Ag­fa ECO3 w pro­duk­cji wy­daw­ni­czej i ga­ze­to­wejPoprzedni artykuł 

Za promocję ECO3 wśród przedsiębiorstw z segmentu gazetowego odpowiada Rainer Kirschke - Marketing Manager w dziale systemów gazetowych Agfa
Za pro­mo­cję ECO3 wśród przed­si­ębiorstw z seg­men­tu ga­ze­to­we­go od­po­wia­da Ra­iner Kir­sch­ke – Mar­ke­ting Ma­na­ger w dzia­le sys­te­mów ga­ze­to­wych Ag­fa

Kil­ka mie­si­ęcy te­mu Ag­fa uru­cho­mi­ła pro­gram part­ner­ski ECO3, skie­ro­wa­ny do swo­ich klien­tów. Je­go za­si­ęg obej­mu­je m.in. ry­nek pro­duk­cji pra­so­wej, w którym fir­ma po­sia­da zna­czące udzia­ły w za­kre­sie sprzętu, ma­te­ria­łów eks­plo­ata­cyj­nych oraz opro­gramowania. Za pro­mo­cję ECO3 wśród przed­si­ębiorstw z te­go seg­men­tu od­po­wia­da Ra­iner Kir­sch­ke – Mar­ke­ting Ma­na­ger w dzia­le sys­te­mów ga­ze­to­wych Ag­fa. W ostat­nim cza­sie od­wie­dził on Pol­skę, co by­ło oka­zją m.in. oka­zja do spo­tka­nia z klien­ta­mi i part­ne­ra­mi bi­zne­so­wy­mi.

Pol­skie dru­kar­nie pra­so­we wci­ąż po­szu­ku­ją no­wych źródeł przy­cho­dów, prze­bu­do­wu­jąc uży­wa­ne ma­szy­ny dru­ku­jące i li­nie od­bie­ra­jące, in­we­stu­jąc w roz­wi­ąza­nia re­du­ku­jące kosz­ty i mi­ni­ma­li­zu­jące ne­ga­tyw­ny wpływ na śro­do­wi­sko, szu­ka­jąc wzro­stu wy­daj­no­ści po­przez im­ple­men­ta­cję od­po­wied­nie­go opro­gra­mo­wa­nia. Wszyst­ko po to, by spraw­nie ob­słu­gi­wać wy­daw­ców pra­so­wych i re­ali­zo­wać pro­duk­cję wła­snych ty­tu­łów, ale też przy­ci­ągnąć klien­tów ze­wnętrz­nych np. z ryn­ku sprze­da­ży de­ta­licz­nej. Wy­cho­dząc na­prze­ciw tym po­trze­bom i ocze­ki­wa­niom, stwo­rzy­li­śmy ECO3” – mówi Ra­iner Kir­sch­ke.

ECO3: od­po­wie­dź na obec­ne i przy­szłe tren­dy

Przy­go­to­wu­jąc ofer­tę de­dy­ko­wa­ną dru­kar­niom pra­so­wym, Ag­fa prze­pro­wa­dzi­ła grun­tow­ną ana­li­zę obec­nej sy­tu­acji ryn­ku ga­ze­to­we­go i je­go per­spek­tyw. „Ob­ser­wu­jąc tren­dy, uzna­li­śmy że – aby umo­żli­wić dru­kar­niom pra­so­wym udo­sko­na­le­nie pro­ce­sów i dal­sze oszczęd­no­ści – ko­niecz­ne jest uspraw­nie­nie dzia­łań w ob­sza­rze pre­pres­su oraz mo­żli­wie naj­wi­ęk­sze zin­te­gro­wa­nie go z kon­so­lą ma­szy­ny dru­ku­jące­j”– mówi Ra­iner Kir­sch­ke.

Tu – jak wy­ni­ka z ana­li­zy fir­my Ag­fa – po­ja­wia­ją się wy­zwa­nia, zwi­ąza­ne z ta­ki­mi aspek­ta­mi jak: ogra­ni­cza­nie po­wierzch­ni prze­zna­czo­nej na sprzęt; re­duk­cja pro­ce­sów; kon­ser­wa­cji ma­szyn i ich ser­wi­so­wa­nia do mi­ni­mum; re­duk­cja od­pa­dów po­wsta­łych pod­czas pro­duk­cji; mi­ni­ma­li­za­cja wy­dat­ków po­przez wdra­ża­nie naj­now­szych tech­no­lo­gii oraz szer­sze wy­ko­rzy­sta­nie ma­szyn do dru­ko­wa­nia no­we­go ro­dza­ju zle­ceń. „Wy­zwa­nia te ge­ne­ro­wa­ne są przez na­stępu­jące tren­dy: ewi­dent­na in­te­gra­cja dzia­łu CtP i ha­li ma­szyn; wie­lo­za­da­nio­wo­ść pra­cow­ni­ków dru­kar­ni; bar­dziej pro­eko­lo­gicz­ne po­de­jście do dzia­łal­no­ści; re­duk­cja kosz­tów ope­ra­cyj­nych i wi­ęk­sza uty­li­za­cja mo­cy prze­ro­bo­wych. Kon­cep­cja ECO3 za­wie­ra sze­reg ele­men­tów, które ma­ją po­móc klien­tom w re­ali­za­cji tych wy­zwań i pro­wa­dze­niu dal­szej, zy­skow­nej dzia­łal­no­ści w seg­men­cie wy­daw­ni­czy­m” – tłu­ma­czy Ra­iner Kir­sch­ke.

ECO3 w pro­duk­cji ga­ze­to­wej: eko­no­mia, eko­lo­gia i eks­tra wy­go­da

Za­ło­że­nia pro­gra­mu ECO3 w od­nie­sie­niu do ryn­ku wy­daw­ni­cze­go ba­zu­ją na trzech wy­tycz­nych: osi­ągni­ęciu przez dru­kar­nię lep­szych wska­źni­ków eko­no­micz­nych i pro­wa­dze­niu bar­dziej zy­skow­nej dzia­łal­no­ści; wdra­ża­niu pro­ce­sów zgod­nych z po­li­ty­ką zrów­no­wa­żo­ne­go roz­wo­ju oraz za­pew­nie­niu klien­tom mo­żli­wie naj­wy­ższej wy­go­dy przy eks­plo­ata­cji roz­wi­ązań Ag­fa.

„Utrzy­ma­nie od­po­wied­niej zy­skow­no­ści to obec­nie jed­no z naj­wi­ęk­szych wy­zwań, przed ja­ki­mi sto­ją dru­kar­nie pra­so­we – mówi Ra­iner Kir­sch­ke. – Ro­zwi­ąza­nia ECO3 w tym za­kre­sie ma­ją ob­ni­żać kosz­ty ope­ra­cyj­ne, zwi­ęk­szać wy­daj­no­ść i au­to­ma­ty­za­cję pro­ce­sów, wy­dłu­żać ży­wot­no­ść kąpie­li, zwi­ęk­szać wy­so­ko­ść re­ali­zo­wa­nych na­kła­dów, za­pew­niać szyb­szy roz­ruch ma­szy­ny i szyb­sze schni­ęcie wy­dru­ków, wresz­cie – umo­żli­wić uzy­ski­wa­nie oszczęd­no­ści w zu­ży­ciu far­by”.

Pro­eko­lo­gicz­ny aspekt ECO3 uwzględ­nia m.in.: wy­eli­mi­no­wa­nie bądź zmi­ni­ma­li­zo­wa­nie che­mii, re­duk­cję od­pa­dów, wy­eli­mi­no­wa­nie wo­dy, ob­ni­że­nie zu­ży­cia ener­gii oraz mo­żli­wo­ść po­now­ne­go wy­ko­rzy­sta­nia ma­te­ria­łów eks­plo­ata­cyj­nych.

„Trze­ci punkt to do­dat­ko­wa wy­go­da w użyt­ko­wa­niu na­szych roz­wi­ązań – kon­ty­nu­uje Ra­iner Kir­sch­ke. – Mam tu na my­śli rzad­szą kon­ser­wa­cję sprzętu, za­pew­nie­nie sta­bil­no­ści pro­ce­sów (m.in. po­przez wy­eli­mi­no­wa­nie zmien­nych pa­ra­me­trów wy­wo­ły­wa­nia), wy­ższą au­to­ma­ty­za­cję oraz zre­du­ko­wa­ną ob­słu­gę i prze­cho­wy­wa­nie che­mi­ka­li­ów.

W pro­gra­mie ECO3, skie­ro­wa­nym do dru­ka­rń pra­so­wych, Ag­fa uwzględ­ni­ła licz­ne roz­wi­ąza­nia so­ftwa­re­’o­we, sprzęto­we i ma­te­ria­ło­we wcho­dzące w skład jej port­fo­lio – za­rów­no te już zna­ne, jak i re­la­tyw­nie no­we, wpro­wa­dzo­ne na ry­nek w ostat­nim cza­sie. „W efek­cie stwo­rzy­li­śmy swe­go ro­dza­ju „ma­try­cę” mo­żli­wych do osi­ągni­ęcia kom­bi­na­cji różnych ele­men­tów na­szej ofer­ty – kon­ty­nu­uje Ra­iner Kir­sch­ke – do­sto­so­wa­nych do obec­nych i przy­szłych po­trzeb da­ne­go użyt­kow­ni­ka. Pro­gram ma jed­no­cze­śnie cha­rak­ter edu­ka­cyj­ny i in­spi­ru­jący dla użyt­kow­ni­ka”.

Ro­zwi­ąza­nia ECO3 w ob­sza­rze opro­gra­mo­wa­nia

Pa­kiet na­rzędzi so­ftwa­re­’o­wych, wcho­dzący w skład ECO3, jest bo­ga­ty i zróżni­co­wa­ny. Jed­nym z nich jest Press Re­gi­ster – mo­duł zwi­ęk­sza­jący ja­ko­ść re­pro­duk­cji w różnych wa­run­kach dru­ko­wa­nia i za­pew­nia­jący wy­ższą sta­bil­no­ść pro­ce­sów, co prze­kła­da się na re­duk­cję ilo­ści ma­ku­la­tu­ry i licz­by re­kla­ma­cji. Op­ti­Ink, wy­po­sa­żo­ny w spe­cjal­ny kal­ku­la­tor, umo­żli­wia z ko­lei re­duk­cję zu­ży­cia far­by i po­pra­wę ja­ko­ści dru­ku, wpły­wa­jąc rów­nież na je­go sta­bil­no­ść oraz ob­ni­ża­jąc ilo­ść od­pa­dów. O opty­ma­li­za­cję zdjęć dba In­tel­li­tu­ne, przy­no­sząc oszczęd­no­ści cza­so­we i re­duk­cję kosz­tów, zwi­ąza­nych z po­ten­cjal­ny­mi re­kla­ma­cja­mi. Mo­duł wstęp­nej we­ry­fi­ka­cji pli­ków (Pre­fli­gh­ting) to – jak za­pew­nia Ag­fa – gwa­ran­cja wy­so­kie­go po­zio­mu prze­twa­rza­nych da­nych, skut­ku­jąca m.in. ob­ni­żo­ną ilo­ścią prze­dru­ków i opóźnień w re­ali­za­cji zle­ceń. Ra­ster Su­bli­ma z ko­lei umo­żli­wia dru­ko­wa­nie ga­zet z wy­ższą ja­ko­ścią (zbli­żo­ną do tej zna­nej z ma­ga­zy­nów) oraz wy­daj­no­ścią. W efek­cie uzy­sku­je się re­duk­cję zu­ży­cia far­by przy za­cho­wa­niu roz­dziel­czo­ści 1200 dpi i bez spo­wal­nia­nia pro­ce­su na­świe­tla­nia.

W skład „ga­ze­to­we­go” pa­kie­tu so­ftwa­re­’o­we­go ECO3 wcho­dzi też Ar­ki­tex Pro­duc­tion – opro­gra­mo­wa­nie work­flow de­dy­ko­wa­ne pro­duk­cji pra­so­wej. Je­go wdro­że­nie umo­żli­wia za­an­ga­żo­wa­nie mniej­szej licz­by osób od­po­wie­dzial­nych za pro­duk­cję, szyb­szą zmia­nę zle­ceń i wy­ższą wy­daj­no­ść. Jak za­pew­nia Ag­fa, pro­gram ten mo­żna bez­pro­ble­mo­wo zin­te­gro­wać z ist­nie­jącą in­fra­struk­tu­rą IT.

Ra­iner Kir­sch­ke zwra­ca uwa­gę na jesz­cze je­den aspekt, zwi­ąza­ny z użyt­ko­wa­nym w dru­kar­niach ga­ze­to­wych opro­gra­mo­wa­niem: ro­snącą po­pu­lar­no­ść roz­wi­ązań dzia­ła­jących w „ch­mu­rze”. Zna­la­zło to swo­je odzwier­cie­dle­nie ta­kże w pro­gra­mie ECO3, który za­wie­ra pa­kiet So­ftwa­re in the Clo­ud, będący swe­go ro­dza­ju „wir­tu­al­nym cen­trum dru­ku”. Zda­niem fir­my Ag­fa, ko­rzy­ści z je­go wdro­że­nia są na­stępu­jące: lep­sza kon­tro­la i wy­god­niej­szy wgląd w re­ali­zo­wa­ne zle­ce­nia; do­stęp­no­ść do naj­now­szych wer­sji opro­gra­mo­wa­nia; ska­lo­wal­no­ść pa­sma przy szczy­tach pro­duk­cyj­nych; jed­no­li­to­ść i stan­da­ry­za­cja dzia­łań; ko­rzy­sta­nie z plat­for­my sie­cio­wej, ba­zu­jącej na kom­pe­ten­cjach i wie­dzy oraz uspraw­nie­nie pro­ce­sów bi­zne­so­wych.

ECO3: pły­ty i sprzęt

Pro­gram ECO3 uwzględ­nia też ob­szar ma­te­ria­łów eks­plo­ata­cyj­nych. Tu naj­wa­żniej­szym ele­men­tem są co­raz po­wszech­niej sto­so­wa­ne w dru­kar­niach pra­so­wych z ca­łe­go świa­ta bez­che­micz­ne pły­ty fo­to­po­li­me­ro­we. Zda­niem fir­my Ag­fa ich klu­czo­we za­le­ty to: re­duk­cja za­dań zwi­ąza­nych z ka­li­bra­cją (dzi­ęki li­ne­ary­za­cji), od­por­no­ść na abra­zję, wi­ęk­sza sta­bil­no­ść dru­ko­wa­nia i ca­łe­go pro­ce­su pro­duk­cyj­ne­go. ISO Qu­ali­ty As­sist to pro­gram za­pew­nia­jący, zgod­no­ść re­ali­zo­wa­nej pro­duk­cji ze stan­dar­dem ISO. Je­go naj­wi­ęk­szą war­to­ścią jest utrzy­ma­nie sta­bil­no­ści i rów­no­wa­gi w ob­szarze pre­pres­su oraz w ma­szy­nie dru­ku­jącej. W ci­ąg dzia­łań pro­eko­lo­gicz­nych, sta­no­wi­ących klu­czo­wą część ECO3, wpi­su­je się kon­cep­cja NOA (Net of Alu­mi­nium), za­kła­da­jąca po­now­ne wy­ko­rzy­sta­nie alu­mi­nium ze zu­ży­tych form dru­ko­wych. Z ko­lei stwo­rzo­ne przez fir­mę Ag­fa che­mi­ka­lia do dru­ku ma­ją za­pew­niać szyb­sze na­rządza­nie ma­szy­ny i wy­ższą sta­bil­no­ść pro­ce­su dru­ko­wa­nia.

W za­kre­sie sprzętu CtP klu­czo­wym ele­men­tem ECO3, w kon­te­kście dru­ku ga­ze­to­we­go, jest pro­duk­cja form dru­ko­wych z wy­ko­rzy­sta­niem urządze­nia czysz­cząco­-gu­mu­jące­go At­ti­ro oraz de­dy­ko­wa­ne­go mu bez­che­micz­ne­go roz­two­ru. „Ko­rzy­ści dla dru­kar­ni są oczy­wi­ste: mniej­sza ilo­ść ma­ga­zy­no­wa­nych i trans­por­to­wa­nych ma­te­ria­łów, rzad­sze in­ter­wen­cje ope­ra­to­ra, pro­eko­lo­gicz­no­ść oraz oszczęd­no­ści cza­so­we – mówi Ra­iner Kir­sch­ke. – W po­łącze­niu z szyb­ki­mi, nie­za­wod­ny­mi i sta­bil­ny­mi na­świe­tlar­ka­mi Ag­fa, roz­wi­ąza­nie to po­zwa­la stwo­rzyć kom­plet­ną li­nię do wy­twa­rza­nia form dru­ko­wych, nie­wy­ma­ga­jącą uwa­gi ope­ra­to­ra”.

„Jak za­tem wi­dać, ofer­ta ECO3 jest nie­zwy­kle sze­ro­ka i wszech­stron­na, a przy tym zbu­do­wa­na tak, by mo­żna by­ło z niej „wyj­mo­wa­ć” od­po­wied­nie dla da­nej dru­kar­ni ele­men­ty. Wie­lu na­szych klien­tów już ko­rzy­sta z roz­wi­ązań wcho­dzących w jej skład, ko­lej­ni na­to­miast suk­ce­syw­nie się do nich prze­ko­nu­ją. Cie­szy­my się, że pro­gram ECO3 spo­tkał się z po­zy­tyw­nym przy­jęciem firm zwi­ąza­nych z dru­kiem ga­ze­to­wy­m” – pod­su­mo­wu­je Ra­iner Kir­sch­ke.

Ste­fan Pio­trow­ski – In­ter­na­tio­nal Ac­co­unt Ma­na­ger w pol­skim od­dzia­le Ag­fa, od­po­wie­dzial­ny za ry­nek ga­ze­to­wy do­da­je: „Kon­so­li­da­cja dru­ka­rń pra­so­wych nie omi­ja też na­sze­go kra­ju. Ro­snąca kon­ku­ren­cja, pre­sja ce­no­wa, spa­da­jące na­kła­dy – wszyst­ko to wy­mu­sza na przed­si­ębior­stwach, dzia­ła­jących w seg­men­cie wy­daw­ni­czym, po­dej­mo­wa­nie sto­sow­nych kro­ków. Pro­gram ECO3 ma uła­twić wy­bór roz­wi­ązań naj­lep­szych z punk­tu wi­dze­nia da­nej dru­kar­ni. Pol­scy dru­ka­rze są świa­do­mi wy­zwań i za­gro­żeń w sze­ro­ko ro­zu­mia­nym świe­cie me­dial­nym – ja­ko do­staw­ca roz­wi­ązań skie­ro­wa­nych na ten ry­nek chce­my im po­móc, m.in. po­przez pro­gram ECO3”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej pai.in­fo.pl

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści