Około 170 000 odwiedzających przybyło na największe i najważniejsze na świecie targi rozwiązań drukarskich i opakowaniowych – drupa, które odbyły się w dniach 28.05-07.06.2024 w Düsseldorfie. 80% gości przyjechało z zagranicy, z całego świata. Mimo że był to spadek w stosunku do ogólnych statystyk z 2016, Konica Minolta zwiększyła popularność swojego stoiska, a liczba odwiedzających na stoisku firmy znacznie przekroczyła najśmielsze przewidywania.
Podczas targów zostało sprzedanych ponad 200 maszyn Konica Minolta, która jak widać nieustająco umacnia swoją pozycję lidera na rynku druku cyfrowego. Stoisko firmy o powierzchni 2.400 m2, zlokalizowane na dwóch piętrach, było siódmym co do wielkości na targach drupa i przyciągnęło wielu zainteresowanych. Zespoły sprzedaży i wsparcia były głównie europejskie, ale dołączyła do nich również silna reprezentacja globalna - od Brazylii po Koreę, od Islandii po RPA i od Japonii po Sydney.
Przeniesienie zmiennych danych na wyższy poziom
Obecność firmy Konica Minolta na targach drupa miała na celu pokazanie światu 20 premier maszyn, innowacji w oprogramowaniu i szeregu rozwiązań w takich obszarach jak druk komercyjny, druk etykiet, druk opakowań, a także druk przemysłowy, ze szczególnym uwzględnieniem takich aspektów jak transformacja cyfrowa i zrównoważony rozwój. Konica Minolta pokazała, w jaki sposób można przenieść zmienne dane na wyższy poziom, wykorzystując sztuczną inteligencję.
Konica Minolta zademonstrowała, jak oddzielne procesy takie jak foliowanie, lakierowanie, drukowanie i suszenie, można połączyć w jeden w pełni zintegrowany cykl produkcyjny, w którym AlphaJet firmy MGI jest centralnym punktem. Pokazaliśmy korzyści płynące z kompletnej drukarni jednoprzebiegowej. Był to pokaz najbardziej zaawansowanych, kompleksowych, cyfrowych linii produkcyjnych inteligentnej drukarni, jakie kiedykolwiek pokazano publicznie. Podkreślił on pionierską transformację cyfrową na niespotykaną skalę. Odwiedzający mogli z bliska zobaczyć, w jaki sposób Konica Minolta holistycznie łączy wiedzę specjalistyczną, pomagając klientom w ich transformacji cyfrowej i rentownym rozwoju ich działalności w duchu ekonomicznego i zrównoważonego rozwoju.
Silny nacisk na zrównoważony rozwój
Przez 11 dni na stoisku kładziono duży nacisk na zrównoważony rozwój, wartość druku i na to, w jaki sposób klienci mogą "dostrzec potencjał w przyszłości druku", co jest głównym przesłaniem firmy Konica Minolta. Lider technologiczny zademonstrował sposoby zrównoważonej produkcji zgodnie z filozofią Przemysłu 5.0. Udało się to osiągnąć dzięki technologii wspomagającej i oszczędnościom wynikającym z poprawy całkowitej przepustowości wszystkich procesów, nie tylko drukowania.
Ważnym celem Konica Minolta było pokazanie, w jaki sposób pełna gama maszyn cyfrowych może pomóc klientom w ich cyfrowej transformacji. Począwszy od popularnej maszyny AccurioPress C14000e, która została już zainstalowana na całym świecie, aż po maszyny cyfrowe do druku etykiet z serii AccurioLabel, które osiągnęły rekordową liczbę 1.500 instalacji.
Cyfrowy system zdobienia JETvarnish 3D Web 400 firmy MGI – który jest idealnym uzupełnieniem AccurioLabel 400 firmy Konica Minolta – zdobył prestiżową nagrodę EDP (European Digital Press Association) Digital Embellishment Packaging, która jest uhonorowaniem najlepszych innowacji.
Następna generacja maszyn atramentowych HS-UV firmy Konica Minolta - AccurioJet 60000, która została po raz pierwszy zaprezentowana publicznie, była jedną z ważnych atrakcji wśród 30 systemów działających na żywo na stoisku Konica Minolta. Ten wysokiej klasy model jest zgodny z jakością i technologią serii AccurioJet KM-1e i charakteryzuje się niezwykłą wydajnością 6.000 arkuszy B2 na godzinę (sph), a także doskonałą jakością obrazu.
Kolejną maszyną, która miała swoją światową premierę na targach drupa, była maszyna Konica Minolta AccurioPress C84hc, która wykorzystuje toner o wysokiej chromatyczności do spójnego drukowania jasnych, żywych kolorów.
Wpływ technologii na przyszłość
Podczas drupy Konica Minolta pokazała bezprecedensowe konfiguracje i nowe zastosowania dla swoich maszyn. Wszystkie te rozwiązania mają pomóc zbudować przewagę konkurencyjną drukarniom komercyjnym, firmom produkcyjnym, projektantom i agencjom projektowym czy reklamowym. Nie zabrakło również innych unikalnych programów, w tym premiery "Ex Kansei" - oprogramowania predykcyjnego opartego na spostrzeżeniach z zakresu eye-trackingu.
Dążąc do rozbudzenia chęci pełnego wykorzystania możliwości druku, Konica Minolta zaprezentowała swoją wizję cyfrowej transformacji w drukarni przyszłości. Istotny aspekt demonstracji dotyczył efektywnego wykorzystania sprzętu cyfrowego, ze szczególnym uwzględnieniem automatyzacji druku i technologii wspomagających. Kolejnymi atrakcjami były zdalne operacje serwisowe firmy Konica Minolta, a także aplikacja na smartfony AIReLink, specjalistyczne narzędzie dla techników serwisowych.
Wyjątkowe wyniki osiągnięte dzięki unikalnemu podejściu
Olaf Lorenz, dyrektor generalny ds. marketingu międzynarodowego w Konica Minolta Business Solutions Europe, powiedział: "Tym razem, bardziej niż kiedykolwiek na targach drupa, zastosowaliśmy wyjątkowe podejście, demonstrując kompleksowe procesy druku. Osiągnęliśmy wyjątkowe rezultaty, a wszystko to w zgodzie z założeniami Przemysłu 5.0. Nasza prezentacja gamy nowych maszyn drukarskich z tonerem i atramentem pokazała, w jaki sposób te technologie wzajemnie się uzupełniają.
Nasze interaktywne kioski do zamawiania wydruków wykroczyły daleko poza standardową prezentację sprzętu, prezentując nasze nowoczesne podejście druku. Z opinii odwiedzających wiemy, że byli oni pod wrażeniem i udało nam się ich zainspirować. Pomogliśmy klientom dostrzec potencjał druku, otwierając nowe możliwości, które niesie przyszłość. Jesteśmy świadkami przejścia z druku analogowego na cyfrowy i nie da się tego zjawiska powstrzymać". Olaf Lorenz dodał: "To była moja piąta drupa, z której jestem najbardziej dumny.”
Na podstawie informacji firmy Konica Minolta