wet zu­pe­łnie no­we­go i za­wsze pysz­ne­go pro­duk­tu, ja­kie­go ocze­ku­je od nas klient. W tym spe­cja­li­zu­je­my się od 1997 ro­ku”. War­to wspo­mnieć, że w stycz­niu 2024 ro­ku dzia­ła­nia fir­my zo­sta­ły uho­no­ro­wa­ne mi­ędzy­na­ro­do­wym me­da­lem ECOVADIS w ko­lo­rze pla­ty­no­wym, co ozna­cza, że Slod­kie zna­la­zło wśród top 1% naj­le­piej oce­nio­nych firm na świe­cie. „Od za­wsze dba­li­śmy o to, by na­sze pro­duk­ty by­ły pi­ęk­nie opa­ko­wa­ne – pod­kre­śla Ro­bert Zwierz­chow­ski- Ma­my wi­ęc m.in. wła­sny park ma­szyn dru­ku­jących, stu­dio 3D oraz stu­dio gra­ficz­ne. W przy­pad­ku ka­żde­go klien­ta wy­ma­ga­nia są in­ne, wi­ęc mu­si­my ko­rzy­stać z na­rzędzi, które umo­żli­wia­ją re­ali­za­cję różno­rod­nych za­dań. Re­vo­ria Press PC1120 umo­żli­wia nie tyl­ko wy­so­kiej ja­ko­ści pro­duk­cję po­li­gra­ficz­ną, tak istot­ną przy na­szej ca­ło­ścio­wej pro­duk­cji, ale ta­kże per­so­na­li­za­cję, opła­cal­no­ść dru­ku przy różnych na­kła­dach – na­wet bar­dzo ni­skich i mo­żli­wo­ść re­ali­za­cji bar­dzo wy­ma­ga­jących zle­ce­ń”.

„Użyt­kow­ni­cy tych urządzeń, których sta­le przy­by­wa na świe­cie i w Pol­sce – do­da­je Agniesz­ka Gło­wac­ka, Bu­si­ness De­ve­lop­ment Ma­na­ger POD w fir­mie Fu­ji­film – pod­kre­śla­ją, że w za­kre­sie dru­ko­wa­nia apli ma­szy­na Re­vo­ria nie ma na ryn­ku ma­szyn pra­cu­jących w tech­no­lo­gii elek­tro­fo­to­gra­ficz­nej żad­nej kon­ku­ren­cji”. „To praw­da – mówi Mi­chał Mi­chal­czyk, dy­rek­tor pro­duk­cji w fir­mie Slod­kie. – In­no­wa­cyj­na, 10-bi­to­wa głębia barw za­sto­so­wa­na w tym roz­wi­ąza­niu, która da­je mo­żli­wo­ść od­wzo­ro­wa­nia po­nad mi­liar­da barw, gwa­ran­tu­je naj­wy­ższą ja­ko­ść i jest prze­wa­gą ma­szyny Re­vo­ria nad in­ny­mi pro­du­cen­ta­mi, ofe­ru­jący­mi urządze­nia ba­zu­jące na głębi 8-bi­to­wej, a to prze­kła­da się na pi­ęk­nie wy­gląda­jące wy­dru­ki. Ocze­ki­wa­li­śmy rów­nież wy­so­kiej ja­ko­ści przy prze­jściach to­nal­nych, z czym ma­szy­na Re­vo­ria ra­dzi so­bie zna­ko­mi­cie”.

Re­vo­ria za­pew­nia mo­żli­wo­ść dru­ko­wa­nia z pręd­ko­ścią do 120 stron A4 na mi­nu­tę, nie­za­le­żnie od podło­ża, co w przy­pad­ku dru­kar­ni zaj­mu­jącej się pro­duk­cją opa­ko­wań jest istot­ną kwe­stią. „Na­sze opa­ko­wa­nia są bar­dzo różne i dru­ku­je­my je na różnych podło­żach – al­bo na gru­bych ta­kich jak pa­pier 250 g/m2 al­bo cien­kich – 90 g/m2 – mówi Mi­chał Mi­chal­czyk. – No­wa ma­szy­na mu­sia­ła te­mu spro­stać. Wcze­śniej prze­pro­wa­dza­li­śmy sze­reg te­stów z urządze­nia­mi kon­ku­ren­cyj­ny­mi, ale ja­ko­ść ja­ką ofe­ro­wa­ła ma­szy­na Fu­ji­film by­ła w za­sa­dzie bez­kon­ku­ren­cyj­na. Zgod­nie z obiet­ni­ca­mi pro­du­cen­ta ma­szy­na nie zmie­nia pręd­ko­ści w za­le­żno­ści od gru­bo­ści dru­ko­wa­ne­go podło­ża, nie za­trzy­mu­je się, że­by zmniej­szyć tem­pe­ra­tu­rę pie­ca. Rów­nież sa­ma fir­ma ja­ko do­staw­ca oka­za­ła się bar­dzo ela­stycz­na, co wi­ęcej wdro­ży­ła urządze­nie w bar­dzo krót­kim cza­sie. Ro­zmo­wy mi­ędzy na­mi za­częły się na tar­gach Re­ma­Days War­saw w ubie­głym ro­ku (które od­by­wa­ły się na prze­ło­mie stycz­nia i lu­te­go), a już w mar­cu roz­po­częli­śmy pro­duk­cję na tej ma­szy­nie w in­ten­syw­nym dla nas okre­sie tj. przed świ­ęta­mi wiel­ka­noc­ny­mi. Re­vo­ria da­ła so­bie ze wszyst­kim ra­dę, a my – przy wspar­ciu fir­my Fu­ji­film i jej part­ne­ra han­dlo­we­go i ser­wi­so­we­go: MKPress – szyb­ko po­zna­li­śmy ma­szy­nę i jej mo­żli­wo­ści. Jak się oka­za­ło, jest to urządze­nie o wy­so­kim stop­niu au­to­ma­ty­za­cji, a w za­kre­sie ob­słu­gi bar­dzo in­tu­icyj­ne”.

Fu­ji­film Re­vo­ria Press PC1120 umo­żli­wia dru­ko­wa­nie dwu­stron­ne, w sze­ściu bar­wach w jed­nym prze­bie­gu: CMYK plus dwie do­dat­ko­we (spo­śród sze­ściu do­stęp­nych barw spe­cjal­nych fir­ma Slod­kie zde­cy­do­wa­ła się na bia­ły i zło­ty). Szyb­kie pa­so­wa­nie to – jak pod­kre­śla pro­du­cent – ko­lej­na za­le­ta ma­szy­ny, bo gwa­ran­tu­je oszczęd­no­ści cza­su, co przy tak zmien­nej pro­duk­cji, ja­ka ma miej­sce w Slod­kie ma ogrom­ne zna­cze­nie. „Co wi­ęcej – do­da­je Ro­bert Zwierz­chow­ski – ma­szy­na au­to­ma­tycz­nie kon­tro­lu­je też sta­bil­no­ść ko­lo­ry­stycz­ną w trak­cie dru­ku, co da­je nam ogrom­ne po­czu­cie bez­pie­cze­ństwa. Nie wszyst­kie wy­dru­ki z na­szej po­przed­niej ma­szy­ny spe­łnia­ły pod tym względem wy­so­kie stan­dar­dy, co wy­dłu­ża­ło pro­ces re­ali­za­cji zle­ceń i zwi­ęk­sza­ło kosz­ty w za­kre­sie zu­ży­cia pa­pie­ru. Obec­nie z ma­szy­ną Re­vo­ria pro­ces ten nie tyl­ko od­by­wa się szyb­ko, ale ta­kże bez ja­kich­kol­wiek za­kłóceń. Okres przed ko­lej­ny­mi świ­ęta­mi, ja­kie ob­słu­ży­li­śmy z Re­vo­rią – Bo­że­go Na­ro­dze­nia i No­we­go Ro­ku – był dla nas ko­lej­nym spraw­dzia­nem mo­żli­wo­ści tej ma­szy­ny i je­ste­śmy pod ogrom­nym wra­że­niem te­go, co mo­że­my na niej zro­bić. Z ko­lei kam­pa­nia na Hal­lo­we­en, kie­dy dru­ko­wa­li­śmy pro­jek­ty z czar­ną i po­ma­ra­ńczo­wą bar­wą, a które za­chwy­ca­ły na­szych klien­tów, by­ła dla nas ko­lej­nym do­wo­dem na to, że wy­bór był słusz­ny”.

W za­ło­że­niach tej in­we­sty­cji fir­ma Slod­kie po­sta­wi­ła na zwi­ęk­sze­nie wy­daj­no­ści i podnie­sie­nie ja­ko­ści. „Dzi­ęki ma­szy­nie Re­vo­ria zy­ska­li­śmy na­wet wi­ęcej – mówi Mi­chał Mi­chal­czyk. – Mo­że­my bo­wiem obec­nie two­rzyć bar­dzo cie­ka­we i trud­ne pro­jek­ty. Wi­ęk­szo­ść na­szych prac – oko­ło 99% – to zle­ce­nia ni­sko­na­kła­do­we. Dzi­ęki Re­vo­rii mo­że­my re­ali­zo­wać obec­nie oko­ło 30–40 różnych ty­pów prac dzien­nie, a zmia­na zle­ceń na­stępu­je tu na­tych­miast i bez strat ma­te­ria­ło­wych. Co wi­ęcej – ka­żdy wy­druk na Re­vo­rii – pierw­szy czy ostat­ni w ra­mach jed­ne­go zle­ce­nia jest do­kład­nie ta­ki sam pod kątem ko­lo­ry­stycz­nym i będzie ta­ki sam w do­wol­nym mo­men­cie, kie­dy klient zło­ży zno­wu u nas za­mówie­nie. Jest to mo­żli­we za spra­wą wy­so­kiej ja­ko­ści, ja­ką ofe­ru­je sa­mo urządze­nie, a ta­kże cer­ty­fi­ko­wa­nych ma­te­ria­łów, ja­kie do­star­cza nam Fu­ji­fil­m”.

„Przy­kład fir­my Slod­kie do­wo­dzi – mówi Agniesz­ka Gło­wac­ka – że ofe­ro­wa­na przez nas ma­szy­na to nie tyl­ko cy­fro­we roz­wi­ąza­nie dla dru­ka­rń, które po­szu­ku­ją al­ter­na­tyw­ne­go roz­wi­ąza­nia dla mniej­szych na­kła­dów, ale ta­kże do­sko­na­łe na­rzędzie dla in­nych firm, które po­trze­bu­ją pro­duk­tów dru­ko­wa­nych wy­so­kiej ja­ko­ści w różnych na­kła­dach. Re­vo­ria bo­wiem jest opła­cal­na w kon­te­kście dru­ko­wa­nia za­rów­no mniej­szych, jak rów­nież wy­so­kich na­kła­dów. Stan­dar­dem w ma­szy­nie jest CMYK, ale mo­żna do nie­go w do­wol­nym mo­men­cie do­dać wy­bra­ne dwie bar­wy spe­cjal­ne – bia­łą, zło­tą, srebr­ną, różo­wą (gwa­ran­tu­jące naj­szer­szy ga­mut ko­lo­ry­stycz­ny wśród ma­szyn pra­cu­jących w tech­no­lo­gii elek­tro­sta­tycz­nej na ryn­ku) czy to­ner prze­zro­czy­sty (dla podło­ży gład­kich bądź fak­tu­ro­wa­nych). W za­le­żno­ści od pro­jek­tu, to­nery spe­cjal­ne mo­żna wy­ko­rzy­stać tu ja­ko pod­kła­do­we lub wierzch­nie – na­no­szo­ne po CMYK-u. Ja­ko pod­kła­do­we bar­wy wy­ko­rzy­sty­wa­ne są: zło­ty, srebr­ny, bia­ły i różo­wy, ja­ko wierzch­nie – wszyst­kie wy­żej wy­mie­nio­ne plus to­ner prze­zro­czy­sty, który za­pew­nia efekt la­kie­ru (rów­nież wy­bi­ór­cze­go). Wszyst­ko to wpły­wa na atrak­cyj­no­ść pro­duk­tu ko­ńco­we­go i umo­żli­wia re­ali­za­cję na­wet bar­dzo skom­pli­ko­wa­nych pro­jek­tów. Istot­nym ele­men­tem zna­cząco przy­spie­sza­jącym pra­cę na tej ma­szy­nie jest opa­ten­to­wa­ny przez Fu­ji­film sys­tem utrwa­la­nia. Umo­żli­wia on szyb­ką re­gu­la­cję tem­pe­ra­tu­ry od­po­wied­nią do da­ne­go podło­ża, dzi­ęki cze­mu dru­ko­wa­nie na podło­żach o zmien­nych gra­ma­tu­rach, czy w try­bie sim­ple­x/du­plex jest tu zde­cy­do­wa­nie wy­daj­niej­sze”.

„In­we­sty­cja w ma­szy­nę Re­vo­ria ma za­tem dla nas ogrom­ne zna­cze­nie – pod­kre­śla Ro­bert Zwierz­chow­ski – bo opa­ko­wa­nie na­szych pro­duk­tów mu­si wzbu­dzać za­chwyt i nie mo­że pre­zen­to­wać ni­ższe­go po­zio­mu niż to, co ofe­ru­je­my w środ­ku; mu­si być rów­nież naj­wy­ższej ja­ko­ści, nie­po­wta­rzal­ne, stwo­rzo­ne in­dy­wi­du­al­nie dla ka­żde­go klien­ta, bo ma repre­zen­to­wać je­go mar­kę. Ma­szy­na Re­vo­ria do­sko­na­le so­bie z tym ra­dzi. Przy­kła­dy ko­lej­nych na­szych re­ali­za­cji po­ka­zu­ją nam jak wie­le po­tra­fi ta ma­szy­na. Ka­len­da­rze ad­wen­to­we, w których w ka­żdym okien­ku by­ło nie tyl­ko coś słod­kie­go, ale ta­kże ja­kiś na­druk (np. kod QR) mu­siały być wy­dru­ko­wa­ne dwu­stron­nie. Re­vo­ria pora­dziła so­bie z tym zna­ko­mi­cie”.

Płyn­na pro­duk­cja, brak re­kla­ma­cji, 100% wy­dru­ków, które są wy­ko­na­ne wła­ści­wie, oszczęd­no­ść pa­pie­ru – to bi­lans pra­cy ma­szy­ny po kil­ku mie­si­ącach jej dzia­ła­nia w fir­mie Slod­kie „Je­ste­śmy też pod wra­że­niem RIPu Re­vo­ria Flow ste­ru­jące­go pra­cą ma­szy­ny – do­da­je Mi­chał Mi­chal­czyk. – Umo­żli­wia on za­rów­no wy­so­ki sto­pień au­to­ma­ty­za­cji jak i mo­żli­wo­ść bar­dzo za­awan­so­wa­nej in­ge­ren­cji w usta­wie­nia prac. Ka­żdy mo­że wy­brać so­bie spo­sób pra­cy na co dzień. Co wi­ęcej, to na­rzędzie in­tu­icyj­ne, wi­ęc nie wy­ma­ga ogrom­nych umie­jęt­no­ści, a przy­no­si na­praw­dę cie­ka­we efek­ty”.

Za­sto­so­wa­nie te­go urządze­nia w co­dzien­nej pro­duk­cji w fir­mie Slod­kie ge­ne­ru­je tu nie tyl­ko mniej­sze stra­ty ma­te­ria­ło­we, ale rów­nież mniej­sze zu­ży­cie ener­gii elek­trycz­nej, a to­ne­ry ja­kie do­star­cza Fu­ji­film są – jak pod­kre­śla pro­du­cent – przy­ja­zne dla śro­do­wi­ska. To istot­ne gdyż ochro­na śro­do­wi­ska dla fir­my Slod­kie jest rów­nież prio­ry­te­tem. „Ja­ko je­den z eu­ro­pej­skich li­de­rów w bra­nży sło­dy­czy re­kla­mo­wych – mówi Ro­bert Zwierz­chow­ski – sta­le wdra­ża­my różno­rod­ne pro­eko­lo­gicz­ne roz­wi­ąza­nia, nie tyl­ko w za­kre­sie pro­duk­tu, ale ta­kże w ca­łym pro­ce­sie pro­duk­cyj­nym. Do­ty­czy to rzecz ja­sna rów­nież opa­ko­wań. Ma­szy­na Re­vo­ria wpi­su­je się ta­kże w te na­sze wy­ma­ga­nia”.

Fir­ma Slod­kie do­ce­nia rów­nież ob­słu­gę sprze­da­żo­wą i posprze­da­żo­wą przy tej in­we­sty­cji. „Wpraw­dzie jesz­cze nic po­wa­żne­go nie zda­rzy­ło się na­szej ma­szy­nie, ale wspar­cie ser­wi­su fir­my MKPress – która jest han­dlo­wym i ser­wi­so­wym part­ne­rem Fu­ji­film – oraz ob­słu­ga han­dlo­wa obu firm są na naj­wy­ższym po­zio­mie, co ma dla nas ogrom­ne zna­cze­nie” – mówi Ro­bert Zwierz­chow­ski.

Agniesz­ka Gło­wac­ka pod­su­mo­wu­je: „Cie­szy­my się bar­dzo, że ma­szy­na spe­łni­ła ocze­ki­wa­nia na­szej fir­my, a wy­dru­ki z niej są wy­so­kiej ja­ko­ści do­dat­kiem do wy­so­kiej ja­ko­ści jej słod­kich pro­duk­tów. Je­ste­śmy prze­ko­na­ni, że przy­kład te­go wdro­że­nia mo­że być in­spi­ra­cją dla wie­lu in­nych firm, za­pra­sza­my do roz­mów z na­mi”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści