Ko­lej­ne pol­skie fir­my in­we­stu­ją w ma­szy­ny flek­so­gra­ficz­ne DCM Usi­me­ca z ofer­ty Sy­stem PPoprzedni artykuł 

Fot.: DCM Usimeca/System P
Fot.: DCM Usi­me­ca­/Sy­stem P

Kom­pak­to­we ma­szy­ny flek­so­gra­ficz­ne pro­du­ko­wa­ne przez DCM Usi­me­ca cie­szą się co­raz wi­ęk­szą po­pu­lar­no­ścią wśród pol­skich przed­si­ębiorstw, zaj­mu­jących się pro­duk­cją opa­ko­wań kar­to­no­wych, to­reb pa­pie­ro­wych czy ko­pert. Jak po­da­je ich wy­łącz­ny przed­sta­wi­ciel w na­szym kra­ju – fir­ma Sy­stem P – w ostat­nich 16 mie­si­ącach do Pol­ski do­star­czo­no w su­mie sie­dem ma­szyn se­rii IM183, we wszyst­kich ofe­ro­wa­nych kon­fi­gu­ra­cjach (od 1 do 3 ze­spo­łów dru­ku­jących). Piotr Skło­dow­ski – wła­ści­ciel przed­si­ębiorstwa za­po­wia­da ko­lej­ne wdro­że­nia, re­ali­zo­wa­ne w ślad za pro­wa­dzo­ny­mi obec­nie roz­mo­wa­mi han­dlo­wy­mi.

DCM Usi­me­ca – po­nad 40 lat na ryn­ku ma­szyn flek­so­gra­ficz­nych

„Mar­ka DCM Usi­me­ca, obec­na w na­szej ofer­cie od kil­ku­na­stu lat, ma ugrun­to­wa­ną po­zy­cję w Pol­sce – mówi. – Fir­ma, zna­na głów­nie ze spe­cja­li­stycz­nych urządzeń do prze­twa­rza­nia i kon­fek­cjo­no­wa­nia opa­ko­wań ela­stycz­nych, zaj­mu­je się też pro­duk­cją kom­pak­to­wych, pro­stych w ob­słu­dze ma­szyn flek­so­gra­ficz­nych, prze­zna­czo­nych do za­dru­ko­wy­wa­nia pro­duk­tów ta­kich jak tor­by pa­pie­ro­we i tka­ne, ko­per­ty oraz sztyw­ne opa­ko­wa­nia kar­to­no­we na piz­zę, cia­sta czy wi­no. Ma­szy­ny, ofe­ro­wa­ne obec­nie w dwóch se­riach – IM183 i IM2, prze­zna­czo­ne są głów­nie do dru­ko­wa­nia ma­łych i śred­nich na­kła­dów. Z my­ślą o te­go ro­dza­ju asor­ty­men­cie ku­pu­ją je ta­kże klien­ci z Pol­ski, a jej ro­dzi­mych użyt­kow­ni­ków wci­ąż przy­by­wa – zwłasz­cza w ostat­nich 3–4 la­tach ob­ser­wu­je­my zwi­ęk­szo­ne ni­mi za­in­te­re­so­wa­nie”.

Ma­szy­ny flek­so­gra­ficz­ne po­ja­wi­ły się w ofer­cie fir­my DCM Usi­me­ca w 1981 ro­ku, wraz z prze­jęciem przez nią ich ów­cze­sne­go pro­du­cen­ta – MECEM. Jak pod­kre­śla obec­ny do­staw­ca, ko­rzy­ści dla użyt­kow­ni­ków de­cy­du­jących się na za­kup te­go roz­wi­ąza­nia są bar­dzo licz­ne: ła­twa in­sta­la­cja, pro­sta ob­słu­ga, ni­ski koszt eks­plo­ata­cji i kon­ser­wa­cji, kom­pak­to­wo­ść oraz du­ży po­ten­cjał w kon­te­kście ryn­ków, na ja­kich dzia­ła­ją ko­ńco­wi klien­ci. Za­le­ty ma­szyn do­strze­ga­ją ko­lej­ne dru­kar­nie – od kil­ku lat fir­ma DCM Usi­me­ca do­star­cza ok. 30 ma­szyn flek­so­gra­ficz­nych rocz­nie do przed­si­ębiorstw o różnym pro­fi­lu pro­duk­cji. „Po­pu­lar­no­ść tych ma­szyn wy­ni­ka rów­nież z krót­kie­go cza­su zwro­tu z in­we­sty­cji” – pod­kre­śla Piotr Skło­dow­ski.

IM183: suk­ces han­dlo­wy, ta­kże na pol­skim ryn­ku

Jak do­da­je Piotr Skło­dow­ski, szcze­gól­nie du­żą po­pu­lar­no­ścią wśród pol­skich przed­si­ębiorstw, re­pre­zen­tu­jących różne pro­fi­le pro­duk­cji, cie­szą się ma­szy­ny z se­rii IM183: „Na ich za­kup de­cy­du­ją się fir­my o różnej spe­cja­li­za­cji, zaj­mu­jące się m.in.: pro­duk­cją to­reb pa­pie­ro­wych; do­star­cza­niem ma­te­ria­łów opa­ko­wa­nio­wych i pa­pie­ru; dys­try­bu­cją to­reb pa­pie­ro­wych i opa­ko­wań, ta­kże per­so­na­li­zo­wa­nych. W części tych przy­pad­ków in­we­sty­cja w ma­szy­nę IM183 wi­ąże się z roz­po­częciem zu­pe­łnie no­we­go pro­jek­tu w ra­mach da­nej fir­my. Ma­szy­nę tę za­kupił rów­nież pro­du­cent to­reb pa­pie­ro­wych i opa­ko­wań, który – chcąc roz­sze­rzyć swo­ją ofer­tę – pod­jął de­cy­zję o ich per­so­na­li­zo­wa­niu. War­to do­dać, że wśród firm, które za­kon­trak­to­wa­ły to roz­wi­ąza­nie w ostat­nim cza­sie, są rów­nież ich do­tych­cza­so­wi użyt­kow­ni­cy. Za­do­wo­le­ni z wcze­śniej­szej in­we­sty­cji w tę ma­szy­nę, de­cy­du­ją się na za­kup ko­lej­nej, zwi­ęk­sza­jącej ich mo­ce pro­duk­cyj­ne. Tak by­ło cho­ćby w przy­pad­ku jed­nej z du­żych dru­ka­rń flek­so­gra­ficz­ny­ch”.

Ma­szy­ny IM183 są prze­zna­czo­ne do za­dru­ko­wy­wa­nia różne­go ty­pu to­reb pa­pie­ro­wych: re­kla­mo­wych z pła­skim uchwy­tem i za­ku­po­wych ze skręca­nym uchwy­tem (w obu przy­pad­kach wy­ko­na­nych z pa­pie­rów ty­pu kraft – bia­łe­go bądź ko­lo­ro­we­go), ty­pu „eu­ro” (wy­ko­na­nych z ko­lo­ro­we­go pa­pie­ru błysz­czące­go) oraz do wi­na (ze skręca­nym uchwy­tem). Ofe­ro­wa­ne są w wa­rian­tach uwzględ­nia­jących od 1 do 3 ze­spo­łów flek­so­gra­ficz­nych. Mak­sy­mal­ny ob­szar za­dru­ku wy­no­si tu 480 mm (sze­ro­ko­ść) x 500 mm (dłu­go­ść), zaś mak­sy­mal­ne wy­mia­ry to­reb to – ana­lo­gicz­nie – 525 mm x 600 mm. Ob­słu­gu­ją podło­ża o gru­bo­ści do 10 mm i pra­cu­ją z pręd­ko­ścią mak­sy­mal­ną 2400 egz./h.

Ma­szy­ny se­rii IM2: do sztyw­nych opa­ko­wań kar­to­no­wych

Dru­ga se­ria ma­szyn flek­so­gra­ficz­nych, pro­du­ko­wa­nych przez DCM Usi­me­ca – IM2 jest prze­zna­czo­na do za­dru­ko­wy­wa­nia sztyw­nych opa­ko­wań kar­to­no­wych, prze­zna­czo­nych np. na piz­zę czy wi­no. Tu klien­ci ma­ją do dys­po­zy­cji dwa mo­de­le. Pierw­szy z nich to IM2.76, ofe­ru­jący po­le za­dru­ku 670 x 800 mm. Mak­sy­mal­na sze­ro­ko­ść ma­te­ria­łu wy­no­si tu 760 mm, dłu­go­ść zaś – 900 mm bądź 1800 mm, w za­le­żno­ści od wy­bra­ne­go try­bu pra­cy urządze­nia. W przy­pad­ku nie­co wi­ęk­sze­go mo­de­lu – IM2.85 po­le za­dru­ku wy­no­si 760 x 800 mm, mak­sy­mal­na sze­ro­ko­ść za­dru­ko­wy­wa­ne­go podło­ża – 850 mm, dłu­go­ść – ana­lo­gicz­nie jak w IM2.76 – to 900 bądź 1800 mm. Ma­szy­ny za­dru­ko­wu­ją podło­ża o gru­bo­ści do 10 mm i pra­cu­ją z pręd­ko­ścią mak­sy­mal­ną 2400 ark./h. „Są to urządze­nia prze­zna­czo­ne wy­łącz­nie do za­dru­ko­wy­wa­nia sztyw­nych pro­duk­tów, wi­ęc wy­bie­ra­ją je fir­my wy­spe­cja­li­zo­wa­ne w pro­duk­cji asor­ty­men­tu ta­kie­go jak opa­ko­wa­nia kar­to­no­we na piz­zę czy wi­no – mówi Piotr Skło­dow­ski. – Niem­niej i tu DCM Usi­me­ca no­tu­je licz­ne suk­ce­sy han­dlo­we, które – ta­ką ma­my na­dzie­ję – prze­ło­żą się na wi­ęk­szą po­pu­lar­no­ść tych urządzeń w Pol­sce. Wszyst­kich za­in­te­re­so­wa­nych kom­pak­to­wy­mi, wy­daj­ny­mi i uza­sad­nio­ny­mi eko­no­micz­nie roz­wi­ąza­nia­mi tej mar­ki za­pra­sza­my do kon­tak­tu z na­szą fir­mą”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści