Raport, trzecia część Ricoh Document Governance Index 2012 sporządzony na zlecenie Ricoh przez Coleman Parkes Research, ujawnia co naprawdę myślą pracownicy – jakie są według nich najlepsze sposoby na sprostanie wyzwaniom coraz bardziej globalnych i mobilnych środowisk pracy.
Według respondentów, odpowiedź wykracza poza adaptowanie nowych technologii i narzędzi współpracy. Tylko jeden procent pracowników uważa, że najbardziej pozytywny wpływ na procesy, z którymi się stykają mają narzędzia współpracy, a 4 proc., że więcej inwestycji w najnowsze technologie. Zamiast tego, pracownicy polecają bardziej regularne przeglądy sposobu pracy i inwestowanie w ulepszanie kluczowych procesów dokumentowych, na których opierają się działania takie jak finanse, HR czy zamówienia.
Badanie ujawnia również zauważalną lukę pomiędzy postrzeganiem kadry zarządzającej a rzeczywistością pracowników. Ponad 90 proc. członków kadry zarządzającej/dyrektorów, którzy wzięli udział w badaniu mówiło, że opinie pracowników są zbierane regularnie i że zawsze, kiedy wprowadzany jest nowy sprzęt czy oprogramowanie, zapewniają im szkolenie. Ale już mniej pracowników to potwierdza: tylko 77 proc. zgodziło się, że ich opinie są zbierane przed i po wdrożeniu nowej technologii i tylko 76 proc. powiedziało, że mają przeprowadzane szkolenia.
“Sercem każdej organizacji są ludzie, a pracownicy wyraźnie mówią kadrze zarządzającej, aby skupiła się ona na procesach dokumentowych, które wspierają ich codzienne czynności. Liderzy biznesowi wiedzą o potrzebie procesu zarządzania zmianą, kiedy wprowadzają nowy sposób pracy, ale wydaje się, że w wielu firmach z całej Europy, ten proces po prostu nie istnieje. Rezultatem jest poczucie braku wpływu pracowników na decyzje, które z kolei mają wpływ na sposób ich pracy, poprzez co firmy ryzykują, że ich nowe inwestycje nie zostaną w pełni wykorzystane” – mówi Carsten Bruhn, wiceprezes wykonawczy w Ricoh Europe. „Firmy powinny słuchać swoich pracowników, konsultować z nimi każdy krok i maksymalizować ich wiedzę i doświadczenie. Ludzie pracujący z procesami dokumentowymi na co dzień, stanowią wartościowy zasób, który powinien stanowić klucz do wszystkich ulepszeń procesów dokumentowych.”
Pobierz raport albo dowiedz się więcej.