Re­kor­do­we obro­ty i wy­ni­ki GRUPY HEINZEL w 2022 r.Poprzedni artykuł 

HEINZEL GROUP z du­mą ogła­sza re­kor­do­wy rok 2022, osi­ąga­jąc naj­wy­ższy obrót i naj­lep­sze za­rob­ki w hi­sto­rii fir­my. Jed­no­cze­śnie HEINZEL GROUP znacz­nie zmniej­szy­ła emi­sję CO2, zgod­nie ze swo­imi ce­la­mi kli­ma­tycz­ny­mi i stra­te­gią zrów­no­wa­żo­ne­go roz­wo­ju.

W obli­czu wie­lu kry­zy­sów w 2022 ro­ku, w tym kry­zy­su ukra­ińskie­go, eu­ro­pej­skie­go kry­zy­su ener­ge­tycz­ne­go i gwa­łtow­ne­go wzro­stu kosz­tów ogól­nych, HEINZEL GROUP wy­ka­za­ła się od­por­no­ścią i ela­stycz­nie re­ago­wa­ła na zmia­ny ryn­ko­we. Naj­wy­ższe w hi­sto­rii ce­ny ce­lu­lo­zy i pa­pie­ru przy­czy­ni­ły się do wzro­stu sprze­da­ży net­to GRUPY HEINZEL o 36,6% do 2 777,4 mln eu­ro w 2022 ro­ku. W su­mie GRUPA HEINZEL wy­ge­ne­ro­wa­ła EBITDA w wy­so­ko­ści 287,5 mln eu­ro, co ozna­cza wzrost o 46,8%, przy jed­no­cze­snym ob­ni­że­niu emi­sji CO2 (Sco­pe 1&2) o 14,9% do 535 333 ton.

Głów­ne kro­ki stra­te­gicz­ne w 2022 r.

W 2022 ro­ku HEINZEL GROUP wy­zna­czy­ła kurs na zrów­no­wa­żo­ny wzrost w dłu­ższym okre­sie: Pod­pi­sa­ła umo­wę o prze­jęciu pa­pier­ni Stey­rer­mühl w Gór­nej Au­strii od fir­my UPM i przej­mie ten za­kład pod ko­niec 2023 ro­ku. „Na­szą wi­zją jest roz­wój Stey­rer­mühl wraz z sąsied­nią pa­pier­nią w La­akir­chen w eu­ro­pej­skie cen­trum zrów­no­wa­żo­nych pa­pie­rów opa­ko­wa­nio­wych i ener­gii od­na­wial­nej”, mówi pre­zes HEINZEL GROUP Se­ba­stian He­in­zel. Pra­ce nad od­bu­do­wą nie­czyn­nej ma­szy­ny do pro­duk­cji pa­pie­rów kra­fto­wych na opa­ko­wa­nia ela­stycz­ne już się roz­po­częły.

W ubie­głym ro­ku HEINZEL GROUP zo­stał rów­nież in­we­sto­rem stra­te­gicz­nym w Pa­ra­cel, du­żym pro­jek­cie za­le­sia­nia w Pa­ra­gwa­ju w Ame­ry­ce Po­łu­dnio­wej, które­go ce­lem jest bu­do­wa pierw­szej w tym kra­ju ce­lu­lo­zow­ni. „Na­sze sil­ne wy­ni­ki z 2022 ro­ku da­ły nam mo­żli­wo­ść pod­jęcia od­wa­żnych kro­ków stra­te­gicz­nych, zgod­nie z na­szym ce­lem, ja­kim jest od­twa­rza­nie war­to­ści dla na­szych part­ne­rów, na­szych lu­dzi i na­szej pla­ne­ty”, mówi Se­ba­stian He­in­zel. „Da­ło nam to rów­nież sil­ną ba­zę do zmie­rze­nia się z pe­łnym wy­zwań ro­kiem 2023”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my Eu­ro­pa­pier

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści