Z Ko­da­kiem na bra­nżo­wych kon­fe­ren­cjachPoprzedni artykuł 

Ko­dak Pol­ska, po or­ga­ni­zo­wa­nej przez sie­bie tej je­sie­ni du­żej kon­fe­ren­cji z cy­klu Me­et Ko­dak Pol­ska, uczest­ni­czy w ostat­nim cza­sie w sze­re­gu in­nych im­prez bra­nżo­wych, wspie­ra­jąc je i bio­rąc w nich ak­tyw­ny udział. Wśród nich są dwie im­prezy zor­ga­ni­zo­wa­ne 14 li­sto­pa­da w War­sza­wie. Pierw­sza z nich to Kon­fe­ren­cja Pol­skiej Izby Dru­ku 2012 (zor­ga­ni­zo­wa­na w Ho­te­lu Vil­la Ho­li­day Park), która po­świ­ęco­na by­ła zmia­nom mo­de­lu bi­zne­so­we­go w pol­skich przed­si­ębior­stwach po­li­gra­ficz­nych, ja­kie są obec­nie ko­niecz­no­ścią wo­bec szyb­ko za­cho­dzących trans­for­ma­cji ryn­ku i tech­no­lo­gii. Dru­ga z im­prez to kon­fe­ren­cja z cy­klu „Bez­piecz­ne opa­ko­wa­nie”, tym ra­zem po­świ­ęco­na wy­mo­gom, ja­kie do­ty­czą obec­nie pro­duk­cji opa­ko­wań i ocze­ki­wań zle­ce­nio­daw­ców. Spot­ka­nie to by­ło rów­nież oka­zją do pre­zen­ta­cji tech­no­lo­gii umo­żli­wia­jących jej spraw­ną re­ali­za­cję; umo­żli­wi­ło rów­nież wy­mia­nę do­świad­czeń z ryn­ko­wy­mi li­de­ra­mi. Or­ga­ni­za­to­ra­mi tej kon­fe­ren­cji, która od­by­wa­ła się w war­szaw­skim ho­te­lu In­ter­con­ti­nen­tal, by­ły mie­si­ęcz­ni­ki Opa­ko­wa­nie i Po­li­gra­fi­ka.

Pierw­sza z im­prez – Kon­fe­ren­cja Pol­skiej Izby Dru­ku 2012 – zgro­ma­dzi­ła wie­lu go­ści, wśród których by­li człon­ko­wie Pol­skiej Izby Dru­ku, ale rów­nież przed­sta­wi­cie­le za­kła­dów po­li­gra­ficz­nych za­in­te­re­so­wa­ni nie­zmier­nie wa­żnym te­ma­tem, ja­kim są obec­nie – nie­zbęd­ne wo­bec trans­for­ma­cji ryn­ku i tech­no­lo­gii – zmia­ny mo­de­lów bi­zne­so­wych. Pod­czas spo­tka­nia o ta­kiej te­ma­ty­ce nie mo­gło za­brak­nąć fir­my Ko­dak Pol­ska, która ofe­ru­je sze­reg roz­wi­ązań, wpły­wa­jących na po­zy­tyw­ne zmia­ny dla za­kła­dów po­li­gra­ficz­nych. Tu swo­je wy­stąpie­nie mia­ła Jo­lan­ta Wi­śniew­ska, dy­rek­tor za­rządza­jąca Ko­dak Pol­ska, która omówi­ła te­mat wpły­wu au­to­ma­ty­za­cji na zwi­ęk­sze­nie ren­tow­no­ści przed­si­ębiorstw. W pre­zen­ta­cji zo­sta­ły mie­dzy in­ny­mi omówio­ne zmia­ny, ja­kie za­cho­dzą w bra­nży po­li­gra­ficz­nej na prze­strze­ni ostat­niej de­ka­dy i pro­gno­zy na ko­lej­ne la­ta. Nie bez zna­cze­nia, co pod­kre­śla­ła pre­le­gent­ka, ma tu in­ten­syw­ny w ostat­nim cza­sie roz­wój au­to­ma­ty­za­cji oraz ko­rzy­ści pły­nące z in­te­gra­cji pro­ce­sów, ja­kie za­cho­dzą w dru­kar­niach. Jo­lan­ta Wi­śniew­ska omówi­ła wpływ au­to­ma­ty­za­cji i in­te­gra­cji pro­ce­sów na ob­ni­że­nie kosz­tów ope­ra­cyj­nych przed­si­ębiorstwa, wzrost je­go obro­tów i zy­sków oraz na uła­twie­nie współpra­cy z klien­ta­mi, co w efek­cie prze­kła­da się na ich za­do­wo­le­nie i suk­ces. Istot­nym ele­men­tem tej pre­zen­ta­cji był fakt, że uczest­ni­cy spo­tka­nia mo­gli za­po­znać się z wy­mier­ny­mi ko­rzy­ściami fi­nan­so­wy­mi wpro­wa­dze­nia au­to­ma­ty­za­cji w po­szcze­gól­nych dzia­łach fir­my po­li­gra­ficz­nej na kon­kret­nych przy­kła­dach. Tu rów­nież pa­dły in­te­re­su­jące da­ne, które świad­czą o tym, że co­raz wy­ra­źniej­sza w bra­nży po­li­gra­ficz­nej jest pre­sja na ni­skie ma­rże, ni­ższe ce­ny itd. Wo­bec tych zmian dru­kar­nie nie mo­gą po­zo­stać obo­jęt­ne, dla­te­go istot­ne jest, by od­po­wied­nio ana­li­zo­wać ra­chu­nek wy­ni­ków dla ka­żde­go zna­czące­go ro­dza­ju pro­duk­cji w przed­si­ębiorstwie po­li­gra­ficz­nym; śle­dzić tren­dy, ja­kie za­cho­dzą w bra­nży; do­kład­nie okre­ślić kon­dy­cję fi­nan­so­wą ka­żde­go ro­dza­ju pro­duk­cji i po­rów­nać ją ze zna­ny­mi stan­dar­da­mi i wo­bec tych ana­liz usta­lić stra­te­gię roz­wo­ju swo­ich firm. Z pew­no­ścią jed­nak – co pod­kre­śla­ła pre­le­gent­ka – roz­wój mu­si się obec­nie opie­rać na au­to­ma­ty­za­cji i in­te­gra­cji pro­ce­sów. Tu z po­mo­cą przed­si­ębiorstwom przy­cho­dzi fir­ma Ko­dak, która ofe­ru­je sze­reg roz­wi­ązań w tym za­kre­sie. Pre­le­gent­ka pod­czas pre­zen­ta­cji wy­mie­ni­ła tyl­ko nie­które z nich, za­pra­sza­jąc do kon­tak­tu z fir­mą w ce­lu po­zna­nia do­kład­niej jej ofer­ty.

In­nym bra­nżo­wym spo­tka­niem, ja­kie mia­ło miej­sce te­go sa­me­go dnia w War­sza­wie, by­ła II kon­fe­ren­cja „Bez­piecz­ne opa­ko­wa­nie”, której or­ga­ni­za­to­ra­mi by­ły mie­si­ęcz­ni­ki Opa­ko­wa­nie i Po­li­gra­fi­ka, a które cie­szy­ło się du­żym za­in­te­re­so­wa­niem przed­sta­wi­cie­li bra­nży opa­ko­wa­nio­wej. Jej ce­lem by­ło przy­bli­że­nie uczest­ni­kom wy­mo­gów do­ty­czących pro­duk­cji opa­ko­wań i ocze­ki­wań zle­ce­nio­daw­ców, a ta­kże pre­zen­ta­cja tech­no­lo­gii, umo­żli­wia­jących jej efek­tyw­ną re­ali­za­cję oraz wy­mia­nę do­świad­czeń z ryn­ko­wy­mi li­de­ra­mi. Tu ta­kże nie za­bra­kło fir­my Ko­dak Pol­ska. Re­pre­zen­to­wał ją wy­stępu­jący z re­fe­ra­tem „Bez­piecz­ne opa­ko­wa­nie – druk zgod­ny z ocze­ki­wa­nia­mi. Ko­dak Fle­xcel NX” Ja­cek Ga­li­ński z fir­my Net­flex Spółka Jaw­na – part­ne­ra bi­zne­so­we­go Ko­dak Pol­ska Sp. z o.o. Pre­le­gent w swo­im wy­stąpie­niu pod­kre­ślał fakt, że pod po­jęciem „bez­piecz­ne opa­ko­wa­nie”, które by­ło przedmio­tem kon­fe­ren­cji, kry­je się rów­nież opa­ko­wa­nie, które jest zgod­ne z ocze­ki­wa­nia­mi za­ma­wia­jące­go. Opa­ko­wa­nie, które będzie pro­jek­to­wa­ne w stu­dio gra­ficz­nym bez spe­cjal­nych ogra­ni­czeń tech­no­lo­gicz­nych, a po­tem zo­sta­nie zgod­nie z tym pro­jek­tem wy­dru­ko­wa­ne. Pre­le­gent pod­kre­ślał, że w tym pro­ce­sie istot­ne są na­rzędzia – m.in. ma­szy­ny opar­te na naj­now­szych tech­no­lo­giach, które za­pew­nią bez­pie­cze­ństwo nie tyl­ko tech­no­lo­gicz­ne dla re­ali­za­cji ta­kie­go zle­ce­nia, ale rów­nież han­dlo­wo­-mar­ke­tin­go­we dla sprze­da­wa­ne­go pro­duk­tu, a ta­kie w swo­jej ofer­cie ma fir­ma Ko­dak Pol­ska.

War­to wspo­mnieć, że fir­ma Ko­dak Pol­ska obec­na będzie rów­nież na II edy­cji Fo­rum Dru­ku Tran­sak­cyj­ne­go i Ko­re­spon­den­cji Ma­so­wej, która od­będzie się 20 li­sto­pa­da br. w Ho­te­lu an­de­l’s w Ło­dzi. Or­ga­ni­za­to­rem im­pre­zy jest Cen­trum Kom­pu­te­ro­we ZETO. Fir­mę Ko­dak z re­fe­ra­tem za­ty­tu­ło­wa­nym „Jak hy­bry­do­we tech­no­lo­gie dru­ku mo­gą prze­kszta­łcić ko­mu­ni­ka­cję ma­so­wą w atrak­cyj­ną ko­mu­ni­ka­cję sper­so­na­li­zo­wa­ną” re­pre­zen­to­wać będzie Jo­achim Kranz – Chan­nel Ma­na­ger Di­gi­tal Print So­lu­tions, Ea­stern Eu­ro­pe.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści