Pre­mier Mar­kings: do­sko­na­łe po­łącze­nie tech­no­lo­gii dru­ku atra­men­to­we­go UV i su­che­go to­ne­ra od Xe­ikonPoprzedni artykuł 

Za­nim roz­po­czął pra­cę w Pre­mier Mar­kings, Ga­ry Mo­ody zdo­był po­nad 20-let­nie do­świad­cze­nie ja­ko sprze­daw­ca ety­kiet. Sprze­da­wał ety­kiety ze swo­je­go biu­ra; pro­duk­cja ety­kiet by­ła wy­ko­ny­wa­na przez in­ne fir­my. Pre­mier Mar­kings roz­po­częła dzia­łal­no­ść w 2008 ro­ku. Za­czy­na­ła ja­ko fir­ma zaj­mu­jąca się dru­kiem cy­fro­wym i był to ce­lo­wy wy­bór. Dzi­ęki swo­jej wie­dzy spe­cja­li­stycz­nej i tren­dom na ryn­ku ety­kiet, we­te­ran bra­nży Ga­ry zdał so­bie spra­wę, że je­śli ma roz­po­cząć pro­duk­cję, mu­si to być druk cy­fro­wy.

W po­my­śle Ga­ry­’e­go na Pre­mier Mar­kings nie by­ło miej­sca na dru­kar­kę flek­so­gra­ficz­ną. Fir­ma roz­po­częła dzia­łal­no­ść od ni­sko­na­kła­do­wej dru­kar­ki ety­kiet, ide­al­nej do bar­dzo krót­kich se­rii ety­kiet, jak 500 sztuk. Wkrót­ce sta­ło się ja­sne, że aby fir­ma od­nio­sła suk­ces, po­trzeb­na jest wy­daj­na, wy­so­kiej ja­ko­ści dru­kar­ka ety­kiet. Po do­kład­nym zba­da­niu ryn­ku do­staw­ców fir­ma Pre­mier Mar­kings zde­cy­do­wa­ła się na za­kup Xe­ikon 3030 w 2013 r. Ga­ry ko­men­tu­je: „Po­cząt­ko­wo mia­łem za­miar wy­brać dru­kar­kę do ety­kiet HP, ale lu­dzie z Xe­ikon w Chi­ca­go, prze­ko­na­li mnie, że po­mo­gą mi to zro­bić. Pa­trząc wstecz, na­praw­dę to zro­bi­li! ”

Od uru­cho­mie­nia do od­nie­sie­nia w ety­kie­tach cy­fro­wych

Ja­ko ma­ła fir­ma i ca­łko­wi­cie cy­fro­wy sklep, Pre­mier Mar­kings był w sta­nie szyb­ciej do­sto­so­wać się do zmie­nia­jących się tren­dów na ryn­ku ety­kiet. Da­ło to fir­mie, ja­ko no­wi­cju­szo­wi, prze­wa­gę nad ist­nie­jący­mi, wi­ęk­szy­mi, zo­rien­to­wa­ny­mi na flek­so­gra­fię dru­kar­ka­mi ety­kiet. Ga­ry pod­jął ko­lej­ną bar­dzo kon­kret­ną i mądrą de­cy­zję: zde­cy­do­wał się za­trud­nić w swo­jej fir­mie in­for­ma­ty­ków, a nie spe­cja­li­stów od ety­kiet. Ga­ry: „Pra­cow­ni­cy, którzy po­tra­fią pra­co­wać z kom­pu­te­ra­mi i z ła­two­ścią je ro­zu­mieć, są obec­nie klu­czo­wi dla firm. Do­ty­czy to tym bar­dziej firm zaj­mu­jących się cy­fro­wym dru­kiem ety­kiet i by­łem prze­ko­na­ny, że ła­twiej by­ło prze­szko­lić in­for­ma­ty­ków w za­kre­sie ety­kiet niż na od­wrót. Je­stem ab­so­lut­nie pe­wien, że to nam bar­dzo po­mo­gło ”.

Ro­snąca licz­ba za­mówień na­kło­ni­ła Pre­mier Mar­kings do za­ku­pu dru­giej dru­kar­ki. To zwi­ęk­szy­ło­by jej pro­duk­tyw­no­ść, po­nie­waż po­zwo­li­ły­by unik­nąć wie­lu zmian podło­ża w dru­ku. Po­ja­wił się dru­gi Xe­ikon 3030. Wkrót­ce na­wet te dru­kar­ki by­ły bli­skie mak­sy­mal­nej wy­daj­no­ści, wi­ęc jed­na z dru­ka­rek Xe­ikon 3030 zo­sta­ła zmo­der­ni­zo­wa­na do Xe­ikon 3300, co w za­sa­dzie po­dwo­iło jej wy­daj­no­ść. Ga­ry za­uwa­żył da­lej: „Jest to bar­dzo wy­jąt­ko­we w przy­pad­ku se­rii dru­ka­rek Xe­ikon z su­chym to­ne­rem. Mo­żesz za­cząć od wer­sji pod­sta­wo­wej, a na­stęp­nie mo­der­ni­zo­wać ją na miej­scu, gdy fir­ma się roz­wi­ja i masz do­dat­ko­we fun­du­sze na in­we­sty­cje”.

Wpro­wa­dze­nie dru­ku atra­men­to­we­go UV

W stycz­niu 2020 ro­ku dru­kar­ka atra­men­to­wa Xe­ikon PX3000 UV za­stąpi­ła Xe­ikon 3030. Ga­ry przez 2 la­ta roz­wa­żał za­kup dru­kar­ki atra­men­to­wej. Szyb­ko­ść dru­ku atra­men­to­we­go by­ła atrak­cyj­na, a ja­ko­ść dru­ku lep­sza niż się spo­dzie­wał. Ga­ry: „De­cy­zja o wy­bo­rze ro­dza­ju dru­kar­ki atra­men­to­wej by­ła trud­na, po­nie­waż ist­nie­ją al­ter­na­ty­wy dla Pan­ther (PX3000) fir­my Xe­ikon. Osta­tecz­nie im­po­nu­jące de­mo w Xe­ikon Chi­ca­go In­no­va­tion Cen­ter oraz pew­no­ść po­sia­da­nia bar­dzo nie­za­wod­ne­go ze­spo­łu Xe­ikon zro­bi­ły różni­cę, dla­te­go zde­cy­do­wa­li­śmy się na Xe­ikon PX3000. Co wi­ęcej, fakt, że PX3000 wy­ko­rzy­stu­je Xe­ikon X-800 ja­ko cy­fro­wy fron­t-end, był rów­nież istot­nym czyn­ni­kiem. Jest to nie­oce­nio­ne na­rzędzie w na­szej dzia­łal­no­ści, umo­żli­wia­jące mak­sy­mal­ne wy­ko­rzy­sta­nie dru­ku cy­fro­we­go, a fakt, że wszyst­kie na­sze ma­szy­ny są na­pędza­ne przez ten sam in­ter­fejs, jest du­żą za­le­tą. Dla­te­go dziś Pre­mier Mar­kings ko­rzy­sta z Xe­ikon 3300 i Xe­ikon PX 3000 ”.

Druk atra­men­to­wy UV a elek­tro­fo­to­gra­fia z su­chym to­ne­rem

Po­cząt­ko­wo Ga­ry my­ślał, że druk atra­men­to­wy jest przy­szło­ścią dla wszyst­kie­go, ale fir­ma Pre­mier Mar­kings prze­ko­na­ła się, że nie jest to ta­kie pro­ste. Za­rów­no su­chy to­ner, jak i druk atra­men­to­wy UV ma­ją swo­je za­le­ty. Tak, su­chy to­ner ma za­le­ty pod względem zgod­no­ści z to­nerem bez­piecz­nym dla żyw­no­ści, a ety­kie­ty do dru­ka­rek atra­men­to­wych UV są bar­dzo tr­wa­łe, ale Pre­mier Mar­kings zwra­ca uwa­gę rów­nież na in­ne aspek­ty. Ga­ry po­rów­nu­je dru­kar­ki w na­stępu­jący spo­sób: dru­kar­ka z su­chym to­nerem jest bar­dzo spój­ną ma­szy­ną, ale wy­ma­ga wi­ęk­szej kon­ser­wa­cji. Dru­kar­ka atra­men­to­wa wy­ma­ga mniej kon­ser­wa­cji, ale jest bar­dziej po­dat­na na uszko­dze­nia. Ety­kie­ty wy­gląda­ją ina­czej, a ka­żda tech­no­lo­gia ma swo­ją moc­ną stro­nę pod względem ja­ko­ści dru­ku. Jak wi­ęc zde­cy­do­wać, ja­kie za­da­nie wy­dru­ko­wać na dru­kar­ce atra­men­to­wej UV, a ja­kie za­da­nie wy­dru­ko­wać na elek­tro­fo­to­gra­fii z su­chym to­nerem (EP)? Naj­pierw jest współczyn­nik za­pa­sów ety­kiet. Niek­tóre podło­ża dzia­ła­ją pra­wi­dło­wo tyl­ko z su­chym to­nerem, np. pa­pie­ry do ety­kiet na wi­no lub ety­kie­ty na wi­no, które ma­ją struk­tu­ral­ną po­wierzch­nię. Mat­te BOPP to ko­lej­ne podło­że, na które dzia­ła tyl­ko su­chy to­ner. In­ne podło­ża le­piej na­dru­ko­wy­wać na dru­kar­kach atra­men­to­wych, na przy­kład podło­ża chro­mo­wa­ne na ba­zie PP. Po­mi­ja­jąc te względy, Pan­ther ofe­ru­je dłu­ższe se­rie. Na­stęp­nie, je­śli dru­kar­ka atra­men­to­wa UV na­dal ma nadmier­ną wy­daj­no­ść, wszyst­kie in­ne za­da­nia, które mo­żna do­brze wy­dru­ko­wać na Pan­ther, zo­sta­ną wy­dru­ko­wa­ne na dru­kar­ce atra­men­to­wej UV.

Dla­cze­go klien­ci ku­pu­ją ety­kie­ty od Pre­mier Mar­kings

Pre­mier Mar­kings ma wi­try­nę in­ter­ne­to­wą do pro­mo­wa­nia swo­jej fir­my, ale wi­ęk­szo­ść klien­tów tra­fia do nich pocz­tą pan­to­flo­wą. Pre­mier Mar­kings dru­ku­je ca­łą ga­mę różnych ety­kiet. Z bie­giem lat sta­ły się
miej­scem do­ce­lo­wym w re­jo­nie To­ron­to dla rze­mie­śl­ni­czych ety­kiet pi­wa. Dru­ku­ją wie­le ety­kiet nu­tra­ceu­tycz­nych i ety­kiet dla bra­nży ko­no­pi in­dyj­skich. Ostat­nio, z po­wo­du COVID-19, wy­dru­ko­wa­no wie­le ety­kiet do de­zyn­fek­cji rąk. Ety­kie­ty są sprze­da­wa­ne klien­tom bez ak­tyw­ne­go roz­różnia­nia mi­ędzy dru­kar­ka­mi atra­men­to­wy­mi UV a EP. Trze­ba za­dru­ko­wać okre­ślo­ne podło­że, za­tem to pla­no­wa­nie pro­duk­cji za­sad­ni­czo okre­śla, na ja­kiej dru­kar­ce dru­ko­wa­na jest ety­kieta. Wie­le wy­ko­na­nych prac jest la­mi­no­wa­nych na mat, na­wet ety­kiety do dru­ka­rek atra­men­to­wych UV. Ga­ry: „Przez la­ta sta­le wzra­sta­li­śmy dwu­cy­fro­wo w ujęciu rocz­nym. W pierw­szych la­tach by­ło to po­nad 30% rocz­nie. Nasz
mo­del bi­zne­so­wy po­le­ga na do­star­cza­niu usług, których po­trze­bu­ją na­si klien­ci, wi­ęk­szo­ść ety­kiet jest do­star­cza­na w ci­ągu 2 do 3 dni ro­bo­czych.”

Ga­ry wspo­mi­na o różno­rod­no­ści pro­du­ko­wa­nych przez sie­bie ety­kiet: „Ty­po­wym za­da­niem cy­fro­wym jest ro­ta­cja ety­kiet ostrze­gaw­czych; pro­dukt, który ma różne ko­mu­ni­ka­ty ostrze­gaw­cze lub zdjęcia. Różne sztu­ki te­go sa­me­go pro­duktu na półce mu­szą mieć różne ostrze­że­nia. Nie ro­zu­miem, jak mo­żna by to wy­dru­ko­wać na ma­szy­nie flek­so­gra­ficz­nej.” In­ny przy­kład: „200.000 ety­kiet na sło­iki z ma­słem orze­cho­wym 2x9 ca­li na Xe­ikon 3300; Wy­ko­na­li­śmy 1.000.000 ety­kiet na ma­szy­nie Pan­ther. Mój ko­le­ga z dru­kar­ki flek­so­gra­ficz­nej nie mógł zre­ali­zo­wać te­go za­da­nia w ci­ągu 3 dni, wi­ęc zro­bi­li­śmy to na dru­kar­ce atra­men­to­wej UV. Dwa la­ta te­mu ta dru­kar­nia ety­kiet flek­so­gra­ficz­nych wy­pro­du­ko­wa­ła dla nas wi­ęcej ety­kiet, niż Pre­mier Mar­kings wy­dru­ko­wa­nych dla swo­ich klien­tów. W ze­szłym ro­ku to się zmie­ni­ło. Często pu­ka te­raz do na­szych drzwi, że­by dru­ko­wać cy­fro­wo, pod­czas gdy my co­raz mniej po­trze­bu­je­my je­go mo­żli­wo­ści flek­so­gra­ficz­nych. Ta ewo­lu­cja będzie tr­wa­ła tyl­ko w nad­cho­dzących la­tach ”. Je­ste­śmy ela­stycz­ni, aby dru­ko­wać wszel­kie­go ro­dza­ju ety­kiety w różnych ilo­ściach w znacz­nie krót­szym cza­sie.

Suk­ces w dru­ku ety­kiet

Pre­mier Mar­kings to do­sko­na­ły przy­kład te­go, jak fir­ma od­no­si du­że suk­ce­sy w dru­ku ety­kiet, będąc zwin­nym, in­no­wa­cyj­nym i wie­dząc, kie­dy zmie­nia­ją się tren­dy – ro­bi­ąc to we wła­ści­wy spo­sób. Jest to czy­sto cy­fro­wa dru­kar­nia ety­kiet, za­trud­nia­jąca 11 pra­cow­ni­ków. Od po­cząt­ku ist­nie­nia fir­ma co ro­ku od­no­to­wu­je dwu­cy­fro­wy wzrost. Do­sko­na­le łączy tech­no­lo­gię su­che­go to­ne­ra EP i atra­men­to­wą tech­no­lo­gię UV. Ga­ry: „Pre­mier Mar­kings jest bar­dzo za­do­wo­lo­ny z Xe­ikon. Na­sza dzia­łal­no­ść jest bar­dzo do­cho­do­wa, a ta­kże dzi­ęki fir­mie Xe­ikon i jej ze­spo­ło­wi ”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my Xe­ikon

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści