Me­wa Te­xtil­sha­ring – czy­li jak eko­lo­gicz­nie i bez pro­ble­mów ko­rzy­stać z tek­sty­li­ów prze­my­sło­wych nie ku­pu­jąc ichPoprzedni artykuł 

Współdzie­le­nie pro­duk­tów czy usług – to je­den z ele­men­tów, bez które­go nie spo­sób już so­bie wy­obra­zić na­szej co­dzien­no­ści. Ist­nie­je wie­le czyn­ni­ków, które spra­wi­ły, że trend ten w ostat­nich la­tach gwa­łtow­nie się roz­wi­nął. Zmia­ny kli­ma­tycz­ne, po­stępu­jąca cy­fry­za­cja i eko­no­micz­ne kon­se­kwen­cje pan­de­mii ko­ro­na­wi­ru­sa skła­nia­ją lu­dzi do te­go, by kon­sump­cja by­ła bar­dziej zrów­no­wa­żo­na. Dzi­siaj dzia­ła­nia opar­te na go­spo­dar­ce współdzie­le­nia obec­ne są nie­mal we wszyst­kich dzie­dzi­nach i do­ty­czą sa­mo­cho­dów, sku­te­rów, ro­we­rów, miesz­kań, pra­cy, biur, a to tyl­ko nie­które z przy­kła­dów.

Ba­da­nie in­ter­ne­to­we po­twier­dza trend

To, że sys­tem wy­naj­mu, wy­po­ży­cza­nia, dzie­le­nia się i po­now­nej sprze­da­ży znaj­du­je co­raz wi­ęcej zwo­len­ni­ków, po­twier­dza rów­nież re­pre­zen­ta­tyw­na an­kie­ta in­ter­ne­to­wa prze­pro­wa­dzo­na w Niem­czech na zle­ce­nie do­staw­cy usług tek­styl­nych fir­my Me­wa.

W ba­da­niu wzi­ęły udział 1043 oso­by w wie­ku od 16 do 60 lat, jak też po­nad 500 me­ne­dże­rów. Po­nad po­ło­wa an­kie­to­wa­nych przy­zna­ła, iż użyt­ko­wa­nie rze­czy bez ko­niecz­no­ści ich za­ku­pu z bie­giem cza­su sta­ło się sta­łym ele­men­tem ich stra­te­gii za­ku­po­wej. Dla dwóch trze­cich spo­śród an­kie­to­wa­nych za­sa­da wy­po­ży­cza­nia – dzie­le­nia się i od­sprze­da­wa­nia sta­no­wi na­wet no­wy styl ży­cia.

Za­sa­da Te­xtil­sha­ring od­ci­ąża pra­co­daw­ców

To, co funk­cjo­nu­je w ży­ciu pry­wat­nym, ła­two mo­żna prze­nie­ść ta­kże na grunt fir­mo­wy. Jak mo­żna to zro­bić, po­ka­zu­je do­staw­ca usług tek­styl­nych fir­ma Me­wa. Za­sa­da „Me­wa Te­xtil­sha­rin­g“ ozna­cza mo­żli­wo­ść wie­lo­krot­ne­go wy­ko­rzy­sta­nia tek­sty­li­ów prze­my­sło­wych za­miast ich po­sia­da­nia. W ten spo­sób fir­mom z wie­lu bra­nż ofe­ro­wa­na jest m.in. różno­rod­na odzież ro­bo­cza i ochron­na w ra­mach no­wo­cze­sne­go, przy­ja­zne­go dla śro­do­wi­ska na­tu­ral­ne­go sys­te­mu wie­lo­krot­ne­go użyt­ku, co po­zwa­la od­ci­ążyć pra­co­daw­ców w ich dzia­łal­no­ści.

Me­wa ofe­ru­je pa­kiet pe­łnej usłu­gi, w ra­mach które­go odzież ro­bo­cza i ochron­na jest do­star­cza­na do firm, a po jej uży­ciu jest od­bie­ra­na i pra­na w spo­sób przy­ja­zny dla śro­do­wi­ska i po­now­nie do­star­cza­na użyt­kow­ni­kom. Usłu­ga ta­ka obej­mu­je do­sta­wę, prze­cho­wy­wa­nie i kon­ser­wa­cję tek­sty­li­ów, jak rów­nież do­bór roz­mia­rów, na­pra­wy uszko­dzo­nych ele­men­tów odzie­ży oraz kon­tro­lę ja­ko­ści. Kosz­ty są tu­taj przej­rzy­ste i mo­żna je za­pla­no­wać. Ka­żdy użyt­kow­nik po pra­niu za­wsze otrzy­mu­je tę sa­mą odzież, której uży­wał wcze­śniej. To wa­żny aspekt, bo­wiem w ra­zie po­trze­by mo­gą być częścio­wo do­ko­na­ne in­dy­wi­du­al­ne zmia­ny w ele­men­tach odzie­ży. Za­sto­so­wa­nie ko­du kre­sko­we­go gwa­ran­tu­je, że użyt­kow­nik za­wsze otrzy­ma ten sam kom­plet odzie­ży, który no­sił przed jej upra­niem.

Z ba­da­nia tren­dów prze­pro­wa­dzo­ne­go przez fir­mę Me­wa wy­ni­ka, iż obec­nie w Niem­czech już 24% an­kie­to­wa­nych pra­co­daw­ców ko­rzy­sta z ta­kiej mo­żli­wo­ści. Nie­mal 27% wszyst­kich re­spon­den­tów chęt­nie wi­dzia­ło­by na­to­miast mo­żli­wo­ść za­opa­try­wa­nia ich w nie­zbęd­ne tek­sty­lia prze­my­sło­we przez do­staw­cę usług tek­styl­nych. Jed­nym z naj­wa­żniej­szych ar­gu­men­tów prze­ma­wia­jących za za­sa­dą współdzie­le­nia (Sha­ring) odzie­ży ro­bo­czej i ochron­nej jest zda­niem nie­mal 63% re­spon­den­tów fakt, iż „nie trze­ba się trosz­czyć na­pra­wy“.

Cer­ty­fi­ko­wa­ni do­staw­cy usług tek­styl­nych za­pew­nia­ją użyt­kow­ni­kom nie tyl­ko bez­piecz­ną pod względem hi­gie­nicz­nym odzież, ale ta­kże gwa­ran­tu­ją, że jej pra­nie i czysz­cze­nie od­by­wa się w spo­sób mo­żli­wie ener­go­osz­częd­ny i przy­ja­zny dla śro­do­wi­ska.

Ba­da­nie tren­dów prze­pro­wa­dzo­ne przez fir­mę Me­wa „Przy­szło­ścio­wa ro­la za­sa­dy współdzie­le­nia (Sha­ring) w spo­łe­cze­ństwie ery cy­fro­we­j“.

Na po­trze­by te­go ba­da­nia fir­ma ba­daw­cza Bon­sai Re­se­arch prze­pro­wa­dzi­ła w li­sto­pa­dzie i grud­niu 2021 r. w In­ter­ne­cie dwie re­pre­zen­ta­tyw­ne an­kie­ty wśród 1043 oby­wa­te­li Nie­miec w wie­ku od 16 do 60 lat oraz wśród 576 de­cy­den­tów z różnych firm.

Ba­da­nie prze­pro­wa­dzo­no pod kie­run­kiem prof. Pe­te­ra Wip­per­man­na, Trend­büro, 2022 r.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my Me­wa

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści