Stora Enso dołącza do projektu Polestar 0, którego celem jest stworzenie do 2030 roku "samochodu neutralnego względem klimatu"Poprzedni artykuł 

Fot.: Stora Enso
Fot.: Stora Enso

Stora Enso nawiązała współpracę ze szwedzką firmą Polestar, produkującą samochody elektryczne. Jej celem jest stworzenie – do 2030 roku – auta, jak określają partnerzy projektu Polestar 0 (tak brzmi jego nazwa), „prawdziwie neutralnego względem klimatu”. Stora Enso dostarczy z myślą o wspomnianym przedsięwzięciu Lignode – bazujący na drewnie biosurowiec, wykorzystywany m.in. w produkcji baterii i akumulatorów.

Projekt Polestar 0 został zainicjowany w 2021 roku, a jego celem jest – jak podaje firma Polestar – stworzenie do 2030 roku samochodu neutralnego względem klimatu w kontekście całego łańcucha dostaw i procesów wytwórczych, wolnego od emisji CO2. Podkreśla ona przy tym, że osiągnięcie owej „pełnej neutralności klimatycznej” jest olbrzymim wyzwaniem w przypadku tak złożonego produktu jakim jest samochód. Stora Enso postanowiła dołączyć do grona partnerów tego ambitnego przedsięwzięcia, dostarczając biosurowiec wykorzystywany w bateriach zasilających pojazd. Mowa o stworzonym przez koncern materiale anodowym Lignode, który miałby stanowić bazę dla akumulatora samochodu Polestar 0 także po jego wprowadzeniu na rynek.

Jak podkreśla Stora Enso, węgiel grafitowy stosowany obecnie w akumulatorach samochodowych jest wydobywany bądź wytwarzany na bazie surowców kopalnych. Stworzony przez firmę materiał Lignode jest wykonany z ligniny pochodzącej ze zrównoważonych upraw leśnych (ponownie zalesianych po wycince) zarządzanych przez koncern na terenie Skandynawii. Stora Enso przekonuje, że zrewolucjonizowanie technologii baterii samochodowych jest niezbędne, by pokryć przyszłe potrzeby w kontekście magazynowania energii. Firma wierzy też, że zastosowanie materiałów odnawialnych jest kluczem walce ze zmianami klimatycznymi.

„Istotą naszego biznesu, jako firmy bazującej na materiałach odnawialnych, jest oferowanie zrównoważonych rozwiązań. Chcąc zachować równowagę pomiędzy naturalnymi ograniczeniami naszej planety a koniecznością zabezpieczenia rosnących potrzeb ekonomicznych i społecznych, cały świat – w tym nasi klienci – potrzebuje transformacji w postaci uniezależnienia się od surowców kopalnych oraz odejścia od zasad gospodarki linearnej. Abyśmy jednak mogli dokonać prawdziwej przemiany, niezbędna jest współpraca. Z tego też względu z olbrzymią radością rozpoczynamy ją z firmą Polestar. Czeka nas inspirująca, ważna droga, której celem jest stworzenie samochodu neutralnego względem klimatu. W przyszłości możemy też wspólnie rozważyć inne opcje współpracy, uwzględniające odnawialne materiały z naszego portfolio” – mówi Johanna Hegelberg, Executive Vice President w dziale Biomaterials firmy Stora Enso.

„Miło nam powitać firmę Stora Enso jako partnera projektu Polestar 0. Jej wiedza i doświadczenie w dziedzinie biosurowców oraz nieustanne zaangażowanie w kwestie zrównoważonego rozwoju oferują olbrzymi potencjał, umożliwiający tworzenie wartościowych rozwiązań dla całej branży motoryzacyjnej. Odejście od materiałów kopalnych w kierunku biosurowców jest niezwykle ważne w kontekście neutralności klimatycznej. Zainicjowana właśnie współpraca pomiędzy naszymi firmami to krok we właściwym kierunku” – dodaje Hans Pehrson, kierujący projektem Polestar 0.

O firmie Polestar

Polestar Automotive Holding UK PLC to szwedzki producent samochodów elektrycznych klasy premium. Firma została założona w 2017 roku przez Volvo Car AB (i jego filie) oraz Zheijang Geely Holding. Dzięki temu Polestar korzysta ze szczególnej synergii technologicznej i inżynieryjnej Siedzibą firmy jest Göteborg (Szwecja), a produkowane przez nią pojazdy są oferowane na rynkach Europy, Ameryki Północnej, Chin i Azji Pacyficznej.

O projekcie Polestar 0

Polestar 0 to strategiczny projekt firmy, której ambicją jest stworzenie do roku 2030 „pierwszego, prawdziwie neutralnego względem klimatu samochodu”. Poprzez zmianę sposobu produkowania samochodów Polestar chce wpłynąć na obniżenie ilości dwutlenku węgla emitowanego do atmosfery. Podejście to uwzględnia współpracę wszystkich podmiotów zaangażowanych w proces powstawania auta i obecnych w całym łańcuchu wartości – od dostawców do firm zajmujących się sprzedażą detaliczną.

Na podstawie informacji Poligraficznej Agencji Informacyjnej

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności