Pac­kver­ti­sing, czy­li wy­jąt­ko­we opa­ko­wa­nie klu­czem do sku­tecz­ne­go mar­ke­tin­guPoprzedni artykuł 

Ry­nek e-com­mer­ce bły­ska­wicz­nie się roz­wi­ja – obec­nie on­li­ne ku­pu­je po­nad 23 mln Po­la­ków. Po­le do po­pi­su dla ma­rek jest ogrom­ne, ale kon­ku­ren­cja rów­nież. Ocze­ki­wa­nia klien­tów ro­sną nie tyl­ko wo­bec za­ma­wia­ne­go pro­duk­tu, ale ta­kże opa­ko­wa­nia – li­czy się nie tyl­ko funk­cja, ale ta­kże es­te­ty­ka. Dla­te­go do­sko­na­łym spo­so­bem na wy­różnie­nie jest pac­kver­ti­sing. Ro­zwi­ąza­nie to wspie­ra Ko­ni­ca Mi­nol­ta – której urządze­nia do­sko­na­le spraw­dza­ją się w dru­ku na tek­tu­rze fa­li­stej. Przed­si­ębior­stwo pod­jęło współpra­cę z Glov – pol­ską mar­ką pro­duk­tów i ko­sme­ty­ków dla ko­biet, która do­cie­ra do klien­tów w 60 kra­jach.

Naj­prost­szą de­fi­ni­cją pac­kver­ti­sin­gu jest „re­kla­ma przez opa­ko­wa­nie”. Jed­nak w tym krót­kim zda­niu kry­je się ogrom­ny po­ten­cjał. Ba­da­nia „in­te­rak­tyw­nie.co­m” wy­ka­zu­ją, że aż 91% re­spon­den­tów zwra­ca uwa­gę na wi­zu­al­ną stro­nę opa­ko­wań, co uła­twia im po­dej­mo­wa­nie de­cy­zji za­ku­po­wych. Po­nad­to po­nad 50 proc. osób,

które otrzy­mu­ją za­mówie­nie w nie­stan­dar­do­wym opa­ko­wa­niu, twier­dzi, że chęt­niej sko­rzy­sta z usług tej sa­mej fir­my przy przy­szłych za­mówie­niach.

-„Opa­ko­wa­nie sta­je się nie tyl­ko stro­jem, w którym pro­dukt pre­zen­tu­je się pu­blicz­no­ści, ale naj­po­tężniej­szą dźwi­gnią mar­ke­tin­go­wą i re­kla­mo­wą de­ter­mi­nu­jącą wy­bór klien­tów. Do­brze i po­my­sło­wo wy­gląda­jący pro­dukt zy­sku­je na war­to­ści jesz­cze przed je­go uży­ciem. W ko­ńcu opa­ko­wa­nie jest często pierw­szym i ostat­nim punk­tem kon­tak­tu z kon­su­men­te­m” – mówi Łu­kasz Ku­ra­si­ński,Bu­si­ness De­ve­lop­ment Ma­na­ge­ra Pac­ka­gin­g& Com­mer­cial Mar­ket w fir­mie­Ko­ni­ca Mi­nol­ta Bu­si­ness So­lu­tions Pol­ska.

Ko­ni­ca Mi­nol­ta dzi­ęki swo­im urządze­niom wie­lo­funk­cyj­nym wspie­ra kre­atyw­ną ko­mu­ni­ka­cję. PKG-675i do­sko­na­le spraw­dza się w dru­ku na tek­tu­rze fa­li­stej – jed­no­cze­śnie jed­nym z naj­prost­szych i naj­lep­szych ma­te­ria­łów słu­żących do pa­ko­wa­nia do­wol­ne­go pro­duk­tu. Urządze­nie za­pro­jek­to­wa­ne dla pro­du­cen­tów tek­tu­ry fa­li­stej, prze­twór­ców, dru­kar­ni i wła­ści­cie­li ma­rek po­szu­ku­jących roz­wi­ąza­nia do dru­ku cy­fro­we­go w krót­kich se­riach oka­za­ło się roz­wi­ąza­niem ide­al­nym dla pac­kver­ti­sin­gu fir­my Glov.

Glov wy­różnia się na Świ­ęta

Glov to pol­ska mar­ka ko­sme­ty­ków i pro­duk­tów dla ko­biet, która do­cie­ra obec­nie do od­bior­ców w po­nad 60 kra­jach na świe­cie. Przed­si­ębior­stwo zo­sta­ło za­ło­żo­ne przez Mo­ni­kę Żo­chow­ską i Ewę Du­dzi­c-Fi­la­se­tę, a ich przy­go­da za­częła się 10 lat te­mu od stwo­rze­nia kul­to­wej dziś ręka­wicz­ki do de­ma­ki­ja­żu. Obec­nie sklep in­ter­ne­to­wy obej­mu­je pe­łną ga­mę pro­duk­tów ko­sme­tycz­nych oraz ga­dże­tów.

Fir­ma za­pla­no­wa­ła wy­sy­łkę pro­duk­tów do in­flu­en­ce­rów w Pol­sce i za­gra­ni­cą w spe­cjal­nie za­pro­jek­to­wa­nych świ­ątecz­nych opa­ko­wa­niach, a po­móc mia­ło w tym wła­śnie urządze­nie PKG. Wy­ni­kiem współpra­cy Ko­ni­ca Mi­nol­ta i Glov by­ły fan­ta­stycz­ne opa­ko­wa­nia świ­ątecz­ne, przy­po­mi­na­jące tzw. chri­st­ma­scrac­ker. W ten spo­sób po­wsta­ła prze­pi­ęk­na bo­żo­na­ro­dze­nio­wa ko­lek­cja, która do­ta­rła do sze­ro­kie­go gra­na in­flu­en­ce­rów w Pol­sce oraz za gra­ni­cą.

Tek­tu­ra fa­li­sta – brązo­we zło­to

Tek­tu­ra fa­li­sta, z której po­wsta­ły wy­jąt­ko­we opa­ko­wa­nia wy­ko­rzy­sta­ne w kam­pa­nii fir­my Glov wy­ko­rzy­sty­wa­na by­ła od lat przez dzie­si­ąt­ki bra­nż, a w do­bie pac­kver­ti­sin­gu od­kry­wa ko­lej­ne mo­żli­wo­ści. Ma­te­riał do­sko­na­le do­sto­so­wu­je się do kszta­łtu i ga­ba­ry­tów pro­duk­tu, co po­zwa­la wy­różnić go wi­zu­al­nie, ale też otwie­ra no­we mo­żli­wo­ści w spo­so­bie do­staw i po­zwa­la na oszczęd­no­ści. Ro­zwi­ąza­nie oka­zu­je się ide­al­ne przy sze­ro­kiej ofer­cie i różnych kon­fi­gu­ra­cjach.

-„Co­raz istot­niej­szy dla bra­nży jest zwrot ku per­so­na­li­za­cji pro­duk­tów i usług. Ro­snące za­po­trze­bo­wa­nie na zin­dy­wi­du­ali­zo­wa­ne opa­ko­wa­nia, które są pro­du­ko­wa­ne w ni­skich na­kła­dach i wie­lu wa­rian­tach, zmu­sza do po­szu­ki­wa­nia ja­ko­ścio­wych i opty­mal­nych kosz­to­wo roz­wi­ązań. Opa­ko­wa­nia z tek­tu­ry fa­li­stej spraw­dza­ją się do­sko­na­le m.in. pod­czas różnych ak­cji mar­ke­tin­go­wych, pro­mo­cji li­mi­to­wa­nych edy­cji pro­duk­tów, czy in­nych dzia­łań wy­ma­ga­jących szyb­kie­go pro­ce­su pro­duk­cyj­ne­go oraz sper­so­na­li­zo­wa­nych opa­ko­wań.” – pod­su­mo­wu­je Łu­kasz Ku­ra­si­ński, Bu­si­ness De­ve­lop­ment Ma­na­ger Pac­ka­gin­g& Com­mer­cial Mar­ket w fir­mie Ko­ni­ca Mi­nol­ta Bu­si­ness So­lu­tions Pol­ska.

Wi­ęcej in­for­ma­cji o pro­jek­cie mo­żna zna­le­źć na: LINK

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my Ko­ni­ca Mi­nol­ta

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści