Prin­ti­fy po­zy­sku­je 45 mi­lio­nów do­la­rów, aby roz­sze­rzyć glo­bal­ny ry­nek dru­ku na żąda­niePoprzedni artykuł 

Prin­ti­fy, wio­dąca fir­ma zaj­mu­jąca się dru­kiem na żąda­nie, ogło­si­ła, że po­zy­ska­ła 45 mi­lio­nów do­la­rów w ra­mach fi­nan­so­wa­nia se­rii A pro­wa­dzo­ne­go przez In­dex Ven­tu­res, z udzia­łem H&M Gro­up, Vir­gin Gro­up, za­ło­ży­cie­li wio­dących firm tech­no­lo­gicz­nych Trans­fer­wi­se, Vin­ted, Squ­are­spa­ce, Re­dHat i roz­ryw­ki in­we­sto­rzy bra­nżo­wi, ta­cy jak Dre­amers VC Wil­la Smi­tha. Prin­ti­fy wy­ko­rzy­sta tę in­we­sty­cję do dal­sze­go roz­wo­ju swo­je­go ryn­ku na ca­łym świe­cie.

Ja­ko do­brze pro­spe­ru­jąca plat­for­ma eCom­mer­ce, Prin­ti­fy na­pędza szyb­ko roz­wi­ja­jącą się go­spo­dar­kę twór­ców, umo­żli­wia­jąc ka­żde­mu roz­po­częcie dzia­łal­no­ści go­spo­dar­czej i two­rze­nie wła­snych uni­kal­nych pro­duk­tów. Dzi­ęki Prin­ti­fy ka­żdy ar­ty­kuł jest pro­du­ko­wa­ny do­pie­ro po sprze­da­ży i wy­sy­ła­ny bez­po­śred­nio do klien­ta ko­ńco­we­go, co ozna­cza brak in­we­sty­cji z góry i mi­ni­mal­ne ry­zy­ko. Ka­ta­log Prin­ti­fy ofe­ru­je naj­wi­ęk­szy wy­bór do­sto­so­wy­wal­nych pro­duk­tów. Łączy han­dlow­ców z part­ne­ra­mi zaj­mu­jący­mi się pro­duk­cją po­li­gra­ficz­ną w po­nad 100 lo­ka­li­za­cjach na ca­łym świe­cie, z naj­szer­szym za­si­ęgiem w USA, głów­nym ryn­ku. W ubie­głym ro­ku wzrost Prin­ti­fy przy­spie­szył, ob­słu­gu­jąc obec­nie po­nad 2 mi­lio­ny za­re­je­stro­wa­nych han­dlow­ców.

Fir­ma z sie­dzi­bą na Ło­twie bu­du­je sil­ny ze­spół, aby spro­stać te­mu za­po­trze­bo­wa­niu. Dziś Prin­ti­fy za­trud­nia bli­sko 500 osób z ca­łe­go świa­ta, a licz­ba pra­cow­ni­ków po­dwo­iła się w ci­ągu ostat­nie­go ro­ku i pla­nu­je dal­szy roz­wój. Obec­nie ist­nie­je po­nad 70 otwar­tych sta­no­wisk w za­kre­sie pro­duk­tów, in­ży­nie­rii, mar­ke­tin­gu i pro­jek­to­wa­nia, z których pra­wie wszyst­kie są przy­ja­zne dla użyt­kow­ni­ków zdal­nych.

„Na­szą mi­sją jest zbu­do­wa­nie sta­le roz­wi­ja­jącej się plat­for­my, która po­zwo­li ka­żde­mu roz­po­cząć dzia­łal­no­ść eCom­mer­ce przy jak naj­mniej­szych in­we­sty­cjach i ry­zy­ku. Na­szą wi­zją jest prze­kszta­łce­nie eCom­mer­ce z pro­duk­cji ma­so­wej na pro­duk­cję na żąda­nie, eli­mi­nu­jąc nadmier­ne za­pa­sy i zmniej­sza­jąc mar­no­traw­stwo śro­do­wi­ska” – mówi Ja­mes Ber­di­gans, za­ło­ży­ciel i dy­rek­tor ge­ne­ral­ny Prin­ti­fy. „Ubie­gły rok przy­ni­ósł zna­czące zmia­ny w bra­nży, po­nie­waż klien­ci co­raz częściej wy­bie­ra­li za­ku­py on­li­ne, a co­raz wi­ęcej sprze­daw­ców szu­ka­ło mo­żli­wo­ści uzy­ska­nia do­dat­ko­we­go do­cho­du. Je­ste­śmy dum­ni, że mo­że­my za­spo­ko­ić ro­snące za­po­trze­bo­wa­nie twór­ców i przed­si­ębior­ców i pla­nu­je­my kon­ty­nu­ować nasz szyb­ki roz­wój po­przez eks­pan­sję na no­we ryn­ki i in­we­sto­wa­nie w ze­spół naj­bar­dziej uta­len­to­wa­nych i am­bit­nych lu­dzi z ca­łej Eu­ro­py”.

„Prin­ti­fy to wio­dący ry­nek pro­duk­cji na żąda­nie, ofe­ru­jący naj­wi­ęk­szy wy­bór pro­duk­tów i do­staw­ców dru­ku” — ko­men­tu­je Di­no Be­ci­ro­vic, dy­rek­tor w In­dex Ven­tu­res. „Usu­nęli wszyst­kie ba­rie­ry w two­rze­niu pro­duk­tów i umo­żli­wi­li po­nad 2 mi­lio­nom twór­ców uru­cho­mie­nie uda­nych firm han­dlo­wych za na­ci­śni­ęciem jed­ne­go przy­ci­sku. Z bie­giem cza­su, w mia­rę jak co­raz wi­ęcej pro­du­cen­tów po­ja­wia się w In­ter­ne­cie i do­stęp­nych jest wi­ęcej me­tod, Prin­ti­fy po­zwo­li ka­żde­mu twór­cy na wpro­wa­dze­nie ich naj­dzik­sze po­my­sły pro­duk­to­we do rze­czy­wi­sto­ści.”

„Zwa­żyw­szy, że świat do­świad­cza szyb­kie­go roz­wo­ju usług na żąda­nie, H&M Gro­up jest za­chwy­co­na, że za­in­we­sto­wa­ła w Prin­ti­fy i od­po­wie­dzial­ny za to ze­spół. Re­ali­za­cja wi­zji za­ło­ży­cie­la i ich do­tych­cza­so­wy im­po­nu­jący suk­ces świad­czy nie tyl­ko o ska­lo­wal­no­ści pro­duk­tu, ale ta­kże o je­go zdol­no­ści do by­cia dłu­go­let­nim li­de­rem bra­nży w tej dzie­dzi­nie” – do­da­je Eli­se Fah­len, me­ne­dżer ds. in­we­sty­cji w H&M CO:LAB.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my Prin­ti­fy

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści