Sig­ma La­bels wdro­ży­ła pły­ty Asa­hi AWP Cle­anPrintPoprzedni artykuł 

Asa­hi Pho­to­pro­ducts, pio­nier w roz­wo­ju flek­so­gra­ficz­nych płyt fo­to­po­li­me­ro­wych, po­in­for­mo­wał, że Sig­ma La­bels, wio­dący pro­du­cent ety­kiet sa­mo­przy­lep­nych ob­słu­gu­jący re­gion Za­to­ki Per­skiej, wdro­żył zmy­wal­ne wo­dą pły­ty flek­so­gra­ficz­ne Asa­hi Pho­to­pro­ducts Cle­anPrint AWP™,. Współpra­cu­jąc z dys­try­bu­to­rem Asa­hi w re­gionie, In­du­strial To­ols & Me­dia (iTM), fir­ma by­ła w sta­nie za­in­sta­lo­wać no­wy flek­so­gra­ficz­ny pro­ce­sor AWP™-2530 AA do użyt­ku z pły­ta­mi Asa­hi w re­kor­do­wym cza­sie i uzy­ska­ła na­tych­mia­sto­we wy­ni­ki, szyb­ko we­ry­fi­ku­jąc swo­ją de­cy­zję in­we­sty­cyj­ną i za­ufa­nie za­rów­no do iTM, jak i Asa­hi.

„Za­nim za­in­sta­lo­wa­li­śmy tę kon­fi­gu­ra­cję, zle­ca­li­śmy pro­duk­cję płyt roz­pusz­czal­ni­ko­wych na ze­wnątrz” – po­wie­dział Ja­gan­nath Wa­gle, wła­ści­ciel Sig­my. „Otrzy­ma­nie kom­ple­tu płyt mo­gło za­jąć co naj­mniej 10–12 go­dzin, a je­śli pły­ta zo­sta­ła uszko­dzo­na pod­czas prze­bie­gu, mu­sie­li­śmy po­now­nie cze­kać dzień, aby zdo­być nie­zbęd­ne pły­ty za­mien­ne. Mi­mo to by­li­śmy w sta­nie wy­ko­nać śred­nio 750 zle­ceń mie­si­ęcz­nie na na­szych ma­szy­nach flek­so­gra­ficz­nych BOBST M5 440 mm i dwóch BOBST Mx370 mm. Wy­obraź so­bie na­szą ra­do­ść, gdy w pierw­szym mie­si­ącu pra­cy z pły­tami Asa­hi wy­ko­na­li­śmy 950 zle­ceń! To po­nad 30 prze­zbro­jeń w na­szych dwóch dru­kar­kach w ci­ągu jed­ne­go dnia!”

Wy­jąt­ko­wa ja­ko­ść i spój­no­ść

Wa­gle po­da­je, że ten wzrost licz­by za­dań był mo­żli­wy dzi­ęki mo­żli­wo­ści wy­pro­du­ko­wa­nia ze­sta­wu płyt w za­le­d­wie go­dzi­nę, a dzi­ęki do­kład­ne­mu re­je­stro­wa­niu płyt Asa­hi i pro­fi­lo­wa­niu wszyst­kie­go w ca­łym prze­pły­wie pra­cy, dru­kar­ka jest w sta­nie aby szyb­ko uzy­skać ko­lor przy mi­ni­mal­nych stra­tach, na­wet przy pierw­szym uru­cho­mie­niu za­da­nia. W przy­pad­ku me­cha­nicz­nych ma­szyn flek­so­gra­ficz­nych bar­dzo często na wy­dru­ku wi­docz­ne są pa­sy cy­lin­dra dru­kar­skie­go. „Dzi­ęki zmy­wal­nym wo­dą pły­tom AWP pra­wie ca­łko­wi­cie roz­wi­ąza­li­śmy pro­blem two­rze­nia pasm, a ja­ko­ść i kon­sy­sten­cja są nie­sa­mo­wi­te” – do­dał Wa­gle. „W przy­pad­ku na­szych po­przed­nich płyt na ba­zie roz­pusz­czal­ni­ka mie­li­śmy szczęście, że uda­ło nam się za­cho­wać od 3% do 5% punk­tów. Te­raz mo­że­my kon­se­kwent­nie utrzy­my­wać 1% punk­tów, aby uzy­skać naj­wy­ższą mo­żli­wą ja­ko­ść”.

Wdro­że­nie by­ło pro­ste

We­dług Ima­da Sha­ba­na, dy­rek­to­ra za­rządza­jące­go w iTM, Ja­gan­nath tro­chę się wa­hał przed za­ku­pem wy­po­sa­że­nia do pro­duk­cji płyt w za­kła­dzie ze względu na zło­żo­no­ść roz­pusz­czal­ni­ków. Ale gdy tyl­ko Asa­hi wpro­wa­dził ten pro­dukt na nasz re­gion, skon­tak­to­wa­li­śmy się z nim, wy­ko­na­li­śmy kil­ka prób­nych zle­ceń, a on od ra­zu do­strze­gł ko­rzy­ści. W Zjed­no­czo­nych Emi­ra­tach Arab­skich wszy­scy by­li­śmy w sta­nie za­szcze­pić się już w lu­tym, wi­ęc wy­god­na by­ła in­sta­la­cja na miej­scu przy zdal­nym wspar­ciu fir­my Asa­hi. Pra­cow­ni­cy Sig­my by­li bar­dzo otwar­ci – bar­dzo szyb­ko przy­swo­ili so­bie wszyst­kie in­for­ma­cje i roz­po­częli pra­cę w re­kor­do­wym cza­sie, znacz­nie szyb­ciej, niż się spo­dzie­wa­li­śmy. Nie mo­gli­śmy pro­sić o lep­sze­go klien­ta, a Asa­hi jest rów­nież dla nas fan­ta­stycz­nym part­ne­rem. Ja­ko in­ży­nie­ro­wie za­wsze ko­cha­my no­we tech­no­lo­gie. Ale co wa­żniej­sze, w tym przy­pad­ku by­li­śmy w sta­nie wy­ka­zać znacz­ną re­duk­cję kosz­tów, po­pra­wę pro­duktywności i ja­ko­ści tech­no­lo­gii Cle­anPrint, dzi­ęki cze­mu de­cy­zja in­we­sty­cyj­na Sig­my jest ła­twiej­sza niż mo­gła­by być w in­nym przy­pad­ku”.

Zwi­ęk­sza­nie prze­wa­gi kon­ku­ren­cyj­nej Fle­xo

Za­rów­no Wa­gle, jak i Sha­ban za­uwa­ży­li, że klu­czo­wą za­le­tą zmy­wal­nych wo­dą płyt Asa­hi Cle­anPrint AWP jest ich wy­so­ce kon­ku­ren­cyj­na po­zy­cja w od­nie­sie­niu do cy­fro­we­go dru­ko­wa­nia ety­kiet. „Kie­dy mo­żesz wy­ko­nać 30 zmian pra­cy w ci­ągu dnia, 950 miejsc pra­cy w mie­si­ącu i do­star­czyć pra­cę klien­to­wi w za­le­d­wie trzy go­dzi­ny, flek­so­gra­fia jest wy­so­ce kon­ku­ren­cyj­na w sto­sun­ku do dru­ku cy­fro­we­go” – po­wie­dział Wa­gle. „Po­nad­to je­ste­śmy te­raz do­brze przy­go­to­wa­ni do po­szu­ki­wa­nia krót­szych na­kła­dów, których nie by­li­by­śmy w sta­nie wy­pro­du­ko­wać w spo­sób eko­no­micz­ny przy kon­wen­cjo­nal­nym wy­twa­rza­niu płyt sol­wen­to­wych do dru­ku flek­so­gra­ficz­ne­go, a jed­no­cze­śnie za­pew­niać wy­jąt­ko­wą ja­ko­ść, której na­si klien­ci szyb­ko za­częli ocze­ki­wać od nas. Je­ste­śmy bar­dzo za­do­wo­le­ni z na­szej in­we­sty­cji, a na­sze per­spek­ty­wy na przy­szło­ść są obie­cu­jące na dal­szy roz­wój!”

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Asa­hi Pho­to­pro­ducts

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści