W lipcu i sierpniu firma Paperhat Poland przeprowadza badania obszarów print i społecznej odpowiedzialności biznesu w polskich firmach. Celem badań jest lepsze poznanie sposobów wykorzystania papieru do celów marketingowych i podejścia marketerów do tej kwestii.
Czy firma posiada wdrożony program oszczędności zasobów? Czym kieruje się dział marketingu wybierając nośniki reklamowe? Czy gadżety reklamowe ciągle są w powszechnym użyciu? To tylko trzy spośród dziesięciu obszarów, które chce zbadać Paperhat. Głównym celem badania jest poznanie polityki polskich firm w zakresie print i CSR, głównie pod kątem zużycia papieru. Pośrednio organizator chce zachęcić do rozsądnego i efektywnego gospodarowania projektami drukowanymi, tak, aby nie zużywać niepotrzebnie cennych zasobów – firmy i planety.
„Chcielibyśmy trochę więcej dowiedzieć się o funkcjonowaniu CSR w Polsce w kontekście działań print. Okazuje się bowiem, że jest to niezwykle ważny aspekt społecznej odpowiedzialności biznesu – zmniejszenie zużycia materiałów przeznaczanych na print, koncentracja na materiałach ekologicznych, zmniejszenie kosztów, zwiększenie jakości, ochrona środowiska…. Dzięki badaniom spodziewamy się dowiedzieć jakie podejście panuje w polskich firmach, jaka jest świadomość wpływu działań print na środowisko i jakie miejsce zajmuje druk w planach marketingowych.” – dodaje Anna Przybylska, Dyrektor Zarządzająca Paperhat Poland Sp. z o.o., polskiego oddziału globalnego dostawcy rozwiązań print management.
Na podstawie informacji firmy Paperhat Poland