Jako partner ATP World Tour, od 2005 roku Ricoh dostarcza usługi i rozwiązania dokumentowe, aby zapewnić produktywność i efektywność działań podejmowanych podczas turniejów. W 2011 roku Ricoh zastosował swój program Sustainability Optimisation podczas 13 turniejów z serii ATP World Tour, co sprawiło, że wszystkie kluczowe procesy dokumentowe były neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla.
“Ricoh, od ponad dekady, jest wyróżniającym się partnerem ATP” – mówi Brad Drewett, prezes ATP. “Firma wspierała turnieje w okresie gdy zawodowy tenis mężczyzn osiągał nowy poziom, z nową generacją supergwiazd. Poprzez te lata Ricoh znacznie rozszerzyło swój sponsoring na większą liczbę turniejów w Europie i nowe turnieje w Indiach, Tajlandii i Australii. To dzięki dedykowanym partnerom, takim jak Ricoh nasze turnieje odnoszą taki sukces.”
W ramach umowy, Ricoh rozszerzył istniejące partnerstwo z ATP World Tour w Monte-Carlo, Rzymie, Madrycie, Hamburgu, Paryżu, Bazylei, Rotterdamie, Sztokholmie, Wiedniu, Moskwie i podczas Barclays ATP World Tour Finals do roku 2015.
Marka Ricoh podczas tych turniejów jest widoczna na krześle sędziowskim, wyświetlaczu prędkości serwisu i powiązanych grafikach telewizyjnych.
Akira Oyama, CEO w Ricoh Europe mówi: “Nasza relacja z ATP pozwala nam zapewnić, że wszystkie procesy zarządzania dokumentami dostarczane przez Ricoh są neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla. Poprzez to długoterminowe partnerstwo możemy zademonstrować nasze zobowiązania w zakresie zrównoważonego rozwoju.”
Sukces partnerstwa z ATP w Europie zachęcił Ricoh do sponsorowania również turniejów ATP World Tour w Chennai, Bangkoku i Sydney. Partnerstwo w ramach zawodowego tenisa mężczyzn w Azji zostało zapoczątkowane w zeszłym roku.