Jard Cre­ati­ve o tym, że war­to za­in­we­sto­wać w sprzęt z pro­gra­mu LFP Re­fur­bishPoprzedni artykuł 

Wojciech Dudek, Key Account Manager w Jard Creative
Woj­ciech Du­dek, Key Ac­co­unt Ma­na­ger w Jard Cre­ati­ve

W ostat­nich, nie­zwy­kle trud­nych nie tyl­ko dla bra­nży po­li­gra­ficz­nych cza­sach, py­ta­nie czy war­to za­in­we­sto­wać w sprzęt z ryn­ku wtór­ne­go za­da­wa­ne jest co­raz częściej. Oka­zu­je się, że za­kup uży­wa­ne­go urządze­nia mo­że oka­zać się ide­al­nym roz­wi­ąza­niem nie tyl­ko dla firm do­pie­ro roz­po­czy­na­jących swo­ją przy­go­dę z ryn­kiem po­li­gra­fii, lecz ta­kże dla tych, którzy świet­nie pro­spe­ru­ją w bra­nży od lat. Przy­kła­dem te­go ty­pu dzia­łań, które za­ko­ńczy­ły się pe­łnym suk­ce­sem, jest dłu­go­let­nia współpra­ca LFP In­du­strial So­lu­tions z dru­kar­nią wiel­ko­for­ma­to­wą Jard Cre­ati­ve.

Miesz­cząca się w Ła­ńcu­cie dru­kar­nia Jard Cre­ati­ve po­wsta­ła w 1997 ro­ku i od tam­te­go cza­su mo­że po­szczy­cić się bo­ga­tym do­świad­cze­niem na kra­jo­wym i mi­ędzy­na­ro­do­wym ryn­ku zwi­ąza­nym z za­rów­no we­wnętrz­ną, jak i ze­wnętrz­ną re­kla­mą wi­zu­al­ną. To wła­śnie w tym seg­men­cie fir­ma ofe­ru­je kom­plek­so­wą re­ali­za­cję pro­jek­tów zwi­ąza­nych nie tyl­ko z dru­kiem wiel­ko­for­ma­to­wym. Jard Cre­ati­ve to przede wszyst­kim wszech­stron­no­ść i kom­plek­so­wo­ść – oprócz dru­ku sol­wen­to­we­go, sub­li­ma­cyj­ne­go oraz dru­ku UV za­rów­no na pły­tach, jak i ma­te­ria­łach ro­lo­wych, dru­kar­nia re­ali­zu­je prze­różne kam­pa­nie mar­ke­tin­go­we zwi­ąza­ne z wi­try­na­mi skle­po­wy­mi, pla­ka­ta­mi tek­styl­ny­mi i ban­ne­ra­mi oraz pro­jek­to­wa­niem i two­rze­niem prze­różnych in­sta­la­cji – form prze­strzen­nych, eks­po­zy­to­rów oraz ak­ce­so­ri­ów. Jed­nym z naj­wa­żniej­szych czyn­ni­ków wy­różnia­jących Jard Cre­ati­ve spo­śród in­nych jest im­po­nu­jące za­ple­cze tech­nicz­ne oraz sze­ro­ki za­kres wy­ko­rzy­sty­wa­nych ma­te­ria­łów. Na po­nad 4200 m2 po­wierzch­ni pro­duk­cyj­nej mie­ści się no­wo­cze­sny park ma­szy­no­wy wraz z dzia­łem kre­atyw­nym, tech­no­lo­gicz­nym, pro­duk­cją wraz z dzia­łem przy­go­to­wa­nia dru­ku, a ta­kże dzia­ła­mi pro­duk­cji lek­kiej, ci­ężkiej, obrób­ki płyt, pro­fi­li, plek­si oraz pro­fi­li alu­mi­nio­wych.

Czwar­ta ma­szy­na dru­ku­jąca Durst w Jard Cre­ati­ve

Co skło­ni­ło Jard Cre­ati­ve do na­by­cia czwar­te­go urządze­nia mar­ki Durst w trak­cie pan­de­mii? „Na­sza dru­kar­nia po­sia­da już trzy ma­szy­ny Durst – są to mo­de­le RHO 312R, RHO P10 250 oraz Rho­tex 325. Na po­cząt­ku okre­su co­vi­do­we­go na­stąpił spa­dek pro­duk­cji i mu­sie­li­śmy się nie­co prze­or­ga­ni­zo­wać. Jed­nak już od ze­szłe­go ro­ku, kie­dy ga­le­rie han­dlo­we zno­wu zo­sta­ły otwar­te na­sza pro­duk­cja zna­cząco wzro­sła. Dla­te­go też pod­jęli­śmy de­cy­zję o uspraw­nie­niu dzia­łu dru­ku na pła­sko po­przez za­kup uży­wa­nej ma­szy­ny” – mówi Woj­ciech Du­dek, Key Ac­co­unt Ma­na­ger w Jard Cre­ati­ve. Dla­cze­go tym ra­zem dru­kar­nia wiel­ko­for­ma­to­wa zde­cy­do­wa­ła się na za­kup ma­szy­ny z pro­gra­mu Re­fur­bish ofe­ro­wa­ne­go przez LFP In­du­strial So­lu­tions? „Licz­ba zle­ceń wzro­sła, dla­te­go za­le­ża­ło nam, aby urządze­nie jak naj­szyb­ciej po­ja­wi­ło się w na­szym par­ku ma­szy­no­wym. Tak jak wspo­mi­na­łem, po­sia­damy już trzy ma­szy­ny mar­ki Durst, z których je­ste­śmy bar­dzo za­do­wo­le­ni i wie­dzie­li­śmy, że nie będzie­my szu­kać in­nych roz­wi­ązań. Tym ra­zem zde­cy­do­wa­li­śmy się na 7-ko­lo­ro­we urządze­nie Durst P10 250HS, które jest now­szym mo­de­lem i jest o wie­le szyb­sze. Ma­szy­na przy­je­cha­ła do nas z za­gra­ni­cy i jest w świet­nym sta­nie. Tra­fi­ła nam się ide­al­na oka­zja, zwłasz­cza że na ryn­ku mi­ędzy­na­ro­do­wym nie znaj­dzie­my zbyt wie­le uży­wa­nych ma­szyn mar­ki Durst.”

LFP Re­fur­bish – roz­wi­ąza­nia dla wie­lu dru­ka­rń.

Sy­tu­acja pan­de­micz­na ze­de­cy­do­wa­nie wpły­nęła na ry­nek re­kla­mo­wy po­wo­du­jąc ro­sza­dy wśród firm re­ali­zu­jących druk. Jed­ne dru­kar­nie ule­gły za­mkni­ęciu, in­ne się po­łączy­ły, a w jesz­cze in­nych zwi­ęk­szy­ła się sprze­daż o no­we kie­run­ki. Jak jed­nak za­spo­ko­ić szyb­ko ro­snące za­po­trze­bo­wa­nie pro­duk­cyj­ne, je­śli wy­dłu­żył się czas oczki­wa­nia na no­we urządze­nia po­li­gra­ficz­ne? Tu­taj, wy­cho­dząc na­prze­ciw po­trze­bom klien­tów, fir­ma LFP In­du­strial So­lu­tions ofe­ru­je Pro­gram Re­fur­bish, które­go nie­wąt­pli­wą za­le­tą jest szyb­kośc do­star­cze­nia sprzętu do­stęp­ne­go w da­nym mo­men­cie.

Czas ta­kże oka­zał się de­cy­du­jącym ele­men­tem pro­ce­su za­ku­po­we­go no­we­go urządze­nia Durst w dru­kar­ni wiel­ko­for­ma­to­wej Jard Cre­ati­ve. Jak ko­men­tu­je Woj­ciech Du­dek: „Okres, w trak­cie które­go ma­szy­na uży­wa­na mo­że po­ja­wić się w par­ku ma­szy­no­wym, za­le­ży głów­nie od de­cy­zji za­ku­po­wej, którą na­le­ży pod­jąć bły­ska­wicz­nie. Od mo­men­tu ogło­sze­nia o do­stęp­no­ści ma­szy­ny na ryn­ku wtór­nym, szyb­ko, na ca­łym świe­cie wzra­sta licz­ba chęt­nych na jej za­kup. Dla­te­go też czas gra tu­taj istot­ną ro­lę. Przy pod­jęciu de­cy­zji otrzy­ma­li­śmy ogrom­ne wspar­cie ze stro­ny na­sze­go do­staw­cy. Dzi­ęki swo­jej wie­dzy, za­re­ko­men­do­wa­na ma­szy­na fak­tycz­nie oka­zała się god­na po­le­ce­nia. Od mo­men­tu pod­jęcia de­cy­zji o za­kupie, urządze­nie bar­dzo szyb­ko zna­la­zło się w na­szym par­ku ma­szy­no­wym, na­stęp­nie fir­ma LFP in­du­strial So­lu­tions do­ko­na­ła ge­ne­ral­ne­go ser­wi­su i in­sta­la­cji urządze­nia. Ce­ni­my so­bie ela­stycz­no­ść dzia­ła­nia ca­łe­go ser­wi­su fir­my. Kom­pe­ten­cja i szyb­ka re­ak­cja w do­tych­cza­so­wym dzia­ła­niu spra­wia, że da­rzy­my ich ogrom­nym za­ufa­niem. Dla­te­go oczy­wi­stą rze­czą był dla nas wy­bór fir­my LFP In­du­strial So­lu­tions ja­ko do­staw­cy ko­lej­ne­go urządze­nia mar­ki Durst, z które­go je­ste­śmy w 100% usa­tys­fak­cjo­no­wa­ni.”

Uży­wa­ne ma­szy­ny to ta­kże ide­al­ne roz­wia­za­nie dla firm, które ni­gdy nie mia­ły do czy­nie­nia z urządze­nia­mi mar­ki Durst, a chcia­ły­by się z ni­mi za­po­znać prze­ko­nu­jąc się o ich mo­żli­wo­ściach. Ma­ją ta­kże zna­cze­nie w przy­pad­ku firm po­sia­da­jących mniej­sze bu­dże­ty, ale które za­mie­rza­ją się roz­wi­jać, pla­nu­ją pro­duk­cję na wi­ęk­szą ska­lę i go­to­we są za­in­we­sto­wać w prze­my­sło­we roz­wi­ąza­nia. Za­kup te­go ty­pu sprzętu ofe­ru­je ta­ńszą mo­żli­wo­ść prze­te­sto­wa­nia tech­no­lo­gii, co mo­że oka­zać się po­moc­ne w przy­szło­ści, pod­czas po­dej­mo­wa­nia de­cy­zji o za­ku­pie zu­pe­łnie no­wej ma­szy­ny. Urządze­nia z ryn­ku wtór­ne­go spraw­dzą się też w przy­pad­ku firm, które do­tych­czas ope­ro­wa­ły w jed­nym seg­men­cie ryn­ku i za­sta­na­wia­ją się nad roz­sze­rze­niem spek­trum swo­jej dzia­łal­no­ści dy­wer­sy­fi­ku­jąc ofer­tę pro­duk­to­wą. Jak do­da­je Woj­ciech Ka­zi­mier­czak, Man­ger Pro­gra­mu LFP Re­fur­bish: „Do­stęp­no­ść ma­szyn uży­wa­nych ca­ły czas się zmie­nia. Za­chęcam do kon­tak­tu bez­po­śred­nie­go, war­to ta­kże śle­dzić nasz pro­fil: @l­fpre­fur­bish na so­cial me­diach, aby być na bie­żąco”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my LFP In­du­strial So­lu­tions

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści