Pierw­sza w Pol­sce ma­szy­na ety­kie­to­wa Ko­ni­ca Mi­nol­ta Ac­cu­rio­La­bel 230 w dru­kar­ni cy­fro­wej Ar­pa­print.plPoprzedni artykuł 

Od lewej: Dawid Greber (Konica Minolta), Robert Papiewski (Arpaprint.pl) i Marcin Zaporowski (Konica Minolta)
Od le­wej: Da­wid Gre­ber (Ko­ni­ca Mi­nol­ta), Ro­bert Pa­piew­ski (Ar­pa­print.pl) i Mar­cin Za­po­row­ski (Ko­ni­ca Mi­nol­ta)

No­wa ma­szy­na fir­my Ko­ni­ca Mi­nol­ta, de­dy­ko­wa­na pro­duk­cji ety­kiet w try­bie z ro­li na ro­lę – Ac­cu­rio­La­bel 230 – zna­la­zła pierw­sze­go w Pol­sce na­byw­cę. Jest nim dru­kar­nia cy­fro­wa Ar­pa­print.pl z Be­łcha­to­wa. Urządze­nie zna­cząco zwi­ęk­szy­ło mo­żli­wo­ści pro­duk­cyj­ne przed­si­ębior­stwa, które w co­raz wi­ęk­szym stop­niu kon­cen­tru­je się na zle­ce­niach z ob­sza­ru ety­kiet sa­mo­przy­lep­nych oraz bez kle­jo­wych. In­we­sty­cja jest częścią kom­plek­so­wej współpra­cy Ar­pa­print.pl z fir­mą Ko­ni­ca Mi­nol­ta, która jest­nie tyl­ko do­staw­cą roz­wi­ąza­nia, ale też part­ne­rem i do­rad­cą.

Pierw­si w Pol­sce z Ac­cu­rio­La­bel 230

De­cy­zja Ar­pa­print.pl – dru­kar­ni uru­cho­mio­nej w 2018 ro­ku i będącej obec­nie jed­nym z sek­to­rów dzia­łal­no­ści F.H.U. RPNET (wie­lo­bra­nżo­we­go przed­si­ębior­stwa z Be­łcha­to­wa, które­go wła­ści­cie­lem jest Ro­bert Pa­piew­ski) – do­ty­cząca wdro­że­nia pro­duk­cji w try­bie z ro­li na ro­lę zbie­gła się w cza­sie z wpro­wa­dze­niem na ry­nek przez Ko­ni­ca Mi­nol­ta no­we­go mo­de­lu pra­cu­jące­go w tech­no­lo­gii to­ne­ro­wej – Ac­cu­rio­La­bel 230. „Wcho­dząc w bi­znes po­li­gra­ficz­ny, a nie­dłu­go później ety­kie­to­wy – mówi Ro­bert Pa­piew­ski – mie­li­śmy oka­zję prze­ko­nać się o naj­wy­ższej ja­ko­ści pro­duk­tów re­ali­zo­wa­nych w ma­szy­nach Ko­ni­ca Mi­nol­ta, rów­nież tych z se­rii Ac­cu­rio­La­bel. Na­si klien­ci by­li z nich bar­dzo za­do­wo­le­ni, wi­ęc kon­trakt na do­sta­wę no­wej ma­szy­ny zo­stał pod­pi­sa­ny przez nas bar­dzo szyb­ko. Cie­szy­my się, że je­ste­śmy pierw­szą pol­ską dru­kar­nią, ma­jącą oka­zję prze­ko­nać się o mo­żli­wo­ściach tech­no­lo­gicz­nych te­go roz­wi­ąza­nia”.
„A te są bar­dzo sze­ro­kie – do­da­je Mar­cin Za­po­row­ski, In­du­strial Prin­ting Key Ac­co­unt Ma­na­ger Di­rect Sa­les, od­po­wie­dzial­ny ze stro­ny Ko­ni­ca Mi­nol­ta za sprze­daż i wdro­że­nie ma­szy­ny Ac­cu­rio­La­bel 230. – Urządze­nie to przy­no­si bo­wiem jesz­cze wi­ęk­sze ko­rzy­ści pod względem wy­daj­no­ści, ela­stycz­no­ści i sta­bil­no­ści pro­duk­cji. Są to bar­dzo istot­ne ce­chy w kon­te­kście pro­duk­cji re­ali­zo­wa­nej przez Ar­pa­print.pl – ety­kie­ty sta­no­wią co­raz wi­ęk­szą część bi­zne­su, a wi­ęk­szo­ść z nich jest re­ali­zo­wa­na wła­śnie w try­bie z ro­li na ro­lę. Ma­szy­na Ac­cu­rio­La­bel 230 dru­ku­je w czte­rech ko­lo­rach, ofe­ru­jąc mak­sy­mal­ną pręd­ko­ść 23,4 m/min. w przy­pad­ku wi­ęk­szo­ści pa­pie­rów i fo­lii oraz roz­dziel­czo­ść rzędu 1200 dpi. W po­rów­na­niu z wcze­śniej­szą wer­sją urządze­nia, ozna­cza to wzrost pręd­ko­ści o 73%.

Mar­cin Za­po­row­ski do­da­je: „Na uwa­gę za­słu­gu­je rów­nież wszech­stron­no­ść ma­szy­ny w kon­te­kście ob­słu­gi­wa­nych podło­ży, ta­kże tych które naj­częściej są wy­ko­rzy­sty­wa­ne przez Ar­pa­print.pl, tj. fo­lii sa­mo­przy­lep­nych. Ma­szy­na za­dru­ko­wu­je różno­rod­ne pa­pie­ry i fo­lie (m.in. PET i PP), wy­ko­rzy­sty­wa­ne w pro­duk­cji ety­kie­to­wej, a ta­kże ma­te­ria­ły spe­cjal­ne, eko­lo­gicz­ne podło­ża, czy pa­pie­ry fak­tu­ro­wa­ne, tak ce­nio­ne zwłasz­cza w pro­duk­tach pre­mium. Mo­żli­wo­ść dru­ku na ma­te­ria­łach np. me­ta­li­zo­wa­nych, w po­łącze­niu z no­wo­ścią, która po­ja­wi­ła się w tym urządze­niu, czy­li za­dru­kiem do re­gi­stra, da­je mo­żli­wo­ść two­rze­nia wie­lo­ko­lo­ro­wych i przy­ku­wa­jących wzrok ety­kiet z bia­łym pod­kła­dem. Jest ono roz­wi­ąza­niem przy­szło­ścio­wym, wpi­su­jącym się w plan roz­wo­jo­wy wdra­ża­ny obec­nie przez dru­kar­ni­ę”.

Kie­ru­nek: cy­fra

„Od po­cząt­ku ist­nie­nia dru­kar­ni – mówi Ro­bert Pa­piew­ski – je­stem bar­dzo bli­sko zwi­ąza­ny z fir­mą Ko­ni­ca Mi­nol­ta i szcze­rze mówi­ąc, nie wy­obra­żam so­bie ma­szyn in­ne­go do­staw­cy w swo­im par­ku sprzęto­wym. Już pierw­sza in­we­sty­cja, zre­ali­zo­wa­na przy do­radz­twie przed­sta­wi­cie­la tej fir­my – pa­na Da­wi­da Gre­be­ra, oka­za­ła się strza­łem w dzie­si­ąt­kę. By­ła nią ma­szyna ar­ku­szo­wa Ko­ni­ca Mi­nol­ta Ac­cu­rio­Press C3070, którą re­ali­zu­je­my przede wszyst­kim pra­ce re­kla­mo­we. Po­nie­waż za­py­ta­nia o ety­kie­ty, ta­kże w wy­ższych na­kła­dach niż te opła­cal­ne w re­ali­za­cji w ar­ku­szu czy wiel­kim for­ma­cie,,który też ofe­ru­je­my, za­częły po­ja­wiać się co­raz częściej, pod­jęli­śmy de­cy­zję o wdro­że­niu pro­duk­cji w tech­no­lo­gii z ro­li na ro­lę.
Da­wid Gre­ber, Pro­duc­tion Prin­ting Se­nior Ac­co­unt Ma­na­ger w fir­mie Ko­ni­ca Mi­nol­ta do­da­je: „War­to nadmie­nić, że plan in­we­sty­cyj­ny fi­nal­nie zre­ali­zo­wa­ny przez Ar­pa­print.pl był bar­dzo do­kład­nie prze­my­śla­ny i zbie­żny z jej mo­żli­wo­ścia­mi fi­nan­so­wy­mi oraz po­trze­ba­mi ryn­ko­wy­mi. Pra­cu­jąc wspól­nie, bra­li­śmy pod uwa­gę fakt, że ety­kie­ta obec­nie ja­wi się ja­ko pro­dukt względ­nie bez­piecz­ny, ta­kże wo­bec ewen­tu­al­nych za­wi­ro­wań go­spo­dar­czych. Obec­nie za­kup ma­szy­ny bez prze­wi­dy­wal­nej licz­by za­mówień jest ry­zy­kow­ny – tu z za­ło­że­nia aspekt ten zo­stał wy­eli­mi­no­wa­ny. Cie­szy­my się, że mo­gli­śmy od po­cząt­ku być ak­tyw­nym part­ne­rem te­go pro­jek­tu, nie tyl­ko do­star­cza­jąc ko­lej­ne roz­wi­ąza­nia – naj­pierw ma­szy­nę ar­ku­szo­wą, a na­stęp­nie zwo­jo­wą, ale też do­ra­dza­jąc przy wy­bo­rze opty­mal­ne­go mo­de­lu, kon­fi­gu­ra­cji, wresz­cie – ofe­ru­jąc opie­kę po­sprze­da­żo­wą”.
„Ob­ser­wu­jąc ry­nek nie mia­łem wąt­pli­wo­ści, że de­cy­du­jąc się na we­jście w bi­znes po­li­gra­ficz­ny, ta­kże ety­kie­to­wy, wy­bór tech­no­lo­gii mógł być tyl­ko je­den: cy­fra. Klu­czo­we ar­gu­men­ty za tym prze­ma­wia­jące to sta­le spa­da­jące na­kła­dy i ocze­ki­wa­nia względem pro­duk­cji prac ni­sko- i śred­nio­se­ryj­nych, co­raz wi­ęk­sza pre­sja cza­so­wa ze stro­ny klien­tów oraz na­si­la­jący się trend w stro­nę per­so­na­li­za­cji. Aby spe­łnić te wy­ma­ga­nia, po pro­stu trze­ba za­in­we­sto­wać w ma­szy­nę cy­fro­wą” – mówi Ro­bert Pa­piew­ski.

Ce­cha szcze­gól­na: wie­lo­sek­to­ro­wo­ść

„Na­szą dzia­łal­no­ść nie­mal od po­cząt­ku ce­chu­je wie­lo­sek­to­ro­wo­ść, co w na­tu­ral­ny spo­sób ozna­cza­ło częste kon­tak­ty z bra­nżą po­li­gra­ficz­ną, m.in. w kon­te­kście bi­zne­su zwi­ąza­ne­go z pro­duk­cją i kon­fek­cjo­no­wa­niem cu­kier­ków re­kla­mo­wych ty­pu „krów­ka” (www.krow­ki­-re­kla­mo­we.biz.pl) – mówi Ro­bert Pa­piew­ski. – Za­częli­śmy od in­we­sty­cji w ar­ku­szo­wą ma­szy­nę cy­fro­wą Ko­ni­ca Mi­nol­ta i plo­ter wiel­ko­for­ma­to­wy, co po­zwo­li­ło na re­ali­zo­wa­nie różno­rod­nych prac ak­cy­den­so­wych, ale też już wó­wczas ety­kiet. To istot­ne, gdyż o pro­dukt ten mie­li­śmy co­raz wi­ęcej za­py­tań ze stro­ny klien­tów, co w na­tu­ral­ny spo­sób ukie­run­ko­wa­ło nasz spo­sób my­śle­nia i nie­ja­ko wy­ty­czy­ło plan dzia­ła­nia”. Ar­pa­print.pl ob­słu­gu­je klien­tów z licz­nych bra­nż, m.in. spo­żyw­czej, bu­dow­la­nej, che­micz­nej czy spi­ry­tu­so­wej. Wśród jej zle­ce­nio­daw­ców są rów­nież agen­cje re­kla­mo­we oraz in­ne przed­si­ębior­stwa po­li­gra­ficz­ne.
„Za­do­wo­le­nie klien­tów by­ło dla nas za­wsze spra­wą prio­ry­te­to­wą – mówi Ro­bert Pa­piew­ski. – Kie­dy za­czy­na­li­śmy na­szą dzia­łal­no­ść po­li­gra­ficz­ną już wó­wczas wie­lu z nich sy­gna­li­zo­wa­ło po­trze­bę wy­ko­na­nia u nas ety­kiet z ro­li. Cie­szy­my się, że będzie­my mo­gli ją obec­nie re­ali­zo­wać ma­jąc do dys­po­zy­cji naj­wy­ższej kla­sy roz­wi­ąza­nie tech­no­lo­gicz­ne, ofe­ru­jące nie tyl­ko wy­so­ką pręd­ko­ść, ale i ja­ko­ść”.
Ro­bert Pa­piew­ski do­da­je, że w kon­te­kście pro­duk­cji ety­kie­to­wej, nie mniej istot­ne od sa­me­go wy­dru­ku, jest też je­go wy­ka­ńcza­nie i kon­fek­cjo­no­wa­nie: „Tu rów­nież Ko­ni­ca Mi­nol­ta przy­szła nam z po­mo­cą, do­ra­dza­jąc od­po­wied­nie urządze­nie pra­cu­jące w try­bie of­f-li­ne. Jak wi­dać, fir­ma ta by­ła i jest na­szym part­ne­rem w wie­lu ob­sza­rach re­ali­zo­wa­nych dzia­łań i in­we­sty­cji. Bar­dzo so­bie to ce­ni­my, gdyż wia­ry­god­ny i nie­za­wod­ny do­staw­ca to pod­sta­wa bez­piecz­nej pro­duk­cji i sta­bil­nej współpra­cy z klien­ta­mi”.
„War­to pod­kre­ślić, że wie­lu klien­tów z bra­nży ety­kie­to­wej roz­wi­ja się ra­zem z na­mi, za­czy­na­jąc od ma­szy­ny ar­ku­szo­wej i in­we­stu­jąc z cza­sem – po­dob­nie jak Ar­pa­print.pl – w roz­wi­ąza­nie zwo­jo­we. To ko­lej­ny ar­gu­ment za pod­jęciem z na­mi współpra­cy, do cze­go ser­decz­nie za­chęca­my” – pod­su­mo­wu­je Mar­cin Za­po­row­ski.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej pai.in­fo.pl

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści