La­be­le­xpo So­uthe­ast Asia 2023: pro­mo­cja tech­no­lo­gii dru­ko­wa­nia Mark An­dy na sto­isku Al­dus Gro­upPoprzedni artykuł 

Przedstawiciele Aldus Group i Crosslink na stoisku targowym; Fot.: Mark Andy
Przed­sta­wi­cie­le Al­dus Gro­up i Cros­slink na sto­isku tar­go­wym; Fot.: Mark An­dy

Tar­gi La­be­le­xpo So­uthe­ast Asia 2023, od­by­wa­jące się w Bang­ko­ku (Taj­lan­dia) w dniach 11–13 lu­te­go br., by­ły ko­lej­nym wy­da­rze­niem z cy­klu La­be­le­xpo Glo­bal Se­ries, zor­ga­ni­zo­wa­nym przez Tar­sus Gro­up. W wy­sta­wie wzi­ęło udział po­nad 170 wy­staw­ców, wśród nich – Al­dus Gro­up.

Fir­ma od wie­lu lat po­zo­sta­je au­to­ry­zo­wa­nym dys­try­bu­to­rem roz­wi­ązań Mark An­dy w re­gio­nie Au­stra­lii i Azji Pa­cy­ficz­nej. Na sto­isku by­li też obec­ni przed­sta­wi­cie­le Cros­slink – au­to­ry­zo­wa­ne­go de­ale­ra Mark An­dy w Ja­po­nii. Pod­czas trzy­dnio­we­go wy­da­rze­nia, które mia­ło praw­dzi­wie mi­ędzy­na­ro­do­wy cha­rak­ter, pro­mo­wa­li oni wspól­nie roz­wi­ąza­nia z ofer­ty Mark An­dy – cy­fro­we­/hy­bry­do­we i flek­so­gra­ficz­ne ma­szy­ny dru­ku­jące oraz prze­wi­jar­ki­/kra­jar­ki. Za­in­te­re­so­wa­nie ni­mi ze stro­ny zwie­dza­jących sto­isko Al­dus Gro­up by­ło bar­dzo du­że, za­rów­no ze stro­ny obec­nych jak i po­ten­cjal­nych użyt­kow­ni­ków ma­szyn Mark An­dy.

„Tar­gi La­be­le­xpo So­uthe­ast Asia by­ły dla nas – po ubie­gło­rocz­nej wy­sta­wie w In­diach – ko­lej­ną świet­ną oka­zją do pro­mo­wa­nia naj­now­szych roz­wi­ązań Mark An­dy, skie­ro­wa­nych na ry­nek ety­kiet i opa­ko­wań dru­ko­wa­nych w tech­no­lo­gii wąskow­stęgo­wej – mówi Le­na Ch­mie­lew­ska­-Bon­tron, Eu­ro­pe­an Mar­ke­ting Ma­na­ger Mark An­dy. – Ryn­ki Da­le­kie­go Wscho­du i Azji Pa­cy­ficz­nej, jak też Au­stra­lii i Oce­anii, są bar­dzo per­spek­ty­wicz­ne w wy­mia­rze lo­kal­nym, a wie­le dzia­ła­jących tam dru­ka­rń, do­tych­czas ba­zu­jących na kon­wen­cjo­nal­nych, wy­słu­żo­nych ma­szy­nach (ty­po­gra­ficz­nych czy si­to­dru­ko­wych) roz­wa­ża in­we­sty­cję w no­wo­cze­sny sprzęt, wy­ko­rzy­stu­jący flek­so­gra­fię oraz druk cy­fro­wy. Ma­my tu bar­dzo du­żo do za­ofe­ro­wa­nia, a Mark An­dy sta­le wpro­wa­dza do swo­jej ofer­ty no­we roz­wi­ąza­nia tech­no­lo­gicz­ne”.

W ostat­nim cza­sie by­ły ni­mi m.in. hy­bry­do­we ma­szy­ny – in­kje­to­wa Di­gi­tal Se­ries iQ czy to­ne­ro­wa Di­gi­tal Pro MAX. Ta­kże w ob­sza­rze opro­gra­mo­wa­nia wspie­ra­jące­go pro­duk­cję ety­kie­to­wą dzie­je się w Mark An­dy bar­dzo du­żo. W mi­nio­nym ro­ku fir­ma wpro­wa­dzi­ła do ofer­ty dwa stwo­rzo­ne we wła­snym za­kre­sie roz­wi­ąza­nia so­ftwa­re­’o­we. Pierw­sze to sMArt link – sys­tem mo­ni­to­ro­wa­nia pro­ce­su wy­twór­cze­go w cza­sie rze­czy­wi­stym, za­pro­jek­to­wa­ny z my­ślą o opty­ma­li­za­cji ma­szyn wy­ko­rzy­sty­wa­nych do dru­ko­wa­nia ety­kiet i opa­ko­wań. Dru­gim był mo­duł do cy­fro­wej im­po­zy­cji – Pro­WORX”. „Wszyst­kie one by­ły przedmio­tem roz­mów prze­pro­wa­dzo­nych przez nas, wspól­nie z przed­sta­wi­cie­la­mi fir­my Cros­slink, pod­czas tar­gów – po­twier­dza Ch­ris Bod­ger, Na­tio­nal Sa­les Ma­na­ger Gra­phics w fir­mie Al­dus Gro­up. – La­be­le­xpo So­uthe­ast Asia od­wie­dzi­ło wie­le osób i – co istot­ne – by­li to nie tyl­ko przed­sta­wi­cie­le lo­kal­nych, taj­skich dru­ka­rń i prze­twór­ców ety­kiet. Tar­gi oka­za­ły się praw­dzi­wie mi­ędzy­na­ro­do­wym wy­da­rze­niem, przy­ci­ąga­jąc go­ści z kra­jów da­le­ko­wschod­nich i Azji Pa­cy­ficz­nej oraz Au­stra­lii. Pod­czas dys­ku­sji na sto­isku wy­ra­źnie da­ło się od­czuć wzmo­żo­ne za­in­te­re­so­wa­nie tech­no­lo­gią cy­fro­wą i hy­bry­do­wą. Sta­ra­li­śmy się pod­czas roz­mów wska­zy­wać na licz­ne za­le­ty wdro­że­nia ma­szyn te­go ro­dza­ju, da­jących prze­wa­gę ryn­ko­wą ich użyt­kow­ni­kom, przede wszyst­kim w za­kre­sie pro­duk­cji ni­sko- i śred­nio­na­kła­do­wej. Du­że wra­że­nie na na­szych go­ściach ro­bi­ły za­pre­zen­to­wa­ne na sto­isku prób­ki wy­dru­ków zre­ali­zo­wa­nych w ma­szynach Di­gi­tal Se­ries HD, Di­gi­tal Se­ries iQ i Di­gi­tal Pro, zwłasz­cza te uwzględ­nia­jące różne for­my uszla­chet­nia­nia, rzecz ja­sna re­ali­zo­wa­ne­go in­li­ne. To wła­śnie ja­ko­ść i wy­daj­no­ść w du­żym stop­niu de­cy­du­ją o suk­ce­sie ryn­ko­wym ma­szyn hy­bry­do­wych Mark An­dy”.

Wy­daj­no­ść, eko­lo­gia, lo­kal­ne wspar­cie

Jak do­da­je Ch­ris Bod­ger, po­za ja­ko­ścią i wy­daj­no­ścią roz­mo­wy z klien­ta­mi co­raz częściej do­ty­czą rów­nież kwe­stii śro­do­wi­sko­wych: „Dru­kar­nie i prze­twór­cy po­szu­ku­ją tu po­mo­cy i wspar­cia ze stro­ny pro­du­cen­tów i do­staw­ców sprzętu po­li­gra­ficz­ne­go. Rów­nież nas py­ta­no o to, w ja­ki spo­sób mo­że­my się włączyć w kwe­stię ni­we­lo­wa­nia śla­du węglo­we­go i re­ali­zo­wa­nia po­li­ty­ki zrów­no­wa­żo­ne­go roz­wo­ju przez na­szych klien­tów. Spo­ro uwa­gi przy­wi­ązy­wa­no w tym kon­te­kście do kwe­stii zre­du­ko­wa­nia ilo­ści od­pa­dów ge­ne­ro­wa­nych pod­czas pro­ce­sów dru­ko­wa­nia i uszla­chet­nia­nia”.

„Tu z po­mo­cą przy­cho­dzą nie tyl­ko wy­daj­ne ma­szy­ny do dru­ko­wa­nia i prze­twa­rza­nia ety­kiet, ja­kie po­sia­da­my w ofer­cie, ale też wspo­mnia­ne wcze­śniej roz­wi­ąza­nia so­ftwa­re­’o­we – mówi Le­na Ch­mie­lew­ska­-Bon­tron. – Op­ty­ma­li­za­cja pro­ce­sów pro­duk­cji i zwi­ęk­sza­nie sze­ro­ko ro­zu­mia­nej wy­daj­no­ści wpi­su­je się w kwe­stie śro­do­wi­sko­we, gdyż uspraw­nie­nia w za­kre­sie so­ftwa­re­’u po­ma­ga­ją le­piej wy­ko­rzy­sty­wać su­row­ce i ogra­ni­czać stra­ty ma­te­ria­ło­we. Wła­ści­wa im­po­zy­cja prac w pro­gra­mie Pro­WORX i ich pra­wi­dło­we roz­miesz­cze­nie po­ma­ga re­ali­zo­wać krót­kie i śred­nie se­rie wy­daj­niej i bar­dziej pro­eko­lo­gicz­nie. Z ko­lei sys­tem sMArt link umo­żli­wia wgląd w sta­tus pro­duk­cji w cza­sie re­al­nym, dzi­ęki cze­mu ope­ra­tor mo­że do­ko­ny­wać na bie­żąco ko­rekt i uspraw­nień, wpły­wa­jąc na wy­ższą wy­daj­no­ść i mi­ni­ma­li­zu­jąc ilo­ść od­pa­dów. Cie­szy­my się za­tem, że za spra­wą no­wych roz­wi­ązań, za­rów­no sprzęto­wych jak i so­ftwa­re­’o­wych, wy­cho­dzi­my na­prze­ciw ocze­ki­wa­niom klien­tów”.

„Wa­żna kwe­stia, na którą zwra­ca­li uwa­gę na­si go­ście, to wspar­cie tech­nicz­ne, ofe­ro­wa­ne lo­kal­nie, i bie­żąca do­stęp­no­ść do części za­mien­nych. Dzi­ęki roz­bu­do­wa­nym struk­tu­rom han­dlo­wym i ser­wi­so­wym Al­dus Gro­up i Cros­slink, na­sza dzia­łal­no­ść w tym za­kre­sie obej­mu­je ca­ły re­gion Azji Pa­cy­ficz­nej i Au­stra­lii” – do­da­je Ch­ris Bod­ger.

Po Azji – Ame­ry­ka Ła­ci­ńska i Eu­ro­pa

Pod­su­mo­wu­jąc tar­gi La­be­le­xpo So­uthe­ast Asia, Ch­ris Bod­ger mówi: „Z na­sze­go punk­tu wi­dze­nia by­ło to bar­dzo uda­ne wy­da­rze­nie. Wy­so­ka fre­kwen­cja, mi­ędzy­na­ro­do­wa pu­blicz­no­ść, rze­czo­we roz­mo­wy na sto­isku – wszyst­ko to skła­nia nas do re­flek­sji, by w przy­szło­ści za­pre­zen­to­wać na tych tar­gach dzia­ła­jącą ma­szy­nę. Z pew­no­ścią jed­nak znaj­dzie­my się w gro­nie wy­staw­ców ko­lej­nej edy­cji tej wy­sta­wy”. Le­na Ch­mie­lew­ska­-Bon­tron do­da­je: „Dzi­ęku­je­my na­szym part­ne­rom han­dlo­wym z Azji i Au­stra­lii za sku­tecz­ną pro­mo­cję Mark An­dy pod­czas te­go wy­da­rze­nia. Ma­my na­dzie­ję na ry­chłe spo­tka­nia ta­kże z klien­ta­mi z in­nych kon­ty­nen­tów pod­czas dwóch wy­da­rzeń z se­rii La­be­le­xpo, ja­kie jesz­cze w tym ro­ku są przed na­mi: w kwiet­niu w Mek­sy­ku i we wrze­śniu w Bruk­se­li. Z pew­no­ścią oba te wy­da­rze­nia będą do­sko­na­łą oka­zją do dys­ku­sji na te­mat ryn­ku, zmian na nim za­cho­dzących i ocze­ki­wań klien­tów oraz kon­su­men­tów”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści