„Niestandardowe projekty etykiet, czyli jak możemy rozwiązać Twój problem” – taki tytuł nosiła prezentacja wygłoszona przez Katarzynę Kozińską, dyrektor zarządzającą API Folie Polska podczas zorganizowanej przez wydawnictwo Polski Drukarz 16. konferencji „Etykiety samoprzylepne – najnowsze technologie”, odbywającej się w ramach Kongresu Etykiety Samoprzylepne 2021. Firma już po raz kolejny była jego współorganizatorem i partnerem; poza wystąpieniem miała też swoje stoisko w ramach wystawy technologicznej, będącej integralną częścią wydarzenia. Konferencja była zarazem pierwszą okazją do zaprezentowania zmodyfikowanej oferty API Folie Polska po zmianach własnościowych, jakie zaszły w API Foilmakers w ubiegłym roku. Wystąpienie uwzględniało też praktyczne porady związane z rozwiązywaniem problemów, na jakie drukarnie etykietowe trafiają podczas procesów uszlachetniania m.in. metodą cold stampingu.
„Kongres Etykiety Samoprzylepne 2021, a więc odbywające się w jego ramach konferencja i wystawa technologiczna, był dla nas idealnym miejscem, by zaprezentować nowy wizerunek API Foilmakers i jej polskiego oddziału, którym mam przyjemność kierować – mówi Katarzyna Kozińska. – Cieszymy się tym bardziej, że w wydarzeniu wzięło udział niemal 200 osób, w tym liczne grono przedstawicieli rodzimych drukarń etykietowych i opakowaniowych, głównie specjalizujących się w produkcji wąskowstęgowej. To jedna z naszych kluczowych grup docelowych, a tak wysoka frekwencja – przy wciąż mało sprzyjającym otoczeniu, w jakim funkcjonujemy – świadczy z jednej strony o niesłabnącym zainteresowaniu tą częścią branży poligraficznej, z drugiej – o potrzebie spotkania się w gronie osób z tego samego segmentu, wymiany doświadczeń, dyskusjach na sali konferencyjnej i w kuluarach. Nasza prezentacja spotkała się z dużym zainteresowaniem i była kontynuowana podczas późniejszych rozmów na stoisku oraz w kuluarach konferencji. Cenimy sobie bardzo kontakty, jakie – po raz kolejny – nawiązaliśmy dzięki obecności na tej konferencji”.
API Foilmakers – krajobraz po zmianach
Katarzyna Kozińska rozpoczęła swoje wystąpienie od zaprezentowania obecnej sytuacji API Foilmakers i jej portfolio. Firma, której integralną częścią jest API Folie Polska, od półtora roku należy do australijskiego koncernu Aldus Group. Działa on od wielu lat m.in. w branży opakowaniowej, co – jak podkreślała – pozytywnie wpływa na synergię z działaniami prowadzonymi w zakresie folii. Obecnie portfolio API Foilmakers składa się z trzech działów produktowych, obejmujących folie: metalizowane (do hot- oraz cold stampingu), pigmentowe oraz holograficzne. Katarzyna Kozińska podkreślała, że wszystkie produkty z oferty firmy produkowane są w Europie, a konfekcjonowane m.in. w polskim oddziale. Dodała również, że API Folie Polska systematycznie buduje swoją pozycję w ramach grupy. Realizowane są tu, również w bieżącym roku, kolejne inwestycje sprzętowe, związane z m.in. z przejęciem obsługi rynku niemieckiego w zakresie całego asortymentu API Foilmakers.
Podkreślana przez Katarzynę Kozińską lokalna obecność, możliwa dzięki sieci oddziałów w różnych krajach Europy, wpływa na jeszcze jeden, bardzo ważny - zdaniem prelegentki - aspekt współpracy z klientami: możliwość doradzania (na miejscu) w zakresie doboru folii czy wsparcia technicznego, także przy trudnych projektach. Z myślą o coraz większych wymaganiach i oczekiwaniach drukarń firma stale pracuje nad nowym rozwiązaniami (dysponując własnym zapleczem badawczo-rozwojowym), czego efektem jest m.in. usługa doboru koloru folii na życzenie (tzw. colour match).
„Rozwiążemy Twój problem”
W części technicznej swojego wystąpienia Katarzyna Kozińska skupiła się na problematyce cold stampingu. Przedstawiła tu charakterystykę urządzeń pracujących w tej technologii, wykorzystywane podłoża, kleje, wałki aniloksowe, lampy UV, zespół laminujący, także w kontekście parametrów, jakie każdy z nich powinien spełniać biorąc pod uwagę specyfikę cold stampingu. Wspomniała o najczęściej zgłaszanych przez drukarnie fleksograficzne wadach produkcyjnych i problemach, na jakie napotykają. Dodała przy tym, że większości z nich można uniknąć poprzez prawidłowy dobór materiałów, narzędzi i odpowiednich parametrów technologicznych. Tu, jak zapewniała, firma API Folie Polska przychodzi z pomocą swoim klientom: „Prawidłowa kombinacja różnych parametrów oraz czynników produkcyjnych pozwala na wykonanie produkcji w sposób optymalny i zgodny z procedurami odbioru jakościowego – mówiła Katarzyna Kozińska. – Dzięki temu można uniknąć wielu problemów i strat związanych z niepotrzebnymi postojami oraz generowaniem nadmiernej ilości braków. Nasi technicy są do Państwa dyspozycji. Mamy za sobą lata doświadczeń w produkcji materiałów etykietowych oraz wytwarzania etykiet z użyciem folii do cold stampingu, a indywidualne podejście pozwala rozwiązywać różne, nawet nietypowe problemy. Chętnie pomożemy w dobraniu odpowiednich parametrów technologicznych, co umożliwi realizację nawet najtrudniejszych projektów”.
„Dziękujemy wszystkim przedstawicielom drukarń, którzy znaleźli czas by przyjechać do Żnina i wysłuchać m.in. naszego wystąpienia. Nasz polski oddział, zlokalizowany w Piasecznie k. Warszawy, dysponuje rozbudowanym zapleczem magazynowo-logistycznym, posiadamy na stanie wszystkie najczęściej wykorzystywane w uszlachetnianiu folie, także do cold stampingu. Z kolei urządzenia, m.in. zakupiona niedawno bobiniarka, pozwalają na sprawne konfekcjonowanie podłoży wykorzystywanych przez drukarnie etykietowe i opakowaniowe. Zapraszamy do kontaktu” – podsumowuje udział w konferencji Katarzyna Kozińska.
Na podstawie informacji Poligraficznej Agencji Informacyjnej pai.info.pl