Pierwsze w Europie kolorowe systemy drukujące Kodak Prosper S20 w drukarniach Thijsen Media GroupPoprzedni artykuł 

W holenderskiej drukarni Thijsen Media Group (TMG) uruchomiono pierwsze w Europie systemy Kodak Prosper S20, umożliwiające wdrukowywanie kolorowych, personalizowanych informacji bezpośrednio na dwóch pracujących tu zwojowych maszynach offsetowych.

Pierwsze cztery systemy Kodak Prosper S20 zostały zainstalowane w listopadzie na maszynie pracującej w należącej do TMG drukarni w Emmen. Kolejne cztery zostaną zintegrowane na początku 2013 roku z maszyną działającą w drukarni w Buren. Inwestycja ta pozwoli firmie TMG na dodawanie – przy pełnej prędkości maszyn zwojowych – pełnokolorowych, personalizowanych treści w drukowanych przez nią ulotkach reklamowych. Mówi Onno Thijsen, dyrektor TMG: „Już wkrótce będziemy mogli zaoferować dopasowane do potrzeb i oczekiwań odbiorcy druki promocyjne, wytwarzane w pełnym kolorze, z rozdzielczością 600 dpi i z prędkością 60 tys. egzemplarzy na godzinę, z jaką pracują nasze maszyny zwojowe”.

Wprowadzając nowe aplikacje
Zdaniem Onno Thijsena, inwestycja ta oznacza możliwość realizowania różnych, nowych aplikacji o charakterze komercyjnym: „Jesteśmy niezwykle podekscytowani możliwością wykorzystania tego rozwiązania przy nowych aplikacjach. Możemy dzięki nim m.in. dodawać w ulotkach numery loteryjne, zmieniać pojawiające się tam zdjęcia i grafikę, podać nazwę konkretnego miasta lub imię i nazwisko lokalnego sprzedawcy. Inwestycja ta daje nam możliwość produkowania w pełni spersonalizowanych publikacji”.
Erwin Busselot, dyrektor ds. marketingu w dziale druku cyfrowego firmy Kodak, także podkreśla interesujące, generujące zyski sposoby wykorzystania systemów drukujących w działalności TMG: „Systemy Prosper S20 pozwolą drukarniom należącym do TMG na realizację zleceń, które będą bardziej odpowiadać oczekiwaniom i potrzebom ich grup docelowych. Systemy te pomogą też firmie na zaproponowanie oferty ciekawszej od jej konkurentów”.

Udoskonalając program „Return On Ink”
Technologia druku inkjetowego firmy Kodak umożliwia dodawanie informacji, które są indywidualnie dopasowane do danego odbiorcy, a jednocześnie pomaga w realizacji wdrożonego przez TMG programu „Return On Ink” – inicjatywy, w ramach której firma wspiera swoich klientów w zwiększeniu efektywności prowadzonych przez nich kampanii reklamowych. Został on powołany do życia w kwietniu tego roku, we współpracy z firmą Validators, specjalizującą się w badaniach rynkowych. W jego ramach TMG projektuje ulotki bazujące na technikach „neuromarketingu”, wykorzystujących śledzenie wzrokowe, detekcję sygnałów i kwestionariusze. Program dostarcza też informacji na temat zachowań konsumentów związanych z odbiorem ulotek reklamowych. Klienci wykorzystują pozyskane w ten sposób wyniki badań do optymalizacji kampanii reklamowych typu „od drzwi do drzwi”, np. dodając niezbędne, specyficzne informacje. Z tego względu rozszerzenie technicznych możliwości drukarń za sprawą zainstalowania systemów Kodak Prosper S20 jest dla TMG niezwykle ważne.

Wydajne i skuteczne
Celem nadrzędnym programu „Return On Ink” jest projektowanie ulotek reklamowych w taki sposób, by ich produkcja była jak najbardziej wydajna, a treść – maksymalnie zrozumiała dla odbiorcy. Do analizy kosztowej przeprowadzanej przez firmę służy usługa PRINTSCAN, którą Onno Thijsen charakteryzuje następująco: „Właściwe jest na przykład stosowanie standardowego formatu. Z różnych przeprowadzonych przez nas badań wynika, że niestandardowe formaty w żaden sposób nie wpływają na skuteczność ulotek reklamowych”.
„Badania wykazały również, że konsumenci wolą formaty bardziej użyteczne. Jeżeli chodzi o rodzaj papieru, doradzamy naszym klientom z firm handlowych, aby wybierając podłoże drukowe patrzyli na nie oczami konsumenta i decydowali się na papier najbardziej wydajny, właściwy dla charakteru danego sklepu. Droższe odmiany papierów rzadko zapewniają lepszy odbiór ulotki” – dodaje Onno Thijsen.

Zwrócić uwagę konsumenta
TMG wdraża też system generowania ruchu i zainteresowania produkowanymi ulotkami, mający zwiększyć ich skuteczność. Wraz z hybrydową produkcją poligraficzną, uwzględniającą offset i inkjet, podejście to ma – zdaniem kierownictwa firmy – zwrócić większą uwagę odbiorców na ulotki i poprawić stopę zwrotu z inwestycji w działania marketingowe. Mówi Onno Thijsen: „Stosujemy ten model z myślą o naszych klientach z branży handlowej, obliczając ile możemy osiągnąć przy określonym budżecie. Wierzymy, że taka forma współpracy, w połączeniu z hybrydowym drukiem, jest kluczowa dla przyszłości ulotki jako efektywnego środka przekazu”.

Prezentacja rozwiązań
W związku z poczynioną inwestycją firma TMG zaprosiła swoich klientów i partnerów na uroczyste uruchomienie systemów druku inkjetowego. Podczas towarzyszących temu wydarzeniu prezentacji, eksperci – m.in. Martin Leeflang, dyrektor firmy Validators – opowiadali o znaczeniu aspektów wizualnych w drukach reklamowych. Podkreślali też, jak ważne jest przekazanie właściwej informacji za pośrednictwem odpowiedniego formatu. Onno Thijsen wyjaśniał z kolei, w jaki sposób klienci mogą zredukować koszty i osiągnąć znaczący wzrost stosując media drukowane: „Nazywamy ten projekt Retail Communication 2.0. Wykorzystujemy w nim nową technologię i wiedzę biznesową, by wspierać klientów w osiąganiu przez nich wyższego zwrotu z poczynionej inwestycji.”


Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności