Tegoroczne targi IFRA Expo miały odpowiedzieć przynajmniej w części na pytania związane z kondycją branży wydawniczej i prasowej. Jak wynika z informacji przekazanych przez organizatorów, wystawę odwiedziło o ok. 50% więcej gości niż w roku ubiegłym, liczba wystawców z kolei wzrosła o 20%. Wśród nich, podobnie jak to miało miejsce w latach ubiegłych, znalazła się firma Stora Enso, na której stoisku przez cały okres targów byli obecni przedstawiciele jej polskiego oddziału.
Mówi Izabela Kuklińska-Kowalska, dyrektor sprzedaży w segmencie papierów gazetowych i książkowych Stora Enso Polska: Targi IFRA Expo to zarówno dla nas jak i naszych klientów z Polski tradycyjne miejsce spotkań, wymiany poglądów, oceny obecnej sytuacji w branży. Z rozmów przeprowadzonych na stoisku wynika, że mamy do czynienia z poprawą nastrojów rynkowych i powolnym odradzaniem się koniunktury. Odwiedzili nas przedstawiciele wszystkich liczących się drukarń i wydawnictw prasowych z Polski, za co chcielibyśmy im serdecznie podziękować.
Podczas targów skandynawski koncern promował bogate portfolio swoich papierów publikacyjnych z serii Stora Enso Press Selection, przeznaczonych m.in. na rynek produkcji gazet i czasopism, ujętych w ośmiu kategoriach odpowiadających specyficznym potrzebom końcowych użytkowników. Firma zwracała też uwagę na modele biznesowe znajdujące się od pewnego czasu w jej ofercie, takie jak oparte na systemie papiNet rozwiązanie Stora Enso e-business (pozwalające na nową formę komunikacji między klientem, papiernią i drukarnią) czy też technologia UpCode – umożliwiająca sczytywanie telefonem komórkowym zaopatrzonym w kamerę cyfrową dodatkowych informacji (np. adresów internetowych, numerów telefonicznych bądź fragmentów tekstu) zawartych w specjalnych kodach wydrukowanych np. w gazecie, czasopiśmie, na plakacie, ulotce bądź wizytówce.
Cieszymy się, że Stora Enso jest przez naszych klientów kojarzona nie tylko z wysokiej jakości podłożami drukowymi, ale też z technologiami wpływającymi na rozwój całej branży wydawniczej – mówi Izabela Kuklińska-Kowalska. – Wydarzenia takie jak IFRA Expo są doskonałym miejscem do przekazania i rozpowszechniania wiedzy o ofercie i dalszych działaniach naszego koncernu.