War­to je po­znać przed re­mon­tem miesz­ka­nia… 5 po­wo­dów, dla­cze­go war­to wy­ko­rzy­stać druk w ara­nża­cji wnętrzPoprzedni artykuł 

Jesz­cze kil­ka lat te­mu dru­ko­wa­nie ścian czy podłóg wy­da­wa­ło się po­my­słem ro­dem z fil­mów scien­ce­-fic­tion. Tech­no­lo­gia na­bra­ła jed­nak tem­pa do te­go stop­nia, że dziś dru­ko­wa­na ara­nża­cja wnętrz to po­pu­lar­ny trend. Ale czy wie­dzie­li­ście, że fo­to­ta­pe­ty mo­gą być du­żo bar­dziej wy­trzy­ma­łe niż war­stwa na­wet naj­lep­szej far­by? Al­bo że wy­ta­pe­to­wać mo­żna na­wet… ka­bi­nę prysz­ni­co­wą? Oto pi­ęć po­wo­dów, dla­cze­go dru­ko­wa­ne wnętrza pod­bi­ja­ją ry­nek ho­me de­cor.

Po­wód 1: Nie­zwy­kła wy­trzy­ma­ło­ść dru­ko­wa­nych ta­pet

Kie­dy na po­ma­lo­wa­ną bia­łą far­bą ścia­nę roz­le­je się czer­wo­ne wi­no, na ra­tu­nek mo­że być już za późno. Co praw­da nie­które emul­sje umo­żli­wia­ją do­ść spraw­ne ście­ra­nie za­bru­dzeń, jed­nak wraz z pla­mą nie­rzad­ko scho­dzi też ko­lor ścia­ny. Wó­wczas trze­ba ra­to­wać się podma­lo­wy­wa­niem po­szcze­gól­nych miejsc, co ra­czej rzad­ko wy­cho­dzi do­brze – no­wa war­stwa far­by za­zwy­czaj różni się od­cie­niem od sta­rej.

Zu­pe­łnie ina­czej spra­wy ma­ją się z dru­ko­wa­ny­mi ta­pe­ta­mi. – Niek­tóre z nich, wy­dru­ko­wa­ne na szcze­gól­nie od­por­nych podło­żach, mo­żna wy­cie­rać na­wet sil­nie żrącym środ­kiem do czysz­cze­nia to­a­let – mówi Mag­da­le­na Rzep­ka, dam­ska zło­ta rącz­ka, w in­ter­ne­cie zna­na ja­ko Pa­ni Ta­pet­ka. I po­da­je przy­kład ze swo­jej pra­cy: nie­daw­no re­ali­zo­wa­ła ob­kle­je­nie ta­pe­ta­mi wnętrza ka­bi­ny prysz­ni­co­wej. To rzad­kie, ale nie nie­mo­żli­we – bo na­wet kon­takt z wo­dą i ci­ągłe zmia­ny tem­pe­ra­tu­ry nie po­win­ny wpły­nąć na stan wy­so­kiej ja­kości dru­ko­wa­nej ta­pe­ty. – Przy obec­nych mo­żli­wo­ściach tech­no­lo­gicz­nych nie jest pro­ble­mem wy­druk na ma­te­ria­le, który na­stęp­nie mo­żna po­kryć war­stwą ży­wi­cy i swo­bod­nie uży­wać pod prysz­ni­cem – wy­ja­śnia Mag­da­le­na Rzep­ka.

Po­wód 2: Nie­ogra­ni­czo­ne mo­żli­wo­ści kre­acji

Na fo­to­ta­pe­cie mo­żna umie­ścić… wła­sne zdjęcie z wa­ka­cji. Wa­ru­nek jest jed­nak je­den – ta­ka fo­to­gra­fia mu­si zo­stać zro­bio­na pro­fe­sjo­nal­nym apa­ra­tem w roz­dziel­czo­ści umo­żli­wia­jącej wiel­ko­for­ma­to­wy za­druk. Nie­ste­ty – zdjęcia ze smart­fo­na ra­czej nie będą się nada­wać, chy­ba że ko­goś za­do­wo­li wy­ra­źny obraz wi­dzia­ny je­dy­nie z dal­szej od­le­gło­ści. To też jest mo­żli­we, na przy­kład, kie­dy wy­druk wy­ko­rzy­sta się jed­no­ra­zo­wo pod­czas we­se­la czy in­nej im­pre­zy oko­licz­no­ścio­wej.

– Tech­no­lo­gie dru­ku umo­żli­wia­ją wpro­wa­dze­nie do wnętrza emo­cji – twier­dzi Ra­fał Osie­ko­wicz, spe­cja­li­sta od dru­ku wiel­ko­for­ma­to­we­go w Ca­non Pol­ska. – Na­wet za daw­nych lat, kie­dy mo­żli­wo­ści fi­nan­so­we by­ły du­żo skrom­niej­sze, ist­nia­ła spo­ra po­trze­ba in­dy­wi­du­ali­za­cji wnętrz. Ona drze­mie głębo­ko w nas, nie­za­le­żnie od fun­du­szy i ak­tu­al­nych tren­dów.

Na po­twier­dze­nie swo­ich słów Ra­fał Osie­ko­wicz przy­wo­łu­je wspo­mnie­nie se­ria­lu „Cz­ter­dzie­sto­la­te­k”. Miesz­ka­nie se­ria­lo­wej ro­dzi­ny Kar­wow­skich za­in­spi­ro­wa­ło nie­jed­ną pol­ską ro­dzi­nę do zmia­ny wnętrza, szcze­gól­nie do za­mia­ny kla­sycz­nych drzwi na wy­ci­ęte w ścia­nach łu­ki. A dzi­siaj mo­żli­wo­ści kre­acji i wy­różnie­nia wnętrza są o nie­bo wi­ęk­sze, niż pra­wie pół wie­ku te­mu.

Aspekt per­so­na­li­za­cji pod­kre­śla też Mar­ta Na­ra­no­wicz, dy­rek­tor kre­atyw­na w Ca­ro Gro­up, jed­nej z naj­wi­ęk­szych pol­skich firm pro­du­ku­jących de­ko­ra­cje ścien­ne. – Two­rząc pro­po­zy­cję dla okre­ślo­ne­go klien­ta, nie­rzad­ko dru­ku­je­my ta­pe­ty pod kon­kret­ny wy­miar. Klient de­cy­du­je czy wo­li cie­płe bar­wy, czy zim­ne. Mo­że wy­brać tek­stu­rę i sa­mo­dziel­nie skon­fi­gu­ro­wać za­pro­po­no­wa­ny przez nas wzór – prze­ko­nu­je.

Po­wód 3: Spo­sób na eks­klu­zyw­ne wnętrze

Od pew­ne­go cza­su co­raz wi­ęk­szą po­pu­lar­no­ścią cie­szą się ta­pe­ty seg­men­tu pre­mium. To wy­jąt­ko­we pro­jek­ty, two­rzo­ne przez ar­ty­stów i wy­dru­ko­wa­ne na szcze­gól­nych podło­żach. – Licz­ba osób i firm za­in­te­re­so­wa­nych seg­men­tem pre­mium sta­le ro­śnie. To za­rów­no ho­te­le, re­stau­ra­cje, biu­ra, jak i pry­wat­ne miesz­ka­nia wy­ka­ńcza­ne w tak zwa­nym wy­so­kim stan­dar­dzie – wy­li­cza Mar­ta Na­ra­no­wicz.

Naj­wy­ższa ja­ko­ść podło­ża oraz zin­dy­wi­du­ali­zo­wa­ny pro­jekt ar­ty­stycz­ny ma­ją oczy­wi­ście swo­ją ce­nę. A to z ko­lei sta­no­wi du­żą szan­sę… dla bi­zne­su. Nic dziw­ne­go, że prze­wi­dy­wa­nia spe­cja­li­stów ja­sno wska­zu­ją na dy­na­micz­ny roz­wój ryn­ku ho­me de­cor w naj­bli­ższych la­tach.

Po­wód 4: Eko­lo­gia

Aby w pe­łni cie­szyć się wnętrzem ozdo­bio­nym dru­ko­wa­ną ta­pe­tą, war­to uspo­ko­ić swo­je su­mie­nie: w prze­ci­wie­ństwie do tech­no­lo­gii dru­ku wy­ko­rzy­sty­wa­nych jesz­cze kil­ka­na­ście lat te­mu, dzi­siej­szy druk cy­fro­wy ta­pet jest przy­ja­zny dla śro­do­wi­ska i na­sze­go zdro­wia. Se­kret tkwi mi­ędzy in­ny­mi w atra­men­cie – ta­pety do­brych pro­du­cen­tów są dru­ko­wa­ne przy uży­ciu wod­nych atra­men­tów że­lo­wych. -– W tech­no­lo­gii UVgel nic nie od­pa­ro­wy­wu­je, a je­dy­nie zmie­nia po­stać sku­pie­nia. Atra­ment pod­da­ny dzia­ła­niu świa­tła UV po­li­me­ry­zu­je się i przyj­mu­je po­stać sta­łą – wy­ja­śnia Ra­fał Osie­ko­wicz. –Mo­żna wi­ęc fotota­petę bez pro­ble­mu po­wie­sić na­wet nad dzie­ci­ęcym łóżecz­kiem – pre­cy­zu­je eks­pert Ca­non Pol­ska.

Te sło­wa, z wła­sne­go do­świad­cze­nia bi­zne­so­we­go, po­twier­dza Mar­ta Na­ra­no­wicz. – Je­śli cho­dzi o ogól­ne ten­den­cje wnętrzar­skie, to zde­cy­do­wa­nie do­mi­nu­ją dziś pro­duk­ty eko­lo­gicz­ne– mówi przed­sta­wi­ciel­ka Ca­ro Gro­up.

Po­wód 5: Dru­ko­wa­ne wnętrza to nie tyl­ko ścia­ny

Mówi­ąc o dru­ko­wa­nych de­ko­ra­cjach wnętrz, naj­częściej ma­my na my­śli fo­to­ta­pe­ty al­bo obra­zy. Ale spo­so­bów wy­ko­rzy­sta­nia dru­ku w bra­nży ho­me de­cor jest dziś nie­sko­ńcze­nie wie­le. Co­raz wi­ęcej klien­tów ży­czy so­bie na przy­kład za­dru­ko­wa­nej podło­gi al­bo me­bli. Druk po­ja­wia się ta­kże na szkla­nych wi­try­nach skle­pów.

– Ro­zwój dru­ku w bra­nży wnętrzar­skiej ogrom­nie mnie za­sko­czył – przy­zna­je Mag­da­le­na Rzep­ka. – Wca­le się nie dzi­wię, że klien­ci, zda­jąc so­bie spra­wę z te­go, ja­kie są dziś ma­te­ria­ły i mo­żli­wo­ści zadru­ku, chcą mieć coś na­praw­dę in­dy­wi­du­al­ne­go. Ta­ką pe­re­łkę, której nie będzie miał sąsiad. Bo po­przez od­po­wied­nią ara­nża­cję wnętrza po­ka­zu­je­my swój cha­rak­ter, swo­je ma­rze­nia – mówi in­ter­ne­to­wa Pa­ni Ta­pet­ka.

Od pry­wat­nej sy­pial­ni po wiel­ki bi­znes

Wszyst­kie przy­wo­ła­ne cy­ta­ty wy­po­wie­dzi ryn­ko­wych spe­cja­li­stów po­cho­dzą z naj­now­sze­go od­cin­ka pod­ca­stu Ca­non Pol­ska z se­rii „Ro­zmo­wy o dru­ku”. Aby do­kład­nie zgłębić te­mat naj­szyb­ciej roz­wi­ja­jącej się ga­łęzi po­li­gra­fii i wnętrzar­stwa, ta­kże w ujęciu bi­zne­so­wym i tech­no­lo­gicz­nym, do dys­ku­sji ra­zem usia­dła czwór­ka eks­per­tów. Re­zul­tat ich spo­tka­nia to po­nad go­dzin­na au­dy­cja, której bez­płat­nie mo­żna od­słu­chać na stro­nie: https://www.ca­non.pl/bu­si­nes­s/in­si­ght­s/ar­tic­le­s/tren­dy­-w-a­ran­za­cji­-w­ne­trz/.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my Ca­non

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści