No­we roz­wi­ąza­nia i pro­duk­ty dla bra­nży opa­ko­wa­nio­wej: Sto­ra En­so pod­su­mo­wu­je tar­gi In­ter­pack 2014Poprzedni artykuł 

Firmę Stora Enso Polska reprezentował na targach m.in. Mariusz Lewandowski - menedżer sprzedaży w dziale kartonów i papierów opakowaniowych
Fir­mę Sto­ra En­so Pol­ska re­pre­zen­to­wał na tar­gach m.in. Ma­riusz Le­wan­dow­ski – me­ne­dżer sprze­da­ży w dzia­le kar­to­nów i pa­pie­rów opa­ko­wa­nio­wych

No­we podło­ża do pro­duk­cji opa­ko­wań, roz­wi­ąza­nia de­dy­ko­wa­ne różnym seg­men­tom ryn­ku w ko­ope­ra­cji z part­ne­ra­mi tech­no­lo­gicz­ny­mi, ak­tyw­ny udział w se­sjach or­ga­ni­zo­wa­nych w ra­mach Pac­ka­ging In­no­va­tion­parc, roz­strzy­gni­ęcie 2. edy­cji kon­kur­su dla pro­jek­tan­tów Re­cre­ate Pac­ka­ging – tak w skrócie mo­żna ująć udział fir­my Sto­ra En­so w ma­jo­wych tar­gach In­ter­pack 2014 w Düs­sel­dor­fie. Z my­ślą o klien­tach z re­gio­nu Eu­ro­py Środ­ko­wo­-Wschod­niej, ta­kże z Pol­ski, na sto­isku był m.in. Ma­riusz Le­wan­dow­ski – me­ne­dżer sprze­da­ży w jej dzia­le kar­to­nów i pa­pie­rów opa­ko­wa­nio­wych.

Tar­gi In­ter­pack to jed­na z kil­ku te­go­rocz­nych, spe­cja­li­stycz­nych im­prez wy­sta­wien­ni­czych, w których fir­ma Sto­ra En­so bie­rze ak­tyw­ny udział. Obec­no­ść w Düs­sel­dor­fie wpi­su­je się w stra­te­gię kon­cer­nu, który sze­ro­ko ro­zu­mia­ną bra­nżę opa­ko­wań trak­tu­je ja­ko je­den z klu­czo­wych ryn­ków dla swo­jej przy­szło­ści. Z te­go też względu na sto­isku Sto­ra En­so by­li przed­sta­wi­cie­le dwóch jed­no­stek, wcho­dzących w skład fir­my: Con­su­mer Bo­ard i Spe­cia­li­ty Pa­pers, a z my­ślą o tar­gach fir­ma przy­go­to­wa­ła sze­reg pre­mie­ro­wych pro­duk­tów i roz­wi­ązań. Mówi Ma­riusz Le­wan­dow­ski: „Wśród zwie­dza­jących prze­wa­ża­li go­ście z Eu­ro­py, ta­kże z na­sze­go re­gio­nu, będące­go w ge­stii war­szaw­skie­go Cen­trum Ob­słu­gi Klien­ta. Wśród nich zna­le­źli się przed­sta­wi­cie­le firm pro­du­ku­jących opa­ko­wa­nia, a wi­ęc dru­kar­nie i kon­wer­te­rzy, na­si part­ne­rzy han­dlo­wi oraz licz­nie obec­ni w Düs­sel­dor­fie stu­den­ci kie­run­ków zwi­ąza­nych z pro­jek­to­wa­niem opa­ko­wań. Nasz udział w tar­gach mo­żna za­tem ująć w dwóch aspek­tach. Pierw­szy to aspekt wi­ze­run­ko­wy – na te­go ty­pu im­prezie po pro­stu wy­pa­da być, aby spo­tkać się z obec­ny­mi i po­ten­cjal­ny­mi klien­ta­mi oraz part­ne­ra­mi. Z dru­giej stro­ny jest to zna­ko­mi­ta oka­zja do za­pre­zen­to­wa­nia no­wych, in­no­wa­cyj­nych pro­duk­tów z na­szej ofer­ty”.

No­we podło­ża w ofer­cie Sto­ra En­so
Wśród ma­te­ria­łów pro­mo­wa­nych pod­czas tar­gów In­ter­pack przez Sto­ra En­so na wy­różnie­nie za­słu­gu­ją dwie pre­mie­ry. Pierw­sza z nich to Cup­for­ma Ice – no­wy kar­ton prze­zna­czo­ny do opa­ko­wań na lo­dy i in­ne pro­duk­ty mro­żo­ne. „Cha­rak­te­ry­zu­je się on wy­so­ką dru­kow­no­ścią, ni­ższą gra­ma­tu­rą i wi­ęk­szą sztyw­no­ści­ą” – mówi Ma­riusz Le­wan­dow­ski. Na sto­isku Sto­ra En­so by­ły do­stęp­ne przy­kła­dy wy­ko­na­nych z nie­go ku­becz­ków.
Dru­gi pre­mie­ro­wy pro­dukt to Cup­for­ma Na­tu­ra PP – kar­ton za­wie­ra­jący spe­cjal­ną ba­rie­rę, prze­zna­czo­ny do pro­duk­cji kub­ków, po­zwa­la­jący na pod­grze­wa­nie za­war­to­ści (zup i in­nych pły­nów) w ku­chen­kach mi­kro­fa­lo­wych. „To na­sza od­po­wie­dź na ro­snącą po­pu­lar­no­ść pro­duktów ty­pu fo­od-to­-go i roz­wi­ni­ęcie ofer­ty Sto­ra En­so w tym seg­men­cie o ma­te­riał do wy­twa­rza­nia kub­ków” – mówi Ma­riusz Le­wan­dow­ski.
Sto­isko tar­go­we by­ło miej­scem pre­zen­ta­cji licz­nych próbek opa­ko­wań, wy­ko­na­nych za­rów­no na ba­zie wspo­mnia­nych dwóch kar­to­nów, jak też in­nych podło­ży z ofer­ty Sto­ra En­so, skie­ro­wa­nych na ryn­ki: na­po­jów i pły­nów, cze­ko­lad i dóbr kon­fek­cyj­nych, ko­sme­ty­ków i środ­ków pie­lęgna­cyj­nych, żyw­no­ści, far­ma­ceu­ty­ków i in­nych.

No­we roz­wi­ąza­nia na sto­iskach part­ne­rów tech­no­lo­gicz­nych
Po­za wła­snym sto­iskiem, Sto­ra En­so by­ła też obec­na w kil­ku in­nych miej­scach, gdzie pre­zen­to­wa­ne by­ły roz­wi­ąza­nia po­wsta­łe wspól­nie z jej part­ne­ra­mi tech­no­lo­gicz­ny­mi. Jed­nym z nich jest Va­lu­eCa­se – ni­sko­gra­ma­tu­ro­we opa­ko­wa­nie far­ma­ceu­tycz­ne (wy­ko­na­ne na ba­zie kar­to­nu Tam­bri­te o gra­ma­tu­rze 210 g/m2), za­pro­jek­to­wa­ne wspól­nie z fir­ma­mi Edel­mann i Uhl­mann i ak­tyw­nie pro­mo­wa­ne na sto­iskach obu firm. Z ko­lei we współpra­cy z AR Pac­ka­ging stwo­rzo­no Can­dy­Cup – ba­zu­jące na kar­to­nie Cup­for­ma Spe­cial PE spe­cjal­ne opa­ko­wa­nie w kszta­łcie pu­cha­ru, prze­zna­czo­ne na sło­dy­cze, snac­ki i wy­ro­by cze­ko­la­do­we. Ma­te­ria­ły opa­ko­wa­nio­we Sto­ra En­so by­ły pre­zen­to­wa­ne ta­kże na kil­ku in­nych sto­iskach, m.in. pol­skiej fir­my Druk Mar­ku­szew­scy.
„Fir­ma ta by­ła jed­nym z kil­ku na­szych klien­tów, którzy po­sta­no­wi­li po­ja­wić się na tar­gach In­ter­pack 2014 w cha­rak­te­rze wy­staw­cy. Tym bar­dziej by­ło nam mi­ło, że zde­cy­do­wa­ła się ona za­pre­zen­to­wać swo­je pro­duk­ty wy­ko­na­ne w opar­ciu o na­sze podło­ża” – mówi Ma­riusz Le­wan­dow­ski.

Sto­ra En­so Cu­sto­mer Event
In­ną oka­zją do za­po­zna­nia się z prak­tycz­nym za­sto­so­wa­niem podło­ży opa­ko­wa­nio­wych Sto­ra En­so był zor­ga­ni­zo­wa­ny przez fir­mę Dzień Otwar­ty u jed­ne­go z jej nie­miec­kich klien­tów, będące­go jed­no­cze­śnie pro­jek­tan­tem opa­ko­wań. Po­ka­zy uwzględ­nia­ły za­druk w ma­szy­nie of­f­se­to­wej, a na­stęp­nie obrób­kę kar­to­nu En­socoat 2S o gra­ma­tu­rze 350 g/m2. W efek­cie po­wsta­ły pe­łno­ko­lo­ro­we pu­de­łka, za­wie­ra­jące efek­ty spe­cjal­ne, m.in. zło­ce­nie i tło­cze­nie. „Spot­ka­nie w dru­kar­ni w Gel­sen­kir­chen by­ło ko­lej­nym eta­pem pro­mo­cji kar­to­nu En­socoat 2S – mówi Ma­riusz Le­wan­dow­ski – i cie­szy­my się, że z na­sze­go za­pro­sze­nia do udzia­łu w nim sko­rzy­sta­li ta­kże go­ście tar­go­wi z Pol­ski”.

Re­cre­ate Pac­ka­ging – od­sło­na dru­ga
Pod­czas tar­gów In­ter­pack roz­strzy­gni­ęta zo­sta­ła dru­ga edy­cja kon­kur­su dla pro­jek­tan­tów opa­ko­wań – Re­cre­ate Pac­ka­ging – or­ga­ni­zo­wa­ne­go wspól­nie przez Sto­ra En­so i Uni­wer­sy­tet Aal­to. Je­go ideą tym ra­zem by­ło stwo­rze­nie no­wych, ba­zu­jących na su­row­cach od­na­wial­nych roz­wi­ązań w za­kre­sie opa­ko­wań przy­dat­nych w podróży. Głów­ną na­gro­dę zdo­był Ar­thur Sch­midt z Nie­miec za opa­ko­wa­nie podróżne na trzy różne środ­ki hi­gie­ny oso­bi­stej. Wśród wy­różnio­nych przez ju­ry prac zna­la­zł się m.in. pro­jekt Mar­ty Wrzo­dak z Aka­de­mii Sz­tuk Pi­ęk­nych w Gda­ńsku: opa­ko­wa­nie na my­dło, szam­pon i krem do rąk.
Wszyst­kie na­gro­dzo­ne i wy­różnio­ne pra­ce zna­la­zły się w spe­cjal­nie wy­dzie­lo­nej prze­strze­ni sto­iska Sto­ra En­so, gdzie pre­zen­to­wa­no je przez ca­ły okres tr­wa­nia tar­gów.

Pac­ka­ging In­no­va­tion­parc
Sto­ra En­so wzi­ęła też ak­tyw­ny udział w se­sjach kon­fe­ren­cyj­nych oraz by­ła obec­na w spe­cjal­nej prze­strze­ni wy­sta­wien­ni­czej zor­ga­ni­zo­wa­nej w ra­mach ini­cja­ty­wy Pac­ka­ging In­no­va­tion­parc pod ha­słem „Osz­czędzaj­my żyw­no­ść”. Po­za pre­zen­ta­cją opa­ko­wań wy­ko­na­nych na ba­zie kar­to­nów Sto­ra En­so, przed­sta­wi­cie­le fir­my wy­stąpi­li z trze­ma re­fe­ra­ta­mi zwi­ąza­ny­mi z te­ma­tem prze­wod­nim. Je­den z nich zo­stał przy­go­to­wa­ny wspól­nie z fir­ma­mi Te­tra Pak i Va­lio, a do­ty­czył wy­daj­ne­go ła­ńcu­cha do­staw w za­kre­sie pro­duk­cji żyw­no­ści, jej pa­ko­wa­nia i re­cy­klin­gu opa­ko­wań.

„Tar­gi In­ter­pack 2014 – a by­ła to ko­lej­na edy­cja, w której mia­łem oka­zję uczest­ni­czyć – uwa­ża­my za bar­dzo uda­ne. By­li­śmy na nich obec­ni na wie­lu płasz­czy­znach, pre­zen­tu­jąc in­no­wa­cyj­ne idee, roz­wi­ąza­nia i pro­duk­ty, skie­ro­wa­ne do różnych seg­men­tów bra­nży opa­ko­wań. Ma­my na­dzie­ję, że dzi­ęki te­mu uda­ło się jesz­cze bar­dziej wzmoc­nić mar­kę Sto­ra En­so ja­ko wia­ry­god­ne­go i sta­bil­ne­go part­ne­ra, kon­cen­tru­jące­go swo­ją dzia­łal­no­ść na tym ob­sza­rze ryn­ko­wy­m” – pod­su­mo­wu­je Ma­riusz Le­wan­dow­ski.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści