GT Eti­ket­ten & La­bels po raz ko­lej­ny in­we­stu­je w ma­szy­ny flek­so­gra­ficz­ne Mark An­dyPoprzedni artykuł 

Maarten van Bergeijk, Gert Talen, Timo Donati i Luke Talen przy jednej z maszyn Mark Andy Evolution zakupionych przez GT Eiketten & Labels Gert Talen z nagrodą przyznaną przez EFTA-Benelux
Ma­ar­ten van Ber­ge­ijk, Gert Ta­len, Ti­mo Do­na­ti i Lu­ke Ta­len przy jed­nej z ma­szyn Mark An­dy Evo­lu­tion za­ku­pio­nych przez GT Ei­ket­ten & La­bels Gert Ta­len z na­gro­dą przy­zna­ną przez EFTA-Be­ne­lux

Gert Ta­len (od które­go imie­nia i na­zwi­ska po­cho­dzi skrót w na­zwie fir­my – GT Eti­ket­ten & La­bels) roz­po­czął pra­cę w bra­nży po­li­gra­ficz­nej w 1988 ro­ku ja­ko ope­ra­tor ma­szy­ny flek­so­gra­ficz­nej. W ko­lej­nych la­tach pa­rał się różny­mi za­jęcia­mi, zy­sku­jąc z cza­sem re­pu­ta­cję oso­by po­tra­fi­ącej się upo­rać z wie­lo­ma pro­ble­ma­mi wy­stępu­jący­mi w pro­ce­sie dru­ko­wa­nia ety­kiet. Zy­skał w efek­cie przy­do­mek „Gert the La­be­l” (do­sł. Gert Ety­kie­ta).

Obec­nie jest wła­ści­cie­lem i oso­bą za­rządza­jącą GT Eti­ket­ten & La­bels, w czym wspie­ra­ją go syn Lu­ke i cór­ka An­na. Dru­kar­nia mie­ści się w Scho­one­be­ek (Ho­lan­dia) na gra­ni­cy nie­miec­ko­-ho­len­der­skiej, co ma po­zy­tyw­ne zna­cze­nie je­śli cho­dzi o ob­słu­gę klien­tów z bra­nży opa­ko­wa­nio­wej z Eu­ro­py Za­chod­niej.

GT Eti­ket­ten & La­bels roz­po­częła dzia­łal­no­ść w 2020 ro­ku, a re­ali­zu­je ją w za­kła­dzie pro­duk­cyj­nym o po­wierzch­ni 1800 m2. Zo­stał on ca­łko­wi­cie prze­bu­do­wa­ny i do­sto­so­wa­ny do pro­duk­cji ety­kie­to­wej, która ru­szy­ła tu we wrze­śniu wspo­mnia­ne­go ro­ku. Fir­ma za­trud­nia 15 osób, a jej rocz­ne przy­cho­dy ze sprze­da­ży z ubie­głe­go ro­ku prze­kro­czy­ły 6,2 mln eu­ro, co ozna­cza 20% wzrost w ujęciu rok do ro­ku. Dru­kar­nia pra­cu­je przez pi­ęć dni w ty­go­dniu z ela­stycz­nym sys­te­mem zmia­no­wo­ści. Za­czy­na­ła od dwóch uży­wa­nych ma­szyn dru­ku­jących, które bar­dzo szyb­ko zo­sta­ły z zy­skiem sprze­da­ne. W ich miej­sce w 2022 ro­ku po­ja­wi­ła się pierw­sza no­wa ma­szyna flek­so­gra­ficz­na Mark An­dy.

By­ła nią Evo­lu­tion E3 w wer­sji 8-ze­spo­ło­wej, za­dru­ko­wu­jąca wstęgę o sze­ro­ko­ści 430 mm. Za­le­d­wie rok później – w sierp­niu 2023 r. – do­łączy­ły do niej dwie ma­szy­ny Evo­lu­tion E5, rów­nież wy­po­sa­żo­ne w 8 ze­spo­łów dru­ku­jących ka­żda, ob­słu­gu­jące wstęgę 430 mm. Wszyst­kie trzy po­sia­da­ją hy­bry­do­we sys­te­my su­sze­nia LED/UV mar­ki GEW i prze­wi­jar­ki tur­ret ABG Vec­tra. Do­dat­ko­we funk­cje, ja­kie uwzględ­nio­no w ich wy­po­sa­że­niu, obej­mu­ją: sys­tem czysz­cze­nia wstęgi Tek­nek, sta­cję ko­ro­no­wa­nia Ve­ta­pho­ne, de­la­m/re­lam, sys­te­my od­wra­ca­nia wstęgi, mo­duł fo­lio­wa­nia na zim­no, au­to­ma­tycz­ny pre­re­gi­ster, sztan­cę, do­ty­ko­wy in­ter­fejs z sys­temem wi­zyj­nym BST Po­wer­sco­pe, jak też ba­zu­jący na ser­wo­na­pędach ko­ńco­wy na­wi­jak o mak­sy­mal­nej śred­ni­cy ro­li 1016mm z pre­cy­zyj­ną re­gu­la­cją na­ci­ągu.

Ma­ar­ten van Ber­ge­ijk, kie­ru­jący fir­mą Pack­tion – która jest lo­kal­nym au­to­ry­zo­wa­nym de­ale­rem Mark An­dy – mówi: „Ma­my tu do czy­nie­nia z wy­so­ko­wy­daj­ny­mi na­rzędzia­mi pro­duk­cyj­ny­mi, ob­słu­gu­jący­mi sze­ro­kie spek­trum podło­ży dru­ko­wych i pra­cu­jący­mi z pręd­ko­ścią 230 m/min. Po­zwo­lą one fir­mie GT Eti­ket­ten & La­bels roz­wi­nąć bi­znes w spo­sób wie­lo­kie­run­ko­wy, ofe­ru­jąc klien­tom in­no­wa­cyj­ne pro­duk­ty de­dy­ko­wa­ne zu­pe­łnie no­wym – w jej przy­pad­ku – seg­men­tom ryn­ko­wym. Obec­ne wy­po­sa­że­nie tej dru­kar­ni to zna­ko­mi­te miej­sce do pre­zen­to­wa­nia naj­now­szych roz­wi­ązań tech­no­lo­gicz­nych Mark An­dy ta­kże in­nym za­in­te­re­so­wa­nym z re­gio­nu kra­jów Be­ne­luk­su. Je­ste­śmy nie­zmier­nie wdzi­ęcz­ni kie­row­nic­twu GT Eti­ket­ten & La­bels za tę mo­żli­wo­ść i ten nie­zwy­kle dla nas cen­ny aspekt współpra­cy”.

Obec­nie oko­ło 80% zle­ceń re­ali­zo­wa­nych przez fir­mę po­cho­dzi z bra­nży spo­żyw­czej, a gro­no klien­tów uzu­pe­łnia­ją od­bior­cy z prze­my­słów lo­gi­stycz­ne­go i far­ma­ceu­tycz­ne­go. W swo­jej pro­duk­cji fir­ma sto­su­je przede wszyst­kim podło­ża pa­pie­ro­we po­wle­czo­ne od stro­ny wierzch­niej, jed­nak Gert Ta­len ob­ser­wu­je na ryn­ku co­raz częst­szy trend ku ma­te­ria­łom ty­pu PP i PE, ta­kże z uwa­gi na mo­żli­wo­ść ich re­cy­klin­gu: „Te­stu­je­my obec­nie zmy­wa­ne wod­ną kle­je, które po­zwo­lą za­osz­czędzić ok. 80% kosz­tów zwi­ąza­nych z re­cy­klin­giem w po­rów­na­niu z obec­nie pro­du­ko­wa­ny ety­kie­ta­mi”. To – jak do­da­je – jest istot­ne w kon­te­kście pre­zen­to­wa­nia się pro­duk­tu, gdyż wi­ęk­sza je­go część jest wi­docz­na po­przez opa­ko­wa­nie. Tę za­le­tę no­wej me­to­dy do­ce­nia­ją zwłasz­cza przed­si­ębior­stwa z bra­nż mi­ęsnej i pie­kar­ni­czej.

Ety­kie­ty, wy­dru­ko­wa­ne w tech­ni­ce flek­so­gra­ficz­nej, mo­gą być też pod­da­ne tło­cze­niu fo­lią na zim­no, la­mi­no­wa­niu bądź la­kie­ro­wa­niu la­kie­rem ma­to­wym, błysz­czącym lub UV. Ma­szy­ny Mark An­dy ofe­ru­ją też funk­cję roz­war­stwia­nia­/łącze­nia, co po­zwa­la dwu­krot­nie zwi­ęk­szyć ob­szar za­dru­ku. Ca­ła pro­duk­cja re­ali­zo­wa­na przez GT Eti­ket­ten & La­bels jest zgod­na ze stan­dar­dem BRC. Klient otrzy­mu­je też ra­por­ty na te­mat mi­gra­cji i da­ne o zgod­no­ści opa­ko­wań ze stan­dar­da­mi obo­wi­ązu­jący­mi w bra­nży spo­żyw­czej. Po­za ety­kie­ta­mi z na­dru­kiem, fir­ma po­sia­da w ofer­cie rów­nież czy­ste ety­kie­ty pro­du­ko­wa­ne na ba­zie różnych pa­pie­rów cer­ty­fi­ko­wa­nych FSC i podło­ży pla­sti­ko­wych. Są one ofe­ro­wa­ne z różny­mi ro­dza­ja­mi kle­ju – od usu­wal­nych, po­przez akry­lo­we per­ma­nent­ne, per­ma­nent­ne ty­pu hot­melt do per­ma­nent­nych mro­żo­nych.

War­to nadmie­nić, że jed­na z ety­kiet wy­pro­du­ko­wa­nych przez GT Eti­ket­ten & La­bels otrzy­ma­ła pre­sti­żo­we wy­różnie­nie w kon­kur­sie or­ga­ni­zo­wa­nym przez sto­wa­rzy­sze­nie EFTA-Be­ne­lux. Cz­te­ro­ko­lo­ro­wa ety­kieta na pa­pie­rze po­wle­ka­nym wy­dru­ko­wa­na w tech­ni­ce flek­so­gra­ficz­nej i pod­da­na utrwa­la­niu w sys­te­mie LED/UV, za­mówio­na przez wła­ści­cie­la mar­ki cze­ko­lad „Den­ner Zar­bit­ter Cre­me”, oka­za­ła się naj­lep­szą w ka­te­go­riach „Opa­ko­wań spo­żyw­czy­ch” i „Opa­ko­wań wy­ko­na­nych w tech­no­lo­gii wąskow­stęgo­we­j”. Na­gro­dy wręczo­no pod­czas spe­cjal­nej uro­czy­sto­ści zor­ga­ni­zo­wa­nej w An­twer­pii. Kie­row­nic­two GT Eti­ket­ten & La­bels za­kła­da, że m.in. dzi­ęki par­ko­wi sprzęto­we­mu zdo­mi­no­wa­ne­mu przez roz­wi­ąza­nia Mark An­dy fir­ma będzie kon­ty­nu­ować suk­ce­sy ryn­ko­we ta­kże w no­wym ro­ku i w ko­lej­nych la­tach.

Ti­mo Do­na­ti, Sa­les Ma­na­ger Mark An­dy, pod­su­mo­wu­je: „Kra­je Be­ne­luk­su to wa­żny i szyb­ko roz­wi­ja­jący się re­gion dla na­szej fir­my. Osi­ąga­my tu zna­czące suk­ce­sy za spra­wą licz­nych sprze­da­ży ma­szyn flek­so­gra­ficz­nych i hy­bry­do­wych. Mark An­dy ma tu naj­wi­ęk­sze udzia­ły ryn­ko­we w ob­sza­rze ma­szyn ety­kie­to­wych z sys­te­ma­mi LED/UV, w czym ol­brzy­mia za­słu­ga na­szych ze­spo­łów od­po­wie­dzial­nych za sprze­daż i wspar­cie tech­nicz­ne – oczy­wi­ście po­za wy­so­kiej kla­sy tech­no­lo­gią, dzi­ęki której na­si klien­ci za­ra­bia­ją pie­ni­ądze. GT Eti­ket­ten & La­bels to świet­ny przy­kład na­szych suk­ce­sów tym re­gionie świa­ta, prze­kła­da­jących się jed­no­cze­śnie na suk­ce­sy klien­ta”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści