Excel­sior Mar­king przy­spie­sza wy­twa­rza­nie płyt flek­so­gra­ficz­nych dzi­ęki pły­tom Asa­hi Pho­to­pro­ducts AFP™-RPoprzedni artykuł 

Od lewej: Brian Collins (sprzedaż techniczna), Mitchell Kline (technik zajmujący się płytami czołowymi) i Tami Warlop (menedżer ds. grafiki).
Od le­wej: Brian Col­lins (sprze­daż tech­nicz­na), Mit­chell Kli­ne (tech­nik zaj­mu­jący się pły­ta­mi czo­ło­wy­mi) i Ta­mi War­lop (me­ne­dżer ds. gra­fi­ki).

Fir­ma Asa­hi Pho­to­pro­ducts, pio­nier w roz­wo­ju flek­so­gra­ficz­nych płyt fo­to­po­li­me­ro­wych, po­in­for­mo­wa­ła, że fir­ma Excel­sior Mar­king z sie­dzi­bą w Akron w sta­nie Ohio przy­jęła pły­ty flek­so­gra­ficz­ne AFP™-R fir­my Asa­hi Pho­to­pro­ducts o zmniej­szo­nej za­war­to­ści roz­pusz­czal­ni­ka do dru­ko­wa­nia gra­fi­ki flek­so­gra­ficz­nej dla swo­ich klien­tów. Za­ło­żo­na w 1905 ro­ku fir­ma zaj­mu­je się pro­duk­cją wy­ro­bów do zna­ko­wa­nia, która po­za pro­duk­cją flek­so­gra­ficz­nych płyt dru­kar­skich ofe­ru­je rów­nież gra­we­ro­wa­nie me­ta­li, tło­cze­nie me­ta­li i wie­le in­nych. 19 uta­len­to­wa­nych człon­ków ze­spo­łu pra­cu­je nad za­pew­nie­niem wy­jąt­ko­wych usług klien­tom bra­nżo­wym.

„W prze­szło­ści ko­rzy­sta­li­śmy z wie­lu pro­duk­tów Asa­hi” – po­wie­dział Brian Col­lins, kie­row­nik ds. sprze­da­ży tech­nicz­nej w fir­mie Excel­sior. „Obej­mo­wa­ło to pły­ty AFP™-DSF, ro­dzi­nę pły­tek AFP™-BFT, AFPTM-TOP i AFP™-TSP. Pły­ta AFP™-R to pierw­sza pły­ta, przy której współpra­co­wa­li­śmy z dys­try­bu­to­rem Asa­hi, fir­mą Wi­koff Co­lor Cor­po­ra­tion. Oprócz pły­ty AFP™-R na­dal uży­wa­my rów­nież pła­skich płyt BFT i śred­nio twar­dych płyt DSF.

Pły­ta AFP™-R to zmy­wal­na roz­pusz­czal­ni­kiem pły­ta o zmniej­szo­nym wpły­wie na śro­do­wi­sko i zwi­ęk­szo­nej pro­duk­tyw­no­ści przy­go­to­waw­czej i pra­sy. Mo­że za­osz­czędzić 30% na zu­ży­ciu roz­pusz­czal­ni­ka i jest o 50% szyb­szy w wy­twa­rza­niu płyt, oszczędza­jąc czas i ener­gię. Jest to ko­lej­ny ka­mień mi­lo­wy na dro­dze zrów­no­wa­żo­ne­go roz­wo­ju fir­my Asa­hi, po­twier­dza­jący jej za­an­ga­żo­wa­nie w ci­ągłe do­sko­na­le­nie roz­wo­ju pro­duk­tów w rów­no­wa­dze z ochro­ną śro­do­wi­ska. Jest to twar­da pły­ta flek­so­gra­ficz­na do wy­so­kiej ja­ko­ści ela­stycz­nych opa­ko­wań, ety­kiet i za­sto­so­wań pa­pie­ro­wych, cha­rak­te­ry­zu­jąca się kil­ko­ma ulep­sze­nia­mi w po­rów­na­niu ze stan­dar­do­wą pły­tą do my­cia roz­pusz­czal­ni­kiem.

Dla­cze­go uży­wać pły­ty flek­so­gra­ficz­ne AFP™-R?

Ta­mi War­lop, kie­row­nik ds. gra­fi­ki w Excel­sior, za­uwa­żył, że klu­czo­we czyn­ni­ki de­cy­du­jące o prze­jściu na pły­tę Asa­hi o zmniej­szo­nej za­war­to­ści roz­pusz­czal­ni­ka wy­ni­ka­ły przede wszyst­kim z szyb­sze­go cza­su prze­twa­rza­nia. „Dzi­ęki tym pły­tom czas re­ali­za­cji płyt jest krót­szy o oko­ło go­dzi­nę do go­dzi­ny i kwa­dran­sa. Czas wy­my­wa­nia i su­sze­nia jest skróco­ny o po­ło­wę w po­rów­na­niu z in­ny­mi ma­te­ria­ła­mi, których uży­wa­my. I po­wiem, że naj­wa­żniej­szą rze­czą, ja­ką wi­dzi­my w przy­pad­ku płyt AFP™-R, jest kon­sy­sten­cja. Rzad­ko kie­dy mu­si­my zmie­niać usta­wie­nie re­lie­fu z pu­de­łka na pu­de­łko, co jest dla nas ogrom­ne. W przy­pad­ku in­nych te­sto­wa­nych przez nas pro­duk­tów cza­sy na­świe­tla­nia wstecz­ne­go mo­gą się zmie­niać w za­le­żno­ści od par­tii na par­tię, co kosz­tu­je nas czas i wy­si­łek, aby uzy­skać wy­ma­ga­ną ja­ko­ść. Col­lins za­uwa­żył, że ko­lej­nym klu­czo­wym czyn­ni­kiem by­ła mo­żli­wo­ść za­ofe­ro­wa­nia klien­tom tech­no­lo­gii Asa­hi Cle­anPrint. „To dla nich wa­żne” – do­dał – „po­nie­waż osi­ąga­ją lep­szą wy­daj­no­ść pra­sy, po­nie­waż rzad­ko mu­szą za­trzy­my­wać pra­sę w ce­lu oczysz­cze­nia płyt, dzi­ęki cze­mu pły­ty wy­trzy­mu­ją śred­nio dwa ra­zy dłu­żej. Niek­tórzy uży­wa­ją atra­men­tów roz­pusz­czal­ni­ko­wych; in­ni uży­wa­ją atra­men­tów UV. Oba ro­dza­je klien­tów są bar­dzo za­do­wo­lo­ne z tych ta­le­rzy.” Col­lins po­dał, że pro­duk­cja płyt flek­so­gra­ficz­nych sta­no­wi oko­ło 50% dzia­łal­no­ści fir­my.

Pły­ty Cle­anPrint fir­my Asa­hi Pho­to­pro­ducts zo­sta­ły spe­cjal­nie za­pro­jek­to­wa­ne przez in­ży­nie­rów che­mii Asa­hi w ce­lu prze­nie­sie­nia ca­łe­go po­zo­sta­łe­go atra­men­tu na za­dru­ko­wa­ne podło­że, skra­ca­jąc czas na­rządza­nia, zu­ży­cie atra­men­tu i prze­rwy w pra­sie w ce­lu czysz­cze­nia pły­ty, za­pew­nia­jąc jed­no­cze­śnie wy­jąt­ko­wo sta­łą ja­ko­ść.

Ko­lej­ną ko­rzy­ścią dla Excel­sio­ra jest to, że fir­ma zy­ska­ła no­wych klien­tów w wy­ni­ku współpra­cy z Asa­hi Pho­to­pro­ducts i Wi­koff oraz do­da­nia no­wych płyt.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my Asa­hi Pho­to­pro­ducts

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści