Spółka osiągnęła wyższy niż przed rokiem poziom zysku operacyjnego, który wyniósł 39 090 tys. zł, co stanowiło wzrost o 34,27% w stosunku do wartości sprzed roku. Mimo trudnych warunków rynkowych i walki cenowej, wzrostowi przychodów towarzyszyło utrzymanie rentowności wyniku netto na poziomie sprzed roku, czyli 1,3%. Zdecydowanie został poprawiony cykl konwersji gotówki, ze zmianą wskaźnika z 27 dni w I półroczu 2012 na 14 dni w I półroczu 2013.
- Utrzymanie efektywnego i sprawnego biznesu przy tak dynamicznym rozwoju jest sztuką, a nam to wychodzi. Skupiliśmy się na tworzeniu przewag konkurencyjnych przy wykorzystaniu zróżnicowanego asortymentu i zasobów całej Grupy Kapitałowej. Stale poszukujemy nowych kontraktów handlowych i sposobów wykorzystania ich w istniejących kanałach sprzedaży. Ta strategia buduje wartość nie tylko dla nas, ale też dla naszych partnerów biznesowych, pokazujemy bowiem resellerom nowe obszary wzrostu – komentuje Piotr Bieliński, prezes zarządu ACTION S.A.
Praca włożona we wzmocnienie relacji z klientami i pozyskiwanie nowych kontraktów dystrybucyjnych, zaowocowała wyraźnym wzrostem sprzedaży krajowej w pierwszym półroczu 2013. W analizowanym okresie, był to jeden z najsilniej rosnących obszarów w Grupie Kapitałowej ACTION. Szczególny wpływ na wynik miała realizacja kontraktów w kanale do subdystrybutorów, operatorów telekomunikacyjnych oraz do klientów korporacyjnych.
- Chcemy zwiększyć rolę ACTION na międzynarodowym rynku dystrybucji. Od dłuższego czasu analizujemy zagraniczne spółki, szukając tej, która najlepiej wpasuje się w nasz model biznesowy. Te działania nie mogą być jednak oderwane od naszego biznesu w Polsce, o który nie przestajemy dbać. Nadal widzimy w nim duży potencjał, a wypracowane wzrosty na poziomie ponad 23% tylko to potwierdzają. Rodzimy rynek jest naszą bazą i minie trochę czasu zanim działalność poza krajem zdominuje strukturę przychodów Grupy Kapitałowej. Oczywiście dynamiczny rozwój poza Polską jest naszym celem – komentuje Piotr Bieliński, prezes zarządu ACTION S.A.
Istotnym obszarem wzrostu w I półroczu 2013 był eksport. Z sukcesem realizowane za zagranicą kontrakty, były ważnym doświadczeniem dla ACTION S.A., która w III kwartale br. rozpoczęła przez Devil działalność dystrybucyjną w Niemczech. Poza granicami Polski ze swoją usługą CloudLabs sprawnie działało również ACTION Centrum Edukacyjne. Z usług świadczonych przez centrum edukacyjne należące do ACTION korzysta aktualnie ponad 300 partnerów szkoleniowych Microsoft oraz autoryzowanych trenerów Microsoft z ponad 60 krajów na świecie.
- Działania prowadzone
zagranicą mają kluczowe znaczenie dla naszych marek własnych.
W pierwszym półroczu ActiveJet był drugim najważniejszym pod względem
efektywności działem
w firmie. Jeszcze bez niemieckie spółki w portfelu, eksportowaliśmy
ActiveJet na kilkanaście europejskich rynków. Teraz będzie nam zdecydowanie
łatwiej budować świadomość i sprzedaż marki w Niemczech i innych
krajach Unii Europejskiej – dodaje Piotr Bieliński
Według opublikowanej w kwietniu br. prognozy finansowej, skonsolidowane
przychody Grupy Kapitałowej ACTION S.A. w 2013 roku wyniosą 4 218
737 tys. zł., a skonsolidowany zysk netto
54 855 tys. zł. Po pierwszym półroczu 2013 prognoza została realizowana
w ponad 50%, co oznacza szybsze od zakładanego tempo.