Agfa podsumowuje swoją obecność na targach RemaDays Warsaw 2022Poprzedni artykuł 

Przedstawiciele firmy Agfa na stoisku targowym. Od lewej: Marcin Tabaczyński - Key Account Manager, Adriana Piotrowska - Sales Manager Inkjet, Radosław Gałecki - Service Engineer i Grzegorz Patoka - Service Area Coordinator.
Przedstawiciele firmy Agfa na stoisku targowym. Od lewej: Marcin Tabaczyński - Key Account Manager, Adriana Piotrowska - Sales Manager Inkjet, Radosław Gałecki - Service Engineer i Grzegorz Patoka - Service Area Coordinator.

Po rocznej przerwie w centrum wystawienniczym Ptak Warsaw Expo odbyła się kolejna edycja targów branży poligraficzno-reklamowej RemaDays Warsaw. Wśród kilkuset przedsiębiorstw prezentujących na nich swoją ofertę tradycyjnie już znalazła się firma Agfa, która demonstrowała podczas pokazów „na żywo” jedno ze swoich flagowych rozwiązań hybrydowych – ploter Anapurna H2500i LED. Drukowane były w nim różnorodne aplikacje, z zastosowaniem zarówno mediów sztywnych (m.in. dibondu czy szkła), jak i giętkich. Jak podkreślają obecni na stoisku przedstawiciele działu cyfrowego Agfa, tego typu lokalne wydarzenia pozwalają zaprezentować ofertę i potencjał firmy w kontekście zarówno jej rynku macierzystego (poligrafia i reklama), jak też różnych aplikacji przemysłowych.

„RemaDays Warsaw to jedna z tych wystaw branżowych, które idealnie wpisują się w nasze działania o charakterze sprzedażowym i marketingowym – mówi Adriana Piotrowska, Sales Manager Inkjet w polskim oddziale firmy Agfa. – Tegoroczna edycja, z różnych względów, była skromniejsza, zarówno pod względem liczby wystawców, jak i zwiedzających. Ten trend nie jest jednak niczym wyjątkowym – podobne zjawisko dotyka targi globalne, jak Fespa. Natomiast w żaden negatywny sposób nie przekłada się to na jakość i konkretność rozmów prowadzonych na stoisku. Każdy z dni targowych był wypełniony spotkaniami i prezentacjami, więc mieliśmy okazję do rozmów z wieloma obecnymi i potencjalnymi użytkownikami rozwiązań inkjetowych Agfa z Polski, jak też z krajów ościennych. Byli wśród nich zarówno przedstawiciele drukarń, jak też firm przemysłowych. Co istotne, wśród zwiedzających dominowali klienci biznesowi, zainteresowani konkretnymi rozwiązaniami, nowymi inwestycjami, ewentualnie rozbudową istniejących maszyn. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się też nasze specjalistyczne rozwiązania przemysłowe”.

Sukces prezentacji plotera Anapurna H2500i LED

Główną atrakcją stoiska firmy Agfa (wykonanego w dużej mierze z udziałem jej rozwiązań) był jeden z hybrydowych modeli tego producenta – Anapurna H2500i LED. Drukujące dedykowanymi, proekologicznymi atramentami UV LED (z certyfikatem GREENGUARD Gold) urządzenie wykonało podczas targów dziesiątki wydruków z zastosowaniem zarówno podłoży sztywnych, jak i giętkich. „Nasi goście byli pod wrażeniem wyrazistej, głębokiej kolorystyki wydruków realizowanych przez tę maszynę, oraz najwyższej jakości, także w kontekście odwzorowania detali. To potwierdza, że plotery Agfa można z powodzeniem stosować zarówno do dużych brytów, jak i do realizacji prac w mniejszym formacie takich, gdzie istotne są szczegóły. Stąd ich rosnąca popularność w segmencie produkcji przemysłowej np. przy produkcji różnego typu elementów wyposażenia wnętrz czy motywów dekoracyjnych nanoszonych na różnych przedmiotach” – mówi Adriana Piotrowska. Anapurna H2500i LED obsługuje podłoża o szerokości maksymalnej 2,5 m i pracuje z prędkością do 115 m2/h (w trybie „draft”). Maszyna drukuje w trybie CMYKLcLm z dodatkową bielą. Ta ostatnia może być aplikowana w różnych wariantach: przed lub po nadruku wielokolorowym, do nanoszenia elementów wybiórczo bądź w tzw. trybie kanapkowym (kolor/biel/kolor).

Akcesoria ze skóry, elementy mebli i stoisk, laminaty podłogowe...

Adriana Piotrowska podkreśla, że Anapurna H2500i LED oraz inne „hybrydowe” maszyny firmy Agfa, jak też produkowane przez nią atramenty, z równym powodzeniem znajdują zastosowanie w firmach poligraficzno-reklamowych, działających w segmencie Sign & Display, jak też przy produkcji elementów meblarskich, laminatów podłogowych czy asortymentu wykonanego ze skóry: „Targi RemaDays Warsaw w naturalny sposób skierowanego są do firm z segmentu poligraficzno-reklamowego. Z myślą o nich na ploterze realizowane były aplikacje z udziałem mediów najczęściej przez nie wykorzystywanych w kontekście techniki inkjet UV. Jednak ploter ten ma o wiele bardziej wszechstronne zastosowania, których efekty można było zobaczyć nie tylko w postaci wydruków wykonywanych „na żywo” (np. na pleksi do podświetleń), ale też – elementów wyposażenia naszego stoiska. Prezentowaliśmy również próbki asortymentu, który coraz częściej jest zadrukowywany cyfrowo. Z myślą o wybranych segmentach rynkowych powstały wręcz całe projekty technologiczne. Tu warto wymienić choćby Alussa – pakiet rozwiązań, obejmujący know how technologiczne, sprzęt, atramenty i software, dedykowany produkcji z udziałem podłoży skórzanych. Inna ciekawa opcja, bazująca na maszynie InterioJet, dotyczy zadrukowywania laminatów podłogowych”.

Agfa zaprasza na targi Fespa 2022

„Bardzo dziękujemy wszystkim, którzy odwiedzili nas na targach RemaDays Warsaw. Już dziś chcemy też zaanonsować nasz udział w zbliżającej się, kolejnej edycji najważniejszego wydarzenia branżowego dedykowanego produkcji wielkoformatowej – Fespa w Berlinie. Na naszym stoisku znajdzie się kilka maszyn, skierowanych do różnego rodzaju klientów i rynków docelowych. Przygotowujemy m.in. nowe rozwiązanie w ploterach serii Jeti Tauro, nie zabraknie też rozwiązań z zakresu roll-to-roll oraz dedykowanych zastosowaniom soft signage. O wszystkim będziemy informować w osobnych komunikatach” – podsumowuje Adriana Piotrowska.

Na podstawie informacji Poligraficznej Agencji Informacyjnej

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności