„So­lu­tions in Mo­tion”: Sun Che­mi­cal za­pre­zen­to­wał no­we i udo­sko­na­lo­ne roz­wi­ąza­nia dla dru­ku cy­fro­we­go pod­czas tar­gów Fe­spa 2022Poprzedni artykuł 

Po trzy­let­niej prze­rwie fir­ma Sun Che­mi­cal po­now­nie za­pre­zen­to­wa­ła swo­ją kom­plek­so­wą ofer­tę do cy­fro­we­go dru­ku wiel­ko­for­ma­to­we­go na tar­gach Fe­spa 2022.

Pod ha­słem „So­lu­tions in Mo­tio­n”, na pe­łnym wie­lo­barw­nych ak­cen­tów sto­isku pro­mo­wa­ła przede wszyst­kim atra­men­ty do dru­ku wiel­ko- i su­per­wiel­ko­for­ma­to­we­go z se­rii Stre­am­li­ne, far­by de­dy­ko­wa­ne ma­te­ria­łom tek­styl­nym i za­sto­so­wa­niom prze­my­sło­wym oraz roz­wi­ąza­nia mar­ki Su­nJet. Jak pod­kre­śla Krzysz­tof Ostrow­ski – re­pre­zen­tu­jący na Fe­spie pol­ski od­dział Sun Che­mi­cal – za­in­te­re­so­wa­nie ofer­tą fir­my skie­ro­wa­ną do ww. seg­men­tów, jak też na ry­nek apli­ka­cji prze­my­sło­wych, by­ło bar­dzo du­że. Jed­nym z te­ma­tów prze­wod­nich obec­no­ści Sun Che­mi­cal na tar­gach był opra­co­wa­ny przez fir­mę pro­jekt „5R”, uwzględ­nia­jący zgod­no­ść jej dzia­łań z za­sa­da­mi po­li­ty­ki zrów­no­wa­żo­ne­go roz­wo­ju.

„Pow­rót na tar­gi Fe­spa uwa­ża­my za bar­dzo uda­ny – mówi Krzysz­tof Ostrow­ski. – Sto­isko Sun Che­mi­cal od­wie­dzi­li licz­ni go­ście, przede wszyst­kim na­si klien­ci i part­ne­rzy bi­zne­so­wi z ca­łe­go świa­ta. Cie­szy wy­so­ka fre­kwen­cja osób z Pol­ski, z jed­nej stro­ny za­pew­ne z uwa­gi na bli­sko­ść geo­gra­ficz­ną wy­sta­wy od­by­wa­jącej się w Ber­li­nie, z dru­giej – ze względu na po­wrót bra­nży tar­go­wej do pe­łni ży­cia. En­tu­zjazm wy­ni­ka­jący z mo­żli­wo­ści spo­tka­nia się w „tra­dy­cyj­ne­j” prze­strze­ni wy­sta­wien­ni­czej, a nie on­li­ne, był wi­docz­ny na ka­żdym kro­ku. Ta at­mos­fe­ra sprzy­ja­ła spo­tka­niom i roz­mo­wom tar­go­wym, które do­ty­czy­ły na­szych roz­wi­ązań do dru­ku wiel­ko­for­ma­to­we­go, za­rów­no obec­nych, jak i tych two­rzo­nych z my­ślą o przy­szło­ści. Zgod­nie bo­wiem z ha­słem prze­wod­nim obec­no­ści Sun Che­mi­cal na tar­gach – „So­lu­tions in Mo­tio­n” – na­sze roz­wi­ąza­nia wci­ąż ewo­lu­ują, są udo­sko­na­la­ne, mo­dy­fi­ko­wa­ne i do­sto­so­wy­wa­ne do po­trzeb klien­tów i kon­su­men­tów, ale też uwa­run­ko­wań praw­nych, m.in. w kwe­stiach śro­do­wi­sko­wych. Na Fe­spie mie­li­śmy oka­zję do za­anon­so­wa­nia kil­ku pre­mier w na­szej ofer­cie, ale też do przy­po­mnie­nia wa­żnych wy­da­rzeń z ży­cia fir­my z ostat­nich mie­si­ęcy, stra­te­gicz­nych z punk­tu wi­dze­nia seg­men­tu di­gi­tal. Fe­spa by­ła np. pierw­szą glo­bal­ną wy­sta­wą, pod­czas której za­pre­zen­to­wa­li­śmy roz­bu­do­wa­ną ofer­tę z ob­sza­ru tek­sty­li­ów, wzbo­ga­co­ną o roz­wi­ąza­nia prze­jętej przez nas nie­daw­no fir­my Sen­sient Tech­no­lo­gie­s”.

Stre­am­li­ne – wy­so­kiej ja­ko­ści atra­men­ty dla ryn­ku afte­r-mar­ket

Tar­gi Fe­spa by­ły miej­scem kil­ku pre­mie­ro­wych oraz udo­sko­na­lo­nych roz­wi­ązań Sun Che­mi­cal z se­rii Stre­am­li­ne, skie­ro­wa­nych na ryn­ki dru­ku wiel­ko- i su­per­wiel­ko­for­ma­to­we­go. Atra­men­ty te, re­cep­tu­ro­wa­ne z my­ślą o kon­kret­nych plo­te­rach (wy­po­sa­żo­nych w okre­ślo­ny ro­dzaj gło­wic), są z po­wo­dze­niem wdra­ża­ne przez użyt­kow­ni­ków plo­te­rów in­kje­to­wych oraz wod­nych, gwa­ran­tu­jąc – jak za­pew­nia pro­du­cent – ja­ko­ść i wy­daj­no­ść na po­zio­mie fa­brycz­nych tu­szy. Ba­zu­ją one na che­mi­ka­liach o ni­skiej za­pa­cho­wo­ści, po­sia­da­ją też pro­eko­lo­gicz­ny cer­ty­fi­kat Gre­en­gu­ard Gold, po­twier­dza­jący ich ni­ski po­ziom emi­sji przy za­sto­so­wa­niach we­wnętrz­nych.

„Mar­ka Stre­am­li­ne jest od wie­lu lat sy­no­ni­mem naj­wy­ższej kla­sy atra­men­tów – mówi Krzysz­tof Ostrow­ski. – Sta­le pra­cu­je­my nad ich udo­sko­na­la­niem i do­pa­so­wy­wa­niem do ko­lej­nych, po­ja­wia­jących się na ryn­ku wer­sji zna­nych już plo­te­rów, jak też zu­pe­łnie no­wych mo­de­li”.

W kon­te­kście port­fo­lio do dru­ku wiel­ko­for­ma­to­we­go w Ber­li­nie za­de­biu­to­wał m.in. atra­ment Stre­am­li­ne TVL2, skie­ro­wa­ny do użyt­kow­ni­ków eko­sol­wen­to­wych ma­szyn in­kje­to­wych Ro­land Tru­eVis SG2 i VG2, za­dru­ko­wu­jących ma­te­ria­ły ty­pu si­gna­ge, di­sple­je i apli­ka­cje gra­ficz­ne. „Przy je­go re­cep­tu­ro­wa­niu, zgod­nie z za­sa­da­mi 5R, zwróci­li­śmy szcze­gól­ną uwa­gę na ni­ski po­ziom za­pa­cho­wo­ści, po­twier­dzo­ny cer­ty­fi­ka­tem GREENGUARD Gold. Atra­ment ten jest do­stęp­ny w sied­miu wa­rian­tach barw­nych, co roz­sze­rza ga­mut ko­lo­ry­stycz­ny fi­nal­nych za­sto­so­wań. Nie wy­ma­ga on też ja­kich­kol­wiek zmian w usta­wie­niach pro­fi­li barw­nych ma­szyny” – pod­kre­śla Krzysz­tof Ostrow­ski. Atra­ment Stre­am­li­ne TVL2 jest do­stęp­ny w eko­no­micz­nych wor­kach ty­pu po­uch o po­jem­no­ści 500 ml.

Stre­am­li­ne MBS, ko­lej­na tar­go­wa pro­po­zy­cja Sun Che­mi­cal, to eko­sol­wen­to­wy atra­ment in­kje­to­wy, de­dy­ko­wa­ny plo­te­rom z se­rii Mi­ma­ki BS. Jak pod­kre­śla fir­ma, mo­żna go mie­szać z ory­gi­nal­ny­mi atra­mentami Mi­ma­ki BS3, de­dy­ko­wa­nymi ww. urządze­niom (co po­zwa­la ko­rzy­stać z ist­nie­jących pro­fi­li barw­nych), za­cho­wu­jąc od­po­wied­ni po­ziom na­sy­ce­nia barw, wy­daj­no­ści i ja­ko­ści. Ofe­ro­wa­ny w ko­lo­rach CMYK, ofe­ru­je on – na co rów­nież zwra­ca uwa­gę Sun Che­mi­cal – zwi­ęk­szo­ną od­por­no­ść che­micz­ną (co czy­ni go – zda­niem fir­my – ide­al­nym w kon­te­kście np. gra­fi­ki sa­mo­cho­do­wej), lep­szą roz­dziel­czo­ść dru­ku i ni­ski po­ziom za­pa­cho­wo­ści oraz emi­sji (po­twier­dzo­ny GREENGUARD Gold).

Fir­ma pro­mo­wa­ła też Stre­am­li­ne CISS (Con­ti­nu­ous Ink Sup­ply Sy­stem) – sys­tem ci­ągłe­go do­zo­wa­nia atra­men­tów, do­stęp­ny w wa­rian­tach uwzględ­nia­jących plo­te­ry 4-, 6- i 8-ko­lo­ro­we mar­ki Mi­ma­ki. Jak za­pew­nia Sun Che­mi­cal, roz­wi­ąza­nie to (uwzględ­nia­jące 2-li­tro­we wor­ki ty­pu po­uch) gwa­ran­tu­je wi­ęk­szą wy­daj­no­ść niż stan­dar­do­we po­da­wa­nie atra­men­tów z udzia­łem tra­dy­cyj­nych opa­ko­wań ty­pu car­trid­ge i po­zwa­la zmniej­szyć sta­ny ma­ga­zy­no­we ma­te­ria­łów eks­plo­ata­cyj­nych. Fir­ma stwo­rzy­ła je przede wszyst­kim z my­ślą o użyt­kow­ni­kach zu­ży­wa­jących du­że ilo­ści ma­te­ria­łów eks­plo­ata­cyj­nych, którym za­le­ży na nie­prze­rwa­nej pro­duk­cji, re­ali­zo­wa­nej np. pod­czas noc­nej zmia­ny bez in­ge­ren­cji ope­ra­to­ra.

Je­że­li cho­dzi o seg­ment dru­ku su­per­wiel­ko­for­ma­to­we­go, fir­ma za­pre­zen­to­wa­ła m.in. Stre­am­li­ne APY, no­wy pig­men­to­wy atra­ment wod­ny, prze­zna­czo­ny do plo­te­rów wy­po­sa­żo­nych w gło­wi­ce Ky­oce­ra. „Po­dob­nie jak in­ne atra­menty z tej se­rii, za­pew­nia on wy­jąt­ko­wo wy­ra­zi­stą ko­lo­ry­sty­kę i – w po­rów­na­niu z in­ny­mi roz­wi­ąza­nia­mi – ofe­ru­je zna­czące oszczęd­no­ści w ich zu­ży­ciu (na­wet do 30%) oraz krót­ki czas schni­ęcia. Za­pew­nia też ni­ższe kosz­ty ener­gii zwi­ąza­nej z użyt­ko­wa­niem plo­te­ra, m.in. za spra­wą szyb­kie­go roz­ru­chu ma­szy­ny. Du­żą za­le­tą w kon­te­kście za­sto­so­wań we­wnętrz­nych jest je­go ni­ska za­pa­cho­wo­ść” – mówi Krzysz­tof Ostrow­ski.

Ko­lej­na, no­wa pro­po­zy­cja Sun Che­mi­cal dla dru­ka­rń su­per­wiel­ko­for­ma­to­wych to wod­ne atra­men­ty Stre­am­li­ne APR, stwo­rzo­ne z my­ślą o ma­szy­nach wy­po­sa­żo­nych w gło­wi­ce Ri­coh Gen 5.

Na sto­isku by­ły do­stęp­ne prób­ki wy­dru­ków, wy­ko­na­nych z udzia­łem wszyst­kich ww. roz­wi­ązań. Po­za wcze­śniej wy­mie­nio­nym roz­wi­ąza­niem CISS, de­dy­ko­wa­nym plo­te­rom Mi­ma­ki, fir­ma pro­mo­wa­ła też uni­wer­sal­ny sys­tem do­zo­wa­nia atra­men­tów – Stre­am­li­ne ECOPRO ISU (Ink Sup­ply Unit), kom­pa­ty­bil­ny z sze­ro­kim spek­trum urządzeń 4-, 6- bądź 8-ko­lo­ro­wym. Wśród je­go za­let Sun Che­mi­cal wy­mie­nia m.in. zwi­ęk­szo­ną wy­daj­no­ść w ob­sza­rze ma­te­ria­łów eks­plo­ata­cyj­nych, mo­żli­wo­ść nie­prze­rwa­ne­go dru­ko­wa­nia przez wie­le go­dzin bez in­ter­wen­cji ope­ra­to­ra, zre­du­ko­wa­ną po­wierzch­nię nie­zbęd­ną na ma­ga­zy­no­wa­nie atra­men­tów oraz ni­ższą ilo­ść ge­ne­ro­wa­nych od­pa­dów. Stre­am­li­ne ECOPRO ISU uwzględ­nia do­zo­wa­nie atra­men­tów ze spe­cjal­nych, 1- li­tro­wych bu­te­lek, które mo­żna po­now­nie na­pe­łnić.

Tek­sty­lia i apli­ka­cje prze­my­sło­we: ryn­ki z po­ten­cja­łem

Tar­gi Fe­spa by­ły pierw­szym glo­bal­nym wy­da­rze­niem, pod­czas które­go za­pre­zen­to­wa­na zo­sta­ła roz­sze­rzo­na ofer­ta Sun Che­mi­cal, de­dy­ko­wa­na za­dru­ko­wy­wa­niu tek­sty­li­ów. Zna­czącym jej wzmoc­nie­niem by­ło prze­jęcie przez fir­mę – w 2020 ro­ku – Sen­sient Tech­no­lo­gies Cor­po­ra­tion, pro­du­cen­ta farb dla te­go seg­men­tu ryn­ko­we­go. „Wcze­śniej by­ły one wspól­nie pro­mo­wa­ne je­dy­nie pod­czas wir­tu­al­nych wy­da­rzeń, wi­ęc Ber­lin stał się miej­scem dla wła­ści­we­go na­gło­śnie­nia te­go ma­ria­żu – mówi Krzysz­tof Ostrow­ski. – Se­ria farb ory­gi­nal­nie stwo­rzo­nych przez Sen­sient zo­sta­ła już zin­te­gro­wa­na w ra­mach na­szej ofer­ty do tek­sty­li­ów. Tu rów­nież sys­te­ma­tycz­nie wpro­wa­dza­ne są przez nas na ry­nek no­we, wspól­nie roz­wi­ja­ne i udo­sko­na­la­ne roz­wi­ąza­nia”.

Fir­ma pro­mo­wa­ła m.in. wpro­wa­dzo­ne nie­daw­no no­we far­by sub­li­ma­cyj­ne: Elva­Jet Onyx SB (do plo­te­rów z gło­wi­ca­mi Ep­son) i Elva­Jet To­paz SC (do ma­szyn z gło­wi­ca­mi Ky­oce­ra). Uzu­pe­łni­ły one po­zo­sta­łe se­rie, zna­ne z wdro­żeń u klien­tów z ca­łe­go świa­ta (m.in. Xen­nia Ame­thyst, Xen­nia Aga­te, Elva­Jet Opal i Elva­Jet Co­ral). „Tek­sty­lia są bar­dzo wi­docz­ne na tar­gach Fe­spa już od wie­lu lat – mówi Krzysz­tof Ostrow­ski – co wy­ni­ka z ich ro­snące­go zna­cze­nia w kon­te­kście za­sto­so­wań cy­fro­wych, za­stępu­jących tra­dy­cyj­ne tech­ni­ki jak si­to­druk czy tam­pon­druk. Na­sza fir­ma ma tu wie­le do za­ofe­ro­wa­nia, z jed­nej stro­ny dzi­ęki ta­kim fu­zjom jak w przy­pad­ku Sen­sient, z dru­giej – ba­zu­jąc na wie­lo­let­nim do­świad­cze­niu w tym seg­men­cie”.

W ob­sza­rze roz­wi­ązań prze­my­sło­wych Sun Che­mi­cal pro­mo­wał w Ber­li­nie swo­ją sze­ro­ką ofer­tę uwzględ­nia­jącą si­to­druk, tam­pon­druk oraz druk cy­fro­wy. Jest ona de­dy­ko­wa­na różnym ryn­kom i za­sto­so­wa­niom ko­ńco­wym, ta­kże za­awan­so­wa­nym tech­no­lo­gicz­nie.

Su­nJet – dla part­ne­rów OEM i in­te­gra­to­rów sys­te­mo­wych

Su­nJet to stwo­rzo­ny przez Sun Che­mi­cal i DIC od­dział, spe­cja­li­zu­jący się w dru­ku in­kje­to­wym, od lat obec­ny m.in. na tar­gach Fe­spa. Rów­nież w tym ro­ku w Ber­li­nie pre­zen­to­wa­na by­ła je­go kom­plek­so­wa ofer­ta, ba­zu­jąca na bo­ga­tych do­świad­cze­niach i wie­dzy eks­perc­kiej w ob­sza­rze re­cep­tu­ro­wa­nia wy­so­kiej ja­ko­ści atra­men­tów, glo­bal­nej obec­no­ści w kon­te­kście wy­twa­rza­nia, ob­słu­gi ser­wi­so­wej i wspar­cia tech­nicz­ne­go. Na sto­isku pro­mo­wa­na by­ła rów­nież stwo­rzo­na przez DIC i Sun Che­mi­cal tech­no­lo­gia od­ga­zo­wy­wa­nia atra­men­tów in­kje­to­wych – Se­pa­rel. Pro­du­cent pod­kre­śla, że w odróżnie­niu od tra­dy­cyj­nych mem­bran z mi­kro­fil­trem, w znacz­nym stop­niu re­du­ku­je ona po­ziom pa­ro­wa­nia atra­men­tu w cza­sie pro­ce­su je­go od­ga­zo­wy­wa­nia, za­pew­nia­jąc jed­no­cze­śnie spraw­ny pro­ces dru­ko­wa­nia i re­du­ku­jąc kosz­ty, ta­kże te zwi­ąza­ne z czysz­cze­niem sprzętu.

Su­nMo­tion – al­ter­na­ty­wa dla roz­wi­ązań ty­pu bac­klit

W tar­go­we ha­sło Sun Che­mi­cal wpi­sa­ło się jed­no z pro­mo­wa­nych przez fir­mę roz­wi­ązań – Su­nMo­tion, anon­so­wa­ne ja­ko al­ter­na­ty­wa dla sys­te­mów ozna­czeń z podświe­tle­nia­mi (ty­pu bac­klit) czy di­sple­jów LCD i skie­ro­wa­ne do wła­ści­cie­li ma­rek, za­in­te­re­so­wa­nych zwi­ęk­sze­niem atrak­cyj­no­ści swo­je­go bran­du. Nie­wi­dzial­ne go­łym okiem far­by są tu na­no­szo­ne na podło­że wy­ko­na­ne z two­rzy­wa sztucz­ne­go, a stwo­rzo­ne w ten spo­sób wie­lo­war­stwo­we po­wło­ki „o­ży­wa­ją” pod­czas eks­po­zy­cji świa­tłem UV LED. Jak pod­kre­śla pro­du­cent, po­wsta­łe w ten spo­sób obra­zy przy­po­mi­na­ją pe­łno­barw­ne fil­my czy ani­ma­cje, o czym mo­żna by­ło prze­ko­nać się od­wie­dza­jąc sto­isko Sun Che­mi­cal (roz­wi­ąza­nie Sun Mo­tion wy­ko­rzy­sta­no przy je­go pro­jek­to­wa­niu).

Zrów­no­wa­żo­ny roz­wój – jed­nym z te­ma­tów prze­wod­nich

Tar­gi Fe­spa 2022 by­ły dla Sun Che­mi­cal ko­lej­ną oka­zją do za­pre­zen­to­wa­na swo­jej „ma­py dro­go­we­j”, ba­zu­jącej na opra­co­wa­nym przez fir­mę pro­jek­cie „5R” (Reu­se, Re­du­ce, Re­new, Re­cyc­le & Re­de­sign), ukie­run­ko­wa­nym na jak naj­wi­ęk­szą pro­eko­lo­gicz­no­ść jej tech­no­lo­gii i pro­duk­tów. Obej­mu­je on: pro­jek­to­wa­nie pro­duk­tów na no­wo (tak by ce­cho­wa­ła je wy­ższa pro­eko­lo­gicz­no­ść); sto­so­wa­nie ma­te­ria­łów na­da­jących się do po­now­ne­go za­sto­so­wa­nia; re­duk­cję zu­ży­cia ener­gii, wo­dy, su­row­ców, jak też zwi­ęk­sza­nie efek­tyw­no­ści dzia­łal­no­ści dru­ka­rń; wi­ęk­sze zasto­so­wa­nie su­row­ców bio­od­na­wial­nych i re­duk­cję ma­te­ria­łów ba­zu­jących na su­row­cach ko­pal­nych, jak też wspie­ra­nie klien­tów w te­go ty­pu dzia­ła­niach; zwi­ęk­szenie po­zio­mu odzy­sku far­by z ma­ku­la­tu­ry oraz kom­po­sto­wal­no­ści pro­duk­tów po­li­gra­ficz­nych. Pro­gram „5R”, wraz z pro­wa­dzo­ny­mi dzia­ła­nia­mi ba­daw­czo- roz­wo­jo­wy­mi (których ce­lem jest zwi­ęk­szenie pro­eko­lo­gicz­no­ści pro­du­ko­wa­nych przez fir­mę farb, po­włok i kle­jów) jest jed­nym z fi­la­rów re­ali­zo­wa­nej przez Sun Che­mi­cal fi­lo­zo­fii dzia­ła­nia, ba­zu­jące­go na za­sa­dach GOZ i ma po­móc jej w dal­szej re­duk­cji tzw. śla­du węglo­we­go.

„Zrów­no­wa­żo­ny roz­wój to je­den z prio­ry­te­tów dzia­łal­no­ści na­szej fir­my. Prze­sła­nie, zwi­ąza­ne z opra­co­wa­ną przez Sun Che­mi­cal stra­te­gią 5R, jest obec­ne za­rów­no na wy­da­rze­niach glo­bal­nych, np. tar­gach Fe­spa, jak i lo­kal­nych, co naj­do­bit­niej od­da­je te­ma­ty­ka na­szych wy­stąpień pod­czas kon­fe­ren­cji bra­nżo­wych or­ga­ni­zo­wa­nych w Pol­sce. Cie­szy­my się, że po­dob­ne idee przy­świe­ca­ją też na­szym part­ne­rom i – w co­raz wi­ęk­szym stop­niu – ta­kże klien­tom, świa­do­mym od­po­wie­dzial­no­ści za śro­do­wi­sko i kli­mat, a ta­kże zna­jącym ocze­ki­wa­nia kon­su­men­tów w tej kwe­stii. Na­sza ofer­ta za­pre­zen­to­wa­na w Ber­li­nie, skie­ro­wa­na do seg­men­tów ta­kich jak Sign & Di­splay, za­sto­so­wań prze­my­sło­wych czy pro­du­cen­tów tek­sty­li­ów, w du­żej mie­rze wpi­su­je się w ten glo­bal­ny trend. Dzi­ęku­je­my wszyst­kim, którzy od­wie­dzi­li na­sze sto­isko. Za­pra­sza­my też do kon­tak­tu z na­szym pol­skim od­dzia­łem oraz au­to­ry­zo­wa­ny­mi dys­try­bu­to­ra­mi, po­sia­da­jący­mi w swo­jej ofer­cie pro­duk­ty pro­mo­wa­ne pod­czas tar­gów Fe­spa” – pod­su­mo­wu­je Krzysz­tof Ostrow­ski.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści