Kodak Polska, po organizowanej przez siebie tej jesieni dużej konferencji z cyklu Meet Kodak Polska, uczestniczy w ostatnim czasie w szeregu innych imprez branżowych, wspierając je i biorąc w nich aktywny udział. Wśród nich są dwie imprezy zorganizowane 14 listopada w Warszawie. Pierwsza z nich to Konferencja Polskiej Izby Druku 2012 (zorganizowana w Hotelu Villa Holiday Park), która poświęcona była zmianom modelu biznesowego w polskich przedsiębiorstwach poligraficznych, jakie są obecnie koniecznością wobec szybko zachodzących transformacji rynku i technologii. Druga z imprez to konferencja z cyklu „Bezpieczne opakowanie”, tym razem poświęcona wymogom, jakie dotyczą obecnie produkcji opakowań i oczekiwań zleceniodawców. Spotkanie to było również okazją do prezentacji technologii umożliwiających jej sprawną realizację; umożliwiło również wymianę doświadczeń z rynkowymi liderami. Organizatorami tej konferencji, która odbywała się wwarszawskim hotelu Intercontinental, były miesięczniki Opakowanie i Poligrafika.
Pierwsza z imprez - Konferencja Polskiej Izby Druku 2012 – zgromadziła wielu gości, wśród których byli członkowie Polskiej Izby Druku, ale również przedstawiciele zakładów poligraficznych zainteresowani niezmiernie ważnym tematem, jakim są obecnie - niezbędne wobec transformacji rynku i technologii - zmiany modelów biznesowych. Podczas spotkania o takiej tematyce nie mogło zabraknąć firmy Kodak Polska, która oferuje szereg rozwiązań, wpływających na pozytywne zmiany dla zakładów poligraficznych. Tu swoje wystąpienie miała Jolanta Wiśniewska, dyrektor zarządzająca Kodak Polska, która omówiła temat wpływu automatyzacji na zwiększenie rentowności przedsiębiorstw. W prezentacji zostały miedzy innymi omówione zmiany, jakie zachodzą w branży poligraficznej na przestrzeni ostatniej dekady i prognozy na kolejne lata. Nie bez znaczenia, co podkreślała prelegentka, ma tu intensywny w ostatnim czasie rozwój automatyzacji oraz korzyści płynące z integracji procesów, jakie zachodzą w drukarniach. Jolanta Wiśniewska omówiła wpływ automatyzacji i integracji procesów na obniżenie kosztów operacyjnych przedsiębiorstwa, wzrost jego obrotów i zysków oraz na ułatwienie współpracy z klientami, co w efekcie przekłada się na ich zadowolenie i sukces. Istotnym elementem tej prezentacji był fakt, że uczestnicy spotkania mogli zapoznać się z wymiernymi korzyściami finansowymi wprowadzenia automatyzacji w poszczególnych działach firmy poligraficznej na konkretnych przykładach. Tu również padły interesujące dane, które świadczą o tym, że coraz wyraźniejsza w branży poligraficznej jest presja na niskie marże, niższe ceny itd. Wobec tych zmian drukarnie nie mogą pozostać obojętne, dlatego istotne jest, by odpowiednio analizować rachunek wyników dla każdego znaczącego rodzaju produkcji w przedsiębiorstwie poligraficznym; śledzić trendy, jakie zachodzą w branży; dokładnie określić kondycję finansową każdego rodzaju produkcji i porównać ją ze znanymi standardami i wobec tych analiz ustalić strategię rozwoju swoich firm. Z pewnością jednak – co podkreślała prelegentka - rozwój musi się obecnie opierać na automatyzacji i integracji procesów. Tu z pomocą przedsiębiorstwom przychodzi firma Kodak, która oferuje szereg rozwiązań w tym zakresie. Prelegentka podczas prezentacji wymieniła tylko niektóre z nich, zapraszając do kontaktu z firmą w celu poznania dokładniej jej oferty.
Innym branżowym spotkaniem, jakie miało miejsce tego samego dnia w Warszawie, była II konferencja „Bezpieczne opakowanie”, której organizatorami były miesięczniki Opakowanie i Poligrafika, a które cieszyło się dużym zainteresowaniem przedstawicieli branży opakowaniowej. Jej celem było przybliżenie uczestnikom wymogów dotyczących produkcji opakowań i oczekiwań zleceniodawców, a także prezentacja technologii, umożliwiających jej efektywną realizację oraz wymianę doświadczeń z rynkowymi liderami. Tu także nie zabrakło firmy Kodak Polska. Reprezentował ją występujący z referatem „Bezpieczne opakowanie - druk zgodny z oczekiwaniami. Kodak Flexcel NX" Jacek Galiński z firmy Netflex Spółka Jawna - partnera biznesowego Kodak Polska Sp. z o.o. Prelegent w swoim wystąpieniu podkreślał fakt, że pod pojęciem „bezpieczne opakowanie”, które było przedmiotem konferencji, kryje się również opakowanie, które jest zgodne z oczekiwaniami zamawiającego. Opakowanie, które będzie projektowane w studio graficznym bez specjalnych ograniczeń technologicznych, a potem zostanie zgodnie z tym projektem wydrukowane. Prelegent podkreślał, że w tym procesie istotne są narzędzia – m.in. maszyny oparte na najnowszych technologiach, które zapewnią bezpieczeństwo nie tylko technologiczne dla realizacji takiego zlecenia, ale również handlowo-marketingowe dla sprzedawanego produktu, a takie w swojej ofercie ma firma Kodak Polska.
Warto wspomnieć, że firma Kodak Polska obecna będzie również na II edycji Forum Druku Transakcyjnego i Korespondencji Masowej, która odbędzie się 20 listopada br. w Hotelu andel’s w Łodzi. Organizatorem imprezy jest Centrum Komputerowe ZETO. Firmę Kodak z referatem zatytułowanym „Jak hybrydowe technologie druku mogą przekształcić komunikację masową w atrakcyjną komunikację spersonalizowaną” reprezentować będzie Joachim Kranz - Channel Manager Digital Print Solutions, Eastern Europe.