82 proc. pra­cow­ni­ków przy­zna­je, że prze­sta­rza­łe prak­ty­ki nie po­zwa­la­ją im iść na­przód – wy­ni­ka z trze­ciej części Ri­coh Do­cu­ment Go­ver­nan­ce In­dex 2012Poprzedni artykuł 

No­wy ra­port opu­bli­ko­wa­ny dziś przez Ri­coh Eu­ro­pe ujaw­nia, że nadąża­nie za zmia­ną po­wo­do­wa­ną tech­no­lo­gią jest wy­zwa­niem dla firm eu­ro­pej­skich. 82 proc. pra­cow­ni­ków w fir­mach eu­ro­pej­skich uwa­ża, że spo­sób w ja­ki pra­cu­ją jest prze­sta­rza­ły i spra­wia, że nie pra­cu­ją tak wy­daj­nie jak­by mo­gli. To będzie mia­ło wpływ na ich zdol­no­ść do ge­ne­ro­wa­nia przy­cho­dów i zy­sków, a ta­kże spe­łnia­nie po­trzeb ich klien­tów w przy­szło­ści.

Ra­port, trze­cia część Ri­coh Do­cu­ment Go­ver­nan­ce In­dex 2012 spo­rządzo­ny na zle­ce­nie Ri­coh przez Co­le­man Par­kes Re­se­arch, ujaw­nia co na­praw­dę my­ślą pra­cow­ni­cy – ja­kie są we­dług nich naj­lep­sze spo­so­by na spro­sta­nie wy­zwa­niom co­raz bar­dziej glo­bal­nych i mo­bil­nych śro­do­wisk pra­cy.

We­dług re­spon­den­tów, od­po­wie­dź wy­kra­cza po­za ad­ap­to­wa­nie no­wych tech­no­lo­gii i na­rzędzi współpra­cy. Tyl­ko je­den pro­cent pra­cow­ni­ków uwa­ża, że naj­bar­dziej po­zy­tyw­ny wpływ na pro­ce­sy, z który­mi się sty­ka­ją ma­ją na­rzędzia współpra­cy, a 4 proc., że wi­ęcej in­we­sty­cji w naj­now­sze tech­no­lo­gie. Za­miast te­go, pra­cow­ni­cy po­le­ca­ją bar­dziej re­gu­lar­ne prze­glądy spo­so­bu pra­cy i in­we­sto­wa­nie w ulep­sza­nie klu­czo­wych pro­ce­sów do­ku­men­to­wych, na których opie­ra­ją się dzia­ła­nia ta­kie jak fi­nan­se, HR czy za­mówie­nia.

Ba­da­nie ujaw­nia rów­nież za­uwa­żal­ną lu­kę po­mi­ędzy po­strze­ga­niem ka­dry za­rządzającej a rze­czy­wi­sto­ścią pra­cow­ni­ków. Po­nad 90 proc. człon­ków ka­dry za­rządza­jące­j/dy­rek­to­rów, którzy wzi­ęli udział w ba­da­niu mówi­ło, że opi­nie pra­cow­ni­ków są zbie­ra­ne re­gu­lar­nie i że za­wsze, kie­dy wpro­wa­dza­ny jest no­wy sprzęt czy opro­gra­mo­wa­nie, za­pew­nia­ją im szko­le­nie. Ale już mniej pra­cow­ni­ków to po­twier­dza: tyl­ko 77 proc. zgo­dzi­ło się, że ich opi­nie są zbie­ra­ne przed i po wdro­że­niu no­wej tech­no­lo­gii i tyl­ko 76 proc. po­wie­dzia­ło, że ma­ją prze­pro­wa­dza­ne szko­le­nia.

“Ser­cem ka­żdej or­ga­ni­za­cji są lu­dzie, a pra­cow­ni­cy wy­ra­źnie mówią ka­drze za­rządza­jącej, aby sku­pi­ła się ona na pro­ce­sach do­ku­men­to­wych, które wspie­ra­ją ich co­dzien­ne czyn­no­ści. Li­de­rzy bi­zne­so­wi wie­dzą o po­trze­bie pro­ce­su za­rządza­nia zmia­ną, kie­dy wpro­wa­dza­ją no­wy spo­sób pra­cy, ale wy­da­je się, że w wie­lu fir­mach z ca­łej Eu­ro­py, ten pro­ces po pro­stu nie ist­nie­je. Re­zul­ta­tem jest po­czu­cie bra­ku wpły­wu pra­cow­ni­ków na de­cy­zje, które z ko­lei ma­ją wpływ na spo­sób ich pra­cy, po­przez co fir­my ry­zy­ku­ją, że ich no­we in­we­sty­cje nie zo­sta­ną w pe­łni wy­ko­rzy­sta­ne” – mówi Car­sten Bruhn, wi­ce­pre­zes wy­ko­naw­czy w Ri­coh Eu­ro­pe. „Fir­my po­win­ny słu­chać swo­ich pra­cow­ni­ków, kon­sul­to­wać z ni­mi ka­żdy krok i mak­sy­ma­li­zo­wać ich wie­dzę i do­świad­cze­nie. Lu­dzie pra­cu­jący z pro­ce­sa­mi do­ku­men­to­wy­mi na co dzień, sta­no­wią war­to­ścio­wy za­sób, który po­wi­nien sta­no­wić klucz do wszyst­kich ulep­szeń pro­ce­sów do­ku­men­to­wych.”

Po­bierz ra­port al­bo do­wiedz się wi­ęcej.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my Ri­coh Pol­ska Sp. z o.o.

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści