Do­cu­field part­ne­rem 3. Fo­rum Dru­ku Tran­sak­cyj­ne­go i Ko­re­spon­den­cji Ma­so­wej w Ło­dziPoprzedni artykuł 

Krzysztof Zabielski (dyrektor handlowy firmy Docufield) wystąpił podczas Forum z prezentacją zatytułowaną "Koperta jako powierzchnia reklamowa".
Krzysz­tof Za­biel­ski (dy­rek­tor han­dlo­wy fir­my Do­cu­field) wy­stąpił pod­czas Fo­rum z pre­zen­ta­cją za­ty­tu­ło­wa­ną „Ko­per­ta ja­ko po­wierzch­nia re­kla­mo­wa”.

5 grud­nia w Ło­dzi od­by­ła się 3. edy­cja Fo­rum Dru­ku Tran­sak­cyj­ne­go i Ko­re­spon­den­cji Ma­so­wej, zor­ga­ni­zo­wa­na przez fir­mę Cen­trum Kom­pu­te­ro­we ZETO i jej part­ne­rów. Już po raz ko­lej­ny zna­la­zła się wśród nich fir­ma Do­cu­field, wy­łącz­ny przed­sta­wi­ciel ta­kich ma­rek jak Hun­ke­ler, Kern czy Ne­opost w na­szym kra­ju. Jej dy­rek­tor han­dlo­wy – Krzysz­tof Za­biel­ski – wy­stąpił pod­czas kon­fe­ren­cji z re­fe­ra­tem za­ty­tu­ło­wa­nym „Ko­per­ta ja­ko po­wierzch­nia re­kla­mo­wa”. Od­ni­ósł się w nim do no­wych roz­wi­ązań i mo­żli­wo­ści w za­kre­sie re­ali­za­cji prze­ka­zu mar­ke­tin­go­we­go przy tra­dy­cyj­nej wy­sy­łce pocz­to­wej.

3. Fo­rum Dru­ku Tran­sak­cyj­ne­go i Ko­re­spon­den­cji Ma­so­wej przy­ci­ągnęło do łódz­kie­go ho­te­lu Hil­ton nie­mal 150 osób re­pre­zen­tu­jących m.in. fir­my świad­czące usłu­gi out­so­ur­cin­gu i di­rect ma­ilin­gu, fir­my i in­sty­tu­cje z różnych bra­nż (ban­ko­wej, te­le­ko­mu­ni­ka­cyj­nej, ubez­pie­cze­nio­wej, in­for­ma­tycz­nej, me­dial­nej itd.), dru­kar­nie oraz do­staw­ców roz­wi­ązań tech­no­lo­gicz­nych – od opro­gra­mo­wa­nia, po­przez sprzęt dru­ku­jący na sys­te­mach pe­ry­fe­ryj­nych sko­ńczyw­szy. W tym ro­ku for­mu­ła spo­tka­nia, które­go ini­cja­to­rem i głów­nym or­ga­ni­za­to­rem jest Cen­trum Kom­pu­te­ro­we ZETO, zo­sta­ła po raz ko­lej­ny nie­co zmie­nio­na. Wzi­ęli w nim bo­wiem udział – ja­ko part­ne­rzy – ta­kże in­ni do­staw­cy usług out­so­ur­cin­gu, dru­ku trans­ak­cyj­ne­go i wy­sy­łki ma­so­wej. W gro­nie part­ne­rów tech­no­lo­gicz­nych zna­la­zła się fir­ma Do­cu­field, która wy­ko­rzy­sta­ła Fo­rum do pre­zen­ta­cji ofe­ro­wa­nych przez sie­bie na­rzędzi, po­zwa­la­jących na nie­sza­blo­no­we wy­ko­rzy­sta­nie po­wierzch­ni zwy­kłej ko­per­ty.

Krzysz­tof Za­biel­ski­przed­sta­wił w swo­im wy­stąpie­niu nie tyl­ko aspek­ty ryn­ko­we per­so­na­li­za­cji na żąda­nie, ale też względy tech­no­lo­gicz­ne, po­zwa­la­jące na za­ko­ńczo­ne suk­ce­sem jej wdro­że­nie. „Na wła­ści­wą apli­ka­cję no­wo­cze­sne­go prze­ka­zu mar­ke­tin­go­we­go na ko­per­tach skła­da­ją się trzy ele­men­ty: e-fran­kow­ni­ca, ad­re­sar­ka oraz pe­łno­ko­lo­ro­wy, per­so­na­li­zo­wa­ny druk. Ta­ki ze­staw po­zwa­la stwo­rzyć pro­dukt, który bar­dziej przy­po­mi­na ulot­kę re­kla­mo­wą niż zwy­kłą, bia­łą ko­per­tę, za­zwy­czaj za­wie­ra­jąca tyl­ko ad­re­sy nadaw­cy i od­bior­cy oraz zna­czek pocz­to­wy. Wpro­wa­dze­nie usłu­gi e-fran­ko­wa­nia po­zwo­li­ło na stwo­rze­nie roz­wi­ąza­nia, które mo­żna okre­ślić mia­nem pocz­to­we­go Tran­sPro­mo” – mówił dy­rek­tor han­dlo­wy Do­cu­field.
Je­den z pro­po­no­wa­nych  ele­men­tów to e-fran­kow­ni­ca, która umo­żli­wi­ła po­wsta­nie no­we­go ka­na­łu ob­słu­gi klien­tów bi­zne­so­wych Pocz­ty Pol­skiej. Jest to cy­fro­wy ter­mi­nal, uspraw­nia­jący nada­wa­nie prze­sy­łek, czy­ni­ący ze zwy­kłe­go li­stu list mo­ni­to­ro­wa­ny po­przez nada­nie uni­kal­ne­go ko­du 2D Da­ta Ma­trix i nu­me­ru. Do­cu­field ofe­ru­je e-fran­kow­ni­ce fir­my Ne­opost, ba­zu­jące na tech­no­lo­gii in­kje­to­wej HP, ofe­ru­jące roz­dziel­czo­ść 600 dpi i zgod­ne z no­wą nor­mą Pocz­ty Pol­skiej, tj. dru­ku­jące no­wy znak opła­ty pocz­to­wej w ko­lo­rach czer­wo­nym lub czar­nym. „Co wi­ęcej, e-fran­ko­wa­nie to nie tyl­ko wpro­wa­dza­nie no­wo­cze­sne­go zna­ku opła­ty pocz­to­wej, ale ta­kże: lo­go­ty­pów, ha­seł re­kla­mo­wych i oko­licz­no­ścio­wych, tek­stu czy gra­fi­ki” – pod­kre­ślał Krzysz­tof Za­biel­ski.
Dru­gi wa­żny ele­ment po­zwa­la­jący na stwo­rze­nie ko­per­ty ty­pu Tran­sPro­mo to ad­re­sar­ka z ru­cho­mą bądź sta­łą gło­wi­cą, umo­żli­wia­jąca wy­so­kiej ja­ko­ści, pe­łno­ko­lo­ro­wy i per­so­na­li­zo­wa­ny druk różne­go ro­dza­ju tre­ści. „Mo­gą one mieć cha­rak­ter re­kla­mo­wy, pro­mo­cyj­ny, in­for­ma­cyj­ny – w za­le­żno­ści od po­trzeb sa­me­go prze­ka­zu” – kon­ty­nu­ował Krzysz­tof Za­biel­ski. Ja­ko przy­kład po­dał wpro­wa­dzo­ną do ofer­ty Do­cu­field na po­cząt­ku te­go ro­ku i z po­wo­dze­niem wdra­ża­ną ta­kże w pol­skich przed­si­ębior­stwach ad­re­sar­ko­-dru­kar­kę Ne­opost AS-970C. Umo­żli­wia ona za­dru­ko­wy­wa­nie do 7,5 tys. ko­pert ty­pu DL/h. Mak­sy­mal­na roz­dziel­czo­ść dru­ku to  1600 x 1600 dpi, po­zwa­la­jąca na wła­ści­we od­wzo­ro­wa­nie na­wet ma­łych ele­mentów gra­ficz­nych i tek­stu. Ka­żdy z uczest­ni­ków Fo­rum otrzy­mał przy­kładową ko­pertę, uwzględ­nia­jącą za­rów­no aspekt re­kla­mo­wy (w części za­dru­ko­wa­nej w dru­kar­ce Ne­opost AS-970C), jak i e-fran­ko­wa­nie wy­ko­na­ne w urządze­niu te­go sa­me­go pro­du­cen­ta.

Na za­ko­ńcze­nie Krzysz­tof Za­biel­ski wspo­mniał o sys­te­mie dru­ku­jącym Prin­tMo­du­le fir­my Kern AG. Umo­żli­wia on pe­łną in­te­gra­cję z ko­per­tow­ni­ca­mi Kern, per­so­na­li­za­cję „w lo­cie” na pod­sta­wie od­czy­tu ko­dów w okien­ku ko­per­ty oraz au­to­ma­tycz­ną ad­ap­ta­cję trans­por­tu do ko­pert różnej gru­bo­ści. Sy­stem za­dru­ko­wu­je ko­per­ty w for­ma­tach C6/C5-B5 z wy­daj­no­ścią 22 tys. ko­pert/h i roz­dziel­czo­ścią 600 x 600 dpi.

„Łódz­kie Fo­rum by­ło zna­ko­mi­tą oka­zją do spo­tka­nia z na­szy­mi part­ne­ra­mi tech­no­lo­gicz­ny­mi i han­dlo­wy­mi oraz licz­ny­mi klien­ta­mi re­pre­zen­tu­jący­mi za­rów­no fir­my out­so­ur­cin­go­we, jak też dru­kar­nie czy fi­nal­nych od­bior­ców – ban­ki, te­le­ko­my, in­sty­tu­cje ubez­pie­cze­nio­we – mówi Mi­chał Oku­row­ski, dy­rek­tor ds. mar­ke­tin­gu w fir­mie Do­cu­field. – Sta­no­wi­ło z jed­nej stro­ny mo­żli­wo­ść dys­ku­sji o re­ali­zo­wa­nych i pla­no­wa­nych in­we­sty­cjach, z dru­giej zaś – pod­su­mo­wa­nia na­szej dzia­łal­no­ści w ko­ńczącym się ro­ku. Ta – cho­ćby na ryn­ku po­li­gra­ficz­nym – za­ko­ńczy­ła się kil­ko­ma spek­ta­ku­lar­ny­mi wdro­że­nia­mi. By­li­śmy m.in. part­ne­rem we wszyst­kich czte­rech kon­trak­tach uwzględ­nia­jących pro­duk­cyj­ne, ro­lo­we ma­szy­ny cy­fro­we uru­cho­mio­ne w na­szym kra­ju. Ta­kże sprze­daż urządzeń Ne­opost i Kern utrzy­ma­ła się w 2013 ro­ku na sa­tys­fak­cjo­nu­jącym nas po­zio­mie. Ma­my na­dzie­ję, że rok 2014 będzie pod tym względem jesz­cze lep­szy. O na­szych roz­wi­ąza­niach i no­wych pro­po­zy­cjach ryn­ko­wych będzie­my sys­te­ma­tycz­nie in­for­mo­wać klien­tów za­rów­no pod­czas lo­kal­nych pre­zen­ta­cji w fir­mach pro­duk­cyj­nych czy dru­kar­niach, jak też w cza­sie ogól­no­pol­skich im­prez ta­kich jak Fo­rum w Ło­dzi”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com
Fot.: Zbi­gniew Cie­śla, CK ZETO S.A.

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści