Pierwsza w Polsce maszyna Fujifilm Revoria Press PC 1120 w firmie Bluejet z GdańskaPoprzedni artykuł 

Agnieszka Głowacka, Wojciech Bartczak (Fujifilm)
Agnieszka Głowacka, Wojciech Bartczak (Fujifilm)

„To jedyna cyfrowa maszyna na rynku, która potrafi wydrukować piękne i równe aple” - tak o pierwszym wdrożonym w Polsce urządzeniu Fujifilm Revoria Press PC 1120 mówi Piotr Kaczorowski, będący – wspólnie z bratem Pawłem – właścicielem firmy Bluejet, która zdecydowała się na zakup tego innowacyjnego rozwiązania. Jak podaje Fujifilm, kolejne kontrakty na dostawę maszyn Revoria do drukarń z naszego kraju są finalizowane, co - zdaniem producenta - potwierdza, że ta stosunkowo nowa maszyna w jego ofercie podbija rynek nie tylko na świecie, ale także w Polsce. Dzieje się tak ze względu na możliwości oferowane przez to urządzenie, które – co potwierdzają użytkownicy tych maszyn – zapewnia im przewagę konkurencyjną.

Bluejet to prężnie działająca, wysoce zautomatyzowana firma, posiadająca bogaty park maszynowy (w tym – jak podaje Piotr Kaczorowski - jako jedyna w Polsce firma poligraficzna mająca 3 roboty wspomagające jej pracę). Od lat stawia na nietuzinkowe rozwiązania, kompleksowość usług, innowacyjność i automatyzację oraz ekologię. Jak zapewniają jej właściciele, słowa „kreatywność, rzetelna obsługa, terminowość, wysoka jakość” mają tu od lat duże znaczenie. Firma stale inwestuje, by móc realizować ciekawe aplikacje, które następnie oferuje swoim klientom. Wszystko po to, by z kolei ich produkt mógł być wydrukowany sprawnie i w wysokiej jakości, a jednocześnie, by wyróżniał markę zleceniodawcy. Na realizację tych założeń pracuje tu niemal 100 osób, które budują sukces firmy. Bluejet obsługuje swoich klientów kompleksowo – od pomysłu, poprzez jego realizację, na dostawie finalnego produktu kończąc i – jak zapewnia Piotr Kaczorowski – nie jest to obsługa standardowa. „Zawsze staramy się kreować nowe pomysły – mówi - oferować nowe rozwiązania i zarażać tymi ideami naszych klientów. Ich realizacja nie byłaby jednak możliwa bez innowacyjnych maszyn, a do takich należy ostatni nasz zakup – Fujifilm Revoria Press PC 1120. Przejęła tu pracę z urządzenia innego producenta i niemal od razu dwukrotnie zwiększyła naszą wydajność w zakresie druku cyfrowego”.

„We wszystkich testach Fujifilm Revoria wypadła najlepiej”

Kiedy w firmie Bluejet pojawił się pomysł zakupu nowszej maszyny do druku cyfrowego, firma przyjrzała się ofercie kilku producentów. Mimo iż z Fujifilm Bluejet współpracuje od lat, ceni sobie tego dostawcę, jego produkty, serwis i wzajemne relacje, to jednak przed każdym zakupem testuje urządzenia różnych producentów. „We wszystkich testach Fujifilm Revoria Press PC 1120 wypadała najlepiej, a w zakresie drukowania równych apli nie ma na rynku żadnej konkurencji – mówi Piotr Kaczorowski. – Innowacyjna, 10-bitowa głębia barw zastosowana w tym rozwiązaniu jest przewagą Fujifilm nad innymi producentami, oferującymi urządzenia bazujące na głębi 8-bitowej”.

Mówi Agnieszka Głowacka, Business Development Manager POD w firmie Fujifilm: „10-bitowa głębia daje możliwość odwzorowania ponad miliarda barw, co gwarantuje jakość na poziomie technologii offsetowej. Revoria zapewnia możliwość drukowania z prędkością do 120 A4 na minutę, niezależnie od podłoża, w tym także stosowanego przy unikalnych produktach końcowych, co otwiera przed użytkownikami tego urządzenia szerokie możliwości”.

Fujifilm Revoria Press PC 1120 umożliwia drukowanie dwustronne, w sześciu kolorach w jednym przebiegu: CMYK plus dwa dodatkowe (do wyboru spośród sześciu dostępnych kolorów specjalnych). Bluejet nie wykorzystuje jeszcze wszystkich funkcji maszyny, ale już zauważa jej znacząco większą wydajność niż urządzenia, na których firma pracowała do tej pory. „Mamy tu znacznie szybsze pasowanie, co powoduje oszczędności czasu. Maszyna automatycznie kontroluje nam też stabilność kolorystyczną w trakcie druku. Dzięki jej automatyzacji mogliśmy kilku naszych pracowników oddelegować do innych zadań, co również stanowi dla nas ograniczenie kosztów” – mówi Piotr Kaczorowski. Co więcej, jak podkreśla, otwiera ona przed użytkownikami także nowe możliwości. Bluejet przymierza się m.in. do drukowania opakowań na maszynie Revoria, które - jak zapowiada Piotr Kaczorowski - z pewnością będą wyróżniały znajdujący się wewnątrz produkt, a także różnego rodzaju zabezpieczeń, z którymi inne maszyny cyfrowe nie dają sobie rady. To jednak tylko niektóre z pomysłów wykorzystania tego innowacyjnego urządzenia. Jak podaje producent dedykowane jest ono m.in. drukarniom, które szukają alternatywnego urządzenia dla mniejszych nakładów, będącego gwarancją opłacalności tego typu produkcji (dotyczy to zarówno drukarń offsetowych czy fleksograficznych). „Revoria Press PC 1120 jest maszyną, będącą doskonałym uzupełnienie dla tradycyjnych technologii – kontynuuje Agnieszka Głowacka. – Jest opłacalna w kontekście drukowania na niej zarówno mniejszych, jak również wysokich nakładów. Wszystko odbywa się tu sprawnie, z najwyższą jakością bez zacięć papieru czy opóźnień”. Jest to możliwe między innymi dzięki podciśnieniowemu podajnikowi do wydruków (również do wydruków bannerowych), który zapewnia sprawne pobieranie długich i trudnych podłoży niezależnie od ich gramatury: „Warto wspomnieć – mówi Agnieszka Głowacka – że Revoria umożliwia zastosowanie w ramach jednego zlecenia dwóch z sześciu dostępnych dodatkowych kolorów. Standardem w maszynie jest CMYK i na nim aktualnie bazuje Bluejet, ale można do niego w dowolnym momencie dodać wybrane dwa kolory specjalne – biały, złoty, srebrny, różowy (gwarantujący najszerszy gamut kolorystyczny – jak zapewnia firma - wśród maszyn pracujących w technologii elektrostatycznej na rynku) czy toner przezroczysty (dla podłoży gładkich bądź fakturowanych). Co warto podkreślić – kolor biały otwiera przed użytkownikami maszyny Revoria inne sektory, jakimi są np. drukowanie etykiet czy zadrukowywanie folii”. Piotr Kaczorowski potwierdza, że wydruki na tych materiałach, ale także innych, z którymi konkurencyjne urządzenia cyfrowe nie dają sobie rady, wyglądają - w przypadku maszyny Revoria - rewelacyjnie. Co więcej – drukowane na tej maszynie folie nie sklejają się w stosie, dzięki specjalnemu modułowi Static Eliminator.

„W zależności od projektu, jaki chcemy wydrukować, tonery specjalne można wykorzystać tu jako podkładowe lub wierzchnie – nanoszone po CMYK-u – dodaje Tomasz Wróblewski, Graphics BD Director w polskim oddziale firmy Fujifilm. – Jako podkładowe kolory wykorzystywane są: złoty, srebrny, biały i różowy, jako wierzchnie - wszystkie wyżej wymienione plus toner przezroczysty, który zapewnia efekt lakieru wybiórczego. Można go również wykorzystać do pokrycia całego wydruku, jak dzieje się to w przypadku wykorzystywania tradycyjnego lakieru. Wszystko to może wpłynąć na atrakcyjność produktu końcowego i umożliwia realizację nawet bardzo skomplikowanych projektów”. „Jednak, co bardzo ważne – podkreśla Piotr Kaczorowski - tego rodzaju procesy musiałyby być realizowane na innych maszynach, a nawet – w przypadku niektórych prac – musiałyby być zlecane na zewnątrz, co znacząco wydłużałoby produkcję. W maszynie Fujifilm Revoria PC1120 może to dziać się w jednym przebiegu, co jest kolejną zaletą tego urządzenia”.

„Możliwości tej maszyny są ogromne, a ogranicza je jedynie wyobraźnia użytkownika – dodaje Agnieszka Głowacka. - Co więcej, może ona być dedykowana zarówno niewielkiej firmie, która ma ciekawy pomysł na drukowanie np. wysokiej jakości zdjęć, albumów czy katalogów artystycznych, bo maszyna osiąga taką jakość i takie nasycenie barw, jakich oczekują tego rodzaju wymagający klienci, ale także większej drukarni, która chce zdywersyfikować swoją produkcję pomiędzy dwie technologie tak, aby była ona bardziej opłacalna bądź dla każdej, która szuka dla siebie nowych kierunków. Tu przykładem mogą być wspomniane opakowania bądź etykiety, które otwierają nowe możliwości przed klientami dotychczas nie działającymi w tych sektorach. Revoria doskonale sprawdzi się także u producentów książek, którzy mogą na niej drukować mniejsze nakłady, ale poradzi sobie też przy wolumenach rzędu 200 tysięcy egzemplarzy i większych”.

Piotr Kaczorowski dodaje: „Ważnym jest, że maszyna ta zapewnia stabilność produkcji i jej jednakową jakość niezależnie od tego, kiedy na niej drukujemy. Nasz klient wie, że zlecając nam pracę w danym miesiącu, otrzyma kolejną tej samej jakości nawet jeśli będzie drukowana po dłuższym czasie. Dzieje się tak za sprawą wysokiej jakości, jaką oferuje to urządzenie, a także certyfikowanych materiałów, jakie dostarcza nam firma Fujifilm. Istotnym elementem znacząco przyspieszającym pracę na tej maszynie jest opatentowany przez Fujifilm system utrwalania. Umożliwia on szybką regulację temperatury odpowiednią do danego podłoża, dzięki czemu drukowanie na podłożach o zmiennych gramaturach, czy w trybie simplex-duplex jest zdecydowanie wydajniejsze niż ma to miejsce u konkurencji”.

„Zaufanie i serwis wsparciem sprzedaży”

Revoria to kolejne już urządzenie firmy Fujifilm, jakie pracuje w firmie Bluejet. Wcześniej firma zakupiła maszyny Inca Onset X3 HS, Inca Onset S20, Uvistar 5024 i Acuity LED 32R. „Nasze relacje z tym dostawcą – mówi Piotr Kaczorowski - budujemy od 12 lat. Zakupione w Fujifilm maszyny cechuje innowacyjność – dotyczy to zarówno urządzenia Revoria, gdzie jesteśmy pierwszym, jak też wcześniejszych, gdy byliśmy jednym z pierwszych użytkowników danego rozwiązania. Wszystkie one pozwoliły nam realizować ambitną strategię rozwoju. Jednak we współpracy z Fujifilm cenimy sobie nie tylko doskonałe urządzenia, jakie oferuje ta firma, ale także jej profesjonalną obsługę sprzedażową i posprzedażową, gdzie zawsze możemy liczyć na jej pomoc. Doceniamy fachowość jej serwisu, ale przede wszystkim profesjonalne doradztwo. Fujifilm, po zapoznaniu się z naszymi potrzebami, oferuje rozwiązania, które dopasowane są do naszych potrzeb. Warto podkreślić, że Revoria została u nas wdrożona bardzo sprawnie, jest intuicyjna w obsłudze, dzięki czemu nasi pracownicy mogli szybko rozpocząć drukowanie na niej. Także proces instalacji urządzenia był na najwyższym poziomie i przebiegał bardzo profesjonalnie, bez żadnych zakłóceń. Można więc powiedzieć, że nie tylko jakość maszyny, ale także nasze zaufanie do firmy Fujifilm i jej serwisu wsparły tę sprzedaż”.

„Ekologia ważna przy każdej inwestycji”

„Maszyna Revoria wpisuje się w jeszcze jeden trend ważny w naszej działalności – mówi Piotr Kaczorowski. - Mam tu na myśli ekologię. Zastosowanie tego urządzenia w codziennej produkcji generuje nam znacznie mniejsze zużycie energii elektrycznej, niż miało to miejsce w przypadku poprzedniej maszyny. Co więcej – mniejsze są straty materiałowe, a tonery, jakie dostarcza nam Fujifilm są również bardziej przyjazne dla środowiska. Wszystko to ma dla nas ogromne znaczenie, bo ekologia jest ważna przy każdej naszej inwestycji. Nie tylko dla nas, ale także dla naszych klientów”. „Również dla Fujifilm ekologia jest ważna. Od wielu lat staramy się oferować produkty, które mają mniejszy negatywny wpływ na środowisko, a sama firma przy procesach produkcji stosuje szereg proekologicznych rozwiązań” – dodaje Tomasz Wróblewski. Automatyzacja pracy, odpowiednie wykorzystywanie zasobów, ograniczanie zużycia mediów – wszystko to w Bluejet ma znaczenie również w aspekcie ekologicznym. „Dlatego nowa, cyfrowa maszyna do drukowania w naszym zakładzie musiała spełniać określone kryteria również w tym zakresie – mówi Piotr Kaczorowski. – Jesteśmy przekonani, że jeszcze wiele jej możliwości przez nami do odkrycia, ale już po tak krótkim okresie eksploatacji jesteśmy z niej bardzo zadowoleni”.

Już wkrótce kolejna maszyna Fujifim w firmie Bluejet

Bluejet pracuje obecnie w systemie trzyzmianowym. Za przygotowanie materiałów odpowiada tu dział DTP oraz zespół freelancerów wspomagających część kreatywną. Za końcowy etap produkcji odpowiada przygotowalnia, hala montażowa i magazynowa oraz prototypownia. Dzięki odpowiedniej powierzchni magazynowej przygotowane materiały mogą tu być przechowywane, a następnie w odpowiednim terminie wysłane we wskazane miejsce. Szeroka specjalizacja firmy, a także kompleksowość usług na którą stawia to przedsiębiorstwo sprawia, że jej odbiorcy to bardzo szeroki wachlarz firm z różnych branż i sektorów: począwszy od agencji reklamowych i domów mediowych, poprzez producentów wszelkiego typu dóbr, na instytucjach finansowych i sieciach handlowych oraz klientach indywidualnych skończywszy zarówno w kraju, ale także w całej Europie. Przed firmą Bluejet kolejna inwestycja i – jak zapewnia Piotr Kaczorowski – ponownie będzie nią rozwiązanie marki Fujifilm – wielkoformatowa maszyna Acuity Ultra R2 5044. „Jej instalacja odbędzie już wkrótce i jesteśmy przekonani, że będzie to kolejne doskonałe urządzenie w naszym parku sprzętowym” – podsumowuje współwłaściciel firmy.

Na podstawie informacji Poligraficznej Agencji Informacyjnej

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności