Zanim rozpoczął pracę w Premier Markings, Gary Moody zdobył ponad 20-letnie doświadczenie jako sprzedawca etykiet. Sprzedawał etykiety ze swojego biura; produkcja etykiet była wykonywana przez inne firmy. Premier Markings rozpoczęła działalność w 2008 roku. Zaczynała jako firma zajmująca się drukiem cyfrowym i był to celowy wybór. Dzięki swojej wiedzy specjalistycznej i trendom na rynku etykiet, weteran branży Gary zdał sobie sprawę, że jeśli ma rozpocząć produkcję, musi to być druk cyfrowy.
W pomyśle Gary’ego na Premier Markings nie było miejsca na drukarkę fleksograficzną. Firma rozpoczęła działalność od niskonakładowej drukarki etykiet, idealnej do bardzo krótkich serii etykiet, jak 500 sztuk. Wkrótce stało się jasne, że aby firma odniosła sukces, potrzebna jest wydajna, wysokiej jakości drukarka etykiet. Po dokładnym zbadaniu rynku dostawców firma Premier Markings zdecydowała się na zakup Xeikon 3030 w 2013 r. Gary komentuje: „Początkowo miałem zamiar wybrać drukarkę do etykiet HP, ale ludzie z Xeikon w Chicago, przekonali mnie, że pomogą mi to zrobić. Patrząc wstecz, naprawdę to zrobili! ”
Od uruchomienia do odniesienia w etykietach cyfrowych
Jako mała firma i całkowicie cyfrowy sklep, Premier Markings był w stanie szybciej dostosować się do zmieniających się trendów na rynku etykiet. Dało to firmie, jako nowicjuszowi, przewagę nad istniejącymi, większymi, zorientowanymi na fleksografię drukarkami etykiet. Gary podjął kolejną bardzo konkretną i mądrą decyzję: zdecydował się zatrudnić w swojej firmie informatyków, a nie specjalistów od etykiet. Gary: „Pracownicy, którzy potrafią pracować z komputerami i z łatwością je rozumieć, są obecnie kluczowi dla firm. Dotyczy to tym bardziej firm zajmujących się cyfrowym drukiem etykiet i byłem przekonany, że łatwiej było przeszkolić informatyków w zakresie etykiet niż na odwrót. Jestem absolutnie pewien, że to nam bardzo pomogło ”.
Rosnąca liczba zamówień nakłoniła Premier Markings do zakupu drugiej drukarki. To zwiększyłoby jej produktywność, ponieważ pozwoliłyby uniknąć wielu zmian podłoża w druku. Pojawił się drugi Xeikon 3030. Wkrótce nawet te drukarki były bliskie maksymalnej wydajności, więc jedna z drukarek Xeikon 3030 została zmodernizowana do Xeikon 3300, co w zasadzie podwoiło jej wydajność. Gary zauważył dalej: „Jest to bardzo wyjątkowe w przypadku serii drukarek Xeikon z suchym tonerem. Możesz zacząć od wersji podstawowej, a następnie modernizować ją na miejscu, gdy firma się rozwija i masz dodatkowe fundusze na inwestycje”.
Wprowadzenie druku atramentowego UV
W styczniu 2020 roku drukarka atramentowa Xeikon PX3000 UV zastąpiła Xeikon 3030. Gary przez 2 lata rozważał zakup drukarki atramentowej. Szybkość druku atramentowego była atrakcyjna, a jakość druku lepsza niż się spodziewał. Gary: „Decyzja o wyborze rodzaju drukarki atramentowej była trudna, ponieważ istnieją alternatywy dla Panther (PX3000) firmy Xeikon. Ostatecznie imponujące demo w Xeikon Chicago Innovation Center oraz pewność posiadania bardzo niezawodnego zespołu Xeikon zrobiły różnicę, dlatego zdecydowaliśmy się na Xeikon PX3000. Co więcej, fakt, że PX3000 wykorzystuje Xeikon X-800 jako cyfrowy front-end, był również istotnym czynnikiem. Jest to nieocenione narzędzie w naszej działalności, umożliwiające maksymalne wykorzystanie druku cyfrowego, a fakt, że wszystkie nasze maszyny są napędzane przez ten sam interfejs, jest dużą zaletą. Dlatego dziś Premier Markings korzysta z Xeikon 3300 i Xeikon PX 3000 ”.
Druk atramentowy UV a elektrofotografia z suchym tonerem
Początkowo Gary myślał, że druk atramentowy jest przyszłością dla wszystkiego, ale firma Premier Markings przekonała się, że nie jest to takie proste. Zarówno suchy toner, jak i druk atramentowy UV mają swoje zalety. Tak, suchy toner ma zalety pod względem zgodności z tonerem bezpiecznym dla żywności, a etykiety do drukarek atramentowych UV są bardzo trwałe, ale Premier Markings zwraca uwagę również na inne aspekty. Gary porównuje drukarki w następujący sposób: drukarka z suchym tonerem jest bardzo spójną maszyną, ale wymaga większej konserwacji. Drukarka atramentowa wymaga mniej konserwacji, ale jest bardziej podatna na uszkodzenia. Etykiety wyglądają inaczej, a każda technologia ma swoją mocną stronę pod względem jakości druku. Jak więc zdecydować, jakie zadanie wydrukować na drukarce atramentowej UV, a jakie zadanie wydrukować na elektrofotografii z suchym tonerem (EP)? Najpierw jest współczynnik zapasów etykiet. Niektóre podłoża działają prawidłowo tylko z suchym tonerem, np. papiery do etykiet na wino lub etykiety na wino, które mają strukturalną powierzchnię. Matte BOPP to kolejne podłoże, na które działa tylko suchy toner. Inne podłoża lepiej nadrukowywać na drukarkach atramentowych, na przykład podłoża chromowane na bazie PP. Pomijając te względy, Panther oferuje dłuższe serie. Następnie, jeśli drukarka atramentowa UV nadal ma nadmierną wydajność, wszystkie inne zadania, które można dobrze wydrukować na Panther, zostaną wydrukowane na drukarce atramentowej UV.
Dlaczego klienci kupują etykiety od Premier Markings
Premier Markings ma witrynę internetową do promowania swojej firmy, ale większość klientów trafia do nich pocztą pantoflową. Premier Markings drukuje całą gamę różnych etykiet. Z biegiem lat stały się
miejscem docelowym w rejonie Toronto dla rzemieślniczych etykiet piwa. Drukują wiele etykiet nutraceutycznych i etykiet dla branży konopi indyjskich. Ostatnio, z powodu COVID-19, wydrukowano wiele etykiet do dezynfekcji rąk. Etykiety są sprzedawane klientom bez aktywnego rozróżniania między drukarkami atramentowymi UV a EP. Trzeba zadrukować określone podłoże, zatem to planowanie produkcji zasadniczo określa, na jakiej drukarce drukowana jest etykieta. Wiele wykonanych prac jest laminowanych na mat, nawet etykiety do drukarek atramentowych UV. Gary: „Przez lata stale wzrastaliśmy dwucyfrowo w ujęciu rocznym. W pierwszych latach było to ponad 30% rocznie. Nasz
model biznesowy polega na dostarczaniu usług, których potrzebują nasi klienci, większość etykiet jest dostarczana w ciągu 2 do 3 dni roboczych.”
Gary wspomina o różnorodności produkowanych przez siebie etykiet: „Typowym zadaniem cyfrowym jest rotacja etykiet ostrzegawczych; produkt, który ma różne komunikaty ostrzegawcze lub zdjęcia. Różne sztuki tego samego produktu na półce muszą mieć różne ostrzeżenia. Nie rozumiem, jak można by to wydrukować na maszynie fleksograficznej." Inny przykład: „200.000 etykiet na słoiki z masłem orzechowym 2x9 cali na Xeikon 3300; Wykonaliśmy 1.000.000 etykiet na maszynie Panther. Mój kolega z drukarki fleksograficznej nie mógł zrealizować tego zadania w ciągu 3 dni, więc zrobiliśmy to na drukarce atramentowej UV. Dwa lata temu ta drukarnia etykiet fleksograficznych wyprodukowała dla nas więcej etykiet, niż Premier Markings wydrukowanych dla swoich klientów. W zeszłym roku to się zmieniło. Często puka teraz do naszych drzwi, żeby drukować cyfrowo, podczas gdy my coraz mniej potrzebujemy jego możliwości fleksograficznych. Ta ewolucja będzie trwała tylko w nadchodzących latach ”. Jesteśmy elastyczni, aby drukować wszelkiego rodzaju etykiety w różnych ilościach w znacznie krótszym czasie.
Sukces w druku etykiet
Premier Markings to doskonały przykład tego, jak firma odnosi duże sukcesy w druku etykiet, będąc zwinnym, innowacyjnym i wiedząc, kiedy zmieniają się trendy - robiąc to we właściwy sposób. Jest to czysto cyfrowa drukarnia etykiet, zatrudniająca 11 pracowników. Od początku istnienia firma co roku odnotowuje dwucyfrowy wzrost. Doskonale łączy technologię suchego tonera EP i atramentową technologię UV. Gary: „Premier Markings jest bardzo zadowolony z Xeikon. Nasza działalność jest bardzo dochodowa, a także dzięki firmie Xeikon i jej zespołowi ”.
Na podstawie informacji firmy Xeikon