Stora Enso – sponsor rzeczowy Mistrzostw Świata w Narciarstwie Klasycznym, organizowanych przez Światową Federację Narciarską (FIS) - dokonała podsumowania współpracy z tą organizacją przy tegorocznej edycji wydarzenia, odbywającego się w Oberstdorfie (Niemcy). Jak podkreśla firma, impreza stała się dla niej doskonałą okazją do zaprezentowania proekologicznych rozwiązań ze swojej oferty.
Stora Enso wskazuje na możliwość promowania – dzięki wydarzeniom takim jak tegoroczne mistrzostwa FIS – zdrowego stylu życia i codziennych aktywności, zgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju. Sara Kvarfordh, Project Manager odpowiedzialna za działania sponsorskie Stora Enso, podkreśla, że z uwagi na pandemię i nieobecność publiczności na miejscu niezbędne – przy prezentacji poszczególnych rozwiązań – było takie ich lokowanie, by zostały zauważone przez telewidzów: „Staraliśmy się zwiększyć naszą obecność na stadionach, na wybranych elementach odzieży noszonej przez zawodników, jak też przy trasach, na których odbywały się zawody w poszczególnych dyscyplinach. Biorąc zatem wszystkie okoliczności pod uwagę, cały projekt przebiegł bardzo pomyślnie”.
„Inspirujący” papier i wyroby z drewna
Stora Enso podkreśla, że pomimo braku widzów na miejscu mistrzostwa były dużym przedsięwzięciem, z codziennym zapotrzebowaniem na papier, worki czy pojemniki na żywność. W tym obszarze firma dostarczyła organizatorom szereg proekologicznych rozwiązań, które – jak podkreśla – spotkały się z pozytywnym odbiorem użytkowników. Znalazły się wśród nich opakowania na catering, jak też wykonane z drewna podia czy trofea.
Firma dodaje, że wiele osób komplementowało projekty poszczególnych produktów przygotowanych przez Stora Enso. Ze szczególną aprobatą spotkały się trofea dla zwycięzców, powstałe we współpracy z lokalnymi artystami – Martinem i Martiną Fritz. Jedno z nich stanowiło stały element scenografii studia austriackiej telewizji ORF, która transmitowała mistrzostwa.
„Produkowany przez nas, neutralny względem śladu węglowego papier Multicopy Zero, jest często wykorzystywany przez różne komitety i organizacje – dodaje Sara Kvarfordh. – FIS stosuje go do oficjalnych wydruków stowarzyszenia, był on też głównym podłożem dostępnym w centrum prasowym tegorocznych mistrzostw”. Papier Multicopy Zero znalazł również zastosowanie podczas konkursu rysunkowego, zorganizowanego z myślą o dzieciach z lokalnej szkoły podstawowej z Oberstdorfie. Nagrodami dla ośmiorga młodych zwycięzców były specjalnie zaaranżowane filmy z indywidualnymi pozdrowieniami od ich ulubionych sportowców, biorących udział w mistrzostwach. „Aktywizowanie lokalnych społeczności i zwiększanie ich świadomości w obszarze proekologicznych rozwiązań to ważne elementy naszych działań sponsorskich” – podkreśla Sara Kvarfordh.
Ciągłe zaangażowanie w zrównoważony rozwój
Sara Kvarfordh dodaje jednocześnie, że wsparcie sponsorskie udzielane FIS przez Stora Enso sprowadza się nie tylko do zwiększenia proekologicznego wydźwięku wydarzeń organizowanych przez to stowarzyszenie: „Chcemy być zaangażowani w długofalowe działania proekologiczne, realizowane przez wszystkie społeczności goszczące mistrzostwa w narciarstwie klasycznym”. W tym roku firma zaangażowała się w projekt ponownego zalesiania terenów w okolicach Oberstdorfu. Kierują nim Bawarskie Lasy Stanowe, będące stałym dostawcą drewna do zakładów produkcyjnych Stora Enso. Firma dostarczy tu 700 drzewek, które zostaną posadzone wiosną tego roku.
Stora Enso podkreśla, że do współpracy stara się dobierać partnerów i wprowadza działania o długofalowym charakterze, pozwalające wywierać rzeczywisty wpływ na otaczający nas świat. Zdaniem firmy wydarzenia organizowane przez FIS są ku temu właściwą areną. Umożliwiają bowiem pokazanie różnorodnych zastosowań surowca jakim jest drewno. Niedawno obaj partnerzy poinformowali o kontynuacji współpracy podczas kolejnych mistrzostw świata, organizowanych przez FIS. Odbędą się one w 2023 roku w Planicy.
„W tego rodzaju wydarzenia sportowe możemy zaangażować się na wiele różnych sposobów – dodaje Sara Kvarfordh. – Każda kolejna edycja mistrzostw organizowanych przez FIS przynosi też udoskonalenia w naszych działaniach.
Współpracując z lokalnymi społecznościami, uczymy się od nich, co z kolei inspiruje nas do nowych pomysłów i kolejnych inicjatyw”.
„Nasze produkty i wiedza w obszarze zrównoważonego rozwoju pomagają nam wspierać FIS przy organizowaniu światowej klasy, proekologicznych wydarzeńsportowych. Dla nas są one jednocześnie okazją do pokazania, że Stora Enso bardzo poważne traktuje kwestię walki z globalnym ociepleniem i chce podejmować działania,mające rzeczywisty wpływ na przyszłość, jaka czeka następne pokolenia” – podsumowuje Sara Kvarfordh.
Na podstawie informacji Poligraficznej Agencji Informacyjnej