Sto­ra En­so fi­na­li­zu­je sprze­daż pa­pier­ni Ma­xau fir­mie Sch­warz Pro­duk­tionPoprzedni artykuł 

Fot.: Stora Enso
Fot.: Sto­ra En­so

Sto­ra En­so po­in­for­mo­wa­ła o sfi­na­li­zo­wa­niu sprze­da­ży pa­pier­ni Ma­xau (Niem­cy) i wszyst­kich na­le­żących do niej za­so­bów fir­mie Sch­warz Pro­duk­tion, wcho­dzącej w skład Sch­warz Gro­up. Tran­sak­cja, za­anon­so­wa­na 13 wrze­śnia ub.r., zo­sta­ła za­mkni­ęta 1 mar­ca br., po uzy­ska­niu wszyst­kich nie­zbęd­nych zgód i po­zwo­leń. Jej war­to­ść opie­wa na kwo­tę ok. 210 mln eu­ro.

Tran­sak­cja zmniej­szy rocz­ne mo­ce pro­duk­cyj­ne Sto­ra En­so w ob­sza­rze pa­pie­rów su­per­ka­lan­dro­wa­nych (SC) o ok. 530 tys. ton. Ba­zu­jąc na wy­ni­kach kon­cer­nu za 2022 r. ocze­ku­je się, że rocz­ne przy­cho­dy Sto­ra En­so ze sprze­da­ży zmniej­szą się o ok. 385 mln eu­ro. Uw­zględ­nia­jąc ko­rek­ty z dnia za­mkni­ęcia trans­ak­cji, Sto­ra En­so za­ksi­ęgu­je jed­no­ra­zo­wy zysk ze zby­cia w wy­so­ko­ści oko­ło 55 mln eu­ro w zy­sku ope­ra­cyj­nym (wg IFRS) za 1. kwar­tał 2023 ja­ko ele­ment wpły­wa­jący na po­rów­ny­wal­no­ść.

Tran­sak­cja sta­no­wi część anon­so­wa­ne­go wcze­śniej przez Sto­ra En­so pla­nu sprze­da­ży czte­rech z pi­ęciu za­kła­dów pa­pier­ni­czych, na­le­żących do nor­dyc­kie­go kon­cer­nu. Zo­stał on uko­ńczo­ny kil­ka ty­go­dni te­mu, gdy fir­ma pod­pi­sa­ła umo­wę do­ty­czącą sprze­da­ży pa­pier­ni Hyl­te i zre­zy­gno­wa­ła ze zby­cia za­kła­dów An­ja­la. Sprze­daż pa­pier­ni Ny­möl­la (Szwe­cja) zo­sta­ła sfi­na­li­zo­wa­na 2 stycz­nia br. – wraz ze wszyst­ki­mi za­so­ba­mi za­kład prze­jęła fir­ma Sy­lva­mo. Zgod­nie z przy­jętą stra­te­gią, fir­ma za­mie­rza kon­cen­tro­wać swo­ją dzia­łal­no­ść na przy­szło­ścio­wych ob­sza­rach o du­żym po­ten­cja­le dłu­go­ter­mi­no­we­go wzro­stu. Na­le­żą do nich: opa­ko­wa­nia, roz­wi­ąza­nia bu­dow­la­ne oraz in­no­wa­cje w za­kre­sie bio­su­row­ców.

O fir­mie Sch­warz Pro­duk­tion

Sch­warz Pro­duk­tion to mar­ka, pod którą dzia­ła­ją fir­my pro­duk­cyj­ne wcho­dzące w skład Sch­warz Gro­up. Za­trud­nia po­nad 4,5 tys. pra­cow­ni­ków. Fir­ma zaj­mu­je się wy­twa­rza­niem wy­so­kiej ja­ko­ści pro­duk­tów spo­żyw­czych, jak też pro­eko­lo­gicz­nych opa­ko­wań i ma­te­ria­łów na zle­ce­nie sie­ci de­ta­licz­nych Lidl i Kau­fland. Po­za wo­dą mi­ne­ral­ną i na­po­ja­mi chło­dzący­mi, na­le­żące do Sch­warz Pro­duk­tion fir­my pro­du­ku­ją cze­ko­la­dę, su­szo­ne owo­ce, wy­ro­by pie­kar­ni­cze, ka­wę i lo­dy. W ra­mach jej struk­tur dzia­ła­ją też trzy za­kła­dy zaj­mu­jące się re­cy­klin­giem two­rzyw sztucz­nych, sta­no­wi­ąc cen­tral­ny ele­ment uni­kal­ne­go – jak pod­kre­śla fir­ma – cy­klu ma­te­ria­łów ty­pu PET. Wi­ęcej in­for­ma­cji na te­mat Sch­warz Gro­up mo­żna zna­le­źć na stro­nie in­ter­ne­to­wej https://grup­pe.schwa­rz/e­n/.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści