Ko­ni­ca Mi­nol­ta świ­ętu­je suk­ces tar­gów dru­pa – po­nad 200 sprze­da­nych ma­szyn na tar­gachPoprzedni artykuł 

Oko­ło 170 000 od­wie­dza­jących przy­by­ło na naj­wi­ęk­sze i naj­wa­żniej­sze na świe­cie tar­gi roz­wi­ązań dru­kar­skich i opa­ko­wa­nio­wych – dru­pa, które od­by­ły się w dniach 28.05–07.06.2024 w Düs­sel­dor­fie. 80% go­ści przy­je­cha­ło z za­gra­ni­cy, z ca­łe­go świa­ta. Mi­mo że był to spa­dek w sto­sun­ku do ogól­nych sta­ty­styk z 2016, Ko­ni­ca Mi­nol­ta zwi­ęk­szy­ła po­pu­lar­no­ść swo­je­go sto­iska, a licz­ba od­wie­dza­jących na sto­isku fir­my znacz­nie prze­kro­czy­ła najśmiel­sze prze­wi­dy­wa­nia.

Pod­czas tar­gów zo­sta­ło sprze­da­nych po­nad 200 ma­szyn Ko­ni­ca Mi­nol­ta, która jak wi­dać nie­usta­jąco umac­nia swo­ją po­zy­cję li­de­ra na ryn­ku dru­ku cy­fro­we­go. Sto­isko fir­my o po­wierzch­ni 2.400 m2, zlo­ka­li­zo­wa­ne na dwóch pi­ętrach, by­ło si­ód­mym co do wiel­ko­ści na tar­gach dru­pa i przy­ci­ągnęło wie­lu za­in­te­re­so­wa­nych. Ze­spo­ły sprze­da­ży i wspar­cia by­ły głów­nie eu­ro­pej­skie, ale do­łączy­ła do nich rów­nież sil­na re­pre­zen­ta­cja glo­bal­na – od Bra­zy­lii po Ko­reę, od Islan­dii po RPA i od Ja­po­nii po Syd­ney.

Prze­nie­sie­nie zmien­nych da­nych na wy­ższy po­ziom

Obec­no­ść fir­my Ko­ni­ca Mi­nol­ta na tar­gach dru­pa mia­ła na ce­lu po­ka­za­nie świa­tu 20 pre­mier ma­szyn, in­no­wa­cji w opro­gra­mo­wa­niu i sze­re­gu roz­wi­ązań w ta­kich ob­sza­rach jak druk ko­mer­cyj­ny, druk ety­kiet, druk opa­ko­wań, a ta­kże druk prze­my­sło­wy, ze szcze­gól­nym uwzględ­nie­niem ta­kich aspek­tów jak trans­for­ma­cja cy­fro­wa i zrów­no­wa­żo­ny roz­wój. Ko­ni­ca Mi­nol­ta po­ka­za­ła, w ja­ki spo­sób mo­żna prze­nie­ść zmien­ne da­ne na wy­ższy po­ziom, wy­ko­rzy­stu­jąc sztucz­ną in­te­li­gen­cję.

Ko­ni­ca Mi­nol­ta za­de­mon­stro­wa­ła, jak od­dziel­ne pro­ce­sy ta­kie jak fo­lio­wa­nie, la­kie­ro­wa­nie, dru­ko­wa­nie i su­sze­nie, mo­żna po­łączyć w je­den w pe­łni zin­te­gro­wa­ny cykl pro­duk­cyj­ny, w którym Al­pha­Jet fir­my MGI jest cen­tral­nym punk­tem. Po­ka­za­li­śmy ko­rzy­ści pły­nące z kom­plet­nej dru­kar­ni jed­no­prze­bie­go­wej. Był to po­kaz naj­bar­dziej za­awan­so­wa­nych, kom­plek­so­wych, cy­fro­wych li­nii pro­duk­cyj­nych in­te­li­gent­nej dru­kar­ni, ja­kie kie­dy­kol­wiek po­kazano pu­blicz­nie. Pod­kre­ślił on pio­nier­ską trans­for­ma­cję cy­fro­wą na nie­spo­ty­ka­ną ska­lę. Odwie­dza­jący mo­gli z bli­ska zo­ba­czyć, w ja­ki spo­sób Ko­ni­ca Mi­nol­ta ho­li­stycz­nie łączy wie­dzę spe­cja­li­stycz­ną, po­ma­ga­jąc klien­tom w ich trans­for­ma­cji cy­fro­wej i ren­tow­nym roz­wo­ju ich dzia­łal­no­ści w du­chu eko­no­micz­ne­go i zrów­no­wa­żo­ne­go roz­wo­ju.

Sil­ny na­cisk na zrów­no­wa­żo­ny roz­wój

Przez 11 dni na sto­isku kła­dzio­no du­ży na­cisk na zrów­no­wa­żo­ny roz­wój, war­to­ść dru­ku i na to, w ja­ki spo­sób klien­ci mo­gą „do­strzec po­ten­cjał w przy­szło­ści dru­ku”, co jest głów­nym prze­sła­niem fir­my Ko­ni­ca Mi­nol­ta. Li­der tech­no­lo­gicz­ny za­de­mon­stro­wał spo­so­by zrów­no­wa­żo­nej pro­duk­cji zgod­nie z fi­lo­zo­fią Prze­my­słu 5.0. Uda­ło się to osi­ągnąć dzi­ęki tech­no­lo­gii wspo­ma­ga­jącej i oszczęd­no­ściom wy­ni­ka­jącym z po­pra­wy ca­łko­wi­tej prze­pu­sto­wo­ści wszyst­kich pro­ce­sów, nie tyl­ko dru­ko­wa­nia.

Wa­żnym ce­lem Ko­ni­ca Mi­nol­ta by­ło po­ka­za­nie, w ja­ki spo­sób pe­łna ga­ma ma­szyn cy­fro­wych mo­że po­móc klien­tom w ich cy­fro­wej trans­for­ma­cji. Po­cząw­szy od po­pu­lar­nej ma­szyny Ac­cu­rio­Press C14000e, która zo­sta­ła już za­in­sta­lo­wa­na na ca­łym świe­cie, aż po ma­szyny cy­fro­we do dru­ku ety­kiet z se­rii Ac­cu­rio­La­bel, które osi­ągnęły re­kor­do­wą licz­bę 1.500 in­sta­la­cji.

Cy­fro­wy sys­tem zdo­bie­nia JETvar­nish 3D Web 400 fir­my MGI – który jest ide­al­nym uzu­pe­łnie­niem Ac­cu­rio­La­bel 400 fir­my Ko­ni­ca Mi­nol­ta – zdo­był pre­sti­żo­wą na­gro­dę EDP (Eu­ro­pe­an Di­gi­tal Press As­so­cia­tion) Di­gi­tal Em­bel­li­sh­ment Pac­ka­ging, która jest uho­no­ro­wa­niem naj­lep­szych in­no­wa­cji.

Na­stęp­na ge­ne­ra­cja ma­szyn atra­men­to­wych HS-UV fir­my Ko­ni­ca Mi­nol­ta – Ac­cu­rio­Jet 60000, która zo­sta­ła po raz pierw­szy za­pre­zen­to­wa­na pu­blicz­nie, by­ła jed­ną z wa­żnych atrak­cji wśród 30 sys­te­mów dzia­ła­jących na ży­wo na sto­isku Ko­ni­ca Mi­nol­ta. Ten wy­so­kiej kla­sy mo­del jest zgod­ny z ja­ko­ścią i tech­no­lo­gią se­rii Ac­cu­rio­Jet KM-1e i cha­rak­te­ry­zu­je się nie­zwy­kłą wy­daj­no­ścią 6.000 ar­ku­szy B2 na go­dzi­nę (sph), a ta­kże do­sko­na­łą ja­ko­ścią obra­zu.

Ko­lej­ną ma­szy­ną, która mia­ła swo­ją świa­to­wą pre­mie­rę na tar­gach dru­pa, by­ła ma­szy­na Ko­ni­ca Mi­nol­ta Ac­cu­rio­Press C84hc, która wy­ko­rzy­stu­je to­ner o wy­so­kiej chro­ma­tycz­no­ści do spój­ne­go dru­ko­wa­nia ja­snych, ży­wych ko­lo­rów.

Wpływ tech­no­lo­gii na przy­szło­ść

Pod­czas dru­py Ko­ni­ca Mi­nol­ta po­ka­za­ła bez­pre­ce­den­so­we kon­fi­gu­ra­cje i no­we za­sto­so­wa­nia dla swo­ich ma­szyn. Wszyst­kie te roz­wi­ąza­nia ma­ją po­móc zbu­do­wać prze­wa­gę kon­ku­ren­cyj­ną dru­kar­niom ko­mer­cyj­nym, fir­mom pro­duk­cyj­nym, pro­jek­tan­tom i agen­cjom pro­jek­to­wym czy re­kla­mo­wym. Nie za­bra­kło rów­nież in­nych uni­kal­nych pro­gra­mów, w tym pre­mie­ry „Ex Kan­sei” – opro­gra­mo­wa­nia pre­dyk­cyj­ne­go opar­te­go na spo­strze­że­niach z za­kre­su ey­e-trac­kin­gu.

Dążąc do roz­bu­dze­nia chęci pe­łne­go wy­ko­rzy­sta­nia mo­żli­wo­ści dru­ku, Ko­ni­ca Mi­nol­ta za­pre­zen­to­wa­ła swo­ją wi­zję cy­fro­wej trans­for­ma­cji w dru­kar­ni przy­szło­ści. Istot­ny aspekt de­mon­stra­cji do­ty­czył efek­tyw­ne­go wy­ko­rzy­sta­nia sprzętu cy­fro­we­go, ze szcze­gól­nym uwzględ­nie­niem au­to­ma­ty­za­cji dru­ku i tech­no­lo­gii wspo­ma­ga­jących. Ko­lej­ny­mi atrak­cja­mi by­ły zdal­ne ope­ra­cje ser­wi­so­we fir­my Ko­ni­ca Mi­nol­ta, a ta­kże apli­ka­cja na smart­fo­ny AIRe­Link, spe­cja­li­stycz­ne na­rzędzie dla tech­ni­ków ser­wi­so­wych.

Wy­jąt­ko­we wy­ni­ki osi­ągni­ęte dzi­ęki uni­kal­ne­mu po­de­jściu

Olaf Lo­renz, dy­rek­tor ge­ne­ral­ny ds. mar­ke­tin­gu mi­ędzy­na­ro­do­we­go w Ko­ni­ca Mi­nol­ta Bu­si­ness So­lu­tions Eu­ro­pe, po­wie­dział: „Tym ra­zem, bar­dziej niż kie­dy­kol­wiek na tar­gach dru­pa, za­sto­so­wa­li­śmy wy­jąt­ko­we po­de­jście, de­mon­stru­jąc kom­plek­so­we pro­ce­sy dru­ku. Osi­ągnęli­śmy wy­jąt­ko­we re­zul­ta­ty, a wszyst­ko to w zgo­dzie z za­ło­że­nia­mi Prze­my­słu 5.0. Na­sza pre­zen­ta­cja ga­my no­wych ma­szyn dru­kar­skich z to­ne­rem i atra­men­tem po­ka­za­ła, w ja­ki spo­sób te tech­no­lo­gie wza­jem­nie się uzu­pe­łnia­ją.

Na­sze in­te­rak­tyw­ne kio­ski do za­ma­wia­nia wy­dru­ków wy­kro­czy­ły da­le­ko po­za stan­dar­do­wą pre­zen­ta­cję sprzętu, pre­zen­tu­jąc na­sze no­wo­cze­sne po­de­jście dru­ku. Z opi­nii od­wie­dza­jących wie­my, że by­li oni pod wra­że­niem i uda­ło nam się ich za­in­spi­ro­wać. Po­mo­gli­śmy klien­tom do­strzec po­ten­cjał dru­ku, otwie­ra­jąc no­we mo­żli­wo­ści, które nie­sie przy­szło­ść. Je­ste­śmy świad­ka­mi prze­jścia z dru­ku ana­lo­go­we­go na cy­fro­wy i nie da się te­go zja­wi­ska po­wstrzy­mać”. Olaf Lo­renz do­dał: „To by­ła mo­ja pi­ąta dru­pa, z której je­stem naj­bar­dziej dum­ny.”

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my Ko­ni­ca Mi­nol­ta

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści