Blisko trzy lata temu firma API Foilmakers, w tym jej polski oddział została przejęta przez Aldus Group. Od tej pory odnotowuje ona stale rosnące wyniki sprzedażowe i systematycznie zwiększa swoje udziały rynkowe w kluczowych dla siebie obszarach.
Kończący się rok, jak podkreśla Katarzyna Kozińska – dyrektor zarządzająca API Folie Polska, jest dla niej również bardzo dobry. Dodając jednocześnie, że jest to efekt – poza wysoką jakością samych produktów wytwarzanych przez firmę – odpowiedniego zintegrowania marki API Foilmakers w strukturach grupy, działań inwestycyjnych (m.in. w nowy sprzęt do konfekcjonowania folii), a także kompleksowości oferty. Uwzględnia ona – poza sprzedażą i dostawą folii – także pełen zakres działań związanych z odpowiednim doborem materiału, pomocą przy jego wdrożeniu, ale też ze wsparciem w realizowanych przez drukarnie procesach technologicznych, zwłaszcza w obszarze uszlachetniania z udziałem folii do cold- i hot stampingu.
„Bliżej klienta”
„To hasło przyświeca naszej działalności od zawsze, ale w ostatnim czasie nabiera szczególnego znaczenia – mówi Katarzyna Kozińska. – Obserwujemy bowiem wzmożone zapotrzebowanie ze strony drukarń opakowaniowych i etykietowych na szeroko rozumiane usługi doradcze. To efekt z jednej strony coraz większego zaawansowana technologicznego maszyn drukujących i uszlachetniających, z drugiej – rosnących oczekiwań i potrzeb ze strony właścicieli marek, którzy poszukują rozwiązań jak najbardziej wydajnych i atrakcyjnych w oczach konsumentów. Ostatnie miesiące przyniosły nam wiele wizyt o charakterze doradczym w drukarniach i co istotne – gros z nich związanych było właśnie z rozbudową parku sprzętowego, a co za tym idzie – wyborem właściwego materiału do uszlachetniania, jego dopasowania do specyfiki realizowanej produkcji. Wiele czasu podczas tego typu spotkań poświęcamy też edukacji w zakresie cold- i hot stampingu, czy też rozwiązywaniu problemów pojawiających się w procesie produkcyjnym. O tych aspektach współpracy z API Folie Polska mówimy też bardzo często podczas konferencji branżowych, w których bierzemy udział, m.in. poświęconych etykietom samoprzylepnym czy opakowaniom”.
„Sprzedaż to tylko element współpracy”
„Z aplikowaniem folii w technologiach na zimno, ale przede wszystkim na gorąco wiąże się bardzo dużo czynników – kontynuuje Katarzyna Kozińska. – Jako wiodący producent materiałów do cold- i hot stampingu posiadamy wieloletnie doświadczenia i wiedzę na temat zachowania się danego produktu w określonych warunkach produkcyjnych, z uwzględnieniem stosowanego parku sprzętowego, elementów maszyn, specyfiki finalnego produktu oraz materiałów stosowanych przy uszlachetnianiu – zarówno w trybie in-line jak i off-line. Tę wiedzę rynkową staramy się przenosić na codzienne kontakty z drukarniami. Jeżeli klient sobie tego życzy, bierzemy aktywny udział w danym projekcie już na wstępnym jego etapie. Doradzamy w doborze folii, biorąc pod uwagę ww. czynniki. Jesteśmy obecni przy wdrożeniu, monitorując cały proces implementacji. Pomagamy też gdy pojawiają się problemy, także te nie związane bezpośrednio z materiałami. Jesteśmy zatem partnerem technologicznym drukarni, nie tylko producentem i dostawcą wysokiej klasy folii. Ten aspekt współpracy z nami dostrzega i docenia coraz więcej firm poligraficznych, wśród których są również międzynarodowe koncerny”.
Teoria i praktyka
Jak dodaje Katarzyna Kozińska, w ramach kompleksowej oferty API Folie Polska klient firmy zyskuje, poza praktycznymi korzyściami wynikającymi z pomocy przy wdrożeniu i eksploatacji, także bogatą wiedzę teoretyczną: „Od lat jesteśmy orędownikami działań związanych z edukowaniem rynku, w tym wszystkich podmiotów tworzących łańcuch dostaw. Nasze szkolenia, także związane z teorią, gdzie prezentujemy rodzaje folii, ich strukturę, zastosowania itd., prowadzimy zarówno wśród drukarń, jak też ich klientów – właścicieli marek. To podejście, jak też coraz większe zaangażowanie API Folie Polska w skali międzynarodowej (odpowiadamy od dłuższego czasu m.in. za rynek niemiecki) owocuje wieloma ciekawymi spotkaniami i kontaktami. Mamy np. za sobą wizyty przedstawicieli dużych międzynarodowych koncernów poligraficznych, zainteresowanych współpracą, ale też uzależniających ją od określonych parametrów, jakie musi spełnić nasz lokalny, podwarszawski zakład produkcyjny. W tym kontekście również pojawiały się elementy związane z profesjonalną, kompleksową obsługą posprzedażowo-doradczą. Cieszymy się, że mogliśmy nie tylko taką zagwarantować, ale też przytoczyć liczne przykłady jej wdrożenia w kontraktach z naszymi obecnymi klientami”.
Szeroka oferta API Foilmakers
Poza wspomnianymi wcześniej foliami do hot stampingu oraz do cold stampingu (stosowanymi w druku offsetowym i fleksograficznym), firma API Folimakers posiada w swojej ofercie także folie pigmentowe i holograficzne. Wszystkie one są wytwarzane w Wielkiej Brytanii i dystrybuowane przez należące do firmy centra logistyczne zlokalizowane w różnych krajach Europy. To – jak dodaje Katarzyna Kozińska – również wpisuje się w strategię bycia bliżej klienta: „Mam tu na myśli z jednej strony aspekt geograficzny, z drugiej – technologiczny. Mając sieć własnych oddziałów, możemy zapewnić klientom sprawną dostawę folii, a także zagwarantować odpowiednie stany magazynowe. W kontekście niestabilnej sytuacji geopolitycznej praktycznie w skali całego świata, jest to niezwykle istotny element współpracy. W naszych oddziałach, również w API Folie Polska, posiadamy wystarczające moce produkcyjne i magazynowe, by zapewnić stabilność dostaw, jak też lokalne konfekcjonowanie folii w zależności od potrzeb klienta. Te aspekty dostrzega stale rosnące ich grono, co bardzo nas cieszy. Zapraszamy zatem do współpracy i do kontaktu z naszym polskim oddziałem. Pozostajemy do Państwa dyspozycji”.
Na podstawie informacji Poligraficznej Agencji Informacyjnej