Pierw­sze w Eu­ro­pie ko­lo­ro­we sys­te­my dru­ku­jące Ko­dak Pro­sper S20 w dru­kar­niach Thij­sen Me­dia Gro­upPoprzedni artykuł 

W ho­len­der­skiej dru­kar­ni Thij­sen Me­dia Gro­up (TMG) uru­cho­mio­no pierw­sze w Eu­ro­pie sys­te­my Ko­dak Pro­sper S20, umo­żli­wia­jące wdru­ko­wy­wa­nie ko­lo­ro­wych, per­so­na­li­zo­wa­nych in­for­ma­cji bez­po­śred­nio na dwóch pra­cu­jących tu zwo­jo­wych ma­szy­nach of­f­se­to­wych.

Pierw­sze czte­ry sys­te­my Ko­dak Pro­sper S20 zo­sta­ły za­in­sta­lo­wa­ne w li­sto­pa­dzie na ma­szy­nie pra­cu­jącej w na­le­żącej do TMG dru­kar­ni w Em­men. Ko­lej­ne czte­ry zo­sta­ną zin­te­gro­wa­ne na po­cząt­ku 2013 ro­ku z ma­szy­ną dzia­ła­jącą w dru­kar­ni w Bu­ren. In­we­sty­cja ta po­zwo­li fir­mie TMG na do­da­wa­nie – przy pe­łnej pręd­ko­ści ma­szyn zwo­jo­wych – pe­łno­ko­lo­ro­wych, per­so­na­li­zo­wa­nych tre­ści w dru­ko­wa­nych przez nią ulot­kach re­kla­mo­wych. Mówi On­no Thij­sen, dy­rek­tor TMG: „Już wkrót­ce będzie­my mo­gli za­ofe­ro­wać do­pa­so­wa­ne do po­trzeb i ocze­ki­wań od­bior­cy dru­ki pro­mo­cyj­ne, wy­twa­rza­ne w pe­łnym ko­lo­rze, z roz­dziel­czo­ścią 600 dpi i z pręd­ko­ścią 60 tys. eg­zem­pla­rzy na go­dzi­nę, z ja­ką pra­cu­ją na­sze ma­szyny zwo­jo­we”.

Wpro­wa­dza­jąc no­we apli­ka­cje
Zda­niem On­no Thij­se­na, in­we­sty­cja ta ozna­cza mo­żli­wo­ść re­ali­zo­wa­nia różnych, no­wych apli­ka­cji o cha­rak­te­rze ko­mer­cyj­nym: „Je­ste­śmy nie­zwy­kle pod­eks­cy­to­wa­ni mo­żli­wo­ścią wy­ko­rzy­sta­nia te­go roz­wi­ąza­nia przy no­wych apli­ka­cjach. Mo­że­my dzi­ęki nim m.in. do­da­wać w ulot­kach nu­me­ry lo­te­ryj­ne, zmie­niać po­ja­wia­jące się tam zdjęcia i gra­fi­kę, po­dać na­zwę kon­kret­ne­go mia­sta lub imię i na­zwi­sko lo­kal­ne­go sprze­daw­cy. In­we­sty­cja ta da­je nam mo­żli­wo­ść pro­du­ko­wa­nia w pe­łni sper­so­na­li­zo­wa­nych pu­bli­ka­cji”.
Er­win Bus­se­lot, dy­rek­tor ds. mar­ke­tin­gu w dzia­le dru­ku cy­fro­we­go fir­my Ko­dak, ta­kże pod­kre­śla in­te­re­su­jące, ge­ne­ru­jące zy­ski spo­so­by wy­ko­rzy­sta­nia sys­te­mów dru­kujących w dzia­łal­no­ści TMG: „Sy­ste­my Pro­sper S20 po­zwo­lą dru­kar­niom na­le­żącym do TMG na re­ali­za­cję zle­ceń, które będą bar­dziej od­po­wia­dać ocze­ki­wa­niom i po­trze­bom ich grup do­ce­lo­wych. Sy­ste­my te po­mo­gą też fir­mie na za­pro­po­no­wa­nie ofer­ty cie­kaw­szej od jej kon­ku­ren­tów”.

Udo­sko­na­la­jąc pro­gram „Re­turn On In­k”
Tech­no­lo­gia dru­ku in­kje­to­we­go fir­my Ko­dak umo­żli­wia do­da­wa­nie in­for­ma­cji, które są in­dy­wi­du­al­nie do­pa­so­wa­ne do da­ne­go od­bior­cy, a jed­no­cze­śnie po­ma­ga w re­ali­za­cji wdro­żo­ne­go przez TMG pro­gra­mu „Re­turn On In­k” – ini­cja­ty­wy, w ra­mach której fir­ma wspie­ra swo­ich klien­tów w zwi­ęk­sze­niu efek­tyw­no­ści pro­wa­dzo­nych przez nich kam­pa­nii re­kla­mo­wych. Zo­stał on po­wo­ła­ny do ży­cia w kwiet­niu te­go ro­ku, we współpra­cy z fir­mą Va­li­da­tors, spe­cja­li­zu­jącą się w ba­da­niach ryn­ko­wych. W je­go ra­mach TMG pro­jek­tu­je ulot­ki ba­zu­jące na tech­ni­kach „neu­ro­mar­ke­tin­gu”, wy­ko­rzy­stu­jących śle­dze­nie wzro­ko­we, de­tek­cję sy­gna­łów i kwe­stio­na­riu­sze. Pro­gram do­star­cza też in­for­ma­cji na te­mat za­cho­wań kon­su­men­tów zwi­ąza­nych z od­bio­rem ulo­tek re­kla­mo­wych. Klien­ci wy­ko­rzy­stu­ją po­zy­ska­ne w ten spo­sób wy­ni­ki ba­dań do opty­ma­li­za­cji kam­pa­nii re­kla­mo­wych ty­pu „od drzwi do drzwi”, np. do­da­jąc nie­zbęd­ne, spe­cy­ficz­ne in­for­ma­cje. Z te­go względu roz­sze­rze­nie tech­nicz­nych mo­żli­wo­ści dru­ka­rń za spra­wą za­in­sta­lo­wa­nia sys­te­mów Ko­dak Pro­sper S20 jest dla TMG nie­zwy­kle wa­żne.

Wy­daj­ne i sku­tecz­ne
Ce­lem na­drzęd­nym pro­gra­mu „Re­turn On In­k” jest pro­jek­to­wa­nie ulo­tek re­kla­mo­wych w ta­ki spo­sób, by ich pro­duk­cja by­ła jak naj­bar­dziej wy­daj­na, a tre­ść – mak­sy­mal­nie zro­zu­mia­ła dla od­bior­cy. Do ana­li­zy kosz­to­wej prze­pro­wa­dza­nej przez fir­mę słu­ży usłu­ga PRINTSCAN, którą On­no Thij­sen cha­rak­te­ry­zu­je na­stępu­jąco: „Wła­ści­we jest na przy­kład sto­so­wa­nie stan­dar­do­we­go for­ma­tu. Z różnych prze­pro­wa­dzo­nych przez nas ba­dań wy­ni­ka, że nie­stan­dar­do­we for­ma­ty w ża­den spo­sób nie wpły­wa­ją na sku­tecz­no­ść ulo­tek re­kla­mo­wych”.
„Ba­da­nia wy­ka­za­ły rów­nież, że kon­su­men­ci wo­lą for­ma­ty bar­dziej uży­tecz­ne. Je­że­li cho­dzi o ro­dzaj pa­pie­ru, do­ra­dza­my na­szym klien­tom z firm han­dlo­wych, aby wy­bie­ra­jąc podło­że dru­ko­we pa­trzy­li na nie ocza­mi kon­su­men­ta i de­cy­do­wa­li się na pa­pier najbar­dziej wy­daj­ny, wła­ści­wy dla cha­rak­te­ru da­ne­go skle­pu. Dro­ższe od­mia­ny pa­pierów rzad­ko za­pew­nia­ją lep­szy od­bi­ór ulot­ki” – do­da­je On­no Thij­sen.

Zw­rócić uwa­gę kon­su­men­ta
TMG wdra­ża też sys­tem ge­ne­ro­wa­nia ru­chu i za­in­te­re­so­wa­nia pro­du­ko­wa­ny­mi ulot­ka­mi, ma­jący zwi­ęk­szyć ich sku­tecz­no­ść. Wraz z hy­bry­do­wą pro­duk­cją po­li­gra­ficz­ną, uwzględ­nia­jącą of­f­set i in­kjet, po­de­jście to ma – zda­niem kie­row­nic­twa fir­my – zwrócić wi­ęk­szą uwa­gę od­bior­ców na ulot­ki i po­pra­wić sto­pę zwro­tu z in­we­sty­cji w dzia­ła­nia mar­ke­tin­go­we. Mówi On­no Thij­sen: „Sto­su­je­my ten mo­del z my­ślą o na­szych klien­tach z bra­nży han­dlo­wej, obli­cza­jąc ile mo­że­my osi­ągnąć przy okre­ślo­nym bu­dże­cie. Wie­rzy­my, że ta­ka for­ma współpra­cy, w po­łącze­niu z hy­bry­do­wym dru­kiem, jest klu­czo­wa dla przy­szło­ści ulot­ki ja­ko efek­tyw­ne­go środ­ka prze­ka­zu”.

Pre­zen­ta­cja roz­wi­ązań
W zwi­ąz­ku z po­czy­nio­ną in­we­sty­cją fir­ma TMG za­pro­si­ła swo­ich klien­tów i part­ne­rów na uro­czy­ste uru­cho­mie­nie sys­te­mów dru­ku in­kje­to­we­go. Pod­czas to­wa­rzy­szących te­mu wy­da­rze­niu pre­zen­ta­cji, eks­per­ci – m.in. Mar­tin Le­eflang, dy­rek­tor fir­my Va­li­da­tors – opo­wia­da­li o zna­cze­niu aspek­tów wi­zu­al­nych w dru­kach re­kla­mo­wych. Pod­kre­śla­li też, jak wa­żne jest prze­ka­za­nie wła­ści­wej in­for­ma­cji za po­śred­nic­twem od­po­wied­nie­go for­ma­tu. On­no Thij­sen wy­ja­śniał z ko­lei, w ja­ki spo­sób klien­ci mo­gą zre­du­ko­wać kosz­ty i osi­ągnąć zna­czący wzrost sto­su­jąc me­dia dru­ko­wa­ne: „Na­zy­wa­my ten pro­jekt Re­ta­il Com­mu­ni­ca­tion 2.0. Wy­ko­rzy­stu­je­my w nim no­wą tech­no­lo­gię i wie­dzę bi­zne­so­wą, by wspie­rać klien­tów w osi­ąga­niu przez nich wy­ższe­go zwro­tu z po­czy­nio­nej in­we­sty­cji.”


Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści