Pre­zen­ta­cje no­wych roz­wi­ązań Sun Che­mi­cal dla bra­nży cy­fro­we­go dru­ku wiel­ko­for­ma­to­we­go pod­czas tar­gów Re­ma­Days War­saw 2020Poprzedni artykuł 

Od lewej: Stefan Jakucewicz (Papier & Poligrafia Consulting), Adam Zindulski (Zinart), Piotr Bogusz (Sun Chemical) i Grzegorz Śleziak (Zinart)
Od le­wej: Ste­fan Ja­ku­ce­wicz (Pa­pier & Po­li­gra­fia Con­sul­ting), Adam Zin­dul­ski (Zi­nart), Piotr Bo­gusz (Sun Che­mi­cal) i Grze­gorz Śle­ziak (Zi­nart)

Od­by­wa­jące się nie­daw­no tar­gi Re­ma­Days War­saw 2020 by­ły ko­lej­ną już oka­zją do pre­zen­ta­cji roz­wi­ązań Sun Che­mi­cal de­dy­ko­wa­nych bra­nży wiel­ko­for­ma­to­we­go dru­ku cy­fro­we­go. Zna­la­zły się wśród nich no­wo­ści w ofer­cie fir­my: far­by pig­men­to­we Stre­am­li­ne APY oraz atra­men­ty UV, ofe­ro­wa­ne – po­za wer­sją OEM – ta­kże pod mar­ką wła­sną. Po­dob­nie jak pod­czas wcze­śniej­szych edy­cji tej wy­sta­wy, po­ja­wi­ła się na niej w to­wa­rzy­stwie swo­ich au­to­ry­zo­wa­nych dys­try­bu­to­rów. W tym ro­ku by­ły to fir­my E-Plo­ter, Plo­te­xpert oraz Zi­nart. Jej roz­wi­ąza­nia by­ły też pro­mo­wa­ne na sto­isku in­ne­go au­to­ry­zo­wa­ne­go de­ale­ra Sun Che­mi­cal – fir­my Atler.

„Na­sza obec­no­ść pod­czas tar­gów Re­ma­Days War­saw to już tra­dy­cja – przy­zna­je Krzysz­tof Ostrow­ski, zaj­mu­jący się w pol­skim od­dzia­le Sun Che­mi­cal roz­wi­ąza­nia­mi dla dru­ku cy­fro­we­go. – Są one świet­ną oka­zją do po­ka­za­nia na­szych naj­now­szych pro­duk­tów dla te­go seg­men­tu ryn­ko­we­go, jak też do licz­nych spo­tkań z obec­ny­mi i po­ten­cjal­ny­mi klien­ta­mi. Część z nich ma na tar­gach swo­je sto­iska, wi­ęc roz­mów na te­ma­ty han­dlo­we i bi­zne­so­we jak za­wsze by­ło bar­dzo du­żo. Re­ma­Days War­saw, dzi­ęki przy­jętej przez nas for­mu­le, po­zwa­la też za­cie­śnić re­la­cje z na­szy­mi dys­try­bu­to­ra­mi, którzy bar­dzo prężnie dzia­ła­ją ta­kże w ob­sza­rze dru­ku wiel­ko­for­ma­to­we­go. War­to pod­kre­ślić, że to wła­śnie za ich po­śred­nic­twem roz­pro­wa­dza­my wi­ęk­szo­ść atra­men­tów de­dy­ko­wa­nych dru­kar­niom z seg­men­tu wi­de for­mat oraz przed­si­ębior­stwom pro­duk­cyj­nym, wy­ko­rzy­stu­jącym tech­no­lo­gię cy­fro­wą w swo­jej dzia­łal­no­ści. Z te­go też względu na tar­gach pro­mo­wa­li­śmy przede wszyst­kim no­we, ale też wpro­wa­dzo­ne w ostat­nim cza­sie roz­wi­ąza­nia z te­go ob­sza­ru”.

Stre­am­li­ne APY – no­wa far­ba pig­men­to­wa do pro­duk­cji bil­l­bo­ar­dów

Pod­czas tar­gów fir­ma pro­mo­wa­ła wpro­wa­dzo­ną do ofer­ty Sun Che­mi­cal w stycz­niu te­go ro­ku wod­ną far­bę pig­men­to­wą Stre­am­li­ne APY de­dy­ko­wa­ną prze­my­sło­we­mu dru­ko­wa­niu po­ste­rów. Zo­sta­ła za­pro­jek­to­wa­na z my­ślą o za­sto­so­wa­niu jej w urządze­niach wy­po­sa­żo­nych w wy­so­ko­wy­daj­ne gło­wi­ce in­kje­to­we mar­ki Ky­oce­ra. „Re­cep­tu­ra na­szej no­wej far­by po­zwa­la na uzy­ska­nie ży­wot­nej ko­lo­ry­sty­ki w pro­ce­sie re­pro­duk­cji i umo­żli­wia szyb­ki roz­ruch ma­szy­ny w kon­te­kście uzy­ska­nia pierw­szych od­bi­tek na­kła­do­wych. Co wi­ęcej, za­pew­nia o 30% mniej­sze zu­ży­cie far­by w po­rów­na­niu z kon­ku­ren­cyj­ny­mi roz­wi­ąza­nia­mi – mówi Krzysz­tof Ostrow­ski. – Wy­ni­ka to z m.in. z za­sto­so­wa­nia w niej opa­ten­to­wa­nych, szyb­ko­sch­nących che­mi­ka­li­ów ba­zu­jących na wo­dzie, które umo­żli­wiają re­duk­cję zu­ży­cia ener­gii nie­zbęd­nej do utrwa­la­nia wy­dru­ków, jak też za­pew­niają ni­ską ich za­pa­cho­wo­ść, co jest istot­ne w kon­te­kście fi­nal­nych apli­ka­cji re­ali­zo­wa­nych z jej udzia­łe­m”.
Se­ria Stre­am­li­ne APY obej­mu­je czte­ry wer­sje ko­lo­ry­stycz­ne (zgod­ne z sys­te­mem CMYK), a far­by do­star­cza­ne są w 10-li­tro­wych po­jem­ni­kach.

No­we far­by UV – rów­nież pod mar­ką wła­sną Sun Che­mi­cal

Ko­lej­ną gru­pą pro­duk­tów, ja­kich do­ty­czy­ła część roz­mów tar­go­wych, to pro­du­ko­wa­ne przez Sun Che­mi­cal atra­men­ty UV. „Tu sy­tu­acja do­ść zna­cząco zmie­ni­ła się w ostat­nim cza­sie – mówi Krzysz­tof Ostrow­ski – gdyż po­za do­tych­cza­so­wy­mi, wci­ąż kon­ty­nu­owa­ny­mi umo­wa­mi OEM, far­by te sprze­da­je­my od ubie­głe­go ro­ku ta­kże pod wła­sną mar­ką. Co istot­ne, są one kom­pa­ty­bil­ne z wi­ęk­szo­ścią plo­te­rów UV ofe­ro­wa­nych przez czo­ło­wych ich pro­du­cen­tów. Cie­szy­my się, że nie­daw­na zmia­na stra­te­gii sprze­da­żo­wej w tym seg­men­cie przy­no­si za­uwa­żal­ne efek­ty: od­no­to­wu­je­my du­ży po­pyt ze stro­ny klien­tów ko­rzy­sta­jących z plo­te­rów UV – tech­no­lo­gia ta gwa­ran­tu­je wy­so­ką ja­ko­ść i sta­bil­no­ść pro­ce­su re­pro­duk­cji, wi­ęc jej udział ryn­ko­wy sys­te­ma­tycz­nie ro­śnie”.
Naj­now­sze pro­po­zy­cje Sun Che­mi­cal w tym seg­men­cie ryn­ko­wym to atra­men­ty kom­pa­ty­bil­ne z urządze­nia­mi ba­zu­jący­mi na ener­go­osz­częd­nej tech­no­lo­gii UV LED. Pierw­szy z nich to Stre­am­li­ne 803 – stwo­rzo­ny z my­ślą o plo­te­rach wy­po­sa­żo­nych w gło­wi­ce Ri­coh ge­ne­ra­cji 4, 5 i 6. Jak za­pew­nia fir­ma, re­cep­tu­ra tych atra­men­tów uwzględ­nia ich za­sto­so­wa­nie przy różno­rod­nych apli­ka­cjach we­wnętrz­nych i ze­wnętrz­nych z udzia­łem podło­ży sztyw­nych i gi­ęt­kich, re­ali­zo­wa­nych w ma­szy­nach zwo­jo­wych (z ro­li na ro­lę), pła­skich oraz hy­bry­do­wych.
Dru­ga no­wo­ść w tej części port­fo­lio Sun Che­mi­cal to se­ria Stre­am­li­ne 904, prze­zna­czo­na do plo­te­rów ty­pu rol­l-to­-roll, pła­skich oraz hy­bry­do­wych, wy­po­sa­żo­nych w gło­wi­ce Ky­oce­ra. Fir­ma re­ko­men­du­je ich za­sto­so­wa­nie do różnych apli­ka­cji we­wnętrz­nych i ze­wnętrz­nych, wy­ko­rzy­stu­jących me­dia sztyw­ne i gi­ęt­kie; pod­kre­śla przy tym za­cho­wa­nie naj­wy­ższych pa­ra­me­trów tech­nicz­nych – cho­ćby w kon­te­kście sze­ro­kie­go ga­mu­tu ko­lo­ry­stycz­ne­go – na­wet pod­czas re­ali­za­cji du­żych na­kła­dów, a wi­ęc przy wy­so­kich pręd­ko­ściach ma­szyn.
W obu przy­pad­kach, po­za stan­dar­do­wym ze­sta­wem CMYK, se­rie obej­mu­ją do­dat­ko­we ko­lo­ry, umo­żli­wia­jące uzy­ska­nie szer­sze­go ga­mu­tu: LM, LC i bia­ły.

Ro­zwi­ąza­nia eko- i twar­do­sol­wen­to­we dla ryn­ku after mar­ket

Wśród nich szcze­gól­ną uwa­gę zwie­dza­jących sto­isko zwra­cał pre­zen­to­wa­ny na nim sys­tem próżnio­wo za­my­ka­nych wor­ków ty­pu po­uch, de­dy­ko­wa­ny atra­men­tom sol­wen­to­wym. Fir­ma pro­mo­wa­ła na tar­gach rów­nież do­zo­wa­ne z ich udzia­łem, ba­zu­jące na tech­no­lo­gii eko­sol­wen­to­wej tu­sze z ro­dzi­ny Stre­am­li­ne, m.in. ESL HPQ LO i ESL2 (do plo­te­rów mar­ki Ro­land) oraz Ul­ti­ma HPQ LO (do roz­wi­ązań Mi­ma­ki) dla firm z seg­men­tu wi­de for­mat, a ta­kże atra­men­ty twar­do­sol­wen­to­we dla seg­men­tu su­per wi­de for­mat.
„Są to jed­ne z klu­czo­wych ob­sza­rów na­szej obec­no­ści w seg­men­cie dru­ku in­kje­to­we­go – mówi Krzysz­tof Ostrow­ski. – Wor­ki ty­pu po­uch cie­szą się co­raz wi­ęk­szą po­pu­lar­no­ścią wśród na­szych klien­tów, gdyż znaj­du­jący się w nich atra­ment jest ca­łko­wi­cie od­ga­zo­wa­ny co zwi­ęk­sza tr­wa­ło­ść przy je­go apli­ko­wa­niu z uży­ciem te­go roz­wi­ąza­nia. Po­twier­dza­li to pod­czas tar­go­wych roz­mów na­si dys­try­bu­to­rzy, za po­śred­nic­twem których sprze­da­je­my gros atra­mentów do klien­tów z ryn­ku wi­de for­mat. W tym miej­scu war­to pod­kre­ślić ich ro­lę w ca­łej, kom­plek­so­wej ob­słu­dze i opie­ce nad użyt­kow­ni­ka­mi na­szych roz­wi­ązań. Z roz­mów z ty­mi ostat­ni­mi wie­my, że fakt ten jest bar­dzo do­ce­nia­ny, zwłasz­cza w kon­te­kście za­gad­nień czy­sto tech­nicz­nych, które są roz­wi­ązy­wa­ne przy na­szym ak­tyw­nym udzia­le, np. pro­fi­lo­wa­niu i usta­wia­niu pa­ra­me­trów urządze­ń”.

„Ma­my na­dzie­ję, że na­sza obec­no­ść pod­czas te­go­rocz­nych tar­gów Re­ma­Days War­saw zo­sta­ła po raz ko­lej­ny do­strze­żo­na. Dzi­ęku­je­my za od­wie­dzi­ny wszyst­kim klien­tom, a na­szym współwy­staw­com – fir­mom E-Plo­ter, Plo­te­xpert i Zi­nart, za ko­lej­ną oka­zję do po­ja­wie­nia się na tym wy­da­rze­niu w szer­szym gro­nie. Mi­ło nam, że ta­kże in­ny nasz dys­try­bu­tor – fir­ma Atler, ak­tyw­nie pro­mo­wał roz­wi­ąza­nia Sun Che­mi­cal na swo­im sto­isku – do niej rów­nież kie­ru­je­my sło­wa po­dzi­ęko­wa­nia. Jed­no­cze­śnie anon­su­je­my ko­lej­ną, zbli­ża­jącą się wy­sta­wę, pod­czas której będzie mo­żna za­po­znać się z na­szą ofer­tą dla wiel­ko­for­ma­to­we­go dru­ku cy­fro­we­go – Fe­spa Glo­bal Print Expo w Ma­dry­cie. Pod­czas te­go mar­co­we­go wy­da­rze­nia będzie­my obec­ni z wła­snym sto­iskiem, do które­go od­wie­dzin ser­decz­nie za­pra­sza­my wszyst­kich przed­sta­wi­cie­li pol­skiej bra­nży po­li­gra­ficz­nej i re­kla­mo­wej, wy­bie­ra­jących się na tar­gi” – pod­su­mo­wu­je Krzysz­tof Ostrow­ski.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej pai.in­fo.pl

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści