No­we kon­cep­cyj­ne sne­aker­sy Re­ebok x Bot­ter En­gi­ne­ered by HP to za­po­wie­dź nad­cho­dzących in­no­wa­cjiPoprzedni artykuł 

Pod­czas Pa­ris Fa­shion We­ek, fir­my Re­ebok, HP i New Gu­ards Gro­up pre­zen­to­wa­ły no­wy kon­cept sne­aker­sów, za­pro­jek­to­wa­nych wspól­nie z luk­su­so­wą mar­ką Bot­ter, których de­biut na­stąpił pod­czas jed­ne­go z wy­bie­gów na FW23.

Łącząc etos obu ma­rek, sne­aker­sy Re­ebok x Bot­ter jed­no­czą iko­nicz­ny vin­ta­ge’owo­-pi­łkar­ski styl mar­ki Re­ebok ze sty­lem, z które­go Bot­ter jest zna­ny od 2017 ro­ku za spra­wą wy­jąt­ko­we­go mo­de­lu obu­wia “Ban­ke­r”. De­sign sne­aker­sów Re­ebok x Bot­ter in­spi­ro­wa­ny jest rów­nież od­da­niem i mi­ło­ścią Bot­tera do oce­anu, co pro­jek­tant wy­ra­ził po­przez uni­kal­ny wy­gląd obu­wia, przy­po­mi­na­jący musz­lę mor­ską Mu­rex, przedmiot, który w le­gen­dach grec­ka bo­gi­ni We­nus uży­wa­ła do cze­sa­nia wło­sów.

Nie­zwy­kła for­ma bu­ta zo­sta­ła stwo­rzo­na oraz za­pro­jek­to­wa­na przez ze­spół HP 3D Prin­ting z sie­dzi­bą w Bar­ce­lo­nie przy uży­ciu tech­no­lo­gii HP Mul­ti Jet Fu­sion. Po wy­dru­ko­wa­niu, sza­re sne­aker­sy zo­sta­ły ręcz­nie po­ma­lo­wa­ne, na wzór od­cie­ni Mo­rza Ka­ra­ib­skie­go, który­mi in­spi­ro­wa­na jest ko­lek­cja Bot­te­ra na W23.

Efek­tem ko­ńco­wym jest nie tyl­ko in­no­wa­cyj­ny, luk­su­so­wy eg­zem­plarz obu­wia, ale ta­kże eko­lo­gicz­na al­ter­na­ty­wa dla tra­dy­cyj­nej pro­duk­cji sne­aker­sów. HP Mul­ti Jet Fu­sion stwo­rzo­no w ce­lu in­no­wa­cji pro­jek­to­wa­nia i pro­duk­cji, po­przez uwol­nie­nie pe­łne­go po­ten­cja­łu dru­ku 3D oraz eks­plo­ra­cję tech­nik, które są jesz­cze bar­dziej ener­go­osz­częd­ne i zrów­no­wa­żo­ne. Pro­ces ten kon­cen­tru­je się na tym, aby nie wy­twa­rzać żad­nych od­pa­dów. Wy­ko­rzy­sty­wa­ny ma­te­riał o na­zwie TPU, po re­cy­klin­gu na­da­je się w du­żym stop­niu do po­now­ne­go uży­cia, co mo­że po­móc ogra­ni­czyć nadmier­ną pro­duk­cję od­pa­dów.

„W HP ze­bra­li­śmy gru­pę spe­cja­li­stów z bra­nży obuw­ni­czej pod kie­row­nic­twem Do­na Al­ber­ta, bio­rąc pod uwa­gę je­go 25-let­nie do­świad­cze­nie. Ze­spół ten opra­co­wał kom­plek­so­we roz­wi­ąza­nie, aby po­móc du­żym i ma­łym fir­mom obuw­ni­czym, za­rów­no w bra­nży mo­do­wej, jak i użyt­ko­wej ,w osi­ągni­ęciu ich ce­lów przy uży­ciu tech­no­lo­gii HP Mul­ti Jet Fu­sion” – po­wie­dział Fra­nço­is Mi­nec, Glo­bal He­ad of Po­ly­mers w dzia­le HP Per­so­na­li­za­tion & 3D Prin­ting. „W ten spo­sób za­pew­nia­my no­wy po­ziom swo­bo­dy pro­jek­to­wa­nia, szyb­ki i spraw­ny roz­wój pro­duk­tu oraz eko­lo­gicz­ny pro­ces pro­duk­cji lo­kal­nej. Na­sza współpra­ca z Re­ebo­kiem i Bot­te­rem to do­sko­na­łe wpro­wa­dze­nie no­wo­cze­snych roz­wi­ązań HP do bra­nży obuw­ni­czej.”

Wy­po­wia­da­jąc się o współpra­cy po­mi­ędzy mar­ka­mi Na­than Jo­be, He­ad of Fo­otwe­ar w NGG++, do­dał:
„NGG i Re­ebok ma­ją bo­ga­tą hi­sto­rię w kul­tu­rze stre­et i fa­shion. Klu­czo­we jest, aby współpra­co­wać z oso­ba­mi zmie­rza­jący­mi w tym sa­mym kie­run­ku. Bot­ter jest bar­dzo wa­żną częścią na­szej spo­łecz­no­ści. By­li­śmy szczęśli­wi, że mo­gli­śmy wes­przeć ich show oraz za­pre­zen­to­wać nie­sa­mo­wi­te mo­żli­wo­ści tech­no­lo­gii HP pod­czas te­go wy­da­rze­nia. Ta współpra­ca uka­zu­je podróż, której roz­wój sta­no­wi two­rze­nie co­raz to no­wych kon­cep­cji, a ta­kże ce­le­bru­je kul­tu­rę oraz dzie­dzic­two, kreu­jąc na ich wzór wi­zję przy­szło­ści. Nie mo­że­my się do­cze­kać, aby stwo­rzyć z ni­mi wi­ęcej pro­jek­tów w przy­szło­ści”.

„Je­ste­śmy bar­dzo pod­eks­cy­to­wa­ni mo­żli­wo­ścią po­łącze­nia sił z Re­ebo­kiem i two­rze­nia wspól­nej wi­zji no­wej przy­szło­ści obu­wia i odzie­ży. Na­szym ce­lem jest prze­su­ni­ęcie gra­nic tech­no­lo­gii i zrów­no­wa­żo­ne­go roz­wo­ju przy jed­no­cze­snym uwzględ­nie­niu dzie­dzic­twa Re­ebo­ka” – do­da­li Ru­she­my Bot­ter i Li­si Her­re­brugh z fir­my Bot­ter.

Sne­aker­sy Re­ebok x Bot­ter En­gi­ne­ered by HP to kon­cept, który re­pre­zen­tu­je pierw­szy krok w kie­run­ku in­no­wa­cji i zrów­no­wa­żo­ne­go roz­wo­ju mo­dy, ja­ki Re­ebok wy­ko­nał wraz z New Gu­ards Gro­up, od cza­su prze­jęcia fir­my przez Au­then­tic Brands Gro­up (Au­then­tic). De­biut pro­jek­tu pod­czas Pa­ris Fa­shion We­ek jest sym­bo­lem eks­cy­tu­jących zmian, które przy­nie­sie przy­szło­ść.

„Wie­dzie­li­śmy, że part­ner­stwo z New Gu­ards Gro­up po­zwo­li nam podnie­ść po­przecz­kę, przy­no­sząc kon­su­men­tom no­we, nie­ocze­ki­wa­ne kon­cep­cje” – po­wie­dział Todd Krin­sky, CEO & pre­zes Re­ebok. „Je­stem nie­sa­mo­wi­cie za­do­wo­lo­ny z te­go, co uda­ło nam się osi­ągnąć w tak krót­kim cza­sie, a naj­now­szy pro­jekt z Bot­te­rem i HP po­zwo­lił przed­sta­wić za­le­d­wie przed­smak te­go, co cze­ka nas w ra­mach tej długotermino­wej współpra­cy”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji firm HP oraz Re­ebok

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści