Podczas targów drupa 2024 w ramach kampanii „The Power to Move” firma Canon zaprezentuje możliwości druku warstwowego na wystawie „World Unseen”. Pokazane zostanie zarówno działanie takiego druku na emocje odbiorcy, jak i to w jaki sposób obrazowanie i druk wzbogacają zarówno ludzkie życie jak i działalność firm. Goście stoiska (w hali 8a) będą mogli poznać wszystkie korzyści, jakie daje kontakt z drukiem warstwowym, przyglądając się przykładom licznych inicjatyw z obszaru społecznej odpowiedzialności biznesu, a także zastosowaniom w branży handlu detalicznego.
W ramach „The Core” – immersyjnej, multisensorycznej przestrzeni w samym sercu stoiska – firma Canon pokazuje, w jaki sposób druk może angażować ludzi poprzez wzbudzanie ich emocji, a jednocześnie poprzez ich wzajemną współpracę, wspomaga transformację firmy. Głównym elementem „The Core” jest adaptacja niedawnej kwietniowej kampanii „World Unseen” stworzonej dla osób z dysfunkcją wzroku w londyńskim Somerset House we współpracy z Królewskim Narodowym Instytutem Osób Niewidomych (RNIB). Wystawa w tej formule dostępna wyłącznie podczas jedenastu dni targów drupa pokazuje, w jaki sposób można doświadczać obrazów poprzez dotyk i jak przy użyciu druku warstwowego można opowiadać różne historie, komunikować się i działać na emocje odbiorcy. Na stoisku firmy Canon prezentowane są również technologie do druku warstwowego – urządzenie Arizona 2300 FLXflow i oprogramowanie PRISMAelevate XL – oraz liczne przykłady samego druku. Wśród nich można znaleźć teksturowane elementy wystroju wnętrz, czy przykłady zastosowania w branży handlu detalicznego – rozwiązania stworzone dla norweskiej kwiaciarni Fiori oraz niemieckiej sieci sklepów meblowych POCO.
W okresie od 5 do 7 kwietnia 2024 r. Canon Europe we współpracy z RNIB zaprosił osoby z dysfunkcją wzroku a także osoby, które nie doświadczają tego problemu, na wystawę „World Unseen”. Odwiedzający wystawę zorganizowaną w Somerset House mogli zapoznać się ze zdjęciami światowej sławy fotografów. Każdemu obrazowi towarzyszyły opisy głosowe i ścieżki dźwiękowe, a także warstwowe wydruki zdjęć i opisy w alfabecie Braille’a, przygotowane na urządzeniu Arizona 2300 FLXflow przy użyciu oprogramowania PRISMAelevate XL. Dzięki drukowi warstwowemu, odwiedzający mogli poznawać – poprzez dotyk – poszczególne elementy obrazu, takie jak: kształty, wyróżnione obszary i tekstury. Mogli więc doświadczać, zdjęć dotykając ich i wizualizując sobie to, co one przedstawiają. Dla osób bez problemów z widzeniem dostępne były symulacje różnych wad wzroku, dzięki którym mogli zrozumieć, jak inni doświadczają świata.
Oprócz wydruków z wystawy „World Unseen”, odwiedzający stoisko Canon na targach drupa mogą poznać także różne przykłady użycia druku teksturowanego w innych branżach. Dostępne są witraże i fototapety i instalacje stworzone dla norweskiej kwiaciarni Fiori, a także teksturowane elementy wystroju wnętrz sklepów z meblami niemieckiej sieci POCO.
W ramach kampanii „The Power to Move” firma Canon akcentuje priorytetowe obszary innowacji, transformacji cyfrowej i współpracy w oparciu o jej najnowsze technologie i oprogramowanie umożliwiające transformację biznesową. Odwiedzający stoisko mogą przekonać się o efektywności i wydajności urządzeń Arizona 2300 FLXflow. Dzięki wszechstronnej gamie podłoży – od zwykłych materiałów ekspozycyjnych i szyldów, aż po trudne w obsłudze – drewno, szkło czy metal – urządzenia Arizona zapewniają wysokiej jakości kreatywne wydruki, spełniając jednocześnie wymagania związane z kwestiami automatyzacji i wydajności produkcji. Dzięki oprogramowaniu PRISMAelevate XL, które umożliwia druk warstwowy o wysokości do 4 mm, druk teksturowany nadaje się idealnie do tworzenia wyróżniających się efektów w przypadku wystroju wnętrz sklepów i mieszkań, a także w handlu detalicznym.
Mathew Faulkner, EMEA Marketing & Innovation Director, Wide Format Printing Group, Canon Europe powiedział: „Jesteśmy dumni z naszego kompleksowego portfolio technologii druku, tworząc unikatowe i praktyczne zastosowania, które otwierają niezliczone możliwości dla dostawców usług drukarskich. Wystawa ‘World Unseen’ to tylko jeden z wielu przykładów możliwości, jakie można osiągnąć dzięki technologii Canon. Serdecznie zapraszamy odwiedzających targi drupa, nie tylko do obejrzenia ‘The Core’, gdzie mogą bezpośrednio poznać siłę tych obrazów, ale także do poznania możliwości rozwoju biznesu, które prezentowane są w różnych strefach na naszym stoisku.”
Po targach drupa obrazy stworzone na wystawę „World Unseen” zostaną zaprezentowane w różnych lokalizacjach w regionie EMEA. Dzięki temu pozna je szersza publiczność, a jednocześnie będzie to zachęta dla lokalnych dostawców usług druku do odkrywania możliwości, jakie daje druk warstwowy.
Szczegółowe informacje o możliwościach druku warstwowego dostępne są na stronie: https://www.canon.pl/business/products/software/prisma-elevate-xl/
Szczegółowe informacje o urządzeniu Arizona dostępne są na stronie: https://www.canon.pl/business/products/large-format-printers/arizona-2300-series/
Na podstawie informacji firmy Canon