Suk­ces fir­my Ag­fa na tar­gach Fe­spa 2022: fi­na­li­za­cja prze­jęcia In­ca Di­gi­tal Prin­ters, no­wo­ści na sto­isku, kon­trak­ty i od­wie­dzi­ny klien­tów z ca­łe­go świa­taPoprzedni artykuł 

Polska była trzecim najliczniej reprezentowanym krajem wśród gości targowych odwiedzających stoisko firmy Agfa; Fot.: Agfa
Pol­ska by­ła trze­cim naj­licz­niej re­pre­zen­to­wa­nym kra­jem wśród go­ści tar­go­wych od­wie­dza­jących sto­isko fir­my Ag­fa; Fot.: Ag­fa

Ag­fa z suk­ce­sem za­ko­ńczy­ła swój udział w te­go­rocz­nych tar­gach Fe­spa, od­by­wa­jących się w Ber­li­nie w dniach 31 ma­ja – 3 czerw­ca.

Dru­gie­go dnia wy­sta­wy fir­ma ofi­cjal­nie po­in­for­mo­wa­ła o sfi­na­li­zo­wa­niu prze­jęcia In­ca Di­gi­tal Prin­ters, której ofer­ta i kno­w-how zwi­ęk­szy po­ten­cjał bel­gij­skie­go pro­du­cen­ta w ob­sza­rze wy­so­ko­wy­daj­nych, jed­no­prze­bie­go­wych roz­wi­ązań pro­duk­cyj­nych, ba­zu­jących na tech­ni­ce in­kje­to­wej. Ag­fa za­pre­zen­to­wa­ła na swo­im sto­isku trzy ma­szy­ny, w tym – po raz pierw­szy – fla­go­wy mo­del hy­bry­do­wy Je­ti Tau­ro H3300 HS LED wy­po­sa­żo­ny w opcję la­kie­ro­wa­nia. Z du­żym za­in­te­re­so­wa­niem go­ści tar­go­wych spo­tka­ły się ta­kże dwa po­zo­sta­łe urządze­nia – zwo­jo­wy plo­ter Obe­ron RTR3300 i de­dy­ko­wa­ny ryn­ko­wi soft si­gna­ge – Avin­ci CX3200. Obec­ni na sto­isku przez ca­łe tar­gi przed­sta­wi­cie­le pol­skie­go od­dzia­łu in­kje­to­we­go Ag­fa pod­kre­śla­ją wy­so­ką fre­kwen­cję klien­tów z na­sze­go kra­ju, za­rów­no ze stro­ny dru­ka­rń, jak też przed­si­ębiorstw prze­my­sło­wych. Do dys­po­zy­cji go­ści by­ły też prób­ki różnych pro­duk­tów wy­ko­na­nych z udzia­łem tech­no­lo­gii cy­fro­wej Ag­fa.

„Pol­ska by­ła trze­cim naj­licz­niej re­pre­zen­to­wa­nym kra­jem wśród go­ści tar­go­wych od­wie­dza­jących na­sze sto­isko – po­twier­dza Adria­na Pio­trow­ska, Sa­les Ma­na­ger In­kjet w pol­skim od­dzia­le Ag­fa. – By­li wśród nich za­rów­no obec­ni użyt­kow­ni­cy na­szych roz­wi­ązań, w du­żej mie­rze re­pre­zen­tu­jący seg­ment Sign & Di­splay, jak też przed­sta­wi­cie­le firm za­in­te­re­so­wa­nych sta­le roz­bu­do­wy­wa­ną ofer­tą fir­my Ag­fa w ob­sza­rze cy­fro­we­go dru­ku wiel­ko­for­ma­to­we­go. Du­że wra­że­nie na na­szych go­ściach zro­bi­ła in­for­ma­cja po­twier­dzająca prze­jęcie In­ca Di­gi­tal Prin­ters, co zwi­ęk­sza nasz po­ten­cjał w ob­sza­rze urządzeń kla­sy hi­gh-end, ta­kże prze­my­sło­wych. Z urządzeń, ja­kie pre­zen­to­wa­li­śmy w tym ro­ku, si­łą rze­czy naj­wi­ęk­szą uwa­gę przy­ci­ąga­ła „Be­stia” czy­li plo­ter hy­bry­do­wy Je­ti Tau­ro H3300 HS LED, po raz pierw­szy wy­po­sa­żo­ny w mo­duł do la­kie­ro­wa­nia. To opcja, o którą py­ta­ło i na którą cze­ka­ło wie­lu na­szych klien­tów. Ma­my za so­bą pierw­sze, bar­dzo kon­kret­ne roz­mo­wy han­dlo­we, do­ty­czące je­go wdro­że­nia. Po­ka­zy po­zo­sta­łych dwóch ma­szyn, skie­ro­wa­nych do klien­tów z nie­co in­nych seg­mentów, tj. Obe­ron i Avin­ci, rów­nież cie­szy­ły się du­żym za­in­te­re­so­wa­niem. Z pew­no­ścią tar­gi Fe­spa 2022 po­twier­dzi­ły na­szą sil­ną, a po prze­jęciu In­ca Di­gi­tal Prin­ters – jesz­cze moc­niej­szą po­zy­cję na ryn­ku dru­ku wiel­ko­for­ma­to­we­go”.

In­ca ofi­cjal­nie w „ro­dzi­nie” Ag­fa

„In­ca: wi­ta­my w ro­dzi­nie Ag­fa” – te­go ro­dza­ju spe­cjal­ną eks­po­zy­cję mo­gli zo­ba­czyć go­ście od­wie­dza­jący sto­isko 1 czerw­ca. Te­go dnia bo­wiem ofi­cjal­nie zo­sta­ło za­anon­so­wa­ne prze­jęcie In­ca Di­gi­tal Prin­ters przez Ag­fa­-Ge­va­ert Gro­up. Z tej oka­zji na sto­isku od­by­ła się ma­ła uro­czy­sto­ść z udzia­łem kie­row­nic­twa obu firm, a nie­co później – kon­fe­ren­cja pra­so­wa, na której od­po­wia­da­li oni na py­ta­nia dzien­ni­ka­rzy z ca­łe­go świa­ta.

Umo­wa prze­jęcia uwzględ­nia obec­ne port­fo­lio In­ca Di­gi­tal Prin­ters w za­kre­sie wy­so­ko­wy­daj­nych jed­no­prze­bie­go­wych sys­te­mów dru­ku­jących, wraz z roz­bu­do­wa­ny­mi struk­tu­ra­mi ser­wi­so­wy­mi oraz no­wo za­pro­jek­to­wa­ną li­nię jed­no­prze­bie­go­wych plo­te­rów dru­ku­jących, de­dy­ko­wa­nych wy­bra­nym apli­ka­cjom opa­ko­wa­nio­wym. Pod­czas kon­fe­ren­cji, jak też w spe­cjal­nym ko­mu­ni­ka­cie pra­so­wym, po­in­for­mo­wa­no o za­ini­cjo­wa­niu pro­ce­su in­te­gra­cji In­ca Di­gi­tal Prin­ters w ra­mach struk­tur fir­my Ag­fa. Jak pod­kre­śla­no, roz­wi­ąza­nia ofe­ro­wa­ne przez obu pro­du­cen­tów są w sto­sun­ku do sie­bie kom­ple­men­tar­ne, a two­rzo­ne przez In­ca ma­szy­ny re­pre­zen­tu­ją naj­wy­ższe stan­dar­dy ja­ko­ścio­we i wy­so­ki po­ziom tech­no­lo­gicz­ny, sta­no­wi­ąc wła­ści­wą plat­for­mę dla wpro­wa­dze­nia na ry­nek przez Ag­fa wy­so­ko­wy­daj­nych, jed­no­prze­bie­go­wych ma­szyn dru­ku­jących do pro­duk­cji opa­ko­wań.

Je­ti Tau­ro H3300 HS LED z do­dat­ko­wym la­kie­rem – głów­ną atrak­cją sto­iska fir­my Ag­fa

Ber­li­ńskie tar­gi by­ły miej­scem pre­mie­ry plo­te­ra Je­ti Tau­ro H3300 HS LED wy­po­sa­żo­ne­go w opcję do­dat­ko­we­go la­kie­ro­wa­nia. „O tę funk­cjo­nal­no­ść na­szej sztan­da­ro­wej ma­szy­ny hy­bry­do­wej py­ta­li od dłu­ższe­go cza­su za­rów­no je­go obec­ni, jak i po­ten­cjal­ni użyt­kow­ni­cy – mówi Adria­na Pio­trow­ska. – Ma­my na­dzie­ję, że skło­ni ona ko­lej­ne fir­my do pod­jęcia de­cy­zji o wy­bo­rze na­szej pro­po­zy­cji. La­kier apli­ko­wa­ny wy­bi­ór­czo bądź na ca­łej po­wierzch­ni to opcja, która jest szcze­gól­nie przy­dat­na przy za­dru­ko­wy­wa­niu podło­ży wy­ko­na­nych z kar­to­nu bądź tek­tu­ry fa­li­stej. Z jed­nej stro­ny podno­si ona atrak­cyj­no­ść wi­zu­al­ną pro­duk­tu, z dru­giej – pe­łni do pew­ne­go stop­nia funk­cję ochron­ną. Tym sa­mym plo­ter Je­ti Tau­ro zy­skał do­dat­ko­wą za­le­tę w kon­te­kście za­sto­so­wań opa­ko­wa­nio­wy­ch”.

Jak pod­kre­śla Ag­fa, la­kier jest tu apli­ko­wa­ny z pręd­ko­ścią do 75 m2/h, zwi­ęk­sza­jąc jed­no­cze­śnie do­stęp­ny ga­mut ko­lo­ry­stycz­ny. Je­ti Tau­ro H3300 HS LED za­dru­ko­wu­je różne podło­ża sztyw­ne (m.in. wspo­mnia­ne wcze­śniej kar­ton i tek­tu­rę, ale też pla­stik, szkło, drew­no czy me­tal) oraz gi­ęt­kie o sze­ro­ko­ści mak­sy­mal­nej 3,3 m. Ste­ro­wa­ny jest – po­dob­nie jak wszyst­kie plo­te­ry wiel­ko­for­ma­to­we Ag­fa – naj­now­szą wer­sją work­flow Asan­ti, która rów­nież by­ła pro­mo­wa­na pod­czas tar­gów.

Avin­ci CX3200 – z my­ślą o roz­wi­ja­jącym się ryn­ku soft si­gna­ge

Tek­sty­lia na do­bre za­go­ści­ły na tar­gach Fe­spa, a roz­wi­ąza­nia im de­dy­ko­wa­ne sta­ły się sta­łym ele­men­tem port­fo­lio pro­du­cen­tów obec­nych na wy­sta­wie. Po­dob­nie jest w przy­pad­ku fir­my Ag­fa, która w Ber­li­nie pro­mo­wa­ła swój naj­now­szy pro­dukt dla seg­men­tu soft si­gna­ge – plo­ter sub­li­ma­cyj­ny Avin­ci CX3200. Za­dru­ko­wu­je on różne­go ro­dza­ju podło­ża po­lie­stro­we, znaj­du­jące za­sto­so­wa­nie w sys­te­mach ozna­czeń (za­rów­no we­wnętrz­nych jak i ze­wnętrz­nych) do sze­ro­ko­ści 3,2 m z pręd­ko­ścią mak­sy­mal­ną 270 m2/h.

Avin­ci CX3200 to na­stęp­ca zna­ne­go, ta­kże z wdro­żeń w Pol­sce, mo­de­lu DX3200. Tu jed­nak po­ja­wi­ła się – po­za bez­po­śred­nim za­dru­ko­wy­wa­niem ma­te­ria­łu – ta­kże opcja za­sto­so­wa­nia pa­pie­rów trans­fe­ro­wych. „Dzi­ęki te­mu roz­sze­rzy­li­śmy spek­trum podło­ży, ja­kie mo­gą zna­le­źć w nim za­sto­so­wa­nie, a w efek­cie – apli­ka­cji ko­ńco­wych – mówi Adria­na Pio­trow­ska. – Tym sa­mym zwi­ęk­szy­li­śmy po­ten­cjal­ne gro­no je­go użyt­kow­ni­ków, za­in­te­re­so­wa­nych wy­daj­ną, a przy tym pro­eko­lo­gicz­ną pro­duk­cją z wy­ko­rzy­sta­niem tek­sty­li­ów”.

Avin­ci CX3200 wy­ko­rzy­stu­je bez­za­pa­cho­we i przy­ja­zne dla śro­do­wi­ska wod­ne atra­men­ty sub­li­ma­cyj­ne. „Wy­różnia­ją się one wy­so­ką ela­stycz­no­ścią i od­por­no­ścią na nie­sprzy­ja­jące wa­run­ki at­mos­fe­rycz­ne. Ich re­cep­tu­ra za­pew­nia sta­bil­ne na­no­sze­nie kro­pli atra­men­tu i za­cho­wa­nie od­po­wied­niej, wy­so­kiej ja­ko­ści ka­żdej par­tii za­dru­ko­wy­wa­ne­go podło­ża. Łączą so­bie za­tem wy­so­ką ja­ko­ść, wy­daj­no­ść i pro­eko­lo­gicz­no­ść – pa­ra­me­try nie­zwy­kle istot­ne w kon­te­kście za­dru­ko­wy­wa­nia tek­sty­li­ów” – pod­kre­śla Adria­na Pio­trow­ska.

Obe­ron RTR3300 – z ro­li na ro­lę z pręd­ko­ścią do 150 m2/h

Z my­ślą o dru­kar­niach wiel­ko­for­ma­to­wych i fir­mach z seg­men­tu Sign & Di­splay, za­dru­ko­wu­jących du­że ilo­ści różnych podło­ży gi­ęt­kich Ag­fa po­ka­za­ła plo­ter in­kje­to­wy Obe­ron RTR3300. Ma­szy­na pra­cu­je z pręd­ko­ścią do 150 m2/h i ba­zu­je na tech­ni­ce in­kjet UV LED. Do­stęp­ny jest w dwóch wa­rian­tach: 4-ko­lo­ro­wym z do­dat­ko­wą bie­lą oraz 6-ko­lo­ro­wym, do­sto­so­wa­nym do różnych po­trzeb i pre­fe­ren­cji użyt­kow­ni­ka. „Jed­ną z za­let jest opcja du­al roll, umo­żli­wia­jąca dru­ko­wa­nie z dwóch zwo­jów jed­no­cze­śnie, o sze­ro­ko­ści 1,6 m w przy­pad­ku ka­żde­go z nich – mówi Adria­na Pio­trow­ska. – O opty­mal­ne wy­ko­rzy­sta­nie ma­te­ria­łu dba­ją znaj­du­jące się z przo­du i z ty­łu rol­ki do­ci­sko­we przy­trzy­mu­jące ma­te­riał, za­pew­nia­jące jed­no­cze­śnie pra­wi­dło­we na­ci­ągni­ęcie ma­te­ria­łu. Ma­szy­na po­sia­da też in­ne za­lety np. pa­nel podświe­tla­jący, po­zwa­la­jący szyb­ko wy­kryć ewen­tu­al­ne de­fek­ty przy za­dru­ko­wy­wa­niu ma­te­riałów podświe­tla­nych. War­to rów­nież zwrócić uwa­gę na sze­ro­kie spek­trum ob­słu­gi­wa­nych w ma­szy­nie Obe­ron RTR3300 podło­ży m.in. dzi­ęki au­to­ma­tycz­nie chło­dzo­ne­mu sto­ło­wi oraz spe­cjal­nie opra­co­wa­ne ela­stycz­ne atra­men­ty”.

Jak po­da­je pro­du­cent, zo­sta­ły one zop­ty­ma­li­zo­wa­ne pod kątem za­sto­so­wa­nia w urządze­niu podło­ży gi­ęt­kich oraz spraw­ne­go ich za­dru­ko­wy­wa­nia w różnych wa­rian­tach ko­lo­ry­stycz­nych. Uzy­ska­ły też naj­wy­ższą oce­nę w ra­mach cer­ty­fi­ka­cji Gre­en­gu­ard Gold, co ozna­cza, że spe­łnia­ją naj­bar­dziej ry­go­ry­stycz­ne stan­dar­dy ryn­ko­we względem emi­sji zwi­ąz­ków che­micz­nych do at­mos­fe­ry, a re­ali­zo­wa­ne z ich udzia­łem wy­dru­ki mo­gą być umiesz­cza­ne w za­mkni­ętych po­miesz­cze­niach ta­kich jak szko­ły czy pla­ców­ki ochro­ny zdro­wia.

„W wer­sji za­pre­zen­to­wa­nej w Ber­li­nie plo­ter zo­stał wy­po­sa­żo­ny w opcje apli­ko­wa­nia do­dat­ko­wej bie­li oraz za­dru­ko­wy­wa­nia cien­kich podło­ży fo­lio­wych. Dzi­ęki te­mu zna­ko­mi­cie na­da­je się on do apli­ko­wa­nia bie­li na me­diach pół- i w pe­łni prze­zro­czy­stych, sto­so­wa­nych m.in. przy de­ko­ra­cjach okien­ny­ch” – do­da­je Adria­na Pio­trow­ska.

Za­sto­so­wa­nia prze­my­sło­we: wła­sne pro­jek­ty Ag­fa i współpra­ca OEM w ob­sza­rze atra­men­tów

Sze­ro­ko ro­zu­mia­ny druk prze­my­sło­wy to sta­ły już ele­ment eks­po­zy­cji fir­my Ag­fa na tar­gach de­dy­ko­wa­nych pro­duk­cji wiel­ko­for­ma­to­wej. Po­dob­nie by­ło w Ber­li­nie, gdzie za­pre­zen­to­wa­ła ona licz­ne za­sto­so­wa­nia spe­cja­li­stycz­nych atra­men­tów, pro­du­ko­wa­nych w za­kła­dach w Mort­sel i dys­try­bu­owa­nych bądź wdra­ża­nych przez jej part­ne­rów tech­no­lo­gicz­nych, ta­kże w ra­mach umów OEM. Ag­fa pro­mo­wa­ła też re­ali­zo­wa­ne pod wła­sną mar­ką pro­jek­ty skie­ro­wa­ne do kon­kret­nych seg­men­tów ryn­ko­wych, jak Alus­sa – de­dy­ko­wa­ny za­dru­ko­wy­wa­niu podło­ży skórza­nych czy In­te­rio­Jet – pro­duk­cji ele­mentów wy­ko­rzy­sty­wa­nych w pro­duk­cji la­mi­na­tów podło­go­wych oraz pa­ne­li de­ko­ra­cyj­nych. Na sto­isku fir­my by­li obec­ni jej eks­per­ci z dzie­dzi­ny za­sto­so­wań prze­my­sło­wych, którzy od­po­wia­da­li na licz­ne py­ta­nia ze stro­ny go­ści tar­go­wych, ta­kże z Pol­ski.

„In­te­gra­cja dru­ku in­kje­to­we­go w ra­mach ist­nie­jących li­nii pro­duk­cyj­nych to te­mat po­dej­mo­wa­ny co­raz częściej przez na­szych klien­tów z różnych bra­nż. Tar­gi w Ber­li­nie po­ka­za­ły do­bit­nie, że za­in­te­re­so­wa­nie nim sta­le ro­śnie. Sta­ra­my się wy­cho­dzić na­prze­ciw ryn­ko­we­mu za­po­trze­bo­wa­niu, ofe­ru­jąc naj­wy­ższej ja­ko­ści atra­men­ty i ak­tyw­nie uczest­ni­cząc w te­go ty­pu pro­jek­tach in­we­sty­cyj­nych. Na sto­isku go­ści­li­śmy m.in. klien­tów z Pol­ski, za­in­te­re­so­wa­nych te­go ty­pu im­ple­men­ta­cją” – mówi Adria­na Pio­trow­ska.

„Dzi­ęku­je­my wszyst­kim, którzy od­wie­dzi­li na­sze sto­isko. Ma­my na­dzie­ję, że za­pre­zen­to­wa­ne na nim roz­wi­ąza­nia będą in­spi­ra­cją dla ich bi­zne­sów i że u wie­lu z na­szych go­ści ma­szy­ny po­ka­za­ne na Fe­spie zo­sta­ną za­sto­so­wa­ne w co­dzien­nej pra­cy. Za­pra­sza­my do kon­tak­tu z na­mi ta­kże tych, którzy nie do­tar­li na te­go­rocz­ne tar­gi – chęt­nie udzie­li­my in­for­ma­cji na te­mat wiel­ko­for­ma­to­wych roz­wi­ązań fir­my Ag­fa, nie tyl­ko tych pre­zen­to­wa­nych na sto­isku” – pod­su­mo­wu­je Adria­na Pio­trow­ska.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści