Targi Labelexpo Southeast Asia 2023, odbywające się w Bangkoku (Tajlandia) w dniach 11-13 lutego br., były kolejnym wydarzeniem z cyklu Labelexpo Global Series, zorganizowanym przez Tarsus Group. W wystawie wzięło udział ponad 170 wystawców, wśród nich – Aldus Group.
Firma od wielu lat pozostaje autoryzowanym dystrybutorem rozwiązań Mark Andy w regionie Australii i Azji Pacyficznej. Na stoisku byli też obecni przedstawiciele Crosslink – autoryzowanego dealera Mark Andy w Japonii. Podczas trzydniowego wydarzenia, które miało prawdziwie międzynarodowy charakter, promowali oni wspólnie rozwiązania z oferty Mark Andy – cyfrowe/hybrydowe i fleksograficzne maszyny drukujące oraz przewijarki/krajarki. Zainteresowanie nimi ze strony zwiedzających stoisko Aldus Group było bardzo duże, zarówno ze strony obecnych jak i potencjalnych użytkowników maszyn Mark Andy.
„Targi Labelexpo Southeast Asia były dla nas – po ubiegłorocznej wystawie w Indiach – kolejną świetną okazją do promowania najnowszych rozwiązań Mark Andy, skierowanych na rynek etykiet i opakowań drukowanych w technologii wąskowstęgowej – mówi Lena Chmielewska-Bontron, European Marketing Manager Mark Andy. – Rynki Dalekiego Wschodu i Azji Pacyficznej, jak też Australii i Oceanii, są bardzo perspektywiczne w wymiarze lokalnym, a wiele działających tam drukarń, dotychczas bazujących na konwencjonalnych, wysłużonych maszynach (typograficznych czy sitodrukowych) rozważa inwestycję w nowoczesny sprzęt, wykorzystujący fleksografię oraz druk cyfrowy. Mamy tu bardzo dużo do zaoferowania, a Mark Andy stale wprowadza do swojej oferty nowe rozwiązania technologiczne”.
W ostatnim czasie były nimi m.in. hybrydowe maszyny - inkjetowa Digital Series iQ czy tonerowa Digital Pro MAX. Także w obszarze oprogramowania wspierającego produkcję etykietową dzieje się w Mark Andy bardzo dużo. W minionym roku firma wprowadziła do oferty dwa stworzone we własnym zakresie rozwiązania software’owe. Pierwsze to sMArt link – system monitorowania procesu wytwórczego w czasie rzeczywistym, zaprojektowany z myślą o optymalizacji maszyn wykorzystywanych do drukowania etykiet i opakowań. Drugim był moduł do cyfrowej impozycji – ProWORX”. „Wszystkie one były przedmiotem rozmów przeprowadzonych przez nas, wspólnie z przedstawicielami firmy Crosslink, podczas targów – potwierdza Chris Bodger, National Sales Manager Graphics w firmie Aldus Group. – Labelexpo Southeast Asia odwiedziło wiele osób i – co istotne – byli to nie tylko przedstawiciele lokalnych, tajskich drukarń i przetwórców etykiet. Targi okazały się prawdziwie międzynarodowym wydarzeniem, przyciągając gości z krajów dalekowschodnich i Azji Pacyficznej oraz Australii. Podczas dyskusji na stoisku wyraźnie dało się odczuć wzmożone zainteresowanie technologią cyfrową i hybrydową. Staraliśmy się podczas rozmów wskazywać na liczne zalety wdrożenia maszyn tego rodzaju, dających przewagę rynkową ich użytkownikom, przede wszystkim w zakresie produkcji nisko- i średnionakładowej. Duże wrażenie na naszych gościach robiły zaprezentowane na stoisku próbki wydruków zrealizowanych w maszynach Digital Series HD, Digital Series iQ i Digital Pro, zwłaszcza te uwzględniające różne formy uszlachetniania, rzecz jasna realizowanego inline. To właśnie jakość i wydajność w dużym stopniu decydują o sukcesie rynkowym maszyn hybrydowych Mark Andy”.
Wydajność, ekologia, lokalne wsparcie
Jak dodaje Chris Bodger, poza jakością i wydajnością rozmowy z klientami coraz częściej dotyczą również kwestii środowiskowych: „Drukarnie i przetwórcy poszukują tu pomocy i wsparcia ze strony producentów i dostawców sprzętu poligraficznego. Również nas pytano o to, w jaki sposób możemy się włączyć w kwestię niwelowania śladu węglowego i realizowania polityki zrównoważonego rozwoju przez naszych klientów. Sporo uwagi przywiązywano w tym kontekście do kwestii zredukowania ilości odpadów generowanych podczas procesów drukowania i uszlachetniania”.
„Tu z pomocą przychodzą nie tylko wydajne maszyny do drukowania i przetwarzania etykiet, jakie posiadamy w ofercie, ale też wspomniane wcześniej rozwiązania software’owe – mówi Lena Chmielewska-Bontron. – Optymalizacja procesów produkcji i zwiększanie szeroko rozumianej wydajności wpisuje się w kwestie środowiskowe, gdyż usprawnienia w zakresie software’u pomagają lepiej wykorzystywać surowce i ograniczać straty materiałowe. Właściwa impozycja prac w programie ProWORX i ich prawidłowe rozmieszczenie pomaga realizować krótkie i średnie serie wydajniej i bardziej proekologicznie. Z kolei system sMArt link umożliwia wgląd w status produkcji w czasie realnym, dzięki czemu operator może dokonywać na bieżąco korekt i usprawnień, wpływając na wyższą wydajność i minimalizując ilość odpadów. Cieszymy się zatem, że za sprawą nowych rozwiązań, zarówno sprzętowych jak i software’owych, wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom klientów”.
„Ważna kwestia, na którą zwracali uwagę nasi goście, to wsparcie techniczne, oferowane lokalnie, i bieżąca dostępność do części zamiennych. Dzięki rozbudowanym strukturom handlowym i serwisowym Aldus Group i Crosslink, nasza działalność w tym zakresie obejmuje cały region Azji Pacyficznej i Australii” – dodaje Chris Bodger.
Po Azji – Ameryka Łacińska i Europa
Podsumowując targi Labelexpo Southeast Asia, Chris Bodger mówi: „Z naszego punktu widzenia było to bardzo udane wydarzenie. Wysoka frekwencja, międzynarodowa publiczność, rzeczowe rozmowy na stoisku – wszystko to skłania nas do refleksji, by w przyszłości zaprezentować na tych targach działającą maszynę. Z pewnością jednak znajdziemy się w gronie wystawców kolejnej edycji tej wystawy”. Lena Chmielewska-Bontron dodaje: „Dziękujemy naszym partnerom handlowym z Azji i Australii za skuteczną promocję Mark Andy podczas tego wydarzenia. Mamy nadzieję na rychłe spotkania także z klientami z innych kontynentów podczas dwóch wydarzeń z serii Labelexpo, jakie jeszcze w tym roku są przed nami: w kwietniu w Meksyku i we wrześniu w Brukseli. Z pewnością oba te wydarzenia będą doskonałą okazją do dyskusji na temat rynku, zmian na nim zachodzących i oczekiwań klientów oraz konsumentów”.
Na podstawie informacji Poligraficznej Agencji Informacyjnej