Fir­my tech­no­lo­gicz­ne, które dążą do in­no­wa­cyj­no­ści mu­szą pa­mi­ętać o śro­do­wi­sku i kom­pe­ten­cjach pra­cow­ni­kówPoprzedni artykuł 

Czy po­tra­fi­my w pe­łni wy­ko­rzy­sty­wać tech­no­lo­gie chmu­ro­we? Dla­cze­go in­we­sto­wa­nie w kom­pe­ten­cje pra­cow­ni­ków zwi­ęk­sza bez­pie­cze­ństwo fir­my? Skąd bie­rze się po­pu­lar­no­ść za­gad­nień zrów­no­wa­żo­ne­go roz­wo­ju wśród przed­si­ębior­ców? Od­po­wie­dzi na te py­ta­nia znaj­dzie­my w opi­niach re­spon­den­tów, którzy wzi­ęli udział w ba­da­niu fir­my Ca­non re­ali­zo­wa­nym we współpra­cy z agen­cją ba­daw­czą K+ Re­se­arch. Je­go wy­ni­ka­mi fir­ma dzie­li się od po­cząt­ku te­go ro­ku, te­raz je pod­su­mo­wu­je.

W ba­da­niu B2B wzi­ęli udział przed­sta­wi­cie­le du­żych i śred­nich pol­skich firm: oso­by od­po­wie­dzial­ne za za­ple­cze IT i or­ga­ni­zo­wa­nie pra­cy biu­ro­wej oraz dy­rek­to­rzy ad­mi­ni­stra­cyj­ni. Opi­nie w nim wy­ra­żo­ne po­twier­dza­ją, że pol­scy me­ne­dże­ro­wie co­raz bar­dziej ufa­ją cy­fry­za­cji, uświa­da­mia­jąc so­bie przy tym, jak istot­ne dla po­wo­dze­nia trans­for­ma­cji cy­fro­wych jest sta­łe podno­sze­nie kom­pe­ten­cji pra­cow­ni­ków. Ewo­lu­cja pol­skich biur prze­ja­wia się w co­raz wi­ęk­szej uwa­dze, ja­ką pra­cow­ni­cy ob­da­rza­ją kwe­stie śro­do­wi­sko­we – nie po­zo­sta­ją one bez zna­cze­nia dla de­cy­zji o za­ku­pie sprzętów biu­ro­wych, w tym roz­wi­ązań do dru­ku.

Cy­fry­za­cja za­do­mo­wi­ła się w wi­ęk­szo­ści pol­skich biur

Opi­nie re­spon­den­tów wy­ra­żo­ne w ba­da­niu wy­ra­źnie po­ka­zu­ją, że nie ma od niej od­wro­tu, a di­gi­ta­li­za­cja za­so­bów i pro­ce­sów w fir­mach z ro­ku na rok na­bie­ra roz­pędu. W pro­ce­sach cy­fry­za­cji istot­ną ro­lę od­gry­wa­ją tech­no­lo­gie chmu­ro­we. Naj­wi­ęk­szy od­se­tek re­spon­den­tów – 43% wska­zy­wał, że ich fir­ma od dłu­ższe­go cza­su uży­wa „ch­mu­ry” do prze­cho­wy­wa­nia do­ku­men­tów lub za­rządza­nia dru­ko­wa­niem i ska­no­wa­niem. Ja­ko po­wo­dy, dla których fir­my zde­cy­do­wa­ły się na ich wpro­wa­dze­nie, ba­da­ni wska­zu­ją na re­ali­za­cję dłu­go­ter­mi­no­wej stra­te­gii cy­fry­za­cji fir­my, chęć podąża­nia „za du­chem cza­su” (częściej wska­zy­wa­ne przez przed­sta­wi­cie­li du­żych firm – od­po­wied­nio 60% i 56% vs 44% w śred­nich fir­mach).

Im­ple­men­ta­cja no­wych tech­no­lo­gii nie mo­że od­by­wać się w ode­rwa­niu od kwe­stii kom­pe­ten­cji pra­cow­ni­ków. Otwie­ra­jąc się co­raz bar­dziej na naj­now­sze tech­no­lo­gie pol­scy me­ne­dże­ro­wie wspo­ma­ga­ją pra­cow­ni­ków w pro­ce­sach trans­for­ma­cji cy­fro­wej. W śred­nich i du­żych pol­skich fir­mach sta­wia się na pro­gra­my szko­le­nio­we lub wspar­cie tech­nicz­ne dla pra­cow­ni­ków ko­rzy­sta­jących w biu­rach z urządzeń dru­ku­jących – aż 61% ba­da­nych po­twier­dza te­go ro­dza­ju po­moc.

Kro­czy­my ście­żką zrów­no­wa­żo­ne­go roz­wo­ju

Klien­ci zwra­ca­ją uwa­gę na zrów­no­wa­żo­ny roz­wój i wy­bie­ra­ją part­ne­rów bi­zne­so­wych, którzy dba­ją o oto­cze­nie. Na py­ta­nie o pierw­sze sko­ja­rze­nia z po­jęciem zrów­no­wa­żo­ne­go roz­wo­ju, prze­wa­ża­jąca licz­ba re­spon­den­tów wska­za­ła na od­po­wie­dzial­ną pro­duk­cję. Wa­ga przy­kła­da­na do kwe­stii śro­do­wi­sko­wych nie po­zo­sta­je bez wpły­wu na de­cy­zje za­ku­po­we. Aż 85% ku­pu­jących, nie­za­le­żnie od wiel­ko­ści fir­my, pod­czas na­by­wa­niu sprzętu zwra­ca uwa­gę na je­go zrów­no­wa­żo­ne pa­ra­me­try oraz dzia­ła­nia pro­du­cen­ta w tym ob­sza­rze. Wi­ęk­szo­ść re­spon­den­tów – 75% zwra­ca uwa­gę na eko­no­micz­no­ść urządzeń, czy­li ni­skie zu­ży­cie ener­gii, atra­men­tów/to­ne­rów, de­kla­ru­jąc jed­no­cze­śnie otwar­to­ść na wpro­wa­dza­nie do swo­jej flo­ty sprzętu od­no­wio­ne­go – mu­si on jed­nak da­wać pe­łną gwa­ran­cję bez­pie­cze­ństwa pod­czas użyt­ko­wa­nia.

In­no­wa­cje, od­wa­ga, wi­zjo­ner­stwo

Prze­pro­wa­dzo­ne ba­da­nie B2B umo­żli­wi­ły wgląd w tren­dy ryn­ko­we i po­sta­wy klien­tów, po­ma­ga­jąc re­ali­zo­wać dłu­go­ter­mi­no­wą stra­te­gię mar­ki Ca­non. Opie­ra się ona na wy­prze­dza­niu ocze­ki­wań klien­tów ze szcze­gól­nym ak­cen­tem kła­dzio­nym na kwe­stie bez­pie­cze­ństwa, ła­two­ści ob­słu­gi sys­te­mów do dru­ku i mo­żli­wo­ści szyb­kie­go do­sto­so­wa­nia no­wych roz­wi­ązań do in­fra­struk­tu­ry fir­my. Dzi­ęki te­mu Ca­non z suk­ce­sem od 30 lat bu­du­je sil­ną po­zy­cję na pol­skim ryn­ku za­awan­so­wa­nych tech­no­lo­gii. Z twier­dze­niem, że Ca­non to in­no­wa­cyj­na mar­ka zga­dza się 65% ba­da­nych, 63% z nich uwa­ża, że jest mar­ką od­wa­żną, a 60%, że jest wi­zjo­ner­ska (Top 2 Box od­po­wie­dzi; T2B ozna­cza spo­sób pod­su­mo­wa­nia po­zy­tyw­nych od­po­wie­dzi na py­ta­nie w an­kie­cie w ska­li Li­ker­ta – łączy dwie naj­wy­ższe od­po­wie­dzi ska­li, two­rząc jed­ną licz­bę).

To, że klien­ci do­strze­ga­ją w nas dąże­nie do in­no­wa­cyj­no­ści, od­wa­gę i wi­zjo­ner­stwo jest efek­tem na­szych wie­lo­let­nich sta­rań, aby ofe­ro­wać fir­mom naj­lep­sze pro­duk­ty i usłu­gi, które nie są wy­łącz­nie od­po­wie­dzią na bie­żącą sy­tu­ację na ryn­ku. War­to­ść na­szych roz­wi­ązań opie­ra się na tym, że ob­ser­wu­je­my ry­nek z szer­szej per­spek­ty­wy. Prze­ja­wem pro­ak­tyw­ne­go po­de­jścia do klien­ta jest sta­łe wzbo­ga­ca­nie na­szej ofer­ty pro­duk­to­wej o jesz­cze wi­ęcej aspek­tów zrów­no­wa­żo­ne­go roz­wo­ju we wszyst­kich seg­men­tach. W tym ro­ku ob­cho­dzi­my 30-le­cie dzia­łal­no­ści w Pol­sce, co jest świa­dec­twem na­sze­go za­an­ga­żo­wa­nia i nie­ustan­ne­go dąże­nia do do­sko­na­ło­ści. Je­ste­śmy dum­ni z osi­ągni­ęć fir­my i z opty­mi­zmem pa­trzy­my w przy­szło­ść –ko­men­tu­je Ja­ap van ’t Oo­ster, Ma­na­ging Di­rec­tor Ca­non 4CE.

Wszyst­kie pu­bli­ka­cje szcze­góło­wo ana­li­zu­jące wy­ni­ki ba­da­nia do­stęp­ne są na stro­nie https://www.ca­non.pl/bu­si­nes­s/in­si­ght­s/ar­tic­le­s/zrow­no­wa­zo­ny­-ro­zwo­j-w-pol­ski­ch-biu­ra­ch/

Wy­ni­ki ba­da­nia pod­su­mo­wa­li w pod­ca­ście fir­my Ca­non z cy­klu „Ro­zmo­wy o dru­ku”: Da­riusz Szwed, eks­pert od te­ma­tu cy­fry­za­cji biur oraz cy­ber­bez­pie­cze­ństwa w Ca­non Pol­ska, Mi­chał Ka­now­nik, Pre­zes Zwi­ąz­ku Cy­fro­wa Pol­ska i Prze­my­sław Huk, Re­se­arch Ma­na­ger w fir­mie K+ Re­se­arch by In­si­ght Lab.

Od­cin­ka mo­żna wy­słu­chać tu: https://www.ca­non.pl/bu­si­nes­s/in­si­ght­s/ar­tic­le­s/o­bra­z-ryn­ku­-biu­ro­we­go­-w-pol­sce/, a ta­kże jest on bez­płat­nie do­stęp­ny na plat­for­mach Go­ogle Pod­cast, Ap­ple Pod­cast i Spo­ti­fy.

Ba­da­nie po­wsta­ło w li­sto­pa­dzie 2023 ro­ku. Agen­cja K+Re­se­arch by In­si­ght Lab prze­pro­wa­dzi­ła 200 wy­wia­dów z przed­sta­wi­cie­la­mi śred­nich (od 50 do 249 pra­cow­ni­ków) i du­żych (po­wy­żej 250 pra­cow­ni­ków) firm.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my Ca­non

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści