Nowa książka "Poligrafia - sztuka, techniki, technologie"
13.10.2020, Polska Poligrafia
„Poligrafia – sztuka, techniki, technologie” to książka przygotowana z myślą o osobach, które chciałyby poznać technologie stosowane we współczesnej poligrafii, a także o tych, którzy swoją wiedzę poligraficzną chcieliby uzupełnić i uporządkować. Można ją traktować zarówno jako podręcznik dla uczniów i studentów, jak i poradnik dla pracowników drukarń, wydawnictw i studiów graficznych. Układ zawartych w książce treści [...] [więcej]
Canon Polska wydaje poradnik dla przedsiębiorców poświęcony zagadnieniom systemów druku
27.06.2020, Polska Poligrafia
Nowoczesne środowisko druku, bezpieczeństwo sieci oraz platformy chmurowe - to kwestie, które zmieniają polskie firmy. Jak nie zagubić się w skomplikowanym świecie nowych technologii i efektywnie przeprowadzić cyfrową transformację biznesu? - Wszystko rozpoczyna wybór dostawcy usług IT - przekonują eksperci Canon Polska w wydanym e-booku, w którym dzielą się swoim wieloletnim doświadczeniem. Od kilku lat transformacja cyfrowa jest silnym trendem w globalnej gospodarce. [...] [więcej]
Specjalizacja produkcyjna drukarni internetowej. Czy warto?
21.05.2020, POLINAL Producent oznakowań | Drukarnia naklejek
Coraz większa ilość drukarni i stron, które tylko pośredniczą w sprzedaży produktów poligraficznych przez internet skłania do zastanowienia. Czy oferta drukarni powinna być kompleksowa? Z jednej strony klienci mają różnorodne potrzeby, ale oczekują też że drukarnia będzie realizowała wiele produktów tak, jakby się w nich specjalizowała. Prowadzi to do sytuacji, gdzie niektóre produkty realizowane są bardzo rzadko i brakuje sprawnego systemu na szybką produkcję [...] [więcej]
Raport Salesforce "State of marketing" - internet, dane i innowacje
21.05.2020, Polska Poligrafia
Salesforce, globalny lider w dziedzinie systemów CRM, opublikował szóstą edycję swojego raportu „State of Marketing”, która pokazała, że w miarę jak technologia zwiększa oczekiwania klientów, polscy specjaliści ds. marketingu nie tylko przekazują komunikaty, lecz także angażują się w interakcje z klientami i nawiązują z nimi wartościowe relacje, które nie kończą się na dokonaniu pierwszego zakupu przez klienta. Ponadto badanie sugeruje, że standardy [...] [więcej]
Heidelberg publikuje Print Media Industry Climate Report
28.04.2020, Polska Poligrafia
Już od wielu lat produkowane przez Heidelberga maszyny mają możliwość komunikować się i przekazywać dane poprzez sieć globalną, co pozwala klientom na zdalne monitorowanie ich stanu, monitorowanie procesów, stanu realizowanych zleceń oraz poprawę ogólnej wydajności swoich drukarni. Bogactwo informacji połączonych maszyn, wraz z dostępem do innych danych branżowych, pozwala również Heidelbergowi na ocenę klimatu branży poligraficznej w dowolnym momencie. Raport taki (Print [...] [więcej]
Praca w biurze podczas epidemii koronawirusa. O czym trzeba pamiętać?
26.03.2020, Polska Poligrafia
Pomimo obecnych zaleceń ekspertów i rządzących nie wszyscy mogą pracować z domu – przed wybuchem epidemii koronawirusa taką możliwość miał mniej niż co piąty zatrudniony. Tylko11,5% polskich firm korzysta przy tym z usług chmurowych, więc większość pracowników ma znacznie utrudnione wykonywanie obowiązków w sposób zdalny. Z biurowych urządzeń drukujących czy skanujących każdego dnia nadal korzysta (i dotyka ich) wiele osób, co może stwarzać ryzyko rozprzestrzeniania [...] [więcej]
Stowarzyszenia Papierników Polskich o strategicznym statusie branży papierniczej w zwalczaniu koronawirusa
26.03.2020, Polska Poligrafia
Szanowna Pani Jadwiga Emilewicz Minister Rozwoju Stowarzyszenie Papierników Polskich zrzesza producentów papieru i tektury falistej oraz opakowań, których udział w krajowym rynku stanowi około 80% rocznej produkcji tych wyrobów. Członkowie Stowarzyszenia potwierdzają traktowanie z pełną powagą najnowszej decyzji Rządu RP, która wprowadza drastyczne zasady izolacji i zaostrzone warunki kwarantanny mające wzmocnić dotychczas realizowane wysiłki w zakresie [...] [więcej]
Cyberbezpieczeństwo w naszych rękach
19.03.2020, Polska Poligrafia
Jak pokazują statystyki,w 2019 roku prawie 4,5 miliarda osób, czyli około 60 proc. światowej populacji, aktywnie korzystało z Internetu. Za pomocą komputera, tabletu czy smartfona robili zakupy, rozmawiali ze znajomymi oraz szukali istotnych dla siebie informacji. Jednocześnie, łącząc się z siecią, każdy z nich generował tym samym potencjalne zagrożenie cybernetyczne.Jednak z perspektywy klientów, ochrona przed atakami hakerów to w większej mierze odpowiedzialność firm z branży [...] [więcej]
Jak dobrać kolor do logo marki?
19.03.2020, Polska Poligrafia
Kolor może mieć znaczący wpływ na decyzje zakupowe. Za pomocą wzroku dociera do nas aż 80% ogółu informacji – co za tym idzie, konsument ocenia produkt w dużej mierze na podstawie tego, co zobaczy. Według badań przeprowadzonych przez M. Castelhano i J. Hendersona, nasz mózg o wiele lepiej rozumie i zapamiętuje obraz w oryginalnych kolorach. Co więcej, zbyt duża ilość barw spowoduje, że nasz przekaz będzie chaotyczny i nieczytelny. W końcu to kolor jest zauważany przez otoczenie [...] [więcej]
Regularne zmienianie haseł szkodzi bezpieczeństwu
19.03.2020, Polska Poligrafia
Jest takie powiedzenie, że hasła należy traktować jak bieliznę - zmieniać je regularnie i nie dzielić się nimi z innymi. Jednak od pewnego czasu narasta sprzeciw wobec tego określenia. Regularna zmiana haseł nie poprawia bezpieczeństwa - wręcz przeciwnie. Na początek należy zauważyć, że nikt nie powinien dzielić się swoimi hasłami (ani bielizną). To, co od pewnego czasu budzi jednak wątpliwości, to zmuszanie ludzi do regularnej zmiany haseł. W ostatnich latach, zwłaszcza firmy wydały wytyczne [...] [więcej]
Trzy drogi do tego, aby zdalna praca była szeroko dostępna i bezpieczna
18.03.2020, Polska Poligrafia
Pandemia COVID-19 powoduje powszechne zakłócenia, w związku z czym rządy w wielu krajach zwróciły się do przedsiębiorców z prośbą o umożliwienie pracownikom wykonywania pracy zdalnie. Polskie firmy pozytywnie zareagowały na prośby i wiele przedsiębiorstw wdrożyło elastyczne formy pracy i pracę zdalną, aby zminimalizować ryzyko zarażenia wśród swoich pracowników. Łatwość wdrożenia tego typu działań jest możliwa dzięki nowoczesnym rozwiązaniom jak choćby chmura [...] [więcej]
Recesja wywołana przez koronawirusa zmieni sposób, w jaki żyjemy, prowadzimy działalność gospodarczą i inwestujemy
16.03.2020, Polska Poligrafia
Wyjście z recesji wywołanej przez koronawirusa zapoczątkuje nową erę, w której sposób, w jaki żyjemy, prowadzimy działalność gospodarczą i inwestujemy, ulegnie zasadniczej zmianie, potwierdza prezes jednej z największych niezależnych organizacji doradztwa finansowego na świecie. Komentarze Nigela Greena, dyrektora naczelnego i założyciela grupy deVere, pojawiają się wraz z narastaniem konsensusu, że zbliża się czasowa światowa recesja, a rządy i banki centralne starają się ograniczyć [...] [więcej]
Praca zdalna! Dla kogo i czy jest bezpieczna?
12.03.2020, Polska Poligrafia
1. Upewnij się, że rozpoczęcie takiej pracy jest łatwe dla Twoich pracowników. Przygotuj zdalne dostępy ale unikaj wystawiania usług na zewnątrz bez odpowiedniego zabezpieczenia. NIGDY nie wystawiaj “na świat” zdalnych pulpitów!Udostępnienie pracownikom najnowszych rozwiązań bezpieczeństwa umożliwi zminimalizowanie ryzyka towarzyszącego połączeniom zdalnych z nie zaufanej sieci do danych firmowych.Kluczowe elementy, które powinno się przestrzegać, to: zabezpieczenie [...] [więcej]
Katalogi na 2020 rok – jakie trendy uwzględnić w projektowaniu?
25.02.2020, Polska Poligrafia
W projektowaniu katalogów w 2020 r. warto uwzględnić kilka trendów i inspiracji. Dzięki nim klient dostrzeże w nadawcy partnera, który rozumie swój czas i szanuje jego. Wiele zestawień wskazuje pewne wspólne cechy designu na ten rok. O których z nich warto wiedzieć? Katalog to każda publikacja wielostronicowa, klejona lub szyta. Może to być katalog produktowy, raport roczny, broszura w formie niewielkiej książeczki lub album prezentujący najnowszą kolekcję. [...] [więcej]
Firma w cyfrowej chmurze. Eksperci: nie bójmy się outsourcingu
17.02.2020, Polska Poligrafia
Czy outsourcing usług bezpieczeństwa cyfrowego to dobry pomysł? Takie pytanie zadaje dziś sobie wielu polskich przedsiębiorców. Z jednej strony chmura zapewnia wyraźne oszczędności. Z drugiej, wiele firm obawia się ewentualnej kradzieży danych z przestrzeni cyfrowej. Czy słusznie? Bezpieczeństwo cyfrowe staje się coraz ważniejszym tematem. Z danych zebranych przez International Data Corporation wynika, że w ciągu dwóch najbliższych lat wartość światowego rynku ochrony cyfrowej [...] [więcej]