W Dniu Ziemi przedsiębiorstwa muszą wysłuchać potrzeb konsumentówPoprzedni artykuł 

22 kwietnia, w Dzień Ziemi, przyłączymy się do światowego ruchu na rzecz ochrony środowiska. Przewiduje się, że do roku 2050 liczba ludności na świecie wzrośnie z obecnych 8 miliardów do 10 miliardów, co podkreśla pilną potrzebę zajęcia się wpływem działalności człowieka na środowisko (według Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju). Pomimo ciągłych obaw związanych z globalnym konfliktem i gospodarką, kwestie ochrony środowiska pozostają priorytetem w programie konsumenckim.

Nasze najnowsze badanie postrzegania opakowań przez konsumentów w Europie (Rethinking Packaging – Consumer Study, 2024) wykazało, że 68% konsumentów uznało zmianę klimatu za swoją główną troskę, przy czym Włochy zajmują najwyższe miejsce – 77%. Europejscy respondenci również w przeważającej mierze twierdzili, że zrównoważony styl życia stał się „ważniejszy” lub „bardzo ważny” w ciągu ostatnich dwóch lat (62%).

Rośnie zaufanie do praktyk recyklingu – prawie połowa (49%) ankietowanych stwierdziła, że obecnie poddaje recyklingowi więcej niż rok temu. Badanie wykazało również, że 82% konsumentów jest przekonanych, że potrafi odróżnić opakowania nadające się do recyklingu od nienadających się do recyklingu, co wskazuje na aktywne uczestnictwo, większą wiedzę i świadomość.

Prawie 80 procent wszystkich odpadów z tworzyw sztucznych, jakie kiedykolwiek wytworzył człowiek, nadal znajduje się w środowisku (poddaj recyklingowi) i ma długotrwały wpływ na siedliska i nasze środowisko. Recykling odpadów opakowaniowych – zarówno włóknistych, jak i plastikowych – w pobliżu miejsca konsumpcji jest sprawą najwyższej wagi, a ponowne wykorzystanie opakowań będzie tego uzupełnieniem. Nie będzie pasować na każdą okazję, ale tam, gdzie tak się dzieje, dobrze byłoby ją wspierać.

Sztywne butelki PET są doskonałym przykładem wysokiego poziomu zbiórki i recyklingu. Może się to udać, jeśli uda nam się pokazać konsumentowi wiarygodną nagrodę za jego wysiłki w zakresie sortowania i recyklingu.

Pragniemy, aby PPWR stał się drogowskazem dla branży. Wreszcie, wszelkie przepisy muszą uwzględniać wymagania konsumentów. Konsumenci wolą dziś jednorazowe, używane opakowania kartonowe od systemów opakowań wielokrotnego użytku. Wdrożenie wszelkich regulacji odpowiadających potrzebom konsumentów zajmie więcej czasu. Dlatego chcielibyśmy, aby PPWR był przejrzysty i łatwy do zrozumienia. Nagroda dla nas wszystkich będzie ogromna.

Dzień Ziemi w przejmujący sposób przypomina o znaczeniu materiałów nadających się w sposób naturalny do recyklingu, ponieważ przybliżamy społeczeństwo do osiągnięcia naszego wspólnego celu, jakim jest zrównoważona gospodarka o obiegu zamkniętym. Jesteśmy dumni z naszej roli – wraz z konsumentami – w przyczynianiu się do zdrowego ekosystemu. Jesteśmy odpowiedzialni za przesuwanie granic z naszej strony w kierunku dodatkowej i ciągłej redukcji emisji.

Winfried Muehling, dyrektor ds. marketingu i komunikacji w stowarzyszeniu Pro Carton

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności