Hy­bry­do­wa ma­szy­na Mark An­dy Di­gi­tal Pro 3 w dru­kar­ni Em­me­due: roz­sze­rzo­na ofer­ta usług i eks­pan­sja po­za gra­ni­ce WłochPoprzedni artykuł 

Maurizio Maffioli - właściciel Emmedue twierdzi, że technologia cyfrowa jest obecnie integralną i kluczową częścią planu rozwojowego każdej drukarni etykietowej.
Mau­ri­zio Maf­fio­li – wła­ści­ciel Em­me­due twier­dzi, że tech­no­lo­gia cy­fro­wa jest obec­nie in­te­gral­ną i klu­czo­wą częścią pla­nu roz­wo­jo­we­go ka­żdej dru­kar­ni ety­kie­to­wej.

Za­kup ro­lo­wej ma­szy­ny hy­bry­do­wej, pra­cu­jącej w tech­ni­ce to­ne­ro­wej Mark An­dy Di­gi­tal Pro 3 – otwo­rzył przed wło­ską fir­mą Em­me­due Srl no­wy roz­dział w jej hi­sto­rii. Od lat spe­cja­li­zu­je się ona w pro­duk­cji ety­kiet, w tym sa­mo­przy­lep­nych ob­słu­gu­jąc głów­nie klien­tów z lo­kal­ne­go, wło­skie­go ryn­ku. In­we­sty­cja w no­wą ma­szy­nę, ba­zu­jącą na tech­no­lo­gii cy­fro­wej, umo­żli­wi jej eks­pan­sję na ryn­ki za­gra­nicz­ne, głów­nie do sąsied­niej Szwaj­ca­rii. Jak twier­dzi Mau­ri­zio Maf­fio­li – wła­ści­ciel fir­my, druk cy­fro­wy jest obec­nie in­te­gral­ną i nie­zbęd­ną częścią ka­żdej chcącej się roz­wi­jać dru­kar­ni ety­kietowej. Po­zwa­la bo­wiem ob­słu­gi­wać klien­tów, którzy – oprócz prac re­ali­zo­wa­nych w ma­szy­nach flek­so­gra­ficz­nych czy of­f­se­to­wych – chcą zle­cać ta­kże ni­skie na­kła­dy z per­so­na­li­zo­wa­nym tek­stem i gra­fi­ką. Jak do­da­je, ma­szy­na Di­gi­tal Pro 3 sta­ła się w przy­pad­ku Em­me­due ide­al­ną od­po­wie­dzią na te­go ro­dza­ju po­trze­by.

Di­gi­tal Pro 3 – no­we ryn­ki i mo­żli­wo­ści

Fir­ma Em­me­due zo­sta­ła za­ło­żo­na w 1984 r. Jej sie­dzi­bą jest mia­sto Gra­vel­lo­na To­ce, po­ło­żo­ne nie­da­le­ko je­zio­ra Or­ta. Spe­cja­li­zu­je się w pro­duk­cji ety­kiet, głów­nie dla ryn­ku mo­to­ry­za­cyj­ne­go, spo­żyw­cze­go i lo­gi­sty­ki. „Di­gi­tal Pro 3 to pierw­sza w na­szej hi­sto­rii ma­szy­na cy­fro­wa do dru­ko­wa­nia z ro­li na ro­lę – mówi Mau­ri­zio Maf­fio­li. – Ma­my na­dzie­ję, że po­zwo­li nam roz­sze­rzyć klu­czo­we ob­sza­ry dzia­ła­nia m.in. o ry­nek na­po­jów; du­że na­dzie­je wi­ąże­my też ety­kie­ta­mi zle­ca­ny­mi przez pro­du­cen­tów wi­na”.
Di­gi­tal Pro 3 łączy w so­bie ze­spo­ły dru­ku­jące w tech­no­lo­gii cy­fro­wej i flek­so­gra­ficz­nej z mo­du­łem sztan­cu­jącym. Kie­row­nic­two Em­me­due by­ło też pod wra­ża­niem pręd­ko­ści dru­ko­wa­nia, ja­ką ma­szy­na ofe­ru­je tj. 23 m/min. w try­bie CMYK. Jak pod­kre­śla wła­ści­ciel fir­my, wszyst­ko to umo­żli­wi jej re­ali­za­cję ma­łych i śred­nich zle­ceń na różne­go ro­dza­ju podło­żach, bez ko­niecz­no­ści sto­so­wa­nia pri­me­ra. Co wi­ęcej – mo­du­ło­wa bu­do­wa urządze­nia po­zwo­li w przy­szło­ści na je­go roz­bu­do­wę, wraz z ro­snący­mi po­trze­ba­mi i dal­szym roz­wo­jem fir­my.

„Wszyst­ko cze­go ocze­ki­wa­li­śmy od dru­ku cy­fro­we­go”

Em­me­due to pierw­szy wło­ski użyt­kow­nik ma­szy­ny Di­gi­tal Pro 3. Mówi Mau­ri­zio Maf­fio­li: „Od dłu­ższe­go cza­su śle­dzi­łem dzia­łal­no­ść fir­my Mark An­dy w me­diach spo­łecz­no­ścio­wych, przede wszyst­kim na por­ta­lu Lin­ke­dIn. Ogląda­łem ta­kże jej pre­zen­ta­cje do­stęp­ne na ka­na­le Yo­uTu­be. O mo­żli­wo­ściach ma­szy­ny opo­wia­da­ła nam szcze­góło­wo fir­ma FDM Srl – wło­ski dys­try­bu­tor Mark An­dy, który był nie­zwy­kle po­moc­ny i za­an­ga­żo­wa­ny w tę klu­czo­wą dla nas in­we­sty­cję. Co istot­ne, Mark An­dy to fir­ma obec­na od dzie­si­ęcio­le­ci na ryn­ku ety­kiet, zna­na z nie­za­wod­no­ści ma­szy­n”.
„Za­le­ża­ło nam na roz­wi­ąza­niu, które by­ło­by do­pa­so­wa­ne do ak­tu­al­nych po­trzeb Em­me­due, a jed­no­cze­śnie zbie­żne z za­kła­da­nym przez nas dal­szym roz­wo­jem – kon­ty­nu­uje Mówi Mau­ri­zio Maf­fio­li. – Po­szu­ki­wa­li­śmy cy­fro­we­go urządze­nia, dzi­ęki które­mu będzie­my mo­gli wpro­wa­dzić war­to­ści do­da­ne do na­szych pro­duk­tów, a tym sa­mym spe­łnić ocze­ki­wa­nia klien­tów w kon­te­kście ich ro­snące­go zapo­trzebowania na krót­kie se­rie. Przed za­ku­pem Di­gi­tal Pro 3, re­ali­zo­wa­ne one by­ły w tra­dy­cyj­nej tech­no­lo­gii, co wpraw­dzie by­ło sa­tys­fak­cjo­nu­jące z punk­tu wi­dze­nia klien­ta, ale dla nas bar­dzo często nie­opła­cal­ne” .

„Na de­cy­zję o za­ku­pie ma­szy­ny Di­gi­tal Pro 3 wpły­nął fakt, że łączy ona w so­bie licz­ne za­le­ty dru­ku cy­fro­we­go – pod­kre­śla Mau­ri­zio Maf­fio­li. – Prio­ry­te­tem jest dla nas za­wsze wy­so­ka ja­ko­ść dru­ku, je­go po­wta­rzal­no­ść, a ta­kże mo­żli­wo­ść re­ali­zo­wa­nia zle­ceń per­so­na­li­zo­wa­nych oraz ich do­sta­wa w krót­kim cza­sie. Ze­spół flek­so­gra­ficz­ny, w ja­ki wy­po­sa­żo­na jest ta ma­szy­na, po­zwa­la na jed­no­prze­bie­go­we apli­ko­wa­nie la­kie­ru lub fo­lii na zim­no. Z ko­lei se­mi­ro­ta­cyj­na sztan­ca po­zwo­li nam wy­ko­rzy­stać ma­try­ce w wie­lu for­ma­tach, w ja­kich już wcze­śniej pra­co­wa­li­śmy. Z tych względów Di­gi­tal Pro3 to ma­szy­na dla nas ide­al­na”.
En­ri­co Fi­ren­ze, Sa­les Ma­na­ger w fir­mie FDM, do­da­je: „Zda­je­my so­bie spra­wę z te­go, jak wa­żna jest tech­no­lo­gia cy­fro­wa w kon­te­kście roz­wo­ju ca­łe­go współcze­sne­go ryn­ku ety­kiet sa­mo­przy­lep­nych. Zna­jąc wie­lo­let­nie do­świad­cze­nie Mark An­dy w tym seg­men­cie i jej zna­jo­mo­ść te­ma­tu je­ste­śmy prze­ko­na­ni, że Di­gi­tal Pro 3 to roz­wi­ąza­nie do dru­ko­wa­nia i wy­ka­ńcza­nia ety­kiet in­li­ne ide­al­ne za­rów­no dla no­wo po­wsta­łych firm jak też dzia­ła­jących już dru­ka­rń, które po­szu­ku­ją oszczęd­no­ści cza­so­wych i fi­nan­so­wych w ob­sza­rze obrób­ki ko­ńco­wej ety­kiet cy­fro­wych, do­tych­czas re­ali­zo­wa­nej w try­bie of­f-li­ne”.

Di­gi­tal Pro 3 dru­ku­je bez­po­śred­nio z pli­ków PDF z roz­dziel­czo­ścią 1200 dpi i jest wy­po­sa­żo­na w pro­sty w ob­słu­dze RIP. Jak pod­kre­śla pro­du­cent, ma­szy­na ob­słu­gu­je sze­ro­kie spek­trum podło­ży i nie wy­ma­ga ich wcze­śniej­sze­go przy­go­to­wa­nia (np. za po­mo­cą pri­me­ra), co prze­kła­da się na oszczęd­no­ści cza­so­we i fi­nan­so­we.

No­wa in­we­sty­cja z my­ślą o klien­tach

Jak pod­kre­śla Mau­ri­zio Maf­fio­li, sze­ro­kie spek­trum podło­ży sto­so­wa­nych do dru­ko­wa­nia ety­kiet to nie­zwy­kle istot­na za­le­ta Di­gi­tal Pro 3. „Do­bre przy­kła­dy to pa­pier eko­lo­gicz­ny i spe­cjal­ne pa­piery do ety­kiet na wi­na, które są prze­zna­czo­ne do dru­ku of­f­se­to­we­go, a które za­dru­ko­wy­wa­ne w tech­no­lo­gii flek­so­gra­ficz­nej nie da­wa­ły sa­tys­fak­cjo­nu­jących efek­tów. Dzi­ęki niej będzie­my też mo­gli za­pew­nić na­szym klien­tom szyb­sze wy­ko­na­nie wi­ęk­szej niż do­tych­czas ga­my ety­kiet w różnych na­kła­dach, bez kom­pro­mi­su pod względem ja­ko­ści czy po­wta­rzal­no­ści dru­ku. Za­ofe­ru­je­my im ta­kże war­to­ść do­da­ną w części po­prze­dza­jącej druk. Będą mo­gli bo­wiem wcze­śniej oce­nić da­ną ety­kietę fak­tycz­nie wy­ko­na­ną na od­po­wied­nim podło­żu, a nie tyl­ko wi­dzieć jej szkic czy pro­jekt gra­ficz­ny. To po­zwo­li – w ra­zie ko­niecz­no­ści – na szyb­ką zmia­nę gra­fi­ki, for­ma­tu itd.”

Po pe­łnej im­ple­men­ta­cji no­wej ma­szy­ny, fir­ma Em­me­due pla­nu­je roz­sze­rzyć dzia­łal­no­ść w ob­sza­rze e-han­dlu po­przez uru­cho­mie­nie skle­pu in­ter­ne­to­we­go. Będzie on skie­ro­wa­ny do ma­łych i bar­dzo ma­łych pro­du­cen­tów, np. mi­kro­bro­wa­rów czy rze­mie­śl­ni­czych do­staw­ców żyw­no­ści. Te­go ro­dza­ju od­bior­cy – jak pod­kre­śla Mau­ri­zio Maf­fio­li – ocze­ku­ją z jed­nej stro­ny wy­so­kiej ja­ko­ści i wie­lo­let­nie­go do­świad­cze­nia od współpra­cu­jącej z ni­mi dru­kar­ni, z dru­giej – wspar­cia w re­ali­za­cji ma­łych i różno­rod­nych na­kła­dów.

Jo­sep Bal­cells – re­gio­nal­ny szef sprze­da­ży Mark An­dy mówi: „Ma­szy­na Di­gi­tal Pro 3 po­ja­wi­ła się w ofer­cie Mark An­dy we wrze­śniu 2019 ro­ku, pod­czas tar­gów La­be­le­xpo Eu­ro­pe i nie­mal od ra­zu spo­tka­ła się z du­żym za­in­te­re­so­wa­niem. Cie­szy nas fakt, że po­wi­ęk­sza się sta­le gro­no jej użyt­kow­ni­ków na ca­łym świe­cie, cze­go przy­kła­dem jest jej pierw­sza sprze­daż zre­ali­zo­wa­na na ryn­ku wło­skim. Przy­kład Em­me­due po­ka­zu­je jak wie­le jej wdro­że­nie mo­że wnie­ść do dzia­ła­jącej już od wie­lu lat dru­kar­ni ety­kie­to­wej, w ja­ki spo­sób mo­że wpły­nąć na jej roz­wój i po­sze­rzyć jej ofer­tę”.

Jo­sep Bal­cells prze­wi­du­je, że dy­wer­sy­fi­ka­cja pro­duk­tów po­zwo­li Em­me­due po­zy­skać zu­pe­łnie no­we gru­py klien­tów, a wdro­że­nie Di­gi­tal Pro 3 w tej fir­mie sta­nie się in­spi­ra­cją dla in­nych tra­dy­cyj­nych dru­ka­rń flek­so­gra­ficz­nych, których klien­ci ocze­ku­ją co­raz wi­ęk­sze­go zróżni­co­wa­nia za­ma­wia­nych prac. Ma­szy­na Mark An­dy umo­żli­wia bo­wiem wy­daj­ną pro­duk­cję różnych wa­rian­tów ety­kiet w mniej­szych na­kła­dach. To z ko­lei otwie­ra mo­żli­wo­ść po­sze­rze­nia współpra­cy pro­du­cen­ta ety­kiet o lo­kal­nych do­staw­ców, ma­łe fir­my, a na­wet klien­tów in­dy­wi­du­al­nych, którzy po­trze­bu­ją ety­kiet oka­zyj­nie. „Em­me­due to do­sko­na­ły przy­kład dru­kar­ni, która bacz­nie ob­ser­wu­je ry­nek, za­uwa­ża za­cho­dzące w nim zmia­ny i re­agu­je na nie od­po­wied­ni­mi in­we­sty­cja­mi. Cie­szy­my się, że mo­że­my być part­ne­rem tych prze­mia­n” – pod­su­mo­wu­je Jo­sep Bal­cells.

FDM jest au­to­ry­zo­wa­nym przed­sta­wi­cie­lem Mark An­dy od nie­daw­na, ale dys­try­bu­tor ten jest obec­ny na wło­skim ryn­ku ety­kie­to­wym od 1986 ro­ku. Fir­ma współpra­cu­je z sze­ro­kim gro­nem pro­du­cen­tów, ofe­ru­jąc wy­so­kiej ja­ko­ści roz­wi­ąza­nia do wy­twa­rza­nia ety­kiet, a przez nie­mal 40 lat dzia­łal­no­ści zy­ska­ła re­pu­ta­cję na lo­kal­nym ryn­ku w kon­te­kście po­sia­da­nej wie­dzy tech­no­lo­gicz­nej i ofe­ro­wa­ne­go wspar­cia tech­nicz­ne­go. „Je­ste­śmy dum­ni z fak­tu re­pre­zen­to­wa­nia tech­no­lo­gii Mark An­dy we Wło­szech. Cie­szy­my się z pierw­szej wspól­nej in­sta­la­cji, ja­ka zo­sta­nie zre­ali­zo­wa­na w fir­mie Em­me­due i li­czy­my na ko­lej­ne, licz­ne wdro­że­nia ma­szyn te­go pro­du­cen­ta w na­szym kra­ju” – pod­su­mo­wu­je En­ri­co Fi­ren­ze.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej pai.in­fo.pl

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści