Roy­ston La­bels pre­zen­tu­je na La­be­le­xpo roz­wi­ąza­nia do zrów­no­wa­żo­ne­go ety­kie­to­wa­niaPoprzedni artykuł 

Fir­ma Asa­hi Pho­to­pro­ducts, pio­nier w dzie­dzi­nie roz­wo­ju flek­so­gra­ficz­nych płyt fo­to­po­li­me­ro­wych, po­in­for­mo­wa­ła o na­wi­ąza­niu współpra­cy z Roy­ston La­bels, pro­du­cen­tem wy­so­kiej ja­ko­ści ety­kiet, który od 1984 ro­ku do­star­cza naj­no­wo­cze­śniej­sze roz­wi­ąza­nia w za­kre­sie ety­kiet.

Sie­dzi­ba fir­my znaj­du­je się w Roy­ston, nie­da­le­ko Cam­brid­ge (Wiel­ka Bry­ta­nia) i mo­że po­szczy­cić się naj­no­wo­cze­śniej­szym za­kła­dem pro­duk­cyj­nym oraz ze­spo­łem wy­so­ko wy­kwa­li­fi­ko­wa­nych, wie­lo­krot­nie na­gra­dza­nych eks­per­tów, którzy pro­du­ku­ją oko­ło 500 mi­lio­nów ety­kiet rocz­nie. Do­star­cza­ją ety­kiety sze­ro­kiej ga­mie ma­rek i pro­du­cen­tów kon­trak­to­wych z wie­lu różnych sek­to­rów, w tym z bra­nży ko­sme­tycz­nej, przy­bo­rów to­a­le­to­wych, żyw­no­ści i na­po­jów oraz far­ma­ceu­tycz­nej. Pod­czas La­be­le­xpo Eu­ro­pe fir­ma Asa­hi Pho­to­pro­ducts za­pre­zen­tu­je od­wie­dza­jącym prób­ki ety­kiet na swo­im sto­isku 5a­34, aby po­ka­zać, że przy­szło­ść zrów­no­wa­żo­nej pro­duk­cji ety­kiet jest do­stęp­na już dziś. Tar­gi La­be­le­xpo Eu­ro­pe od­będą się w dniach 11–14 wrze­śnia w Bruk­se­li.

Fir­ma Roy­ston La­bels jest klien­tem Asa­hi od po­nad pi­ęciu lat i ko­rzy­sta z pro­ce­so­ra płyt Asa­hi AWP™ 4385 oraz płyt flek­so­gra­ficz­nych Asa­hi Cle­anPrint AWP™. Fir­ma wy­bra­ła pro­duk­ty Asa­hi ze względu na ich ja­ko­ść, sta­le ro­snący zrów­no­wa­żo­ny roz­wój i wy­jąt­ko­we wspar­cie, ja­kie Asa­hi Pho­to­pro­ducts za­pew­nia swo­im klien­tom.

„Na­sze do­świad­cze­nia z fir­mą Asa­hi i jej li­nią pro­duk­tów AWP™ prze­kro­czy­ły ocze­ki­wa­nia” – po­wie­dział Paul Clay­ton, dy­rek­tor za­rządza­jący fir­my. „Uda­ło nam się osi­ągnąć lep­szą mi­ni­mal­ną ja­ko­ść punk­tu, jed­no­cze­śnie skra­ca­jąc czas pro­duk­cji i two­rząc ulep­szo­ne śro­do­wi­sko pra­cy, So­lvent ZERO, z mniej­szą ilo­ścią od­pa­dów i bez agre­syw­nych che­mi­ka­li­ów. Cie­szy­my się, że mo­że­my współpra­co­wać z Asa­hi przy pro­duk­cji ety­kie­ty dla fik­cyj­nej mar­ki No­ah, która w pe­łni po­ka­że, w ja­ki spo­sób fir­my ta­kie jak na­sza mo­gą zmniej­szyć swój ślad węglo­wy i za­pew­nić swo­im klien­tom bar­dziej zrów­no­wa­żo­ne roz­wi­ąza­nia. Stwo­rzy­li­śmy opa­ko­wa­nie i ety­kie­tę No­ah ja­ko kom­plet­ne, zrów­no­wa­żo­ne roz­wi­ąza­nie dla ma­rek środ­ków hi­gie­ny oso­bi­stej w bra­nży. Na­szym ce­lem jest po­moc mar­kom w za­pre­zen­to­wa­niu ich za­an­ga­żo­wa­nia w zrów­no­wa­żo­ny roz­wój i za­pew­nie­nie kon­su­men­tom bar­dziej eko­lo­gicz­nych opcji. Wa­żną war­to­ścią do­da­ną jest nie­daw­ne osi­ągni­ęcie przez Asa­hi sta­tu­su Car­bon Neu­tral we współpra­cy z Car­bon Trust za pły­ty zmy­wal­ne wo­dą AWP ™ -DEW, przy czym pły­ty AWP™-Cle­anFlat znaj­du­ją się na ko­ńco­wym eta­pie cer­ty­fi­ka­cji Car­bon Neu­tral, co po­ma­ga nam jesz­cze bar­dziej do­ku­men­tu­ją zrów­no­wa­żo­ny roz­wój do­star­cza­nych przez nas roz­wi­ązań w za­kre­sie ety­kiet.

„Roy­ston La­bels jest dla nas wspa­nia­łym klien­tem, kła­dącym du­ży na­cisk na do­star­cza­nie swo­im klien­tom zrów­no­wa­żo­nych roz­wi­ązań w za­kre­sie ety­kie­t” – po­wie­dział Karl Da­vi­son, kie­row­nik od­dzia­łu Asa­hi w Wiel­kiej Bry­ta­nii i Ir­lan­dii. „Na­sze war­to­ści i ce­le są w 100% zgod­ne, po­nie­waż obo­je pra­cu­je­my nad re­duk­cją emi­sji dwu­tlen­ku węgla i śro­do­wi­skiem So­lvent ZERO dla ope­ra­cji flek­so­gra­ficz­nych. Pro­du­ku­jąc przy­kła­do­we ety­kie­ty do dys­try­bu­cji w La­be­le­xpo Eu­ro­pe, pro­du­ko­wa­ne na podło­żu Cle­anFla­ke fir­my Ave­ry Den­ni­son, Roy­ston w dal­szym ci­ągu po­ma­ga sze­rzyć in­for­ma­cję, że zrów­no­wa­żo­na pro­duk­cja ety­kiet jest już dziś mo­żli­wa do osi­ągni­ęcia i że współpra­cu­jąc, mo­że­my jesz­cze bar­dziej zwi­ęk­szyć wska­źni­ki zrów­no­wa­żo­ne­go roz­wo­ju”.

Cle­anFla­ke™ fir­my Ave­ry Den­ni­son za­pew­nia, że ety­kie­ty i klej od­dzie­la­ją się od PET za ka­żdym ra­zem, zwi­ęk­sza­jąc wy­daj­no­ść czy­stych płat­ków PET. Za­pew­nia rów­nież do­sko­na­łą dru­kow­no­ść, przej­rzy­sto­ść i wy­daj­no­ść apli­ka­cji na wszyst­kich ty­pach opa­ko­wań. Wy­ko­rzy­stu­je tech­no­lo­gię kle­je­nia AD Cle­anFla­ke™ no­wej ge­ne­ra­cji fir­my Ave­ry Den­ni­son, która zo­sta­ła spe­cjal­nie za­pro­jek­to­wa­na, aby wspie­rać re­cy­kling opa­ko­wań PET i HDPE, dzi­ęki cze­mu pro­du­cen­ci ety­kiet dba­ją o zrów­no­wa­żo­ny roz­wój.

Clay­ton do­dał: „Nasz pro­jekt zro­dził się z od­po­wie­dzial­no­ści twór­ców za dąże­nie do zrów­no­wa­żo­ne­go roz­wo­ju w pro­jektowaniu. Ka­żdy ele­ment tej ety­kie­ty zo­stał zapro­jektowany tak, aby za­pre­zen­to­wać mo­żli­wo­ści tech­nicz­ne zrów­no­wa­żo­nych pro­ce­sów dru­ko­wa­nia, przy jed­no­cze­snym za­cho­wa­niu mak­sy­mal­ne­go efek­tu wi­zu­al­ne­go i obec­no­ści mar­ki. Za­in­spi­ro­wa­ny pi­ęk­nem na­tu­ry i na­tu­ral­ny­mi fak­tu­ra­mi, ten pro­jekt nie tyl­ko od­da­je ele­gan­cję, ale ta­kże bu­dzi emo­cjo­nal­ne na­wi­ąza­nie do na­szych za­so­bów na­tu­ral­nych, przy­po­mi­na­jąc nam o po­trze­bie pie­lęgno­wa­nia i ochro­ny na­szej pla­ne­ty. Tech­no­lo­gia Ave­ry Den­ni­son Cle­an­fla­ke™ jest za­twier­dzo­ny przez EPBP i APR do re­cy­klin­gu PET i uzna­ny przez Re­cy­Class i APR za mo­no­ma­te­riał do re­cy­klin­gu ko­lo­ro­we­go HDPE.

„Aby za­pew­nić naj­wy­ższą ja­ko­ść tech­nik dru­ku i zdo­bień, za­sto­so­wa­li­śmy tech­no­lo­gię flek­so­gra­fii UV i sitodru­ku ro­ta­cyj­ne­go” – kon­ty­nu­ował Clay­ton. „Sy­stem atra­men­tów to „Du­al Cu­re”, co po­zwa­la nam utwar­dzać atra­men­ty za po­mo­cą lamp LED. W po­rów­na­niu z kon­wen­cjo­nal­ny­mi sys­te­ma­mi su­sze­nia rtęcio­we­go za­pew­nia­ją one znacz­ną oszczęd­no­ść ener­gii, a tym sa­mym mniej­szy ślad węglo­wy, po­nie­waż pod­czas pro­ce­su dru­ko­wa­nia zu­ży­wa się znacz­nie mniej ener­gii. Aby po­pra­wić wy­gląd ety­kie­ty, za­sto­so­wa­li­śmy atra­ment High Lu­ster Si­lver, który wy­dru­ko­wa­li­śmy sa­mo­dziel­nie, ale ta­kże ja­ko ba­zę z półprze­zro­czy­stym ko­lo­ro­wym na­dru­kiem. Wy­bra­li­śmy tę opcję, do­da­jąc do ety­kiet cer­ty­fi­ka­ty zrów­no­wa­żo­ne­go roz­wo­ju i ja­ko al­ter­na­ty­wę dla kon­wen­cjo­nal­nej fo­lii. Do­da­nie ta­kże błysz­czące­go la­kie­ru do­ty­ko­we­go w ce­lu uwy­dat­nie­nia ży­łek li­ścia i skon­tra­sto­wa­nie go z szorst­kim la­kie­rem do­ty­ko­wym sa­me­go li­ścia, to po­łącze­nie po­ma­ga stwo­rzyć wci­ąga­jące wra­że­nia zmy­sło­we. Nie mo­że­my się do­cze­kać mo­żli­wo­ści po­dzie­le­nia się ty­mi osi­ągni­ęcia­mi z od­wie­dza­jący­mi sto­isko Asa­hi na La­be­le­xpo Eu­ro­pe.”

Pły­ty Asa­hi AWP™ Cle­anPrint mo­żna myć wo­dą, co wspie­ra po­de­jście fir­my So­lvent ZERO do roz­wo­ju pro­duk­tów. Pły­ty AWP™-DEW uzy­ska­ły już cer­ty­fi­kat neu­tral­no­ści pod względem emi­sji dwu­tlen­ku węgla we współpra­cy z Car­bon Trust, a pły­ty AWP™-Cle­anFlat znaj­du­ją się obec­nie w ko­ńco­wej fa­zie pro­gra­mu za­twier­dza­nia neu­tral­no­ści pod względem emi­sji dwu­tlen­ku węgla. Obie pły­ty za­pro­jek­to­wa­no z my­ślą o zrów­no­wa­żo­nym roz­wo­ju. Re­du­ku­ją ilo­ść od­pa­dów i wpływ na śro­do­wi­sko, mi­ni­ma­li­zu­jąc zu­ży­cie atra­men­tu i roz­pusz­czal­ni­ka oraz re­du­ku­jąc czas na­rządza­nia i ilo­ść od­pa­dów. A po­nie­waż mo­żna je myć wo­dą, eli­mi­nu­ją po­trze­bę sto­so­wa­nia agre­syw­nych środ­ków che­micz­nych w pro­ce­sie wy­twa­rza­nia płyt.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my Asa­hi Pho­to­pro­ducts

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści